آشنایی با برندهای تلویزیون ایرانی شهاب-ایکس ویژن-tcl

ممکن است از خود بپرسید بهترین برند تلویزیون ساخت ایران کدام محصول است؟ آیـا اصلاً تلویزیون ساخت ایران داریم؟! ما در این مطلب به معرفی بهترین تلویزیون های ایرانی موجود در بازار پرداخته که به نوعی جزو پرفروش ترین ها نیز محسوب می شوند. با خواندن این مطلب می‌توانید با مشخصات کامل تلویزیون‌های ایرانی از لحاظ کیفیت تصویر، کیفیت صدا و سایر امکاناتشان آشنا شوید؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز انواع تلویزیون کلیک کنید

آشنایی با برندهای تلویزیون ایرانی شهاب-ایکس ویژن-tcl

تلویزیون ایرانی چی بخرم؟

در سال های اخیر در کشور عزیز ما ایران تلویزیون هایی تولید شده است که کیفیت بسیار بالایی دارند و حتی می توان گفت قابل مقایسه و رقابت با نمونه های خارجی می باشند با این تفاوت که قیمت بسیار مناسبی دارند و خدمات پس از فروش بهتری نسبت به اجناس خارجی برخوردار هستند. برای آشنایی شما با این برند ها ما در مطلب بهترین تلویزیون ساخت ایران لیستی از برندهای معروف ایرانی را تهیه کرده ایم که با مطالعه ی هر کدام به مزایای آن پی می برید. با توجه به بالا رفتن قیمت تلویزیون‌های خارجی مردم ترجیح می دهند تلویزیون ایرانی را که از قیمت پایین تری برخوردار است خریداری کنند؛ در هر بخش به توضیح خصوصیات مهم مدل های مطرح شده می پردازیم که امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید خرید عالی رقم بزنید.

ایکس ویژن

اولین برندی که در لیست بهترین تلویزیون ساخت ایران قرار می گیرد، ایکس ویژن است. این تلویزیون ها با سایزهای متفاوت در بازار عرضه شده اند که از کیفیت تصویر و صدای نسبتاً خوبی برخوردار هستند. در ابتدا نگاهی کلی به مشخصات و امکانات تلویزیون های ایکس ویژن خواهیم داشت که در اغلب مدل های آن این ویژگی ها یکسان می باشد.

  • مجهز به پنل LED
  • وضوح تصویر بالا
  • سیستم عامل اندروید
  • مجهز به پردازنده چهار هسته ای
  • سیستم صوتی pure sound یا Harman kardon

برای پاسخ به این سوال که آیا تلویزیون ایرانی ایکس ویژن خوب است باید با ویژگی های آن آشنا شوید. در حالت کلی می توان گفت تلویزیون های ایکس ویژن مناسب برای خرید می باشند و می توانند پاسخ گوی نیازهای مختلف خانواده ها باشند. با توجه به بررسی های انجام شده و نظرسنجی های مختلف این نتیجه به دست آمد که کیفیت تلویزیون ایکس ویژن بسیار مطلوب می باشد و قیمت آن بسیار مقرون به صرفه است. در ادامه به بررسی برخی قسمت های تلویزیون ایکس ویژن می پردازیم.

تلویزیون ایکس ویژن

کیفیت تصویر

به لطف فناوری‌هایی همانند HDR شما شاهد طیف رنگی گسترده ای خواهید بود که باعث می‌شود که تصاویر شفاف و طبیعی تری را ببینید. البته باید گفت این تکنولوژی در تلویزیون های ایرانی در مقابل تلویزیون‌های خارجی مانند ال جی، سامسونگ و سونی و سایر محصولات محبوب در بازار کیفیت تصویر و نمایش پایین‌تری دارند. وجود پردازنده‌های قوی کمک می‌کند که تلویزیون‌های ایکس ویژن نمایش واقعی‌تری داشته باشند. اغلب تلویزیون‌های ایکس ویژن هوشمند هستند؛ همچنین پنل LED دارند و اغلب با وضوح تصویر 3840×2160 همراه هستند.

کیفیت صدا

در طراحی تلویزیون‌های ایکس ویژن سیستم صوتی خوبی تعبیه شده است؛ اما برخلاف تلویزیون‌های خارجی اکثر این تلویزیون ها صدای فراگیری تولید نمی‌کنند. به زبان ساده اگر بخواهیم توضیح دهیم تلویزیون‌های خارجی به نحوی طراحی شده اند که اگر شما در حال مشاهده فیلم یا موزیکی باشید احساس می‌کنید که صدای تولید شده کاملا در اتاق می‌پیچد. در تلویزیون‌های ایکس ویژن اغلب بلندگوها در پاییین صفحه نمایش قرار گرفته اند. سیستم های صوتی این تلویزیون‌ها بسته به مدل‌ها و سایزها مختلف است. به عنوان مثال در تلویزیون ایکس ویژن 65XKU635 سیستم صوتی Harman kardon پیش بینی شده و در تلویزیون 55XTU745 سیستم صوتی Pure Sound تعبیه شده است.

امکانات ویژه

در پشت بدنه تلویزیون‌های ایکس ویژن درگاه‌های ورودی مانند USB و HDMI تعبیه شده است. البته اینجا باید به این نکته نیز اشاره نمود که  در مقایسه با نمونه های خـارجی تعداد پورت‌ها و درگاه‌های ورودی کمتری در این نوع تلویزیون های ایرانی در نظر گرفته شده است. همانطور که گفته شد تلویزیون های ایکس ویژن هوشمند هستند و شما می توانید به راحتی به اینترنت وصل شوید. سیستم عامل استفاده شده در مدل های تلویزیونی ایکس ویژن اندروید است اما متأسفانه سیستم عامل های به کار گرفته شده از نسخه پایین تری نسبت به دیگر تلویزیون های هوشمند همانند سونی و شیائومی می باشد. اگر به وب گردی و گشت و گذار در فضای مجازی علاقه زیادی دارید به شما توصیه می کنم مطلب «بهترین تلویزیون ها با سیستم عامل اندروید» را نیز مطالعه بفرمایید.

جی پلاس

تلویزیون جی پلاس یکی دیگر از برندهای تولید کننده تلویزیون در ایران می باشد که در حال حاضر مشغول به فعالیت می باشد؛ جی پلاس از سال 1397 و پس از خروج شرکت های صاحب نامی همچون ال جی و سامسونگ از ایران زیر سایه گلدیران شکل گرفت و هم اکنون یکی از گزینه های انتخابی برای شما از بین دیگر برندهای ایرانی می باشد. تلویزیون‌های جی پلاس در سایزها و ابعاد متنوع به بازار عرضه می‌شوند. جی پـلاس به دلیل امکانات و ویژگی‌های متنوع، رقیبی جدی برای دیگر برندهای ایرانی محسوب می شود. بهتر است قبل از توضیح کیفیت تصویر و صدا اشاره ای به مشخصات کلی تلویزیون های جی پلاس داشته باشیم.

تلویزیون جی پلاس

  • خروجی هدفون
  • دارای پورت ورودی
  • دارای گیرنده دیجیتال
  • سیستم صوتی عــالی
  • تکنولوژی صفحه LED

کیفیت تصویر

با توجه به تکنولوژی LED تلویزیون‌های جی پلاس و همچنین فناوری HDR در این تلویزیون‌ها شما با کیفیت نمایش به نسبت خوبی رو به رو هستید اما از لحاظ امتیازدهی کیفیت محتوا، در رده پایین تری قرار می گیرند و چون از سرعت تازه سازی پایینی برخوردارند نباید انتظار داشت که این تلویزیون ایرانی پا به پای نمونه های خارجی عرضه اندام کنند؛ بنابراین می توان انتظار داشت که این سری از محصولات قیمت پایین تری داشته باشند. هر چند که در میان تلویزیون های فرنگی نیز می توان محصولاتی را یافت که هم ارزان قیمت باشند و هم از کیفیت 4k عالی برخوردار هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب ” ارزان ترین تلویزیون های 4K بازار ایران” مراجعه کنید.

کیفیت صدا

در مورد بررسی مشخصات فنی سیستم صوتی تلویزیون های جی پلاس باید گفت که در مقایسه با سایر برندهای ایرانی سیستم صوتی خوبی در این محصولات در نظر گرفته شده است. اغلب سیستم های صوتی تلویزیون های برند جی پلاس دو کاناله هستند به عنوان مثال جی پلاس مدل GTV-65JU821S سایز 65 اینچ دارای توان صوتی 20 وات است اما در مقایسه با تلویزیونی همانند تلویزیون ال جی SM8600 از فناوری کاهنده نویز صدا برخودار نیست؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مطلب”بهترین تلویزیون از لحاظ کیفیت صدا ” سری بزنید.

امکانات ویژه

وزن مناسب، ورودی‌ها و خروجی هایی مانند HDMI CEC یا خروجی هدفون و حالت صرفه جویی در انرژی در کنار فناوری های داخلی مانند فرمت‌های Audio MP3, AAC, PCM, MP2/COOK از مشخصات ویژه اغلب تلویزیونهای برند جی پلاس است. در کل نسبت به سایر برندهای ایرانی جی پلاس از فناوری های بهتری برخودار است.

بیشتر بخوانید: جعبه گشایی و بررسی تلویزیون ایکس ویژن + راهنمایی کامل

پارس الکتریک

به جرأت می توان گفت که پارس الکتریک قدیمی ترین برند تولید کننده تلویزیون در ایران به شمار می آید. به نسبت سایر برندهای ایرانی محصولات پارس الکتریک از قیمت مناسب تری برخودار هستند؛ جالب اینجاست که هر تلویزیونی که به فروش می رسد همراه با گارانتی 18 ماهه است. پس بهتر است قبل از هر چیزی به توضیح کیفیت تصویر و صدای محصولات برند پارس الکتریک بپردازیم.

  • رزولوشن عالی
  • نوع پنل: TFT LCD
  • نرم افزار طراحی: MSD۳۶۶۳
  • طول عمر پنلک 20000 ساعت

کیفیت تصویر

امروزه پرفروش‌ترین تلویزیون‌های ایرانی بازار محصولاتی هستند که دارای کیفیت 4k می باشند. تلویزیون های پارس الکتریک نیز همین کیفیت را دارند منتها اگر سوال شود که این تلویزیون ها در مقایسه با تلویزیون خارجی مانند سونی چه عملکردی دارند؟ و کیفیت نمایش کدام یک بهتر است؟ در پاسخ باید گفت با اینکه تلویزیون های پارس الکتریک دارای کیفیت 4k هستند اما باید گفت که تلویزیون های سونی به ضرس قاطع از کیفیت بسیار بهتری برخوردارند.
همچنین با وجود فناوری 4K X-Reality™ PRO تلویزیون سونی می‌تواند کیفیت محتوا را تا حد 4k افزایش دهد؛ بنابراین درخشندگی تصاویر ایجاد شده در تلویزیون‌های سونی به لطف طیف رنگ بیشتر و فناوری رنگ زنده بهتر و بیشتر است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید بهتر است مطلب ”ارزان ترین تلویزیون های 4K سونی 2020-2019” را نیز مطالعه نمایید.

کیفیت صدا

از مواردی که سبب شده تلویزیون های پارس الکتریک را در لیست بهترین تلویزیون ساخت ایران قرار بدهیم کیفیت صدا این محصولات است. بلندگوهای این تلویزیون‌ها می توانند به راحتی برای دیدن فیلم در یک اتاق جوابگو باشند. توان هر کدام از بلندگوها نیز در مقایسه با سایر برندهای ایرانی خوب است.

امکانات ویژه

همانند برندهای ایرانی که در این لیست بهترین تلویزیون ساخت ایران نام بردیم، تلویزیون های پارس الکتریک از سخت افزارهای خوبی برخوردار است به عنوان مثال اکثر تلویزیون های هوشمند خارجی دارای کنترل جادویی هستند این در حالی است که در محصولات پارس الکتریک این قابلیت وجود ندارد.

تلویزیون ایرانی یا تلویزیون مونتاژ ایران ؟

در ابتدای این مطلب سوالی مطرح کردیم و الان می خواهیم به آن پاسخ دهیم: آیا تلویزیون ایرانی داریم یا اینکه تلویزیون هایی که در بازار ایران به عنوان برند ایرانی به فروش می رسند مونتاژ می باشند؟ در سال های گذشته با وجود شرکت های خارجی نیاز خاصی به تولید تلویزیون در ایران دیده نمی شد اما به دنبال تحریم ها و خروج این کمپانی ها از ایران نیاز وافری به ساخت تلویزیون دیده می شد که به دنبال آن چندین شرکت شروع به مونتاژ تلویزیون کردند که از قیمت تمام شده کمتری نسبت به نمونه های خارجی برخوردار بودند و تنها نکته مثبتی بود که در این محصولات دیده می شد.
اکنون نیز اگر چه تلاش های بسیار زیادی در جهت ارتقای فناوری های به کاربرده شده در این تلویزیون ها صورت گرفته ولی چون این صنعت در کشور به صورت نوپا می باشد هنوز توانایی رقابت با شرکت های صاحب نامی همچون ال جی، سامسونگ، سونی و… وجود ندارد و دست کم در گردونه رقابت با این محصولات به بیرون انداخته می شوند. در حال حاضر در ایران فقط مدار تلویزیون را مونتاژ می کنند و سایر قطعات مربوط به تولید داخلی نیست. البته در در زمینه بدنه و پایه تلویزیون ها در این سالهای اخیر اقدامات مثبتی صورت گرفته به نحوی که شاهد ساخت قاب های پلاستیکی محکم برای تلویزیون ها هستیم.

تلویزیون ایرانی یا تلویزیون مونتاژ ایران

شهاب

شركت شهاب با سابقه اي بيش از 6 دهه، يكي از معتبر ترين و موفق ترين برندها در عرصه توليد تلويزيون هاي:CRT, LCD و LED در ايران است. اين شركت با رعايت استانداردهاي بين المللي در زمينه توليد محصولات خود توانسته است با در اختيار گرفتن سهم قابل ملاحظه اي از بازار محصولات تصويري، چهره اي درخشان از نام خود را در اين بازارتثبيت نمايد. شركت شهاب با تكميل سبد كالاي لوازم خانگي، محصولاتي از قبيل: سينماي خانگي، ماشين لباسشويي، جارو برقي و دستگاه گيرنده ديجيتال تلويزيون (Set Top Box) را توليد و با اين برند وارد بازار مصرف كرده است.
مديريت شركت شهاب با بهره مندي از پرسنل آموزش ديده و زبده، در راستاي توسعه رضايت مندي مشتريان، عرضه محصولات متنوع و ارايه خدمات فروش و پس از فروش فراگير را با رعايت الزامات و خواسته هاي سيستم هاي مديريت قوانين و مقررات، سر لوحه فعاليت هاي خود قرار داده است. شركت شهاب تبديل شدن به اولين توليد كننده لوازم صوتي - تصويري در ايران را مهم ترين آرمان خود مي داند. از این رو بهترین تلویزیون مونتاژ ایران نیز متعلق به این شرکت می باشد.

 فعاليت اصلي شركت شهاب

موضوع فعاليت شركت طبق ماده 2 اساس نامه عبارتست از:
الف - ساخت، تهيه و مونتاژ، خريد و فروش يا وارد كردن و صادر نمودن تمامي دستگاه هاي الكتريكي، الكترونيكي و الكترومكانيكي با كاربردهاي خانگي، اداري، تجاري و صنعتي در زمينه هاي مختلف ازجمله: تمامي دستگاه هاي صوتي - تصويري، چند رسانه اي، اندازه گيري، فناوري اطلاعات، مخابراتي مجاز و لوازم جانبي هر كدام و قطعات منفصله به كار رفتهدر هر يك از دستگاه هاي فوق الذكر و نرم افزار.
ب- مشاركت در ساير شركت ها از طريق تاسيس يا تعهد سهام شركت هاي جديد يا خريد يا تعهد سهام شركت هاي موجود.
ج- به طور كلي مبادرت به انجام كليه عمليات و معاملات مالي، تجاري، خدماتي و صنعتي كه به طور مستقيم يا غير مستقيم به تمام يا هريك از موضوعات مشروحه فوق مربوط مي شود.

تلویزیون ایرانی شهاب

یکی از قدیمی ترین برند های ایرانی برند شهاب می باشد که تلویزیون هایی با ویژگی های مختلفی تولید می کند. همه این تلویزیون ها از کیفیت بالایی برخوردار می باشند و جزو پرفروش ترین های بازار هستند. با توجه به نظرات در مورد تلویزیون شهاب می توان به این نتیجه رسید که این برند ارزش خرید دارد. از جمله ویژگی های آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اندازه صفحه: 50 اینچ
  • رابط هوشمند: دارد
  • فناوری صفحه: ال ای دی
  • توان خروجی صدا: 20 وات
  • دارای گیرنده دیجیتال، کنتراست بالا، ضبط تصاویر در حافظه خارجی و ... می باشد.

با توجه به این ویژگی ها می توان در جواب سؤال آیا تلویزیون شهاب خوب است پاسخ مثبتی داد زیرا این تلویزیون جزو تلویزیون ها بسیار باصرفه و در عین حال با کیفیت می باشد که از جدیدترین تکنولوژی ها برخوردار می باشد. در مقایسه تلویزیون شهاب با ایکس ویژن به این نتیجه خواهید رسید که این تلویزیون ها کیفیت مشابه هم دارند و قیمت هر دو آن ها مقرون به صرفه می باشد به همین دلیل مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته اند.

تلویزیون ایرانی شهاب

کمپانی TCL

در سال 1981 این کمپانی تحت عنوان TTK فعالیت خود را با فروش محصولاتی مشابه با برند ژاپنی TDK آغاز کرد. سپس در 1985 نام خود را به تی سی ال (مخفف نام Telephone Communication Limited) تغییر داد. تا سال 1980 توانست به خوبی وارد بازار چین شود و از سال 2000 به بعد محصولات خود به‌صورت جهانی عرضه کرد.

یک کمپانی چند منظوره

تی سی ال یک کمپانی چند ملیتی چینی است که شعبه اصلی آن در هویژو استان گوانگدونگ قرار دارد. این شرکت اکنون سومین تولید کننده تلویزیون دنیا است! تی سی ال در حال حاضر نقش مهمی را در بازار الکترونیک بزرگ دنیا ایفا می‌کند. فنآوریهای این شرکت هر روز توسط مشتریان اروپایی و سراسر جهان استفاده می‌شود. تی سی ال سالانه بیش از 20 میلیون دستگاه تلویزیون تولید کرده و به سایر کشورها صادر می‌کند.

کمپانی TCL در طول زمان:

1981: شرکت لوازم خانگی TTK با مسئولیت محدود تاسیس شد.
1999: TCL جهانی شد و وارد بازار ویتنام شد.
2004: شرکت TCL عمومی شد. Thomson TV و برند موبایل Alcatel را خریداری کرد. همچنین مدیر عامل این شرکت توسط مجله Time و CNN به عنوان یکی از 25 رهبر برتر تجارت جهانی معرفی شد.
2008: با همکاری شرکت اینتل، ساخت تلویزیون های دارای اینترنت آغاز شد. در همین سال بود که سری X9 روانه بازار شد.
2011: کمپانی در بخش جنوبی چین، نزدیک به شنژن کارخانه جدید تولید صفحه نمایش‌های LCD خود را افتتاح کرد. در همین سال بود که به عنوان 25 امین شرکت الکترونیکی جهان توسط CEA شناخته شد.
2012: کمپانی تی سی ال در رتبه 5 ام فروش تلویزیون‌های LCD در سطح جهان قرار گرفت. در بیجینگ کمپانی از بزرگ‌ترین تلویزیون 4K 3D LED خود رونمایی کرد.
2013: در بخش فروش تلویزیون‌های LCD به رتبه سوم در جهان و در بازار گوشی‌های همراه به رتبه 5 ام جهان دست یافت. تا به این سال تی سی ال بیش از 18 میلیون تلویزیون و 55 میلیون گوشی همراه در سراسر جهان به فروش رسانده بود.
2015: در نمایشگاه بین‌المللی سی‌ئی‌اس 2016، کمپانی تی سی ال تلویزیون 55 اینچ جدید خود را همراه با فنّاوری کوانتوم دات را معرفی کرد. نقطه کوانتوم ویژگی‌های بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها قابلیت درخشش آن است که می‌تواند نقطه کوچکی به رنگ آبی یا سبز و نقاطی بزرگ‌تر به رنگ قرمز را تولید کند. در همان سال، کمپانی از تلویزیون با صفحه‌نمایش خمیده 110 اینچی 4K خود رونمای کرد، این بزرگ‌ترین تلویزیون خمیده Ultra HD دنیا بود.
2017: تلویزیون های سری X1 و X2 و RC800 جایزه طراحی iF را دریافت کرد. تلویزیون C2 جاییزه Red dot را دریافت کرد و تلویزیون C70 تی سی ال جایزه Best Buy را از EISA دریافت کرد.
2018: تی سی ال سوپر استار فوتبال Neymar Jr را به عنوان سفیر برند TCL معرفی کرد. در همین سال تلویزیون X8 جاییزه طلایی تکنولوژی صفحه نمایش را به خود اختصاص داد.
ناگفته نماند شرکت مادیران در سال 1396 مونتاژ محصولات تی سی ال از جمله تلویزیون هوشمند را در کشورمان آغاز کرد.
از دیگر برندهای داخلی می توان به دوو و سام اشاره کرد که این برندها نیز کیفیت مطلوبی دارند و با توجه به هزینه آن ها افراد زیادی توانایی خرید آن ها را دارد. با مطالعه این قسمت این سوال در ذهن همه افراد به وجود می آید که تلویزیون تی سی ال بهتره یا دوو؟ تلویزیون سام بهتر است یا ایکس ویژن؟ تلویزیون تی سی ال بهتره یا جی پلاس؟ در پاسخ همه این مقایسه ها بهتر است بگوییم که این برندها تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر ندارند و شما می توانید طبق سلیقه و نیازی که دارید تلویزیون مناسب خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: آیا تلویزیون های هوشمند ارزش خریدن دارند؟

مقایسه تلویزیون های ایرانی ایکس ویژن با تی سی ال

هر دو این تلویزیون ها جزو تلویزیون های باکیفیت بوده و ساخت ایران هستند. اگر قصد خرید این مدل ها را دارید بهتر است بدانید نباید انتظار بسیار بالایی از آن ها داشته باشید ولی در حالت کلی اگر بودجه محدودی دارید این دو مدل بهترین گزینه برای شما خواهد بود که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. ولی اگر می خواهید بدانید تی سی ال بهتر است یا ایکس ویژن توجه کنید که ایکس ویژن با بازار ایران سازگارتر می باشد و احتمالا بهتر می تواند نیازهای شما را برطرف کند. همانطور که گفته شد تفاوت تلویزیون تی سی ال با ایکس ویژن بسیار کم است و فقط در برخی جزیئات متفاوت می باشند و نمی توان گفت کدام مدل باکیفیت تر می باشد. در مقایسه تلویزیون سام با ایکس ویژن نیز این حالت برقرار است و به طور دقیق نمی توان گفت کدام برند بهتر می باشد.

مقایسه تلویزیون tcl با سامسونگ

تلویزیون های تی سی ال کیفیت نسبتا مطلوبی دارند ولی در مقایسه با برندهایی مانند سامسونگ کاستی هایی دارند که ممکن است مورد پسند برخی از خانواده ها نباشد. برند سامسونگ کیفیت صدا، تصویر بسیار بالایی دارد همچنین قابلیت های زیادی دارد که کاربرد آن را زیاد کرده است به طوری که افراد می توانند از تلویزیون خود به عنوان کامپیوتر و یا یک گوشی هوشمند استفاده کنند.

 مقایسه تلویزیون ایکس ویژن با ال جی

با وجود این که تلویزیون های ایکس ویژن کیفیت خوبی دارند ولی نمی توان آن ها را برابر با برندهای معتبری مانند ال جی مقایسه کرد زیرا این برندها کیفیت بسیار بالایی دارند و در مقابل آن قیمت آن نیز بالا است. در کشور ما ایران افراد اولین موردی که به آن توجه می کنند هزینه تلویزیون می باشد از این رو ایکس ویژن می تواند گزینه مناسبی باشد زیرا ال جی قیمت بالایی دارد. این موارد در مقایسه تلویزیون ایکس ویژن با سامسونگ نیز وجود دارند هرچه ایکس وین کیفیت بالایی داشته باشد نمی تواند با برندهایی مانند سامسونگ رقابت تنگاتنگی داشته باشد.
توجه کنید که با توجه به پیشرفت فناوری در ایران پنل تلویزیون نیز در داخل کشور تولید می شود که می توان به تولید پنل تلویزیون در پارس الکتریک اشاره کرد این شرکت جزو اولین شرکت های تولید کننده پنل در ایران می باشد که محصولات آن در بازار بسیار پرفروش می باشد.

مقایسه تلویزیون tcl با سامسونگ

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟

شاید یکی از موضوعاتی که به آسانی ذهن هر مخاطبی را به خود مشغول کند این سؤال باشد؛ باید از تولید ملی حمایت کرد یا منتظر بود این شرکت های ایرانی فناوری های خود را تا سطح جهانی بالا ببرند. در واقع باید گفت تا زمانی که از طرف خریدار ایرانی از این کالاها حمایت نشود این شرکت ها قادر نخواهند بود تا در زمینه ارتقای محصولات خود سرمایه گذاری کنند اما آیا خریدار باید بهای این کار را بپردازد؟!
به زبان ساده اگر می خواهید با بودجه ای کم یک تلویزیون را در حد انتظارات خود تهیه کنید، تلویزیون ایرانی یک گزینه مناسب می باشد بدین صورت که با هزینه ی تمام شده ی کمتر می توانید تلویزیونی با سایز بالاتر را تهیه کنید اما اگر بیشتر به دنبال کیفیت و به روز ترین تکنولوژی های دنیا هستید صداقانه باید گفت تلویزیون خــارجی انتخاب بهتری است.

کلام آخر

تلویزیون جزو ضروری ترین وسیله ها در خانه می باشد که امروزه توسط برندهای متفاوتی با ویژگی های مختلفی تولید می شود. اگر بودجه محدودی دارید تلویزیون های تولید داخل بهترین گزینه برای شما خواهد بود زیرا همه آن ها قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارند که از جمله آن ها می توان به جی پلاس، ایکس ویژن، اسنوا، شهاب، تی سی ال و ... اشاره کرد. بهتر است بدانید این تلویزیون ها کیفیت مطلوبی دارند ولی ممکن است با برندهای معتبر دنیا مانند ال جی و سامسونگ نتوانند رقایت کنند ولی با توجه به قیمتی که دارند مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته اند. برندهای ایرانی در طی سال های گذشته پیشرفت زیادی داشته اند و این عامل باعث شده است که افراد برای خرید آن ها ترغیب شوند. ما در این قسمت به بررسی و مقایسه برخی برندها پرداختیم که امیدواریم با مطالعه آن ها انتخاب درستی داشته باشید.