ساعت های هوشمند

ساعت هوشمند 

ساعت هوشمند ، یک دستگاه کوچک شبیه تلفن هوشمند است که روی مچ دست پوشیده می شود. بسیاری از ساعت های هوشمند به تلفن هوشمند متصل هستند که تماس های دریافتی ، پیام های الکترونیکی و اعلان های برنامه ها را به کاربر اطلاع می دهد. برخی از ساعت های هوشمند حتی می توانند تماس تلفنی برقرار کنند. بسیاری از ساعت های هوشمند دارای نمایشگر رنگی هستند.
کاربر می تواند ساعت هوشمند را از طریق صفحه لمسی ، دکمه های فیزیکی یا ترکیبی از این دو کار کند. برخی از ساعت های هوشمند با کمک گام شمار و مانیتور ضربان قلب به کاربران کمک می کنند تا سلامت خود را ردیابی کنند.


با کوچک شدن اندازه کامپیوترها در قرن بیستم ، تجهیزات الکترونیکی آنقدر کوچک شدند که در ساعت جای می گیرند. یکی از اولین ساعت های ماشین حساب ، کالکرون (1975) بود که نمایشگری نه رقمی داشت. در اوایل دهه 1980 ، سیکو چندین ساعت با قابلیت محاسبات را معرفی کرد. The Data-2000 (1983) ، در دهه 1990 شاهد تلفیق بیشتر ساعتها و کامپیوترها بودیم. کاربران Datalink (1994) ، با همکاری تایمکس و مایکروسافت ، اطلاعاتی را در کامپیوترهای شخصی خود مانند شماره تلفن وارد کردند که سپس با استفاده از پالس های نور به صورت بی سیم به ساعت منتقل می شدند.  Seiko’s Ruputer (1998) یک رایانه شخصی بود که در یک ساعت جای می گرفت.


یکی از اولین ساعت های هوشمند واقعی Microsoft SPOT  بود که در سال 2004 معرفی شد. SPOT اطلاعاتی از قبیل آب و هوا ، اخبار و به روزرسانی سهام را از طریق رادیو FM دریافت می کرد. همچنین ایمیل و پیام های فوری دریافت می کرد ، اما کاربران نمی توانستند با آن پاسخ دهند. با ظهور گوشی های هوشمند ، ساعت های هوشمندی مانند Sony Ericsson LiveView (2010) ، Pebble (2013) و Apple Watch (2015)  ظهور کردند که داده ها را از تلفن دریافت می کردند. در سال 2014 گوگل Android Wear نسخه ای از سیستم عامل تلفن همراه خود ، Android را مخصوص دستگاه های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند توسعه داد.


تکنولوژی روز به روز هوشمندتر می شود. البته ما تلفن های هوشمند و ماشین های هوشمند داریم. همچنین خانه های هوشمند ، تلویزیون های هوشمند و یخچال های هوشمند وجود دارد.
تکنولوژی اکنون تمام فکرها را برای ما انجام می دهد.
یکی از داغ ترین موارد در روند رو به رشد "ساعت هوشمند" است. ساعت های هوشمند براق ، جمع و جور و پوشیدنی ، گام بعدی آشکاری در تکامل تکنولوژی است ، اما همچنین دریچه ای برای آینده ای است که در آن فناوری بهم پیوسته در همه جا وجود دارد. 


بنابراین ، ساعت هوشمند دقیقاً چه کاری می تواند انجام دهد و چه انتظاری از آیندۀ ساعت های هوشمند داریم؟
ساعت هوشمند این احساس را می دهد که انگار این محصول از ضرورت موجود است ، مانند ساعت مچی که منسوخ شده است و به طور فعال تصمیم گرفت برای مبارزه با کهنه شدن تکامل یابد. از این گذشته ، با اشغال کل تلفن های هوشمند توسط جامعه ، عملکرد اصلی ساعت مچی ( زمان گفتن ) دیگر کاملاً مورد نیاز نبود.
در واقع ، ساعت هوشمند همیشه قدم بعدی در تکامل ساعت بود و ریشه های این فناوری به مراتب بیشتر از آن چیزی است که احتمالاً تصور می کنید. داستان های سنگین فنی از جیمز باند گرفته تا Star Trek مدت هاست از دستگاه هایی شبیه ساعت مچی بهره می برند که به روش های غیرمعمول و مفیدی کار می کنند ، اما در دنیای واقعی ، ساعت های مچی چند منظوره یک جاده سنگلاخ را طی کرده اند تا به لحظه ای شیک در حال حاضر برسند.
با شروع از دهه 1920 و پیشرفت در قرن 21 ، سازندگان ساعت با پر کردن ویژگی های اضافی در ساعت ها ، از جمله نقشه های آنالوگ ، مینی تلویزیون ها و رادیوها ، یادداشت برداری (نیاز به صفحه کلید قابل اتصال) و ، حتی شناسه تماس گیرنده نیز تجربه کرده اند. برخی از ویژگی ها ، مانند ماشین حساب ها ، به یک استاندارد جدید تبدیل شدند.
بسیاری از این ویژگی ها از زمان خود جلوتر بودند ، در حالی که برخی دیگر کاملاً عملی نبودند. هرچند ، هرگونه تلاش برای تماشای چند منظوره ، مرحله ای ضروری (کم و بیش) در تکامل ساعت هوشمند بود.

 

اولین ساعت های هوشمند

در سال 2012 ، سونی اولین شرکتی بود که ساعت هوشمند را وارد دنیای تکنولوژی کرد. نام کامپیوترهای پوشیدنی آنها به طور مناسب SmartWatch بود. این ساعت در مارس به طور رسمی منتشر شد و همراه با گوشی هوشمند Xperia کار می کرد و از سیستم عامل Android استفاده می کرد. ظهور اولیه آن در بازار این حق را برای استفاده از نام محصول عمومی به عنوان نام تجاری واقعی ایجاد کرده است که ساعت جدید سونی فقط موج های اولیه جزئی ایجاد کرده است.
اولین موج های بزرگ برای ساعت های هوشمند، نتیجۀ جمع آوری پول از سوی کیک استارتر توسط یک شرکت ناشناخته به وجود آمد. سازندگان ساعت Pebble بیش از 10 میلیون دلار از آوریل تا مه 2012 جمع آوری کردند و آن را موفق ترین کمپین Kickstarter تا آن زمان و یک پدیده واقعی پوپولیستی کردند.
سازندگان برای حمایت از تصمیم گیری در مورد ویژگی ها و برنامه ها پیشنهادهایی را از حامیان ارائه کردند و اولین ساعت هوشمند Pebble در ژانویه 2013 منتشر شد.

 

چه چیزی یک ساعت را "هوشمند" می کند؟

همانطور که مشخص شده است ، آنچه اکنون ما ساعت هوشمند می نامیم دارای پیشینه های بسیاری بوده است. دقیقاً مانند تکامل یک گونه جانوری ، تشخیص دقیق اینکه وقتی ساعت های مجهز به فناوری رسماً ساعت های هوشمند می شوند ، دشوار است. اکنون که آنها وجود دارند ، حداقل می توانیم در مورد ویژگی های مشترک همه ساعت های هوشمند مدرن بحث کنیم.
ساعت های هوشمند در درجه اول و مهمترین ساعت های دیجیتالی هستند (در مقابل آنالوگ). هرچند که این ساعت ها بسیار بیشتر از نمایشگر دیجیتال می توانند برنامه هایی را که در تلفن های هوشمند پیدا می شوند ، اجرا کنند. آنها همچنین قادر به پخش رسانه های دیجیتال (مانند موسیقی و ویدئو) هستند.
امروزه تقریباً همۀ ساعت های هوشمند دارای یک صفحه لمسی برای یک رابط کاربری آسان هستند. این ویژگی های اساسی یک ساعت هوشمند است.
تولیدکنندگان تلفن های هوشمند مانند سامسونگ و اپل، ساعت های هوشمندی را برای تعامل خاص با تلفن هایشان طراحی کرده اند.

 

ساعت های هوشمند چه ویژگی های دیگری دارند؟

فراتر از این اصول ، ساعت های هوشمند ویژگی های متنوعی را ارائه می دهند و دارای طیف وسیعی از توانایی ها هستند. برخی از ساعت های هوشمند دارای ویژگی های ورزشی و سلامتی هستند که شامل اندازه گیری ضربان قلب ، تعداد مراحل ، الگوی خواب و موارد دیگر است. سایر موارد شامل GPS و ابزارهای ناوبری ، ابزارهای باد و اندازه گیری و موارد دیگر است.

مجهزترین ساعت های هوشمند می توانند اساساً همه کارهایی را که یک تلفن هوشمند می تواند انجام دهد ، از جمله دریافت پیام های صوتی و متنی ، اجازه تماس تلفنی و دریافت ایمیل.

 

مزایای ساعت هوشمند بزرگ

  • آنها فقط زمان را نمی گویند

بسیاری از افراد استفاده از ساعت را ترجیح می دهند. هدف یا کاربردی است (صرفاً بیان زمان) یا مد روز است. 
اما به دلیل ظهور تلفن هوشمند ، ساعت ها از محبوبیت کمتری برخوردار می شوند. چه کسی نیاز به خرید ساعت دارد وقتی تلفنش زمان را مشخص می کند؟
تقویم دارد و زنگ خطر دارد؟ این یک نکته معتبر است و توضیح دهنده کاهش فروش ساعت در چند سال گذشته است.

 

  • پیدا کردن تلفن ، کلید یا دستگاه با آن راحت تر است

همانطور که خوب می دانید ، از دست دادن تلفن یا کلیدها یک تجربه بسیار ناامیدکننده است. همیشه به نظر می رسد قبل از برخی از مناسبت های مهم اتفاق می افتد که ما نمی توانیم برای آن دیر کنیم!
خوشبختانه یک ساعت هوشمند می تواند این ناراحتی را به گذشته تبدیل کند.
اکثر آنها از ویژگی "یافتن تلفن" برخوردارند.
می توانید تلفن یا هر دستگاه خود را به آن متصل کنید و هر زمان که بخواهید می توانید از طریق ساعت خود زنگ بزنید.

 

  • آنها به عنوان یک ردیاب تناسب اندام خوب کار می کنند

بسیاری از کاربرهای ساعت های هوشمند، ردیابی تناسب اندام را از ویژگی های اصلی آن می دانند. این به شما کمک می کند تا اهداف تناسب اندام خود را دنبال کنید. بنابراین اگر هرگز به فکر ردیاب تناسب اندام یا گام شمار هستید ، می توانید ساعت هوشمند خوبی را جایگزین آن کنید.
ساعت هوشمند دقیقاً چه کاری می تواند انجام دهد؟ این می تواند گام ها ، مسافت ، کالری ، ضربان قلب ،
ضربان نبض ، خواب و حتی برخی فراتر از این مقدار هستند تا سایر معیارهای مهم احتمالی شما را محاسبه کنند.

 

  • به پیام ها پاسخ دهید و تماس ها را فوراً دریافت کنید

اگر ساعت هوشمند روی مچ دارید ، دیگر نیازی به بیرون آوردن تلفن از جیب نیست. در حین حرکت می توانید تماس بگیرید یا به پیام ها پاسخ دهید. این به ویژه اگر ورزش می کنید یا در سناریویی که حمل تلفن خیلی ناجور است بسیار مفید است.
برخی از ساعت ها دارای پشتیبانی صوتی نیز هستند.
مانند قسمتی از Star Trek ، می توانید با مچ دست خود صحبت کنید و با کسی که هزاران مایل دورتر است ارتباط برقرار کنید!

 

مقایسۀ آخرین پرچمداران ساعت هوشمند

 Samsung Galaxy Watch 3 یا Apple Watch 5 کدام ساعت هوشمند را باید خریداری کنید؟
قیمت:
Samsung Galaxy Watch 3 و Apple Watch 5 دارای همان قیمت اولیه 399.99 دلار هستند. این قیمت برای مدل 41 میلی متری از فولاد ضد زنگ Galaxy Watch 3 یا مدل 40 میلی متری آلومینیوم Apple Watch 5 را برای شما به ارمغان می آورد. برای Apple Watch 44 میلیمتری یا بزرگتر ، 45 میلی متری Galaxy Watch 3 ، 429 دلار باید پرداخت کنید.
جایی که با اختلاف قیمت قابل توجهی روبرو خواهید شد ، اتصال LTE است. سامسونگ 50 دلار اضافی بابت قیمت پایه Galaxy Watch 3 درخواست می کند تا بتواند به طور مستقل از تلفن شما کار کند. در همین حال ، اپل مدل های LTE خود را با قیمت 100 دلار بیشتر به فروش می رساند.

 

  • طراحی:

ظاهر اپل واچ طی پنج سال تغییر نکرده است ، به همین دلیل است که با شنیدن کلمه "ساعت هوشمند" طراحی آن به ذهن خطور می کند. مربع گرد نمادین هنوز هم جلوه ای مدرن به خود گرفته و حتی توسط رقبا کپی برداری شده است.

از طرف دیگر ، Galaxy Watch 3 بیشتر شبیه ساعت سنتی است. این یک تعادل در دستی بودن از تکه های فن آوری و لوازم جانبی مچ رو به جلو است که با یک حاشیه ناوبری هوشمند ساخته شده است.
و در حالی که اپل واچ باریک از راحتی برخوردار است ، گلکسی واچ 3 مدور برخی از اندازه و عمده پوشیدنی اصلی سامسونگ را افزایش می دهد در حالی که نمایش املاک و مستغلات را افزایش می دهد.
Galaxy Watch 3 همچنین دارای باندهای ظریف ، چرمی مانند است ، در حالی که Apple Watch با باندهای ورزشی سیلیکونی عرضه می شود.
می توانید تسمه های موجود در هر دستگاه را با هر باند سازگار با Galaxy Watch یا هر یک از بهترین باند های Apple Watch تعویض کنید.

 

  • نمایشگر:

یکی از دلایلی که اپل واچ 5 بهترین اپل واچ در حال حاضر دارد صفحه نمایش همیشه روشن آن است.
اما این اولین ساعت هوشمند نیست که به شما امکان می دهد با یک نگاه زمان را ببینید. صفحه Samsung Galaxy Watch 3 نیز همیشه روشن است.
شباهت نمایشگر دیگر بین گلکسی واچ 3 و اپل واچ 5 سنسورهای نور محیط هستند. اینها میزان روشنایی محیط شما را تشخیص می دهند و نمایشگر را متناسب با آن تنظیم می کنند.
بنابراین هرگز خیلی کم نور یا خیلی روشن نیست.
هر دو ساعت دارای صفحه نمایش لمسی OLED زیبا هستند که حتی در زیر نور آفتاب در بیرون از خانه نیز به راحتی قابل مشاهده هستند. صفحه نمایش اپل واچ کمی بالاتر (448 x 368) از گلکسی واچ 3 (360 x 360) است ، اما تفاوت آن محسوس نخواهد بود.

 

  • عمر باتری:

کمی ناراحت شدیم که سامسونگ بسته به ردیابی تمرین و تنظیمات نمایش ، عمر باتری 4 روزه اصلی Galaxy Watch را برای Galaxy Watch 3 به 2 روز کاهش داد.

اما با کلاه 18 ساعته اش ، اپل واچ سری 5 انتظارات ما را در مورد ماندگاری باتری ساعت های هوشمند روزمره کاهش داده است. خوب است که نیازی به شارژ Galaxy Watch 3 هر روز نباشد ، و فرم باریک آن مطمئناً ارزش خرید و فروش را دارد.
با آزمایش عملی می توان تعیین کرد که Watch 3 به خوبی برآورده می کند ، از این تخمین ها پیشی می گیرد یا کمتر از آن است.

 

  • کدام یک را باید بخرید؟

این رخساره سامسونگ گلکسی واچ 3 در مقابل اپل واچ 5 از چندین جهت با چهره سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 مقابل اپل واچ 5 متفاوت است. سال گذشته ، شاهد رد شدن سامسونگ در اپل در دسته ساعت های هوشمند بودیم. اما با حسگر ECG مورد تأیید FDA از طریق Galaxy Watch 3 ، تشخیص سفر و دوام باتری 2 روزه ، سامسونگ فقط درگیر آن نشده است. 
اگر یک کاربر اندروید برای خرید ساعت هوشمند هستید ، Galaxy Watch 3 را دریافت کنید. در واقع ، با همین قیمت ، من همچنین به کاربران آیفون توصیه می کنم تازه ترین گزینه Apple Watch سامسونگ را در نظر بگیرند.
همچنین می توانید منتظر بمانید که اپل واچ 6 در پاییز به بازار عرضه شود. اپل ممکن است یک بار دیگر با یک ابزار سلامتی جدید یا ویژگی بهره وری شگفت آور جلو بیفتد. شایعه شده است که نسل بعدی Apple Watch مانیتور اکسیژن خون و عمر باتری طولانی تر خواهد داشت.