زد تی ای اولین گوشی هوشمند با دوربین سلفی زیر نمایشگر می سازد

شرکت زد تی ای را می توان از برندهای مطرح تولیدکننده گوشی هوشمند چینی دانست. در این بین قصد دارد بزودی محصول متحول شده ای را رونمایی کند. بسیاری از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند در حال کار بر روی فناوری انتقال دوربین سلفی به زیر نمایشگر هستند. گمانه‌زنی‌های کنونی حکایت از این دارند که گوشی‌های پرچمدار سال 2021 احتمالاً به چنین فناوری‌ای مجهز خواهند بود و از دوربین سلفی زیر نمایشگر استفاده خواهند کرد تا تجربه کاملی از کار با صفحه لمسی را بدون مزاحمت بریدگی یا حفره دوربین، به کاربران ارائه دهند.

در حالی که چندین تولید کننده مختلف در حال کار بر روی این فناوری هستند، ظاهراً ZTE کمی جلوتر از بقیه است. چرا که این شرکت چینی امروز اعلام کرد به زودی اولین گوشی جهان با دوربین زیر نمایشگر را به بازار عرضه خواهد کرد. با اینکه ZTE در پیام کوتاه خود به نام این گوشی اشاره‌ای نکرده، اما به نظر می‌رسد ZTE Axon 20 5G گزینه احتمالی برای استفاده از این تکنولوژی خواهد بود.

نی فی (Ni Fei) که در ماه ژوئن به سمت ریاست بخش موبایل ZTE منصوب شد، امروز با انتشار پیامی کوتاه در شبکه اجتماعی ویبو، تأیید کرد که ZTE اولین گوشی هوشمند جهان با فناوری دوربین زیر نمایشگر را به بازار عرضه خواهد کرد. فی در پیام خود به نام و تاریخ عرضه این گوشی اشاره نکرده است. با این حال، یکی از افشاگران معتبر چینی فاش کرده که فناوری پیشرفته دوربین سلفی برای اولین بار در ZTE A20 5G به کار گرفته خواهد شد.

گوشی ZTE با دوربین زیر نمایشگر

این منبع چینی تصویری را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد گوشی هوشمندی با نام ZTE A2021 اخیراً مجوز سازمان تنظیم مقررات رادیویی دولتی چین (SRRC) را دریافت کرده و در آینده‌ای نزدیک تحت عنوان ZTE A20 5G رونمایی خواهد شد. انتظار می‌رود این گوشی به عنوان یکی از محصولات سری آکسون وارد بازار شود.

گوشی پرچمدار آکسون 10 پرو فایو جی (ZTE Axon 10 Pro 5G) که اوایل امسال به طور رسمی معرفی شد، دارای شماره مدل A2020 بود. از همین رو، احتمال زیادی وجود دارد که گوشی مورد اشاره SRRC با شماره مدل A2021 همان آکسون 20 فایو جی (Axon 20 5G) باشد. در حال حاضر هیچ جزئیاتی از مشخصات سخت افزاری گوشی ارائه نشده است.

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود این شرکت چه برنامه ای دارد.