فناوری جدید در ساخت باتری گوشی‌های شیائومی Mi 11 Ultra و Mi 11 Pro

 کمپانی شیائومی از طریق شبکه های اجتماعی اعلام کرد که در ساخت باتری های موبایل شیائومی می 11 اولترا و می 11 پرو‌‌، از فناوری جدیدی استفاده کرده است. ظاهرا در باتری این گوشی ها از یک آند سیلیکون- اکسیژن بهره گرفته شده است. این باتری های لیتیوم یونی معمول‌‌، در اکثر تلفن های همراه هوشمند متفاوت هستند. این فناوری باعث شده است که باتری این گوشی ها در عین ظرافت فیزیکی، سریع تر شارژ شوند.

تنها چند روز تا معرفی گوشی های هوشمند جدید کمپانی شیائومی باقی مانده است. در این مرحله، آخرین ورژن گوشی های شیائومی سری می 11 یعنی می 11 پرو و می 11 اولترا معرفی می گردند. 

بدیهی است که هر دو گوشی مشابه شیائومی می 11 خواهند بود- که در اواخر سال 2020 عرضه شد. با این حال، نسخه جدید این گوشی ها تفاوت زیادی با آن ها خواهد داشت. سخنگوی بین المللی مدیر ارشد بازاریابی محصولات شیائومی در توییتر خود فاش کرد که این تلفن ها از نوع جدیدی از فناوری در باتری های خود بهره گرفته اند.

برخلاف باتری های لیتیوم یونی معمول‌‌، که امروزه تقریباً در هر گوشی هوشمندی یافت می شود، گوشی های شیائومی می 11 اولترا و می 11 پرو دارای باتری های آند سیلیکون- اکسیژن هستند. این آخرین فناوری در ساخت باتری های گوشی های شیائومی است که اولین بار در اواخر سال 2000 در تخنیون (Technion -Institute Institute of Technology) توسعه یافت. این فناوری منجر شده است که باتری این گوشی ها در عین ظرافت فیزیکی، سریع تر شارژ شوند.

طبق اظهارات کمپانی شیائومی‌‌، این فناوری به کار برده شده در تولید باتری موبایل های شیائومی جدید‌‌، مشابه فناوری استفاده شده در تولید باتری خودروهای برقی (EV) است.

شیائومی می 11 اولترا و می 11 پرو:

از اواخر دهه 90 محبوبیت باتری ‌های نیکل- هیدرید فلز کاهش یافت و پس از آن‌‌، تقریباً تمام باتری های گوشی های هوشمند از مدل لیتیوم یونی پیروی کردند. اگر این فناوری در شیائومی می 11 اولترا و می 11 پرو موفقیت آمیز باشد، می تواند صنعت ساخت این گوشی های هوشمند را دگرگون سازد.

البته این احتمال وجود دارد که شیائومی همچنان بتواند یک باتری لیتیم یونی معمولی را در تلفن های همراه خود بگنجاند که به راحتی توسط باتری های سیلیکون- اکسیژنی تقویت شوند. اگر چنین باشد، این گوشی ها می توانند گزینه های آزمایشی خوبی برای این فناوری باشند.