انواع تلویزیون و نحوۀ خرید تلویزیون

انواع تلویزیون و نحوۀ خرید تلویزیون


دستگاه تلویزیون یا گیرنده تلویزیونی که معمولاً تلویزیون یا تله نامیده می شود ، دستگاهی است كه به منظور مشاهده و شنیدن همزمان توسط تلویزیون از طریق ماهواره ها یا كابل ها ، تیونر ، نمایشگر و بلندگوها را تركیب می كند ، یا از آن به عنوان مانیتور رایانه استفاده می شود، در اواخر دهۀ 1920 به صورت مکانیکی معرفی شد.
تلویزیون ها پس از جنگ جهانی دوم ، با استفاده از فناوری لوله اشعه کاتدی(CRT) ، به شکل الکترونیکی به یک محصول مصرفی محبوب تبدیل شدند. افزودن رنگ به تلویزیون پس از سال 1953 باعث افزایش محبوبیت دستگاه های تلویزیونی در دهۀ 1960 شد و آنتن در فضای باز به یکی از ویژگی مشترک خانه های حومه شهر تبدیل شد.
تلویزیون که امروزه در همه جا وجود دارد در دهۀ 1970 به دستگاه نمایشگر اولین رسانۀ ضبط شده مانند بتاماکس ، VHS و بعدا DVD تبدیل شد. این از دهه، اول دهۀ 1980 به عنوان دستگاه نمایشگر از اولین نسل کامپیوترهای خانگی (به عنوان مثال (Timex Sinclair 1000 و کنسول های اختصاصی بازی ویدیویی (به عنوان مثال (Atari) مورد استفاده قرار گرفته است.
 در اوایل سال 2010 ، تلویزیون پانل دارای فناوری نمایشگر کریستال مایع (LCD) عرضه شد. به ویژه فناوری LCD با نور پس زمینه LED ، تا حد زیادی جایگزین CRT و سایر فن آوری های نمایشگر شده است.
تلویزیون های صفحه تخت مدرن معمولاً قابلیت نمایش با کیفیت بالا (720p ، 1080p ) را دارند و همچنین می توانند محتوا را از دستگاه USB پخش کنند.
انواع صفحه تلویزیون برای خرید تلویزیون
فناوری صفحه نمایش همیشه در حال پیشرفت است و اینکه شما چه نوعی را برای خرید تلویزیون می خواهید تأثیر بسزایی در کیفیت تصویر شما دارد. در اینجا ، ما انواع مختلف صفحه تلویزیون را که در حال حاضر موجود است توضیح می دهیم.
تلویزیون های LCD
تلویزیون های LCD قبلاً محبوب ترین نوع صفحه تخت قبل از توسعه مدل های LED بودند. آنها از لامپ های بزرگ فلورسنت در پشت صفحه استفاده می کنند که از طریق ماتریسی از سلول های صفحه نمایش رنگی مایع(LCD)  می درخشند.
این سبک به طور کلی ارزان ترین است ، اما به دلیل تکنولوژی پیشرفته و اندازه صفحه نمایش بزرگتر، خرید تلویزیون های نسخه های LED رو به زوال است.
اگرچه مردم معمولاً در مورد LED و LCD به عنوان دو چیز متفاوت صحبت می کنند ، اما هر دو از یک نوع نمایشگر استفاده می کنند. تفاوت در نحوۀ روشن بودن آنها است.
اصطلاح LCD برای اشاره به صفحه های روشن شده توسط لامپ های فلورسنت Cold Cathode (CCFL) استفاده می شود ، در حالی که دیودهای ساطع کننده نور (LED) برای روشنایی تلویزیون های LED استفاده می شود.
تلویزیون های LCD قبلاً محبوب ترین نوع صفحه تخت قبل از توسعه مدل های LED بودند.
تلویزیون های LED
تلویزیون های LED محبوب ترین سبک در بازار هستند که از هزاران LED کوچک در پشت صفحه برای روشن شدن آن استفاده می کنند. از نظر فنی ، آنها نوعی تلویزیون LCD هستند ، اما روش روشن شدن نمایشگر به مراتب کیفیت تصویر بسیار بالاتری را ارائه می دهد.
این صفحه نمایش ها نسبت به نسخه های LCD و پلاسما تصویر روشن تری تولید می کنند.
مدل هایی با فناوری کم نور فقط مناطق مورد نیاز صفحه را روشن می کنند. به این ترتیب مناطق سیاه، تیره تر و رنگ ها، روشن تر به نظر می رسند. 
صفحه های LED نیز باریک تر هستند، دلیل این امر این است که چراغ هایی که استفاده می کنند نسبت به مدل های LCD کوچکتر است. اندازۀ صفحۀ نمایش بزرگ تر نیز با سهولت بیشتری در دسترس است.
امتیازات بهره وری انرژی برای این مدل ها بسیار زیاد است زیرا LED ها نور زیادی را با انرژی بسیار کم تولید می کنند.
در صورت خرید تلویزیونی با این صفحه نمایش به یاد داشته باشید که این تلویزیون ها مانند بسیاری از تلویزیون های صفحه تخت ، بلندگوها در مدل های LED بسیار قدرتمند نیستند، چون جای زیادی برای آنها نیست. برخی از کاربران ممکن است ترجیح دهند یک سیستم صوتی یا نوار صوتی جداگانه خریداری کنند. به دلیل محبوبیت و تکنولوژی جدیدتر ، مدل های LED می توانند کمی گران تر از انواع دیگر باشند ، گرچه ارزان تر از مدل های OLED هستند.


EDGE-LIT در مقابل BACK-LIT

تلویزیون های LED دو نوع روشنایی دارند: لبه روشن یا نور پس زمینه.
امروزه اکثر مدل ها با لبه های روشن در لبه های صفحه نمایش روشن هستند ، به این معنی که این مدل ها می توانند بسیار باریک باشند.
مدل های دارای نور پشت دارای LED هایی هستند که در کل پشت صفحه پخش شده اند. آنها به همان اندازه نازک نیستند ، اما سازگاری نور کمی بهتر است
تلویزیون های OLED
OLED یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین نوع صفحه نمایش های موجود است. هنوز تعداد زیادی مدل در بازار وجود ندارد ، اما اگر بهترین را می خواهید ، OLED مناسب همه است.
مخفف دیود ساطع کننده نور آلی ، OLED از پیکسل های هوشمندی استفاده می کند که خود باعث ایجاد نور می شوند. در نتیجه ، نور به مناطق ناخواسته روی صفحه پخش نمی شود.
OLED تیره ترین رنگ های سیاه را از هر نوع صفحه نمایش می دهد و عمق بیشتری ایجاد می کند ، در حالی که رنگ ها از جنب و جوش بیشتر و طبیعی تری برخوردار هستند.
عدم نیاز به نور پس زمینۀ صفحه را بسیار نازک می کند ، حتی بیشتر از یک تلویزیون LED معمولی. بعضی اوقات عرض این صفحه نمایش ها با تلفن های هوشمند یکسان است.
صفحه نمایش های بسیار نازک، بسیار زیبا و شیک به نظر می رسند و به این معنی است که تلویزیون شما داخل اتاق نمی ماند.
این مدل ها غالباً دارای یک صفحۀ خمیده هستند که به تجربۀ مشاهده اضافه می کند. زاویه دید در تلویزیون های OLED نیز بسیار چشمگیر است ، بنابراین هر کجا نشسته اید رنگ های دقیق و سطح کنتراست خوبی دریافت می کنید.
اگر یک اتاق نشیمن بزرگ با تعداد زیادی مبل یا صندلی راحتی دارید ، خرید تلویزیون با این صفحه نمایش مخصوص شماست.
تلویزیون های QLED
QLED یک فناوری روشنایی به روز شده از طرف سامسونگ است که برای رقابت با OLED ایجاد شده است. اساساً تلویزیون QLED همان تلویزیون LED است اما دارای یک لایۀ نقطۀ کوانتومی پیشرفته و بسیار بادوام است که کیفیت تصویر را افزایش می دهد.
این منجر به این می شود که تلویزیون های QLED بالاترین سطح روشنایی و بیشترین طیف رنگی را که در حال حاضر در بازار وجود دارد ، ارائه دهند.
بر خلاف تلویزیون های OLED ، QLED  "خود ساطع کننده" نیست. یعنی پیکسل ها به صورت جداگانه روشن نمی شوند. اگرچه به همین دلیل کنتراست یکسانی را برای سیاه پوستان نخواهید داشت ، QLED رنگهای پررنگ تر و دقیق تری تولید می کند.
بسته به آنچه در خرید تلویزیون پیشرفته به دنبال آن هستید ، قطعاً ارزش آن را دارد که در ذهن داشته باشید.
صفحه های پلاسما
صفحه های پلاسما از فناوری های مختلف به طور کلی نسبت به مدل های قبلی استفاده می کنند. درون یک صفحه پلاسما ، صدها سلول گازی کوچک بین ورق های شیشه قرار دارند. هر سلول به عنوان یک مینی لوله فلورسنت عمل می کند و نور ماورای بنفش را ساطع می کند که به عنوان یک زیر پیکسل قرمز ، آبی یا سبز بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود. سه زیر پیکسل یک پیکسل را تشکیل می دهد و این پیکسل ها با هم ترکیب می شوند و تصویر را تشکیل می دهند.
این صفحه نمایش ها دارای نسبت کنتراست بالایی هستند ، بنابراین می توانند مناطق سیاه بسیار عمیق تر و رنگ های طبیعی تر از صفحه های LCD سنتی را ایجاد کنند. با این حال ، برخی از صفحه نمایش های مدرن با LED دارای سطح کنتراست مشابهی هستند.
تلویزیون های پلاسما نیز رنگ های روشن تری ارائه می دهند و در مدیریت تصاویر سریع و بدون تار بودن تبحر دارند.
از طرف دیگر ، صفحه های پلاسما بسیار کم مصرف هستند و برای کار کردن به برق زیادی احتیاج دارند. اگر قصد خرید تلویزیونی با این صفحه نمایش مد نظرات دارین باید در یاد داشته باشین که این صفحه نمایش ها اگر مدت طولانی در یک کانال یا یک منو باقی بمانند مستعد سوختن تصویر هستند و نسبت به مدل های LED کم نور تر می شوند.


راهنمای سریع خرید تلویزیون

 

اگر عجله دارید ، در اینجا مهمترین مواردی که باید قبل از خرید تلویزیون به آنها توجه کنید به شما می گوییم. ما در راهنمای خرید تلویزیون در زیر جزئیات بیشتری از هر یک از این نکات را توضیح می دهیم:
تلویزیون با وضوح کمتر از K4 خریداری نکنید. از مجموعه های کامل HD یا 1080p خودداری کنید.
می توانید از تلویزیون های K8 صرف نظر کنید (در حال حاضر). تلویزیون های K8 بسیار گران هستند و فیلم ها و نمایش های K8 هنوز در دسترس نیستند.
حدود 500 دلار برای یک تلویزیون 55 اینچ خوب 4K پرداخت کنید. و حداقل 900 دلار برای یک مدل 65 اینچی.
به دنبال نرخ تازه سازی 60 هرتز یا 120 هرتز باشید: وقتی صحبت از نرخ تازه سازی می شود ، 60 هرتز خوب است اما 120 هرتز بهتر است. نرخ تازه سازی بالاتر حرکت روان تری را برای همه چیز از فیلم ها و نمایش ها گرفته تا ورزش های زنده و بازی ها فراهم می کند.
به دنبال مجموعه ای سازگار با HDR باشید: این رنگ واقع گرایانه تر و کنتراست بهتری را ارائه می دهد.
تلویزیون های OLED بسیار بهتر از اکثر دستگاه های LCD به نظر می رسند: اما تلویزیون های QLED سامسونگ ، ویزیو و TCL یک حد متوسط ​​قیمت مناسب هستند.
حداقل به دنبال چهار درگاه HDMI باشید. و اگر می توانید قالب جدیدتر HDMI 2.1 را انتخاب کنید.
برای خرید نوار صدا برنامه ریزی کنید. امروزه بلندگوهای تلویزیون وضعیت بدتری دارند زیرا نمایشگرها نازک ترند.
از ضمانت های طولانی مدت خودداری کنید. ممکن است شرکت کارت اعتباری شما از خرید محافظت کند


مشخصات بعضی از تلوزیون های پیشرفتۀ امروزی

 

TCL 50p8s smart led tv 50 inch

  • وضوح تصویر: K4  Ultra HD (3840x2160)
  •   نرخ تازه سازی: 60 هرتز
  • قابلیت اتصال: 3 پورت HDMI برای اتصال settop box ، پخش کننده های Blu Ray ، کنسول بازی 
  • 2 پورت USB برای اتصال دیسک های سخت و سایر دستگاه های USB
  • صدا: خروجی 20 وات
  • ویژگی های تلویزیون هوشمند: Android TV 4K (Android 9.0) به علاوه HDR | دستیار AI-Google | Google cast plus T-cast | بلوتوث
  • نمایش: پنل + درجه | UHD | کم نور شدن HDR 10 و میکرو
  • اطلاعات گارانتی: 18 ماه گارانتی ارائه شده توسط TCL از تاریخ خرید
  •  نصب دیواری / نسخه ی نمایشی توسط Amazon Home Services ترتیب داده می شود. 
  • بازگشت آسان: این محصول در صورت نقص ، آسیب یا ویژگی نامناسب با توضیحات ارائه شده ، ظرف 10 روز پس از تحویل واجد شرایط جایگزینی است.

X.vision 49xk570 led tv 49 inch

  • مجهز به پنل LED
  • کیفیت تصویر:  1080x 1920 Full HD 
  • دارای تیونر دیجیتال داخلی T2-DVB
  • دارای قابلیت MHL
  • قابلیت ضبط برنامه های تلویزیونی (PVR)
  • مجهز به ماشین زمان (Time Shift)
  • قابلیت استفاده به صورت مانیتور (D-SUB (VGA
  • 3 اتصال HTML
  • 2 اتصال USB 2.0
  • فرمت های ویدیو : TS / MOV / DAT / MP4 /VPB
  • فرمت های عکس : JPG / BMP / PNG
  • فرمت موزیک : MP3

Gplus GTV-50ku722s smart led tv 50 inch

  • درگاه USB : دارد
  • سایز صفحه : 50 اینچ
  • کیفیت تصویرUltra HD - 4K
  • رابط هوشمند:دارد
  • تکنولوژی صفحه LED
  • نوع صفحه:تخت
  • قابلیت اتصال به دیوار:دارد
  • اتصال بی‌سیم : (Wi-Fi) دارد
  • بلوتوث:دارد
  • امکان Screen Mirroring: دارد

همچنین باید به بودجه خود توجه کنید. ممکن است تلویزیون های خوبی پیدا کنید که به قیمت چند صد دلار فروخته می شوند ، در حالی که تلویزیون های دیگر چندین هزار دلار فروخته می شود و مجموعه های زیادی نیز در این افراط قرار می گیرند. اندازۀ صفحه ، ویژگی ها و مارک تجاری همه در قیمت گذاری تأثیر می گذارد.
در اینجا چند محدوده قیمت معمول برای چندین اندازه صفحه نمایش وجود دارد:
• حدود 100 تا 250 دلار برای یک مدل 32 اینچی
• 180 تا 500 دلار برای یک مجموعه 39 تا 43 اینچی
• 250 تا 700 دلار برای یک مجموعه 49 یا 50 اینچی
• 350 تا 2000 دلار برای یک مجموعه 55 تا 59 اینچی
• 550 تا 4000 دلار برای یک مجموعه 60 یا 65 اینچی
فقط به یاد داشته باشید که هدف از خرید تلویزیون ایجاد یک تجربۀ تماشای راحت و همه جانبه است. شما نمی خواهید آنقدر نزدیک باشید که نتوانید کل تصویر را ببینید یا آنقدر عقب باشید که جزئیات با کیفیت بالا را که برای آن هزینه می کنید از دست دهید.