اپل واچ سری ۷: شایعات، امکانات، تاریخ احتمالی عرضه و ....

انتظار می رود که شرکت اپل، اپل واچ سری ۷ را طی رویدادی در سپتامبر معرفی کند، و این احتمال وجود دارد که این تبلت، یک آپدیت هیجان انگیز از مدل های قبلی باشد، چون اولین باز طراحی چشمگیر اپل واچ طی سالها است. این راهنما تمام چیزهایی را که ما در مورد اپل واچ سری ۷ می دانیم در بر می گیرد، از تغییر در طراحی بگیر تا تاریخ عرضه و مشکلات تولید.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز جدیدترین انواع گوشی  کلیک کنید
 

طراحی و نمایشگر اپل واچ سری ۷

از زمانی که در سال ۲۰۱۵، اولین سری اپل واچ عرضه شد تا الان، سری های مختلف آن تا حد زیادی شبیه به هم بوده اند، اگر چه که با عرضه اپل واچ سری ۴، این ساعت هوشمند به خصوص از نظر نمایشگر تحت بازبینی و تحول کلی قرار گرفت. در اپل واچ سری ۷ شاهد تغییرات طراحی بسیار چشمگیرتری خواهیم بود که به طور آشکاری آن را از مدل های قبلی اپل واچ متمایز می کند.

اول از همه اینکه، اپل واچ سری ۷ در اندازه های جدید ۴۱ و ۴۵ میلی متری عرضه می شود که جایگزین مدل های ۴۰ و ۴۴ میلی متری قبلی است. این نمایشگر بزرگتر، بزل های (حاشیه های) باریک تری دارد و مجهز به تکنیک  جدید لمینیشن است که نمایشگر را به کاور جلوی ساعت نزدیک تر می کند، همچنین این ساعت هوشمند دارای تکنولوژی صفحه نمایش آپدیت شده نیز می باشد.

قطر بدنه اپل واچ سری ۷ مدل ۴۵ میلی متری که بزرگترین مدل اپل واچ تا به امروز می باشد 9/1 اینچ است با ارتقا از قطر 78/1 اینچی مدل قبل و رزولوشن آن ۳۹۶ * ۴۸۴ است با ارتقا از رزولوشن ۳۶۸ * ۴۸۸ مدل قبلی که معادل ۱۶ درصد پیکسل بیشتر است. ما از ابعاد دقیق مدل ۴۱ میلی متری اطلاعی نداریم، ولی می دانیم که در این مدل هم شاهد افزایش قابل مقایسه ای در سایز بدنه خواهیم بود.

اپل واچ سری 7

طراحی اپل واچ سری ۷ مثل آیفون ۱۲ و آیپد پرو به صورت تخت و با لبه های صاف است که یعنی با طراحی لبه منحنی مدل های اپل واچ دیگر متفاوت می باشد. همچنین شایع است که اپل گزینه های جدیدی را برای رنگ اپل واچ سری ۷ در نظر گرفته است، از جمله یک رنگ سبز که به رنگ آبی این ساعت هوشمند که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد ملحق خواهد گردید. اپل واچ به خاطر این طراحی جدید ممکن است کمی قطورتر باشد. اما نشریه بلومبرگ بر این اعتقاد است که افزایش ضخامت آن برای کاربران محسوس نیست. شایعات دیگری نیز هست که نشان می دهند اپل واچ سری ۷ نسبت به مدل های قبلی باریک تر خواهد بود. پس باید منتظر بمانیم تا ببینیم کدام گفته درست است.

رندرها

امسال در مورد اپل واچ سری ۷ شاهد افشاگری های زیادی نبوده ایم، اما تعداد کمی از سایت ها رندرهایی را بر اساس اطلاعاتی که گفته می شود از منابع مربوط به زنجیره تامین اپل در آسیا به دست آمده طراحی کرده اند. 

این رندرها که در وب سایت 91 mobiles به نمایش گذاشته شده اند، اپل واچی با طراحی تخت و لبه صاف، با یک تاج دیجیتالی مسطح تر و دو اسپیکر کشیده تر در قسمت سمت چپ دیوایس را نشان می دهند.

بر اساس اطلاعاتی که این رندرها به ما می دهند، اپل واچ سری ۷ چهل و چهار میلی متری یک نمایشگر 8/1 اینچی خواهد داشت، با ارتقا از نمایشگر 73/1 اینچی سری ۶. همچنین اپل واچ سری ۷ ممکن است نسبت به نسخه فعلی، 7/1 میلی متر باریک تر باشد. همچنین برای بررسی بهترین قیمت موبایل و سایر محصولات دیجیتال به سایت بروزکالا مراجعه کنید.

پردازنده و اتصال

اپل هر سال پردازنده اپل واچ خود را به روز رسانی می کند و سری ۷ هم از این قاعده مستثنی نیست. شایعه است که اپل واچ سری ۷ دارای یک چیپست S7 کوچکتر است که به خاطر کوچک سازی ماژول از تکنولوژی دابل سایدد (دو طرفه) استفاده می کند.

چیپست S7 کوچکتر، فضای بیشتری را برای اجزای دیگر داخل اپل واچ ایجاد می کند، یک منبع آگاه اعلام کرد که اپل از این فضای اضافی برای یک باتری بزرگتر یا سنسور سلامتی جدید استفاده خواهد کرد. همچنین انتظار می رود که اپل اتصال وایرلس و تراشه U1 بهینه شده با پهنای باند فوق عریض را در این سری معرفی کند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از افشاگری های مکس وینبک، اپل واچ سری ۷ تا به حال بیشترین عمر باتری را در بین ساعت های ساخت اپل داشته است.

بیشتر بخوانید: مقایسه اپل واچ سری ۶ و گلکسی واچ سامسونگ ۳: رویارویی دو برند

قابلیت های سلامتی در اپل واچ سری ۷

هیچ شایعه ای در مورد سنسورهای سلامتی جدیدی که قرار است اپل واچ سری ۷ داشته باشد وجود ندارد اما نیکی به تازگی ادعا کرده که این سری اپل واچ دارای قابلیت اندازه گیری فشار خون می باشد.

مارک گورمان از بلومبرگ به سرعت این ادعا را رد کرد و گفت غیر ممکن است که اپل واچ سری ۷ سال ۲۰۲۱ به قابلیت کنترل فشار خون مجهز شود.

به دلیل مشارکت اپل با راکلی فوتونیکز، شرکت سازنده سنسورهای سلامتی دیجیتالی پیشرفته، شایعه سنسور کنترل فشار خون به وجود آمد، اما این تکنولوژی هنوز آماده استفاده نیست.

قیمت اپل واچ سری ۷

نرم افزارها و واچ فیس های جدید اپل واچ سری ۷

اپل واچ سری ۷ دارای یک سری واچ فیس اختصاصی است که برای استفاده در نمایشگرهای بزرگتر طراحی شده اند. بلومبرگ خلاصه ای از واچ فیس های مورد انتظار سری ۷ را به شرح زیر توصیف کرده است:

  • واچ فیس ماژولار مکس که زمان دیجیتال را به همراه یک کامپلیکیشن کوچک مثل دما به کاربر ارایه می دهد و دیگر کامپلیکیشن های بزرگتر در قسمت پایین آن روی هم قرار می گیرند. این واچ فیس شبیه اینفوگراف ماژولار است اما قابلیت نمایش بیش از یک کامپلیکیشن را دارد.
  • واچ فیس کانتینیوم که بر اساس گردش زمان و ساعت جاری تغییر می کند.
  • واچ فیس جدید ساعت جهانی که امکان مشاهده همزمان ۲۴ ناحیه زمانی را به کابران می دهد. یک صفحه مدرج خارجی مناطق زمانی را نمایش می دهد و یک صفحه مدرج داخلی زمان را در هر منطقه نمایش می دهد. به نقل از بلومبرگ این واچ فیس به واچ فیس های محبوب ساخت ساعت سازهای لوکس مثل پاتک فیلیپ، بریتلینگ و سایرین شباهت زیادی دارد.
  • یک واچ فیس جدید به نام هرمس هم دارد که در آن، اعداد ساعت به ساعت تغییر می کنند و واچ فیس جدید نایک که در آن اعداد با حرکت شخص تغییر می کنند.

با عرضه اپل واچ سری ۷، اپل قصد دارد قابلیت های جدید Time to Run و Audio Meditations را معرفی کند که با آپشن Time to Walk همراه می شوند، این آپشن اوایل امسال معرفی شد.

تاریخ عرضه اپل واچ سری ۷

ما انتظار داریم که اپل، اپل واچ سری ۷ را به همراه مدل های جدید آیفون ۱۳ در ماه سپتامبر رونمایی کند. بر اساس تاریخ برگزاری رویدادهای قبل، محتمل ترین تاریخ برای رویداد رسمی اپل واچ سری ۷ سه شنبه ۱۴ سپتامبر است. به طور معمول، مدل های جدید اپل واچ کمی بعد از برگزاری رویداد رونمایی اپل وارد بازار می شوند. اما ممکن است برای سری ۷ این اتفاق نیفتد، زیرا طبق گزارش های نیکی و بلومبرگ، تولید آن با مشکلاتی رو به رو شده است. مینگ چی کو تحلیلگر اپل در ماه سپتامبر اعلام کرد که مشکلات حل شده اند و برنامه این است که اپل واچ سری ۷ برای فروش در سپتامبر آماده باشد. انتظار می رود با شروع از اواسط سپتامبر، تولید این اپل واچ را داشته باشیم.

شایعات مربوط به آینده اپل واچ سری ۷

به گفته وال استریت ژورنال و دیگر منابع، اپل در حال توسعه چندین قابلیت سلامتی جدید برای مدل های آینده اپل واچ است. این قابلیت  ها عبارت هستند از کنترل فشار خون، دماسنج تشخیص باروری، ردیاب خواب، تشخیص آپنه خواب و تشخیص دیابت. به نظر نمی رسد که هیچ کدام از این قابلیت ها به مدل های اپل واچ قبل از سال ۲۰۲۲ برسد.

کنترل قند خون

بر اساس شایعات، اپل با کمک تیمی از مهندسان پزشکی و با استفاده از سنسورهای اپتیکال (نوری) روی یک روش برای کنترل غیر تهاجمی سطح قند خون کار می کند. این تکنولوژی دارای این پتانسیل هست که در آینده ای نه چندان دور به اپل واچ راه پیدا کند. یک چنین قابلیتی می تواند به دلیل اینکه نیازی به سوراخ کردن پوست ندارد، کنترل دیابت را خیلی راحت تر کند.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل قصد دارد با استفاده از سنسور نوری غیر تهاجمی، قابلیت کنترل قند خون را به اپل واچ اضافه کند، اما طبق گفته بلومبرگ، سنسور قند خون تا چند سال دیگر برای عرضه تجاری آماده نخواهد بود.

بر اساس شایعات، سالها است که اپل روی قابلیت کنترل قند خون کار می کند، اما این یک قابلیت سلامتی جدی است که احتمالا به اعمال نظارت  بیشتری نیاز دارد.

کنترل فشار خون توسط اپل واچ سری ۷

راکلی فونتیکز تامین کننده اپل بر روی یک سیستم سنسور دیجیتالی پیشرفته کار می کند که به دیوایس های پوشیدنی این امکان را می دهد که با استفاده از سنسورهای نوری، نشانگرهای زیستی مثل درجه حرارت مرکزی بدن، فشار خون، هیدراتاسیون بدن، الگوی قند خون، لاکتات، الکل و موارد دیگر را کنترل کنند.

این تکنولوژی با توجه به همکاری و شراکت بین اپل و راکلی نهایتا به اپل واچ راه پیدا می کند و شایعات حاکی از آن است که قابلیت کنترل فشار خون نیز احتمالا در آینده ای نزدیک به کاربران معرفی خواهد شد.

این کنترل کننده فشار خون که روی مچ دست بسته می شود، در هنگام بالا رفتن فشار خون می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و قابلیت شناسایی پر فشاری خون را دارد. اپل قصد داشت این قابلیت را در سال ۲۰۲۲ عرضه کند اما این تکنولوژی هنوز کامل نیست و باید تکمیل شود.

کنترل فشار خون با اندازه گیری سرعت موج ضربان قلب از طریق شریان های کاربر و با استفاده از سنسورها کار می کند. این قابلیت ، کاربر را در جریان سطح فشار خون خود قرار می دهد ولی نمی تواند فشار خون دیاستول و سیستول را اندازه بگیرد.

سنسور دما

اپل در نظر داشت که یک سنسور دمای بدن را در سال ۲۰۲۱ به اپل واچ اضافه کند، اما به گفته بلومبرگ به جای سال ۲۰۲۱ احتمالا در آپدیت سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.

عملکرد اندازه  گیری دما برای ردیابی باروری و پیگیری ردیاب خواب مفید است و در آینده نیز برای شناسایی تب کاربر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شناسایی آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب) توسط اپل واچ سری ۷

اپل قصد دارد از سنسور اکسیژن موجود خون برای شناسایی آپنه خواب استفاده کند، اما قرائت مکرر میزان اکسیژن خون بدون تاثیر جدی روی عمر باتری امکان پذیر نیست.

اپل واچ مقاوم و ضد ضربه

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در حال کار بر روی نسخه ای از اپل واچ با بدنه ای مقاوم است که مناسب ورزشکاران، کوهنوردان و افرادی است که از این ساعت در شرایط سخت استفاده می کنند نه برای استفاده عادی روزمره. این ساعت هم همان کارکردهای اپل واچ استاندارد و معمولی را خواهد داشت، اما با مقاومت و حفاظت بیشتری در برابر ضربه. انتظار می رود که اپل این ساعت را در سال ۲۰۲۲ عرضه کند.

دکمه های لمسی

شایعات حاکی از آن است که در نسخه آینده اپل واچ از دکمه های حالت جامد استفاده خواهد شد که نمی توان روی آنها به صورت فیزیکی کلیک کرد و در عوض با لمس دکمه ها، فیدبک لمسی تولید می کند. اما معلوم نیست که چه زمانی از این قابلیت در اپل واچ استفاده شود. اپل در سری ۴، فیدبک لمسی را برای تاج دیجیتالی ارایه داد، این قابلیت پتانسیل این را دارد که در دکمه کنار مدل  بعدی اپل واچ هم پیاده شود.

علاوه بر این، ممکن است اپل واچ در آینده، دکمه ها و طرفین ساعت را که در حال حاضر برای پشتیبانی جسچرهای لمسی و مبتنی بر سوایپ کردن در نظر گرفته شده کلا کنار بگذارد.

خرید اپل واچ سری 7 بله

نمایشگرهای میکرو LED

بنا به گزارش ها، اپل در سانتا کلارای کالیفرنیا یک مرکز تولید مخفیانه دارد که در حال طراحی و تولید نمونه های آزمایشی نمایشگرهایی است که از میکرو LED استفاده می کنند. این نمایشگرها دارای تکنولوژی اولد هستند. صفحه نمایش های میکرو LED منجر به تولید دیوایس هایی می شوند که باریک تر و روشن تر هستند و در عین حال از انرژی کمتری استفاده می کنند. شایعات حاکی از این است که ممکن است تا سه یا چهار سال دیگر، یک اپل واچ با نمایشگر میکرو LED به بازار عرضه شود.

بیشتر بخوانید: بررسی و خرید اپل واچ سری 6

پتنت های (ثبت اختراعات) اپل واچ سری ۷

اپل واچ چندین تکنولوژی جالب توجه را ثبت کرده است که می توانند به طور بالقوه در دیوایس های اپل واچ این شرکت در آینده مورد استفاده قرار گیرند. تکنولوژی هایی مثل قابلیت احراز هویت بیومتریک که هویت شخص را بر اساس الگوی پوست او تشخیص می دهد. چنین قابلیتی هنگام استفاده از اپل واچ، نیاز به رمز عبور را از بین می برد.

یکی دیگر از پتنت های اپل واچ، بند ساعت خود تنظیم شونده است که در حین فعالیت های شدید و تند مثل دویدن یا ورزش کردن تنظیم و بعد از آن دوباره به حالت عادی بر می گردد، این امر به دلیل قرائت دقیق ضربان قلب صورت می گیرد. همچنین این تنظیم خودکار می تواند برای مسیرها، تکرار تمرین و چیزهای دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

سومین پتنت مربوط به بند ساعت اپل مجهز به نشانگر LED است که با فراهم کردن شاخص بصری مثلا در هنگام انجام یک تمرین یا حلقه Activity، پیشرفت فعالیت یا کار را به تصویر می کشد.

اپل در دسامبر ۲۰۱۹ پتنتی در رابطه با نحوه کمک اپل واچ به پزشکان برای کنترل علایم بیماران پارکینسون با استفاده از سنسورهای ردیاب لرزش منتشر کرد. اپل معتقد است که این روش ردیابی داده به کاربران امکان می دهد که علایم خود را بهتر ردیابی کنند تا بتوانند بر اساس الگوی علایم، فعالیت های خود را برنامه ریزی نمایند.

دو مورد بعدی پتنت های سال ۲۰۲۰ هستند که به تحقیق اپل درباره تاچ آی دی و دوربین زیر نمایشگر اپل واچ اشاره دارند. اپل در این پتنت یک دکمه کناری با سنسور اثر انگشت تاچ آی دی یکپارچه را توصیف می کند که می تواند برای شناسایی کاربر و آنلاک کردن دیوایس مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر ساعت های اپل واچ با یک رمز عبور آنلاک می شوند و همچنین با کمک گوشی آیفون وقتی که گوشی آیفون جفت شده با اپل واچ آنلاک شود، اپل واچ هم آنلاک می شود.

به همین صورت، پتنت دوربین زیر نمایشگر، تکنولوژی نمایشگر دو لایه را شرح می دهد که شامل دوربینی است که تنها در صورت انتخاب و روشن کردن صفحه دوربین از بیرون قابل رویت خواهد بود.

اپل در سال ۲۰۲۱ یک باز طراحی اساسی از اپل واچ را ارایه داد که مشتمل بود بر یک واچ فیس گرد، نمایشگر انعطاف پذیر و بند ساعت قابل تنظیم دیجیتالی.

اپل چندین پتنت دیگر را هم تنظیم کرده است که در رابطه با امکان انتقال سخت افزارهایی مثل باتری ها، اسپیکرها، ژنراتورهای انرژی جنبشی، دیوایس های فیدبک لمسی و حتی دوربین ها به بند اپل واچ می باشد.

در مورد اینکه آیا این قابلیت های ثبت اختراع شده در آینده تبدیل به یک اپل واچ واقعی می شوند یا نه چیزی نمی توان گفت. اما دیدن اینکه اپل در پشت صحنه روی چه چیزهایی کار می کند و چه مواردی را مد نظر قرار می دهد جالب است. 

 همین طور برای بررسی قیمت جدیدترین مدل موبایل می توانید به فروشگاه بروز کالا مراجعه کنید و بهترین خرید آنلاین خود را انجام دهید.