جدیدترین بازی های کنسول خانگی

جدیدترین بازی های کنسول خانگی 

کنسول خانگی یک سیستم کامپیوتری است که برای نمایش تصاویر ویدئویی بازی ویدئویی بر روی یک وسیله ن مایشگر مانند تلویزیون بکار می‌رود. این وسیله ی سرگرمی رایانه ای این امکان را برای کابران فراهم می کند که بازی مورد علاقه ی خود را بر روی مانیتور پخش کنند و مشغول بازی شوند. بازی های زیادی برای کنسول های  ایکس باکس وان ، PS4 وجود دارد که در این مقاله جدیدترین آن ها یعنی سری 2020 را مورد بررسی قرار میدهیم .
در سال 2019 میلادی ، بازی‌های زیادی مانند Death Stranding ،  Control و Gears 5 منتشر شدند. همچنین در طی نیمه اول سال 2020 میلادی شاهد عرضه بازی های  مختلفی بودیم که از جمله آن‌ها می‌توان به بهترین بازی های ۲۰۲۰ یعنی The Last of US Part II، نسخه ریمیک شده فاینال فانتزی VII و بازی Ghost of Tsushima اشاره کرد. با ما باشید تا جدیدترین بازی های 2020 برای کنسول های ایکس باکس وان ،PS4 و کامپیوتر و همچنین پلتفرم های دیگر را بررسی کنیم.

 

بازی های 2020 / ماه ژانویه

در ماه نخست سال 2020 میلادی تنها شاهد عرضه دو بازی با نام های Dragon Ball Z: Kakarot و Journey to the Savage Planet  بودیم.

  • بازی Dragon Ball Z: Kakarot

بازی دراگون بال زد: کاکاروت یک بازی در سبک اکشن است که در تاریخ 26 دی 1398 برای رایانه های شخصی و تلویزیون  و کنسول‌خانگی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شد. این بازی توسط استودیو سایبرکانکت2  (CyberConnect2) ساخته و توسط کمپانی باندای نامکو(Bandai Namco Entertainment) منتشر شده است. این بازی که بر اساس فرنچایز دراگون بال ساخته شده است ، در هفته اول فروش خود بیش از 1.5 میلیون نسخه بفروش رفته است .

 

  • بازی Journey to the Savage Planet

Journey to the Savage Planet یا «سفر به سیاره وحشی» از سری بازی‌های ویدیویی ماجراجویی است که در تاریخ 8 بهمن 1398 برای رایانه های شخصی و کنسول خانگی ایکس باکس وان، پلی استیشن 4  توسط ناشر ایتالیایی خود یعنی 505 Games منتشر شد. طی این بازی بازیکنان به یک سیاره ناشناخته فرستاده می شوند تا با کاوش در آن بفهمند قابل سکونت هست یا نه .

 

 بازی های  2020 / ماه فوریه

در ماه فوریه این سال شاهد عرضه دو بازی با نام‌های Ori and the Will of the Wisps و Zombie Army 4: Dead War بودیم که هرکدام از آن ها در سبک خود موفق واقع شدند.

  • بازی Ori and the Will of the Wisps

بازی Ori and the Will of the Wisps یک بازی با موضوع ماجراجویی است که توسط مون استودید ساخته و توسط ایکس باکس گیم استودیوز برای کنسول خانگی ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شد. بازی Ori and the Will of the Wisps که در تاریخ 22 بهمن 1398 منتشر شد درواقع دنباله بازی Ori and the Blind Forest  است که در سال 2015 منتشر شده بود. این بازی را می‌توان در لیست بهترین بازی های 2020 قرار داد. 

  • بازی Zombie Army 4: Dead War 

Zombie Army 4 Dead War  یکی از بازی هایی است که با درون‌مایه مقابله در برابر زامبی‌ها و در ژانر شوتر سوم شخص (TPS) منتشر شده است. . این بازی در تاریخ 4 فوریه 2020 (15 بهمن 1398) برای پلتفرم‌های کنسول خانگی PlayStation 4، ایکس باکس وان و PC  و مانیتور تلویزیون منتشر شد.  این بازی توسط کمپانی Rebellion Developments ساخته شده است و در حقیقت دنباله بازی Zombie Army Trilogy است که به عنوان یک اسپین‌آف (Spin-off) از سری Sniper Elite و در قالب یک مجموعه منتشر شده بود.  

 

بازی های 2020 / ماه مارس

در ماه مارس این سال نسخه ریمیک شده بازی محبوب Final Fantasy VII ، بازی Animal Crossing: New Horizons و بازی One Piece: Pirate Warriors 4  برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نینتندو سوئیچ، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شد.

  • بازی Final Fantasy VII Remake 

نسخه بازسازی Final Fantasy 7 بیش از یک دهه در دست توسعه قرار داشت و پس از 10 سال هم اکنون می توانیم این بازی را تجربه کنیم. بازی Final Fantasy VII Remake در چند قسمت  منتشر می‌شود و اولین قسمت آن در تاریخ 23 فروردین روی کنسول خانگی پلی استیشن 4 منتشر شد. در قسمت اول داستان به طور کلی در شهر میدگار جریان دارد و در قالب دو دیسک بلو-ری عرضه می‌شود. بازی Final Fantasy VII Remake  قطعا یکی از رقبای سرسخت در لیست بازی های پلی استیشن 4 2020 برای کسب عنوان بهترین بازی سال خواهد بود. 

  • بازی Animal Crossing: New Horizons

بازی Animal Crossing: New Horizons یک بازی ویدئویی با سبک شبیه سازی زندگی است که کمپانی نینتندو (Nintendo)  آن را ساخته  است. این بازی در تاریخ 1 فروردین 1399 برای پلتفرم نینتندو سویچ (Nintendo Switch) منتشر شد. این نسخه از سری Animal Crossing توسط هیساشی نوگامی (Hisashi Nogami) کارگردانی شده است و  دارای بخش تک نفره و هم  چند نفره است. 

  • بازی One Piece: Pirate Warriors 4

بازی One Piece: Pirate Warriors 4 ، یک بازی  در سبک اکشن ماجراجویی است که توسط Omega  Force  ساخته شده است و کمپانی باندای نامکو آن را  در تاریخ 8 فروردین 1399 مصادف با 27  مارس 2020  برای رایانه‌های شخصی، کنسول خانگی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و Nintendo Switch منتشر کرده است.  One Piece: Pirate Warriors 4 چهارمین دنباله از سری اصلی مجموعه بازی‌های ویدیویی Pirate Warriors است و در حقیقت  ادامه بازی One Piece: Pirate Warriors 3 است که در سال 2015 منتشر شده بود. 

  • بازی Persona 5 Royal

بازی Persona 5 یک بازی ویدئویی در سبک اکشن نقش‌آفرینی است که توسط کمپانی آلتوس (Atlus) ساخته و سپس منتشر شده است. این بازی ، در واقع ششمین بازی از سری مجموعه بازی های پرسونا است که درواقع بخش کوچکی از فرنچایز عظیم Megami Tensei محسوب می‌شود. این بازی ابتدا در سال‌های 2016 و 2017 برای کنسول‌خانگی پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 منتشر شد. اکنون نیز نسخه ویژه‌ای با محتوای اضافه به نام Persona 5 Royal  ابتدا در اواخر سال 2019 در ژاپن و سپس در ماه مارس 2020 بصورت جهانی منتشر شد.

 

 

بازی های ۲۰۲۰ / ماه آوریل  و می

از مهم‌ترین عناوینی که در ماه آوریل مصادف با (فروردین- اردیبهشت) منتشر شده به بازی Predator : Hunting Grounds  می‌توان اشاره کرد.

  • بازی Predator: Hunting Grounds

ببازی Predator:Hunting Grounds توسط استودیوی IllFonic ساخته شده است. این استودیو بازی Friday the 13th: The Game را نیز در کارنامه‌اش دارد که داستان مبارزه 4 بازیکن با یک دشمن را شرح می دهد.  Predator:Hunting Grounds  نیز در همین سبک است و باید در آن با همکاری سایر اعضای تیم خود بر دشمن غلبه کنید. این بازی در تاریخ 5 اردیبهشت 1399 برای رایانه‌های شخصی و مانیتور تلویزیون  و کنسول خانگی پلی استیشن 4 منتشر شد. 

 

 مانند ماه آوریل در ماه می نیز فقط یک بازی با نام  Minecraft Dungeons منتشر شد. سایر بازی‌هایی که قرار بود در این ماه منتشر شوند به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاریخ دیگری موکول شدند.

  • بازی Minecraft Dungeons

Minecraft Dungeonsیک بازی جهان باز با سبک اکشن نقش آفرینی است و یک اسپین آف از بازی اصلی Minecraft است که توسط Mojang Studios و Double Eleven ساخته شده و توسط Xbox Game Studios در تاریخ 26 مه 2020 (6 خرداد 1399) منتشر شده است . 
بازی Minecraft Dungeons داستان بی‌خانمانی به‌نام آرچی که توسط تمام اطرافیانش و افرادی که ملاقات می‌کند مورد بی‌توجهی قرار گرفته و طرد می‌شود را روایت می‌کند. آرچی بطور اتفاقی سنگی عجیب به نام گوی سلطه (Orb of Dominance) را پیدا می‌کند که نیروهای بسیار قدرتمندی را در ازای تبدیل قلب آرچی به سنگ و تبدیل او به شخصی شرور و انتقام جو ، در اختیارش قرار می‌دهد. اکنون که او به موجود فاسدی تبدیل شده ، شما و دوستانتان در این بازی وظیفه دارید تا جلوی او و ویرانی‌هایی که قرار است به بار بیاورد را بگیرید. Minecraft Dungeons را می‌توان جزو بهترین بازی های 2020 کامپیوتر و مانیتور تلویزیون و کنسول خانگی به حساب آورد. 

 

 بازی های ۲۰۲۰ / ماه ژوئن و ماه جولای

 در این دو  ماه، دو نمونه از مورد انتظارترین پر حاشیه‌ترین بازی های 2020 برای PS4 با نام های
 The Last of Us Part II و Ghost of Tsushima  منتشر شدند.

  • بازی The Last of Us Part II

هم اکنون پنج سال از فرار جوئل و الی از بیمارستان (سری یک بازی) می‌گذرد. این بار برخلاف سری یک ، بازیکن کنترل الی را در دست خواهد گرفت. الی اکنون 19 سال دارد و مبارزی قدرتمند و در عین حال حساس است. تمامی اتفاقات زندگی الی ، او را تبدیل به شخصیتی قوی و در عین حال شکننده کرده است ؛ شخصیتی که برای رسیدن به اهداف خود از آسیب زدن به هیچکس دریغ نمی‌کند. این بازی در تاریخ 30 خرداد 1399 بطور انحصاری برای کنسول خانگی پلی استیشن 4 منتشر شد. بدون شک این بازی یکی دیگر از رقبای سرسخت در لیست بازی های پلی استیشن 4 2020 برای کسب عنوان بهترین بازی سال خواهد بود.

  • بازی Ghost of Tsushima

برای اولین بار در سال 2017  در همایش Paris Games Week استودیو بازی‌سازی Sucker Punch ، بازی Ghost of Tsushima یا همان شبح تسوشیما را به عنوان یک بازی اختصاصی برای پلی استیشن 4 و به احتمال زیاد پلی استیشن 5 معرفی کرد. داستان بازی Ghost of Tsushima درمورد آخرین سامورایی با نام جین ساکای (Jin Sakai) در دوران حمله مغول‌ها به کشور ژاپن است. این سامورایی که شما کنترل او را در دست خواهید داشت ، اهل جزیره‌ای به نام سوشیما (Tsushima) است که توسط نیروهای مغول اشغال شده است. جین ساکای باید در روش جدیدی از مبارزه «شیوه روح» مهارت پیدا کند تا بتواند نیروهای مغول را از وطن خود بیرون کند و استقلال ژاپن را دوباره بازگرداند. این بازی در تاریخ 27 تیر 1399 بطور انحصاری برای  کنسول خانگی پلی استیشن 4 منتشر شد که می‌توان آن را جزو بهترین بازی های   2020 برای PS4 دانست. 

 

بازی های 2020 / ماه آگوست

در این ماه ، شاهد عرضه بازی های متنوعی بودیم که از جمله آن‌ها می‌توان به انتشار بازی Madden NFL 21  و بازی Wasteland 3 اشاره کرد.

  • بازی Madden NFL 21

بازی Madden NFL 21 در اواخر ماه آگوست برای کنسول خانگی نسل حاضر منتشر شد که با پیشرفت‌های زیادی در مکانیزم این مجموعه همراه بود. این تغییرات شامل پیشرفت هوش مصنوعی ، بازیکنان تدافعی/تهاجمی بیشتر و حتی قابلیت X-Factor بیشتر برای بازیکنان برتر بود . این بازی برای کنسول‌های نسل بعد نیز منتشر می‌شود و کمپانی الکترونیک آرتز نیز تا زمان انتشار نسخه جدید Madden، آپدیت‌های رایگان برای خریداران بازی Madden NFL 21 منتشر خواهد کرد. این بازی در تاریخ17 شهریور مصادف با 28 آگوست، برای رایانه‌های شخصی و کنسول های‌ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر  شد.

  • بازی Wasteland 3

از دیگر بازی های مورد انتظار امسال می‌توان به بازی Wasteland 3 اشاره کرد که بالاخره در  ماه آگوست  منتشر شد. این بازی که به دلیل شیوع ویروس کرونا  تاخیر خورده بود ، مدت‌ها بود که هوادارانش را منتظر نگه داشته بود. استودیو سازنده این بازی یعنی inXile Entertainment در سال 2016 خبر ساخت و تولید این بازی را تایید کرد و از همان دوران ، کمپانی مایکروسافت این استودیو را خریداری و سپس به Xbox Game Studios ملحق کرد اما این بازی انحصاری نیست و همچنان قرار است برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شود.
 بازیکنان می‌توانند شاهد پیشرفت زیادی در گیم پلی نوبتی و جلوه‌های گرافیکی بازی باشند. همچنین قابلیت بخش چندنفره آنلاین نیز به بازی اضافه شده است. بازی Wasteland 3 نیز قرار است در تاریخ 28 آگوست ، مصادف با 17 شهریور برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌خانگی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شود.

 

  • بازی Tell Me Why

یکی دیگر از بازی‌های خاص و جالب توجهی که در رویداد ایکس باکس سری ایکس معرفی شد ، Tell Me Why نام دارد . این بازی توسط سازندگان بازی Life is Strange و Beyond: Two Souls ساخته شده است. داستان بازی Tell Me Why که قرار است طی چند قسمت برای کنسول خانگی ایکس باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی و مانیتور تلویزیون  عرضه شود ، درمورد زندگی یک خواهر و برادر است که در کودکی اتفاق دردناکی برای آنها رخ داده است . این واهر وبرادر سعی کرده‌اند با دور شدن از خانه ، خاطرات مربوط به آن اتفاق را فراموش کنند. اکنون این دو پس از سال‌ها به خانه قدیمی خود برگشته‌اند و الهامات (Vision) عجیبی را پیش چشم خود می‌بینند که این الهامات حقایق جدیدی را در رابطه با اتفاق گذشته برایشان آشکار می کند.
 قسمت اول بازی Tell Me Why در تاریخ 6 شهریور منتشر شد که بدون شک یکی از بهترین بازی های 2020 ایکس باکس وان اس و PC است.