بهترین ساعت هوشمند موجود در بازار

امروزه دنیای ساعت هوشمند گجت های پوشیدنی پر از مجموعه ای از دستگاه های با کیفیت بالا است و انتخاب از میان مدل های مختلف بسیار دشوار می باشد. با این وجود هنوز  برخی می پرسند: آیا ساعت های هوشمند ارزش خرید دارند؟ اگر این راهنما را می خوانید، احتمالاً پاسخ مثبت است. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا در انتخاب بهترین ساعت هوشمند برای خود، سوالات مناسبی را مطرح کنید.

برای بررسی مشخصات و قیمت ساعت هوشمند کلیک کنید

ساعت هوشمند می تواند چه کاری انجام دهد؟

ساعت های هوشمند در زمان صرفه جویی می کنند. آن ها با نمایش هشدارها، اعلان ها، برنامه ها و موارد دیگر بر روی مچ دست شما به عنوان همراه تلفن هوشمند عمل می کنند. آن ها حتی می توانند به عنوان ردیاب فعالیت کنند. به منظور ارائه عملکرد کامل، تقریباً همه ساعت های هوشمند باید از طریق بلوتوث متصل شوند و در محدوده بی سیم تلفن های هوشمند یا تبلت Android یا iOS باشند. با این حال، چند ساعت هوشمند نیز دارای قابلیت 3G/LTE  هستند و می توانند بدون اتصال به دستگاه دیگر کار کنند.

اصول اولیه ساعت هوشمند

سه ​​نکته ای که هنگام بررسی هر ساعت هوشمندی باید در نظر داشته باشید سازگاری، قیمت و عمر باتری است. امروزه همه ساعت های هوشمند با یک تلفن هوشمند جفت می شوند، بنابراین باید یک ساعت سازگار با سیستم عامل خود پیدا کنید.

خرید ساعت هوشمند

سازگاری

ساعت های اپل فقط با iPhone کار می کنند، در حالی که دستگاه های Wear OS با iOS و Android  به خوبی سازگارند. ساعت های هوشمند ساخته شده توسط سامسونگ، Garmin ، Fitbit  و دیگر شرکت ها نیز با Android و iOS سازگار هستند، اما باید یک برنامه همراه نصب کنید.

سیستم عامل ساعت هوشمند همچنین نوع و تعداد برنامه های موجود در ساعت را که به آن ها دسترسی دارید تعیین می کند. التبه بسیاری از برنامه ها مفید نیستند و در نظر گرفتن این مورد چندان الزامی نیست.

ساعت های هوشمند برای عملکرد اعلان نیاز به جفت شدن با تلفن هوشمند دارند. درک این نکته ضروری است که همه ساعت های هوشمند با همه گوشی های هوشمند کار نمی کنند.

هنگام انتخاب سیستم عامل ساعت هوشمند، چند نکته را باید فراتر از سازگاری اساسی در نظر گرفت. در بیشتر موارد، Android Wear  و Watch OS بیشتر شبیه به یکدیگر هستند. Watch OS به دلیل سرعت، یکپارچگی و سازگاری بالا شهرت دارد. تنها برنامه هایی که تأییدیه اپل را می گیرند، برای این سیستم عامل منتشر می شوند. Android Wear از یک مدل منبع باز استفاده می کند و گزینه های سفارشی سازی زیادی را در اختیار قرار می دهد.

Tizen یک سیستم عامل جدیدتر است که توسط سامسونگ استفاده می شود و شبیه Android Wear  است. همچنین این سیستم عامل یک پلت فرم منبع باز برای ساعت های هوشمند، تلفن های هوشمند، تبلت ها و موارد دیگر است. Tizen برنامه های کاربردی خاص خود را دارد و به شما امکان تجربه کاربری جدیدی را می دهد.

Microsoft Band 2  از سیستم عامل ویندوز 10 برای ارائه اعلان ها، پیش نمایش ایمیل و اعلانات تقویم استفاده می کند. Band با iOS ،Android  و Windows Phone کار خواهد کرد.

قیمت روز ساعت هوشمند

به طور کلی بهترین ساعت های هوشمند قیمت های نسبتا بالایی دارند. در مقایسه با ساعت های هوشمند مقرون به صرفه که قیمت پایین تری دارند، این دستگاه های گران قیمت دارای ویژگی های پیشرفته تناسب اندام، موسیقی و ارتباطات هستند. آن ها اغلب دارای مزایایی مانند GPS داخلی، ذخیره موسیقی داخلی و NFC هستند، که معمولاً دستگاه های مقرون به صرفه فاقد آن ها می باشند.

برخی از شرکت ها، ساعت های تخصصی مختص تناسب اندام تولید می کنند: این ساعت ها به راحتی می توانند هم قیمت ساعت های رده بالا باشند، و ما آن ها را فقط به ورزشکاران حرفه ای توصیه می کنیم. قیمت ساعت مچی هوشمند نسبت به آپشن هایی که دارند و برند آن متفاوت است.

عمر باتری

عمر باتری یکی از بزرگترین شکایات همیشگی در مورد ساعت های هوشمند است، اما اخیراً پیشرفت هایی در این زمینه صورت گرفته است. می توانید دو روز کامل را از ساعت های اپل و اکثر دستگاه های Wear OS انتظار داشته باشید. ساعت هایی که از پردازنده Snapdragon Wear 3100  استفاده می کنند از حالت های ذخیره باتری پشتیبانی می کنند و به شما امکان می دهند تا 5 روز را با یک بار شارژ سپری کنید. در این ساعت ها می توانید اکثر ویژگی ها غیر از نمایش زمان را غیر فعال کنید. نسل بعدی پردازنده اسنپدراگون Wear 4100 نیز معرفی شده است، اما هنوز اولین ساعت های هوشمند مجهز به این پردازنده، روی کار نیامده اند. سایر دستگاه ها می توانند پنج تا هفت روز دوام بیاورند، اما معمولاً دارای ویژگی های کمتر و صفحه نمایش با کیفیت پایین تر هستند. برخی از ساعت های مخصوص تناسب اندام می توانند با یکبار شارژ، هفته ها دوام بیاورند.

در حال حاضر چند ساعت هوشمند از شارژ سریعتر نیز پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال، اپل عنوان می کند که سری 6 می تواند در تنها نیم ساعت، از صفر به 80 درصد برسد و در 90 دقیقه به شارژ کامل دست پیدا کند. ساعت جدید OnePlus Watch حتی سریعتر است و فقط در 10 دقیقه، از صفر به 43 درصد می رسد.

در یک ساعت هوشمند باید به دنبال چه چیزی باشید

ردیابی تناسب اندام

ردیابی فعالیت های بدنی دلیل مهمی است که باعث می شود خیلی از افراد به ساعت های هوشمند روی بیاورند. یک ساعت مچی همه کاره باید گام ها، کالری و فعالیت های شما را ثبت کند و اکثر ساعت های امروزی نیز دارای یک مانیتور ضربان قلب هستند.

بسیاری از ساعت های هوشمند دارای GPS هستند که این ویژگی برای نقشه خوانی و دوچرخه سواری مفید است. شناگران گجتی مقاوم در برابر آب می خواهند و خوشبختانه اکثر دستگاه های امروزی ضد آب هستند. برخی از ساعت های هوشمند شرکت هایی مانند Garmin بیشتر از سایرین بر ویژگی های تناسب اندام تمرکز دارند و اغلب ویژگی های اضافی مانند ردیابی واریانس ضربان قلب، برآورد زمان بازیابی، تشخیص خودکار ورزش، نقشه های روی صفحه و موارد دیگر را ارائه می دهند.

طی دو سال گذشته، ردیابی سلامت در بیشتر ساعت های هوشمند نیز پیشرفت کرده است. هر دو دستگاه اپل و Fitbit می توانند سطح اکسیژن خون را تخمین بزنند و Apple Watch حتی می تواند نوار قلب را اندازه گیری کند. اما هرچه ساعت هوشمند مقرون به صرفه تر باشد، احتمال اینکه دارای ویژگی های پیشرفته ردیابی سلامت باشد، کمتر است.

پخش موسیقی در ساعت هوشمند

ساعت شما نه تنها می تواند دویدن های صبحگاهی شما را ردیابی کند، بلکه می تواند موسیقی همراه ورزش شما را نیز پخش کند. بسیاری از ساعت های هوشمند به شما امکان می دهند تا موسیقی خود را به صورت محلی ذخیره کنید، بنابراین می توانید هدست های بی سیم را به آن ها متصل کرده و بدون همراه داشتن تلفن همراه خود، به آهنگ ها گوش دهید. ساعت هایی که فضای ذخیره سازی موسیقی ندارند، معمولاً دارای کنترل های موسیقی در منوهای خود هستند، بنابراین می توانید پخش موسیقی را بدون درآوردن تلفن همراه از داخل جیب، کنترل کرد.

NFC

بسیاری از ساعت های هوشمند دارای NFC هستند و به شما این امکان را می دهند تا هزینه های جاری را پرداخت کنید. پس از ذخیره اطلاعات کارت اعتباری یا بدهی خود، می توانید ساعت هوشمند خود را در روبروی NFC قرار دهید تا هزینه یک فنجان قهوه را در هنگام برگشت به خانه بپردازید. به خاطر داشته باشید که ساعت های مختلف از سیستم های پرداخت متفاوتی استفاده می کنند: ساعت های Apple ازApple Pay ، دستگاه های Wear OS از Google Pay ، دستگاه های Samsung از Samsung Pay و غیره استفاده می کنند. Fitbit و Garmin  نیز نسخه های مخصوص به خود را با نام های  Fitbit Pay و Garmin Pay دارند.

ارتباطات

ساعت های هوشمند همچنین می توانند ارتباطات را با هشدارهای برنامه، پاسخ های متنی و قابلیت پاسخگویی به تماس ها آسانتر کنند. برخی از ساعت های هوشمند به شما این امکان را می دهند تا پاسخ های کوتاهی را مستقیماً از روی مچ دست خود ارسال کنید. برخی به شما اجازه می دهند تا به تماس ها نیز پاسخ دهید، و مدل هایی که LTE دارند، به شما امکان می دهند حتی زمانی که تلفن همراه تان خاموش است، نیز تماس بگیرید.

ساعت هوشمند سامسونگ

سبک و نمایشگر

مهم است که ساعت هوشمندی را انتخاب کنید که هر روز با آن راحت باشید.

آیا ظاهر ساعت روی مچ دستتان را دوست دارید؟ آیا صفحه ساعت آنچه را که می خواهید نشان می دهد؟ در اینجا چند نکته قابل تامل وجود دارد:

بندهای ساعت

ساعت های هوشمند دارای انواع مختلفی از طرح ها و سبک ها هستند و برخی از آن ها با بندهای استاندارد 16 میلیمتری، 20 میلی متری و 22 میلی متری سازگار هستند، که می توانید آن ها را برای شخصی سازی ظاهر دستگاه خود تغییر دهید. اگر سبک کلاسیک شبیه به ساعت های سنتی را ترجیح می دهید، ممکن است ساعتی را بپسندید که دارای بند چرمی یا فولاد ضد زنگ باشد. سایر ساعت ها دارای بندهای سیلیکونی انعطاف پذیر هستند، که اگر قصد استفاده از آن برای فعالیت های خارج از منزل یا مربوط به تناسب اندام را دارید، انتخاب خوبی است.

ویژگی های نمایشگر ساعت هوشمند

OLED و AMOLED

نمایشگرهایOLED (دیود ساطع کننده ارگانیک) وAMOLED (دیودهای ساطع کننده ارگانیک با ماتریس فعال) بدون نور پس زمینه کار می کنند و به صورت جداگانه هر پیکسل را روشن می کنند و رنگ مشکی عمیق و نسبت کنتراست بالایی را تولید می کنند. معمولاً، این نمایشگرها نازک تر هستند و نسبت به سایر انواع صفحه نمایش ساعت های هوشمند مصرف انرژی کمتری دارند.

LCD

این نمایشگرها از نور پس زمینه برای تولید تصاویر روی صفحه استفاده می کنند. صفحه نمایش هایLCD (صفحه نمایش کریستال مایع) با طرح ضدبازتاب نور معمولاً در زیر نور خورشید و سایر موارد عملکرد خوبی دارند.

سیاه و سفید

این صفحه نمایش ها در عمر باتری صرفه جویی می کنند و اغلب در زمینه شارژ بیشتر از نمایشگرهای رنگی دوام می آورند. برخی از نمایشگرهای سیاه و سفید از E-Ink یا E-Paper استفاده می کنند که به شما این امکان را می دهد تا صفحه نمایش خود را در خارج از منزل یا در محیط های روشن به راحتی مشاهده کنید.

ساعت هوشمند

ضد آب بودن ساعت هوشمند

اگر از دستگاه خود برای فعالیت در فضای باز مانند دویدن یا دوچرخه سواری استفاده می کنید، می توانید یک ساعت هوشمند ضد آب خریداری کنید. شما باید مشخصات ساعت را به منظور میزان دوام در برابر آب، بررسی کنید.

شیشه تقویت شده شیمیایی 

ساعت هایی با شیشه مستحکم، مانندCorning Gorilla Glass ، طوری طراحی شده اند که در  برابر خراش ها و ضربه های ممکن در زندگی روزمره مقاومند، بنابراین نگران خراشیدگی، گرد و غبار یا آسیب های دیگر نباشید.

رابط کاربری

صفحه لمسی

این نمایشگرها مبتنی بر حرکت هستند و به شما امکان می دهند به وسیله ضربه یا کشیدن، در بین منوهای ساعت حرکت کرده و با آن کار کنید.

دکمه ها و حاشیه ها

با استفاده از دکمه های واقع در صفحه ساعت با دستگاه خود ارتباط برقرار کنید. این دکمه ها به شما امکان می دهد تا کارهایی مانند عکاسی، جست و جو در رسانه های اجتماعی و موارد دیگر را انجام دهید. اگر روش ساده تر و سنتی تری را برای کار با دستگاه خود ترجیح می دهید، این دکمه ها ممکن است گزینه خوبی باشند. برخی از ساعت های هوشمند با قاب چرخشی موجود در اطراف صفحه نمایش، که به شما امکان می دهد در برنامه ها و منوهای سیستم حرکت کنید، کنترل می شوند. برخی از آن ها دارای دکمه های فشاری و همچنین یک حاشیه برای اجرای دستورات خانه و بازگشت هستند.

اعلان ها

ساعت های هوشمند قادر به نمایش انواع اعلان ها مانند تماس های دریافتی، تماس های از دست رفته، پیام های متنی، ایمیل ها، پست های رسانه های اجتماعی، یادآوری قرارها، آلارم ها و موارد دیگر هستند.

ویژگی های خاص ساعت هوشمند

ویژگی های اضافی از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است، بنابراین باید در مورد نحوه استفاده از ساعت هوشمند خود در زندگی روزمره فکر کنید. در اینجا برخی از ویژگی هایی که باید در نظر بگیرید، آورده شده است.

قیمت اسمارت واچ

ردیاب فعالیت

اگر دستگاهی می خواهید که دارای قابلیت های سلامتی و تناسب اندام باشد، به دنبال گام شمار داخلی، شتاب سنج، مانیتور ضربان قلب یا سایر فناوری های ردیابی باشید. این ویژگی ها به شما امکان می دهند تا فعالیت هایی مانند مراحل انجام شده، سرعت، کالری سوزانده شده و ضربان قلب را اندازه گیری و دنبال کنید.

بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار

بهترین در همه زمینه ها:  Apple Watch

اپل واچ از زمان عرضه خود در سال 2015 به قوی ترین ساعت هوشمند موجود تبدیل شده است.  جدیدترین مدل این شرکت یعنی اپل واچ سری 6، دارای ویژگی های قدرتمند ردیابی تناسب اندام است. همچنین اگر تشخیص دهد که شما زمین خورده اید، می تواند آزمایش های نوار قلب را انجام دهد و سطح اکسیژن خون را اندازه گیری کند. بعلاوه، این ساعت هوشمند، NFC ، ذخیره موسیقی روی صفحه و بسیاری از برنامه های مفید و همچنین انواع روش های پاسخگویی به پیام ها را ارائه می دهد.

در حالی که سری 6 کامل ترین اپل واچ است، اما قیمت بسیار بالایی نیز دارد. کسانی که نیازی به نمایشگر همیشه روشن، اندازه گیری نوار قلب یا اکسیژن خون ندارند، می توانند یک Apple Watch SE  خریداری کنند.

ما در واقع ساعت SE را بهترین گزینه برای اولین ساعت هوشمند لیست خود می دانیم، زیرا ارزش خرید بالاتری دارد. در این ساعت هوشمند تمام ویژگی های اصلی Apple Watch و مواردی مانند تشخیص سقوط، نظارت بر نویز و SOS اضطراری را دریافت خواهید کرد، اما باید از مزایای سخت افزاری پیشرفته مانند سنسور اکسیژن خون و مانیتور ECG صرف نظر کنید.

بهترین ساعت اقتصادی: Fitbit Versa 2

این ساعت هوشمند مقرون به صرفه یکی از انتخاب های اصلی ما است زیرا مجموعه ای از ویژگی ها را با قیمت عالی ارائه می دهد. شما همه این موارد ضروری را دریافت می کنید: توانایی های قوی ردیابی ورزشFitbit (از جمله تشخیص تمرین خودکار)، ردیابی خواب، مقاومت در برابر آب، GPS  داخلی، ردیابی اکسیژن خون و عمر باتری شش روزه.

خرید اسمارت واچ

بهترین ساعت هوشمند برای گوشی های اندرویدی اسمارت واچ سامسونگ :  Samsung Galaxy Watch Active 2

سامسونگ زمان و منابع زیادی را اختصاص داده است تا سیستم عامل ساعت هوشمند Tizen خود را جایگزین مناسبی برای سیستم عامل Wear OS گوگل کند(از بسیاری جهات، ما آن را به نرم افزار گوگل ترجیح می دهیم). Galaxy Watch Active 2 با طراحی نسبتاً باریک، ویژگی های متعدد ردیابی سلامتی مانند ردیابی خودکار تمرینات و نظارت بر خواب و مزایای کلی ساعت های هوشمند مانند کنترل خانه هوشمند و پخش موسیقی پا به عرصه گذاشته است. ما همچنین حاشیه حساس به لمس آن را دوست داریم که به شما این امکان را می دهد تا کمی راحتتر در رابط کاربری پیمایش کنید.

شایان ذکر است که در آینده نزدیک شاهد بروزرسانی های مهم WearOS خواهیم بود. گوگل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود اعلام کرد که با سامسونگ همکاری می کند تا نسخه جدیدی از WearOS را ایجاد کند که برخی از ویژگی های Tizen را که ما دوست داریم به سیستم عامل خود اضافه کند.

گزینه های پیشرو در مد

بله ، هنوز شرکت هایی وجود دارند که سعی می کنند ساعت های هوشمند "شیک" بسازند. وقتی ساعت های هوشمند بزرگ و نسبتا زشت بودند، مارک هایی مانند فسیل، مایکل کورس و اسکاگن در تولید ساعت های هوشمند شیک که شباهت زیادی به ساعت های سنتی داشتند، جایگاه خود را پیدا کردند. اگر شما این ظاهر را ترجیح می دهید، امروزه گزینه های خوبی وجود دارد، اما گجت های ساخته شده توسط اپل، سامسونگ، Fitbit  و غیره نیز از آن زمان بسیار جذاب تر شده اند.

کلام آخر

در نهایت، تنها چیزی که نمی توانید بعد از خرید ساعت هوشمند تغییر دهید، طراحی قاب آن است. اگر به ظاهر اپل واچ علاقه ندارید، همه ساعت های هوشمند سامسونگ دارای قاب های گرد هستند و شبیه یک ساعت سنتی می باشند. اکثر ساعت ها در چند رنگ عرضه می شوند و می توانید برای مواد درجه یک سفارشی مانند فولاد ضد زنگ هزینه اضافی بپردازید. هنگام انتخاب قاب مناسب، با تعداد زیادی گزینه روبرو خواهید شد. ده ها بند ساعت نیز برای اکثر ساعت های هوشمند موجود است که به شما امکان می دهد تا هر زمان که بخواهید ظاهر ساعت خود را تغییر دهید. برای بررسی قیمت اسمارت واچ به فروشگاه بروز کالا مراجعه کنید.