پرداخت حقوق با بیت کوین در میامی

شهردار میامی، فرانسیس سواورز، برای مدتی در ایالت فلوریدا مشغول ملاقات‌حضوری برای جذب کارآفرینان به این شهر بوده و از طرفی او در تلاش برای ترکیب عناصر مالی شهر نیویورک و خوی فناوری ‌محور سانفرانسیسکو در واحه‌ی فناوری و مالی جنوب فلوریدا، نگرش و چشم‌انداز سیاسی متفاوتی درباره‌ی نوآوری ارائه می‌دهد. بیت‌کوین، از جمله حوزه‌هایی است که چنین نگرشی روی آن تأثیرگذار می باشد.
طبق گزارش کوین ‌تلگراف، کارمندان شهر میامی به ‌زودی خواهند توانست دستمزدشان را به‌ صورت بیت‌‌کوین به‌جای دلار آمریکا، دریافت  نمایند. 
شهردار این شهر ساحلی در مصاحبه‌ای با فوربز، اعلام کرد که همواره به ایده‌ی بیت‌کوین علاقه مند بوده و ماهیت ریاضی ‌محور این رمز ارز برای او جذابمی باشد و همچنین از محبوبیت روزافزون بیت ‌کوین بین مردم ایالات متحده آگاهی دارد. به گفتته او مسیرهای ملموس برای افزایش مقبولیت بیت‌کوین در سراسر شهر، شامل ایجاد قابلیت دریافت حقوق به ‌صورت بیت‌کوین برای کارمندان است. همچنین بيان کرد که می خواهد برای افزایش محبوبیت رمزارزها در بین شهروندان، همه تلاشش را به ‌کار گیرد تا میامی به یک شهر سازگار با بیت‌کوین تبدیل شود. پیشنهاد‌ها دیگر در این راستا، ایجاد امکان پرداخت هزینه‌ها و مالیت‌های محلی با بیت‌کوین و برخی دیگر از ارزهای دیجیتال و همچنین اختصاص بخشی از سرمایه‌ی شهر برای خرید بیت‌کوین، پیرو اقدامی مشابه از طرف شرکت نرم‌افزاری Microstrategy است.
چهره‌های شاخص دنیای رمز ارزها نیز به ایده‌ی شهردار میامی پاسخ مثبت داده و حتی مدیرعامل توییتر و شرکت Square، جک دورسی، در پست توییتری خود این ایده را «هوشمندانه» نامید.

 


‌از طرفی بنیان‌گذار Germini، تایلر وینکلِوُس نیز اعلام کرد که شهردار میامی، پیشوای راه برای دولت‌ها و بیت‌کوین است. 
شهردار میامی از هزینه ای که برای بیت‌کوین سرمایه‌گذاری خواهد شد، مطمئن نیست اما می گوید که این امر، برنامه‌ای مشارکتی  قسمت خصوصی و دولتی خواهد بود که در آن برای جبران بعضی ریسک‌ها، پاداش‌هایی برای قسمت خصوصی در نظر گرفته می‌شود. 
علاوه‌بر این ها، او اعلام کرد که در نظر دارد هزینه‌های کمپین انتخاب مجدد خود را به ‌صورت بیت‌کوین تأمین نماید. 
شهردار سوارز نخستین کسی نیست که برای تأمین بودجه‌ی مبارزات سیاسی، از بیت‌کوین استفاده می‌کند. اندرو یانگ از حزب دموکرات در کالیفرنیا، اریک سوالوِل از حزب جمهوری‌خواه در مینه‌سوتا، تام امر و لارا لومر از حزب لیبرتین در ایالات متحده، از جمله سیاست‌ مداران آمریکایی هستند که در گذشته، از ارز رمزپایه برای کمپین‌های انتخاباتی بهره مند شده اند.
شهردار میامی اعتقاد دارد که بیت‌کوین «بزرگ‌ترین و مهم ترین داستان برای چند سال آینده» خواهد بود. سوارز در اوایل سال گذشته از بیت‌کوین تحت عنوان «سرمایه‌گذاری پایدار» طی «سالی بسیار بی‌ثبات» یاد کرد. او در هفته ها‌ی گذشته گزارشی در رابطه با بیت‌کوین روی وب‌ سایت دولت بارگذاری نمود که در آن گفته بود: مردم میامی به بیت‌کوین ایمان دارند و من شب ‌و روز در تلاش هستم تا میامی را تبدیل به مرکزی برای نوآوری در زمینه‌ی رمزارزها کنم.
طبق گزارشات، سوارز حهت کمک به مجلس قانون‌گذاری فلوریدا برای اعمال تغییرات جهت سازگاری با بیت‌کوین، به جیمی پاترونیس، کارگذار ارشد مالی و اجرایی فلوریدا کمک کرده است. او همچنین با اکثر ایالت‌ها و حوزه‌های قضایی مانند وایومینگ و مؤسس ائتلاف بلاک‌چین در این ایالت همکاری داشته و این تلاش‌ها قسمتی از تحرکات میامی حهت تبدیل ‌شدن به قطب مهم فناوری در ایالات متحده، به‌واسطه‌ی رشد ابداعات و فناوری در چند سال آینده می باشد.
و در آخر درصورت اجرای این اقدامات، شاید ۴۵۰ هزار نفر از شهروندان میامی ترغیب شوند که معاملاتشان را به طور منظم با بیت‌کوین انجام دهند. همچنین این پتانسیل وجود دارد که استفاده از رمزارز یادشده، برای تمامی جمعیت ۲۱٫۵ میلیون نفری فلوریدا مهیا شود. اقدامات یادشده باعث جذابیت بیشتر میامی برای شرکت‌های فناوری و رویدادهای مرتبط با بلاک‌چین می‌شود.
چند روز پیش اعلام شد که کنفرانسBitcoin 2021، در ماه ژوئن سال جاری از لس‌آنجلس به میامی منتقل خواهد شد. ممکن است میامی اولین شهر ایالات متحده باشد که حقوق کارمندان را به‌صورت بیت‌کوین پرداخت می‌کند؛ ولی شرکت‌های دیگری نیز در این مورد تحقیق کرده‌اند. کوین‌تلگراف هفته‌ی قبل گزارش کرد که شرکت هلدینگ Sequoia، ارائه‌دهنده‌ی خدمات توسعه‌ی نرم‌افزار مستقر در ویرجینیا، به کارمندانش پیشنهاد داده است برای سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین، بیت‌کوین کش و اتریوم، از دریافت بخشی از حقوقشان چشم‌پوشی کنند.