اندروید 11 برای تلویزیون های هوشمند ؛ هر آنچه لازم است بدانید

اندکی پس از آنکه گوگل اندروید 11 را برای گوشی های هوشمند عرضه کرد، جدیدترین به روزرسانی سیستم عامل خود را برای تلوزیون های اندروید هم معرفی کرد. اندروید 11 ارائه شده برای تلوزیون های اندروید، دارای پیشرفت های امنیتی، مجوزهای یکبار مصرف، بهبود مدیریت حافظه و سایر ویژگی های جدیدی است که با بروز رسانی اصلی اندروید مطابقت دارد. این شرکت اشاره کرد که شرکای گوگل، تلوزیون های اندروید خود را در ماه های آینده به نسخه جدید این سیستم عامل ارتقا خواهند داد.

برای خرید تلویزیون کلیک کنید

بهترین ویژگی های اندروید 11

در اینجا برخی از بهترین ویژگی های اندروید 11 آورده شده است:

 حافظه ذخیره سازی محدود(Scoped Storage) در اندروید 11

در نسخه های قبلی اندروید، یک برنامه می توانست فایل ها را در مکان های مختلف دستگاه شما ذخیره کند. همچنین بسیار متداول بود که برنامه ها برای دسترسی به فضای ذخیره سازی شما درخواست دسترسی کنند و این مجوز به آن ها اجازه می دهد که به همه محتوای ذخیره شده در تلفن همراه شما دسترسی پیدا کنند. این امر محافظت از داده های خصوصی روی دستگاه شما و همچنین جست و جوی اطلاعات مربوط به هر برنامه را دشوارتر کرده و به خطر می اندازد.

در اندروید10، گوگل Scoped Storage را معرفی کرد، که به هر برنامه، پوشه ای اختصاصی برای ذخیره داده های مورد نیاز را می دهد. اگر برنامه می خواهد به فایل های خارج از این پوشه دسترسی پیدا کند، باید درخواست مجوز کند.

Scoped Storage  برای برنامه های اصلی اندروید 11 به یک ویژگی اجباری تبدیل شده است.

محصولات مرتبط: خرید آنتن تلویزیون

مجوزهای یکبار مصرف برنامه

فروشگاه آنلاین تلویزیون

اندروید 11 به شما این اجازه را می دهد که اجازه دسترسی موقت را فقط در حین استفاده از برنامه بدهید. همچنین، اگر مدتی از برنامه ای استفاده نکنید، سیستم به طور خودکار مجوزهای خود را بازنشانی می کند.

حالت تأخیر کم خودکار در اندروید 11

نمایشگرهایی که پس پردازش گرافیکی انجام می دهند، در زمینه بهبود کیفیت بصری عملکرد خوبی دارند. با این حال، امکان افزایش تاخیر در این تلوزیون ها بالاست.

حالت تأخیر کم خودکار به دستگاه ها اجازه می دهد تا به منظور کاهش تأخیر، ویژگی های پس پردازش را غیرفعال کند. این ویژگی بیشتر برای بازی ها، فیلم ها و برنامه های ویدئو کنفرانس، که در آن تاخیر کم منجر به تجربه کاربری بهتر می شود، مفید می باشد.

گوگل تصریح کرده است که این ویژگی منحصر به اندروید 11 تلویزیون های اندرویدی است و برای اندروید 11 و بالاتر در دسترس خواهد بود. این شرکت همچنین اظهار داشت که سازندگان دستگاه ها باید به صورت جداگانه از این عملکرد بر روی تلوزیون های خود استفاده کنند.

تأکید بر کنترل رسانه ها

اندروید 11 تأکید ویژه ای بر کنترل رسانه ها دارد. و این کار را با ارائه پشتیبانی و بروزرسانیMediaCAS ، افزونه ها، گزینه های گیم پد بیشتر، حالت بوت لرزشی برای به روزرسانی های سیستم و درخواست های عدم فعالیت انجام می دهد.

همچنین نسخه جدید اندروید شامل عملکرد فریم ورک جدید برای مدیریت و کنترل LED های سیستم است. دکمه بی صدا کردن میکروفون، یکپارچگی بیشتر تلوزیون با دستگاه های دیگر را فراهم می کند.

تست برنامه کارآمدتر در اندروید 11

به روز رسانی جدید تلوزیون های اندروید آزمایش و بررسی برنامه ها را برای توسعه دهندگان بسیار ساده تر می کند. Test Harness Mode مجموعه ای از ابزارها را برای توسعه خودکار کل فرآیند ایجاد برنامه ها به توسعه دهندگان ارائه می دهد. این حالت، گزارش های آزمایشی تولید می کند، پشتیبانی اشکال زدایی را ارائه و کارایی سیستم را افزایش می دهد.

علاوه بر این، تلوزیون اندروید در شبیه ساز خود پشتیبانی از Play Store را نیز ارائه می دهد. این ویژگی به توسعه دهندگان کمک می کند تا ویژگی ها، اشتراک ها و عملکرد کلی برنامه خود را بدون نیاز به کار مستقیم بر روی تلویزیون آزمایش کنند.

نتیجه نهایی این عملکرد، یک برنامه آزمایش شده است، که به طور یکپارچه بر روی دستگاه شما کار می کند.

بیشتر بخوانید: ویروسی شدن تلویزیون هوشمند

برنامه های فوری Google Play

گوگل ابتدا ویژگی برنامه های فوری را در Google I/O 2016 معرفی کرد. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد تا برنامه ها را بدون نیاز به نصب، امتحان کنند. اکنون، این شرکت برنامه های فوری را در تلوزیون های اندروید با نام Google Play Instant معرفی کرده است.

با استفاده از این افزونه، توسعه دهندگان می توانند به راحتی به کاربران اجازه دهند تا برنامه ها را قبل از نصب امتحان کنند. پس از تجربه کار با نرم افزار جدید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید برنامه را به صورت کامل نصب کنید یا خیر. این افزونه برای کاربران تلویزیون مناسب است، زیرا تلوزیون ها در مقایسه با تلفن های هوشمند اغلب دارای فضای ذخیره سازی کمتری هستند.

 خرید تلویزیون

رابط کاربری Google Play اصلاح شده

برنامه به روز شده Google Play ظاهر جدید و مجموعه ای از برنامه های جدید را به همراه دارد و اشتراک برنامه ها را برای شما آسان تر می کند. صفحه اصلی اندروید مخصوص تلوزیون های هوشمند اکنون دارای صفحه اصلی جدیدی است که محتواهای پرطرفدار را به نمایش می گذارد. این ویژگی به آشنا شدن با برنامه های جدید کمک می کند.

Gboard  برای تلوزیون اندروید 11

اندروید 11 در Android TV دارای صفحه کلید جدید روی صفحه است که نسخه به روز شده ی Gboard است. این به روز رسانی با طرح بندی های جدید مجددا طراحی شده است. این صفحه کلید، بسیار باریک تر از نسخه اصلی است و فضای زیادی را اشغال نمی کند.

تغییر عمده دیگر این است که Gboard اکنون دارای یک دکمه ورودی صوتی در خود صفحه کلید است. پیش از این، توسعه دهندگان برنامه مجبور بودند یک کلید ورودی صوتی برای قسمت متن طراحی کنند. این به روزرسانی همچنین تبدیل گفتار به متن و پیش بینی تایپ بهتری را ارائه می دهد. نیازی به درخواست مجوز صوتی یا هر چیز دیگری برای فعال کردن این ویژگی نیست.

دستیار Googleداخلی

تلوزیون های اندرویدی در حال حاضر مجهز به Google Assistant داخلی هستند. فقط باید "OK Google" را تکرار کرده یا دکمه میکروفون روی ریموت خود را فشار دهید تا محتوای مورد نظر خود را به راحتی و به سرعت پیدا کنید.

دستیار گوگل در کارهای دیگر مانند کنترل دستگاه های هوشمند خانه، انجام جستجوهای دیگر و غیره به شما کمک می کند. همه این ویژگی ها بدون ترک صفحه ای که در حال تماشای آن هستید، در دسترس می باشد.

Cast Connect در اندروید 11

Cast Connect  توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه هایی تولید کنند که تجربه ای غنی و فراگیر را ارائه دهد.

با استفاده ازGoogle Cast ، توسعه دهندگان برنامه می توانند برنامه خود را به کنترل از راه دور مجهز کنند تا به کاربران در یافتن، پخش و کنترل محتوای ارسال شده در برنامه خود کمک کنند. علاوه بر این، آن ها می توانند صدا و تصویر را از دستگاه های Android ، iOS یا Chrome به تلویزیون یا سیستم صوتی منتقل کنند.

Cast Connect  اکنون به شما این امکان را می دهد تا از کنترل از راه دور خود برای پخش مستقیم ویدئوها در تلویزیون اندروید استفاده کنید. در صورت بروز مشکل در سازگاری، می توانید از روش قدیمی گیرنده وب نیز استفاده کنید.

توسعه دهندگان ابتدا باید Cast Connect را در برنامه های خود پیاده کنند تا این ویژگی به طور کامل کار کند. گوگل اعلام کرده است که عملکرد Assistant هنوز به طور کامل توسط Cast Connect  پشتیبانی نمی شود.

بیشتر بخوانید: فالصه مناسب برای تماشای تلویزیون

متناسب با تلویزیون

اندروید 11 با ارائه پشتیبانی از حالت تاخیر کم خودکار، رمزگشایی رسانه با تأخیر کم، همراه با چارچوب جدید تیونر با پشتیبانی از رسانه CAS به روز شده و برنامه های افزودنی HAL برای HDMI CEC ، سازگاری خوبی با تلوزیون های اندرویدی دارد.

اندروید 11 با پشتیبانی گسترده از گیم پد، حالت بوت خاموش برای به روز رسانی سیستم و اعلان های عدم فعالیت، امکان کنترل بیشتر بر عملکردهای تلویزیون را فراهم می کند.

به روزرسانی های جذابی برای تلوزیون های اندرویدی در پیش است

انتشار اندروید 11 مخصوص تلوزیون های اندروید اتفاق بزرگی در دنیای فناوری تلویزیون می باشد. تولیدکنندگان برجسته ای مانند TCL در حال حاضر برنامه های بزرگی برای عرضه دستگاه های اندرویدی با جدیدترین نسخه سیستم عامل گوگل دارند. اندروید 11 می تواند انقلابی در تلویزیون های هوشمند ایجاد کند.  اندروید 11 مخصوص تلوزیون های اندروید بهبود عملکرد و حفظ حریم خصوصی، ویژگی های جدید متناسب با تلویزیون و به روز رسانی ابزارهای توسعه دهندگان را ارائه می دهد. در فروشگاه بروز کالا می توانید به خرید آنلاین تلویزیون بپردازید.

 تلوزیون های اندرویدی مجهز به اندروید 11

تفاوت تلوزیون های اندرویدی مجهز به اندروید 11 با تلویزیون هوشمند دیگر

بحث تفاوت بین تلوزیون های اندروید و دیگر تلوزیون های هوشمند همیشه داغ بوده است. برای برخی، سادگی تلویزیون های هوشمند مهمتر از ویژگی های تلوزیون های اندرویدی است و برای بسیاری دیگر، تلوزیون های اندرویدی تنها راه استفاده از محتوای آنلاین در صفحه بزرگتر هستند. تفاوت های جدیدترین ویژگی های سیستم عامل اندروید تلویزیون را در برابر دیگر تلویزیون های هوشمند، در ادامه مقاله بیان می کنیم:

قبل از هر چیزی، باید شباهت ها و تفاوت های اساسی بین Android TV و Smart TV را مورد بحث قرار دهیم. اول از همه باید بدانید که تلویزیون هوشمند یک تلویزیون است که می تواند محتوا را از طریق اینترنت ارائه دهد. بنابراین هر تلویزیونی که محتوای آنلاین را ارائه دهد- صرف نظر از سیستم عاملی که دارد- یک تلویزیون هوشمند است.

از این نظر، Android TV  نیز یک تلویزیون هوشمند است. تلویزیون های ساخته شده توسط سامسونگ از سیستم عامل Tizen استفاده می کنند، LG  دارای WebOS مخصوص به خود است و tvOS  بر روی Apple TV اجرا می شود. همه این ها در اصل تلویزیون های هوشمند هستند.

در مورد Android TV باید بگوییم که تلویزیون های دارای این سیستم عامل به دلیل محبوبیت زیاد در بازار، شناخته شده هستند. به طور کلی، تلوزیون های اندروید نوعی تلویزیون هوشمند هستند که بر روی پلتفرم Android TV اجرا می شوند. در حالی که تلویزیون سامسونگ و تلویزیون LG دارای سیستم عامل اختصاصی خود هستند، اما تلویزیون های زیادی با سیستم عامل اندروید عرضه می شوند. به عنوان مثال سونی کاملاً متعهد به پلتفرم Android TV است و از سال 2015 ، تمام تلویزیون های خود را با سیستم عامل Android TV عرضه کرده است.

در اصل، Android TV  و Smart TV اساساً یک چیز هستند، زیرا هر دو محتوا را از طریق اینترنت ارائه می دهند.

در بالا، ما تفاوت اساسی بین تلویزیون Android و تلویزیون هوشمند را مورد بحث قرار دادیم. در اینجا، قصد داریم تا در مورد تفاوت در سطح سیستم عامل و اینکه کدام یک برای مصرف کنندگان مفیدتر است صحبت کنیم:

پایگاه برناه های11Android TV  به لطف پشتیبانی از فروشگاه Play از مجموعه وسیعی از برنامه ها برخوردار است. در این سیستم عامل، انواع برنامه هایی که معمولاً در تلفن هوشمند خود استفاده می کنید را پیدا خواهید کرد. از YouTube گرفته تا Netflix تا Hulu و Prime Video ، همه در11 Android TV در دسترس هستند. بهترین بخش این است که در نسخه جدید اندروید همه برنامه ها برای پلت فرم تلویزیون بهینه شده اند و دارای کنترل های بصری مخصوص برای صفحات بزرگتر هستند.

وقتی به سراغ تلویزیون های هوشمند مجهز به سیستم عامل Tizen یا WebOS می رویم، می بینیم که پشتیبانی برنامه ها در این سیستم عامل ها محدود است. به جز برخی از برنامه های سرگرمی محبوب مانندYouTube ، Prime Video  وNetflix ، برنامه های زیادی را در فروشگاه برنامه آن ها پیدا نمی کنید. نکته بعدی این است که در تلویزیون های هوشمند در مقایسه با تلویزیون های Android به سختی می توان به روز رسانی برنامه ها را انجام داد. از سوی دیگر، توسعه 11Android TV کاملاً فعال و بهبود یافته است و توسعه دهندگان مرتباً به روز رسانی های جدید را برای انواع برنامه ها ارائه می دهند.

یکی دیگر از تفاوت های عمده بین 11 Android TV و تلویزیون هوشمند، قابلیت پخش صفحه است. در حالی که 11 Android TV دارای ویژگی Chromecast داخلی است که به طور یکپارچه با تلفن های هوشمند اندرویدی سازگار است، اما تلویزیون های هوشمند دارای screen mirroring هستند که نیاز به جفت شدن دارد و استفاده از آن دردسر ساز است. بر خلاف Chromecast که در حالت تمام صفحه با خروجی صدا و کیفیت بی نظیری کار می کند، سیستم موجود برروی تلویزیون های هوشمند دارای تاخیر بالا و کاهش کیفیت خروجی می باشند.

ویژگی بعدی اندروید 11 پشتیبانی پیشرفته از دستیار صوتی است. Google Assistant در 11Android TV  به قدری بهتر شده است که به ندرت نیاز به تایپ کردن درخواست خود پیدا می کنید. از سوی دیگر، تلویزیون های هوشمند عموماً دستیار صوتی ندارند و برای تایپ و یافتن محتوا، دارای صفحه کلید کاملی هستند.

یکی از مزایای تلویزیون های هوشمند نسبت به 11Android TV  این است که جهت یابی و استفاده از منوها در تلویزیون های هوشمند نسبت به تلویزیون های اندرویدی بسیار آسان تر است. برای استفاده کامل از پلتفرم11 Android TVباید با اکوسیستم Android آشنایی داشته باشید. همچنین به طور کلی تلویزیون های هوشمند از نظر عملکرد نیز سریعتر هستند.

بیایید تا عملکرد هر تلوزیون را در زمینه بروزرسانی ها بررسی کنیم. تلوزیون های هوشمند به طور کلی بروزرسانی های زیادی دریافت نمی کنند و پس از مدت کوتاهی نیز از رده خارج می شوند. اما تلویزیون های اندرویدی به روز رسانی برنامه ها را برای مدت طولانی تری دریافت می کنند و این بدان معنی است که شما تا مدت زیادی برنامه های مدرن را در11 Android TV خود خواهید داشت.

یک نکته مهم که باید به آن توجه کنید این است که اگر تلویزیون هوشمند شما از رده خارج شده است، می توانید به راحتی یک دستگاه تلویزیون یا دانگل Android TV مجهز به اندروید 11 را به آن وصل کنید تا جدیدترین پلتفرم Android TV را روی تلویزیون خود داشته باشید. شما می توانید همین کار را با Android TV خود نیز انجام دهید. با این حال، با خرید یک دستگاه سخت افزاری جداگانه نمی توانید آخرین سیستم عامل Tizen یا webOS را دریافت کنید، زیرا تولید کنندگان تلویزیون دستگاه های سخت افزاری جداگانه ای را برای سیستم عامل اختصاصی خود ارائه نمی دهند.

بیشتر بخوانید: تلویزیون خوب برای ایکس باکس

خرید  تلویزیون های هوشمند

 

کلام آخر

برای خرید تلویزیون کلیک کنید

به روز رسانی اندروید 11 برای تلویزیون های هوشمند کنترل بیشتری بر عملکردهای تلویزیون را در اختیار شما قرار خواهد داد. این به روز رسانی پشتیبانی گسترده از گیم پد، حالت بوت ساکت برای به روزرسانی سیستم و اعلان های عدم فعالیت را ارائه می دهد. همانطور که گفته شد در این نسخه از اندروید آزمایش بر روی تلویزیون و برنامه ها برای توسعه دهندگان برنامه ها، آسان تر شده است.

به طور کلی نسخه تلویزیونی اندروید 11 گوگل دارای بیشتر ویژگی های نسخه موبایل این سیستم عامل است و این باعث می شود تا تجربه کار با تلویزیون های هوشمند بهبود یابد. گوگل سعی کرده در آخرین نسخه Android TV مانور خاصی در زمینه امنیت و حفظ حریم خصوصی ارائه دهد. علاوه بر این، ابزارهای توسعه تلویزیون اندروید 11 بهبود یافته اند. این نسخه از اندروید 11 دارای ویژگی های خاصی است که با قالب کلی تلویزیون های هوشمند سازگار است و در گوشی ها یافت نمی شود.

گوگل با معرفی نسخهAndroid TV 11، اعلام کرد که سیستم عامل پیشرفت چشمگیری در عملکرد داشته است و اکنون می تواند حافظه دستگاه را بهتر از قبل مدیریت کند. نسخه جدید اندروید 11 شامل فریم اختصاصی برای دکمه های فیزیکی به منظور خاموش کردن میکروفون است که به طور خاص برای سازگاری بهتر با تلویزیون های مجهز به میکروفون های دوربرد طراحی شده است.

علاوه بر این، گوگل از بهبود قابلیت های اندروید 11 در زمینه پخش محتوای چند رسانه ای خبر داده و اعلام کرده است که نسخه Android 11 TV از فناوری حالت تاخیر خودکار کم و رمزگشایی محتوای چند رسانه ای با تاخیر کم استفاده می کند.

همانطور که گفته شد در توضیحات Android TV 11 ، گوگل اظهار داشته است که این سیستم عامل دارای قابلیت های جدیدی در زمینه های مختلف است. با این حال، یکی از تغییرات عمده در اندروید 11 پشتیبانی گسترده تر از انواع گیم پدها است. این ویژگی برای افرادی که از Google Play  استفاده می کنند، بسیار مفید خواهد بود. گوگل در بیانیه ای اعلام کرده است که در حال همکاری نزدیک با سازندگان تلویزیون های هوشمند برای انتشار نسخه جدید اندروید در ماه های آینده است. در فروشگاه بروزکالا می توانید قیمت تلویزیون مورد نظرتان را ببینید و با دیگر تلویزیون های هوشمند مقایسه کنید.