نقد و بررسی گوشی گلکسی A20 سامسونگ - معرفی مشخصات و قابلیت ها

شرکت سامسونگ جزو شرکت های معروف دنیا می باشد که همه ساله گوشی هایی با ویژگی های منحصر به فرد وارد بازار می کند که این محصولات فروش بسیار بالایی دارند. یکی از گوشی هایی که امسال وارد بازار شد گوشی a20 می باشد. این گوشی یک گوشی میان رده می باشد که مانند همه گوشی های سامسونگ کیفیت بالایی دارد و در این مدت کمی که وارد بازار شده است طرفدار زیادی را جذب خود کرده است و جز پرفروش های بازار شده است. اگر قصد خرید این گوشی را دارید حتما باید با تمامی اطلاعات آن آشنا شوید. ما در این قسمت به نقد و بررسی گوشی سامسونگ a20 می پردازیم.

بررسی گوشی گلکسی A20 ، سامسونگ در طی چند ماه گذشته به طور مداوم در حال عرضه گوشی های سری A بوده است. در حقیقت فقط در طی 50 روز ما شاهد عرضه 7 گوشی سری A بودیم که تعداد گوشی های گلکسی امسال را به 15 عدد رساند. ظاهرا این استراتژی سامسونگ عملی است چونکه غول کره ای تا حالا بیشتر از 2 میلیون گوشی سری A را در تنها 40 روز اول فروخته است.

نقد و بررسی گوشی گلکسی A20 سامسونگ
گلکسی A20 که امروز به نقد و بررسی آن خواهیم پرداخت با گوشی گلکسی M20 همپوشانی دارد. از آنجا که این گوشی به سری A تعلق دارد شما طراحی نسبتا بهتر، شارژ سریع، صفحه نمایش AMOLED و رابط کاربرای جدید One UI را در اختیار دارید. اما آیا قدرت پرداشی این گوشی به اندازه ای خوب هست تا گوشی های Realme 3 Pro و Redmi Note 7 Pro را تحت الشعاع قرار دهد؟ برای پاسخ به این سوال از شما دعوت می کنیم ادامه مطلب امروز را مطالعه بفرمایید.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز گوشی سامسونگ مدل Galaxy A20s SM-A207F/DS دو سیم کارت ظرفیت 32 گیگابایت کلیک کنید


نقد و بررسی سامسونگ a20

این گوشی جزو گوشی های میان رده به حساب می آید که کیفیت نسبتا بالایی دارد و می تواند مدت طولانی پاسخ گوی نیازهای روزمره شما باشد. این گوشی در سال 2019 وارد بازار شد و جز پرفروش ترین های بازار شد از آن جا که امروزه افراد زیادی توانایی خرید پرچم دار را به دلیل قیمتی که دارند ندارند تولید گوشی های میان رده با قیمت هایی مقرون به صرفه توسط کمپانی سامسونگ افزایش پیدا کرده است. اگر شما نیز به دنبال چنین گوشی باکیفیتی هستید که قیمتی مناسب داشته باشد حتما با ما همراه باشید.

می توان گفت این گوشی به دلیل داشتن ویژگی های مثبت زیاد از جمله ظاهری زیبا، باتری با کارایی بالا و ... ارزش خرید دارد.  امروزه حافظه جز مهم ترین قسمت های گوشی می باشد این گوشی نیز دارای حافظه 32 تا 512 گیگابایتی می باشد که افراد می توانند به راحتی تمامی اطلاعات خود را در داخل آن قرار دهند بدون این که نگرانی پر شدن حافظه گوشی شوند. شرکت سامسونگ صفحه نمایش این گوشی را بزرگ تر از سایر گوشی های هم رده خود ساخته است که این عامل باعث شده است این گوشی از رقیبان خود پیشی بگیرد. با مطالعه نقد و برسی a20 اطلاعات زیادی در رابطه با این گوشی به دست خواهید آورد و خرید درستی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: مقایسه دوربین گوشی های شیائومی Redmi Note 8 و سامسونگ A30


مشخصات گوشی Samsung Galaxy A20

  •  مدل گلکسی A20
  • صفحه نمایش 6.4 اینچی Infinity V با رزولوشن 720×1560، پنل AMOLED
  • پردازنده 8 هسته ای Exynos 7884 SoC با سرعت 1.6 گیگاهرتز
  • رم 3 گیگابایت
  • حافظه داخلی 32 گیگابایت قابل ارتقاء تا 512 گیگابایت
  • سیستم عامل اندروید 9 پای مبتنی بر رابط کاربری One UI
  • دوربین اصلی 13 مگاپیکلسی ( دیافراگم f/1.9) و 5 مگاپیکسلی ( دیافراگم f/2.2)
  • دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی (f/2.0)
  • مجهز به حسگر اثر انگشت در پنل پشتی
  • باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت فست شارژ

جعبه گشایی گوشی گلکسی A20 سامسونگ – چه چیزهایی در جعبه است؟

شما باید در هنگام خرید گوشی گلسی آ 20 اقلام زیر را دریافت کنید:

  • هدست
  • کابل USB Type-C
  • ابزار اجکتور سیم کارت
  • هدفون
  • دفترچه راهنما
  • شارژر فست شارژ

نقد و بررسی گوشی گلکسی آ 20 سامسونگ از نظر طراحی و ساخت

Samsung Galaxy A20 از طراحی استاندارد 2019 سری A پیروی می کند. بدنه این گوشی از پلاستیک (پلی کربنات) و شیشه ساخته شده است و مجهز به یک پورت USB Type-C می باشد و با گرفتن گوشی در دست متوجه محکم بودن آن خواهید شد. طراحی این گوشی دقیقا شبیه به گوشی Galaxy A30 است به جز اینکه سامسونگ از یک پنل AMOLED همراه با ناچ V شکل استفاده می کند ( که در A30 این صفحه نمایش مجهز به ناچ U شکل است).

اما همه اینها جزء جزئیات هستند. این گوشی از طراحی خوبی برخودار است. گوشی گلکسی A20 را می توان به راحتی در دست گرفت و نگهداری آن بسیار راحت است. شما می توانید این گوشی را در رنگ های  مشكی, آبی پررنگ, قرمز, صورتی مایل به نارنجی خریداری کنید. تنها نکته ای که وجود دارد این است که سنسور اثر انگشت کمی به قسمت بالای پنل پشتی نزدیک شده است.

گلکسی آ 20 سامسونگ از نظر طراحی و ساخت
نقد و بررسی صفحه نمایش گوشی Galaxy A20 سامسونگ

سامسونگ این گوشی مقرون به صرفه را به صفحه نمایش AMOLED مجهز کرده است اما جالب اینجاست که کیفیت صفحه نمایش HD+ است. بله چشمان تیزبین شما می تواند حاشیه های و متن های خوانا را مشاهده کند. صفحه نمایش AMOLED کنتراست، زاویه دید، کالیبراسیون عالی را نمایش می دهد. این صفحه نمایش رنگی و لمسی بوده و دارای اندازه 6.4 اینچ می باشد و از رزولوشن 720×1560 پیکشل و تراکم پیکسلی 268ppi پشتیبانی می کند. علاوه بر این نسبت تصویر صفحه نمایش 19.5:9 بوده و از 10 لمس همزمان و 16 میلیون رنگ پشتیبانی می کند.

نقد و بررسی گلکسی a20 از لحاظ عملکرد و نرم افزار

سامسونگ این گوشی گلکسی خود را به تراشه Exynos مجهز کرده است. Exynos 7904 (M20,M30,M40) در واقع ضعیف تر از تراشه 7885 می باشد اما نسبت به تراشه Exynos 7884 که در گوشس A20 استفاده شده است عملکرد بهتری را ارائه می دهد. این گوشی به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. یک اسلات کارت اختصاصی وجود دارد که می توانید برای اضافه کردن کارت حافظه microSD از آن استفاده کنید.

به صورت خلاصه گوشی گلکسی  A20 برای پردازش های سنگین طراحی نشده است اما عملکرد مناسبی را برای انجام کارهای روزانه سبک ارائه می دهد. از طرف دیگر رابط کاربری One UI جدید سامسونگ بسیار ساده و پر کاربرد می باشد. شما مطمئنا تحت تاثیر طراحی مجدد و انیمشن های بسیار زیبا و رابط کاربری بهینه شده قرار خواهید گرفت. مانند تمام گوشی های سامسونگ که به تازگی به بازار عرضه شده است Galaxy A20 از استریم های ویدیویی HD سایت های Amazon Prime و Netflix پشتیبانی می کند.

نقد و بررسی a20  سامسونگ از لحاظ دوربین

گلکسی A20 از تمام کارهایی که سامسونگ در طی این چند سال برای بهینه سازی نرم افزار دوربین استفاده کرده است بهره می برد. با توجه به برچسب قیمت عملکرد دوبین کاملا مناسب می باشد. این گوشی در قسمت پشت خود به دو دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی مجهز شده است. در شرایطی که نور مناسب وجود دارد ( چه در محیز های داخلی و چه در محیط های بیونی) عکس ها جزئیات مناسب و دامنه گسترده ای را ارائه می دهد.
رنگ ها در فضای بیرونی به خوبی متعادل هستند، جزئیات موجود در پس زمینه به خوبی قابل روئیت است. با این دوربین ها شما می توانید به قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)، قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)، قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama)، قابلیت عکاسی HDR دست پیدا کنید. زمانی که در شرایط کم نور هستید نویزها قابل مشاهده هستند اما نرم افزار دوربین به اندازه ای هوشمند هست که بتواند عکس های قابل استفاده ای را به ثبت برساند.
از دوربینی که دارای زاویه گسترده است می توان برای بزرگنمایی استفاده کرد اما لبه های دور عکس می تواند کمی ناخوشایند ظاهر شوند. حالت پرتره (فوکوس مستقیم) فقط در صورتی کار می کند که دوربین چهره ای را در نزدیکی تشخیص دهد. علاوه بر این دو دوربین، یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در جلوی گوشی وجود دارد که فقط در فضاهایی که دارای روشنایی مناسب هستند عکس های خوبی را به ثبت می رساند. به طور کلی عملکرد دوربین گلکسی A20 تا حد زیادی قابل توجه نمی باشد اما برای چنین برچسب قیمتی قابل قبول می باشد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی سری گوشی های سامسونگ گلکسی S21

نقد و بررسی گوشی گلکسی A20 از لحاظ باتری

این گوشی هوشمند دارای یک باتری لیتیوم پلیمری می باشد که ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت می باشد که برای کامل شدن شارژ آن به 105 دقیقه نیاز دارید. یکی از ویژگی های مثبت این گوشی داشتن چنین پر قدرتی می باشد که با توجه به قیمت آن بسیار قابل تحسین می باشد. با توجه به نوع صفحه نمایش و پردازنده این گوشی باتری به خوبی می تواند پاسخگوی نیاز های افراد باشد و انرژی مورد نیاز گوشی را در طول روز فراهم کند. 

این گوشی نیز مانند سایز گوشی ها اگر زیاد مورد استفاده قرار گیرد باتری سریع تر تخلیه خواهد شد. با توجه به بررسی باتری گوشی a20 به این نتیجه رسیدیم که اگر شما به طور معمولی از این گوشی استفاده کند باتری حدود 1.5 روز انرژی گوشی را تامین می کند. اگر جز افرادی می باشید که علاقه زیادی به انجام بازی های مختلف دارید بهتر است بدانید که در اثر انجام کارهای سنگین مانند انجام بازی هایی با گرافیک بالا باتری سریعا تخلیه خواهد شد که برای رفع این مشکل شما می توانید از پاور بانک استفاده کنید تا در هر زمانی بتوانید باتری گوشی خود را شارژ کنید.
از دیگر مزیت های این گوشی پشتیبانی از فست شارژ می باشد. بیشتر افراد این سوال برایشان ایجاد می شود که آیا a20 فست شارژ است؟ بهتر است بدانند که این گوشی نیز مانند بیشتر گوشی های جدید سامسونگ این قابلیت را دارد به طوری که می توان گفت در حدود 30 دقیقه 35 درصد شارژ می شود. باتری پرقدرت و قابلیت فست شارژ A20 باعث شده است که این گوشی برتر از گوشی های هم رده خود باشد و عملکرد نسبتا بهتری داشته باشد.

نقد و بررسی گوشی a20 از لحاظ رم و حافظه داخلی

همان طور که گفته میزان رم و حافظه داخلی جز مهم ترین مواردی می باشد که باید در حین خرید گوشی به آن توجه شود. امروزه نیاز به نصب اپلیکیشن های مختلف با حجم های بالا بیشتر از قبل شده است از این رو گوشی باید حافظه کافی برای این برنامه ها داشته باشد. رم این گوشی 3 گیگابایت بوده و حافظه آن 32 گیگابایت می باشد که در صورت نیاز می توانید از کارت میکرو اس دی تا ظرفیت 512 گیگابایت استفاده کنید که البته اگر اطلاعات زیادی را به آن منتقل کنید ممکن است در عملکرد گوشی اختلال ایجاد کند.

با توجه به بررسی galaxy a20 این نتیجه به دست آمد که شما می توانید بازی هایی با گرافیک بالا در این گوشی نصب کنید ولی این کار اگر طولانی مدت باشد ممکن است باعث کاهش عملکرد و پایین آمدن سریع شارژ گوشی a20 شود. همچنین به دلیل فشار افتادن پردازنده گوشی قسمت پشت گوشی کنار دوربین به شدت داغ می شود. از دیگر مواردی که باید به آن توجه کنید این می باشد که اگر حافظه گوشی پر باشد کارایی گوشی پایین می آید و حتی در موارد عملکرد را با تاخیر رو به رو می کند برای جلوگیری از این مشکل بهتر از حافظه آن را بیش از اندازه پر نکنید. 

برخی از قابلیت های گوشی a20 سامسونگ 

این گوشی با این که یک گوشی میان رده و حتی می توان گفت پایین رده می باشد ولی ویژگی هایی دارد که می تواند یک گوشی مناسب برای افراد باشد. با توجه به پایین بودن قیمت این گوشی بعضی از افراد که قصد خرید آن را دارند این سوال را می پرسند که آیا گوشی a20 خوب است؟ باید بگوییم که پاسخ این سوال بستگی به نیازهای هر شخص دارد برای مثال افرادی هستند که علاقه زیادی به ثبت عکس های حرفه ای دارند که در چنین حالتی این گوشی مناسب آن ها نخواهد بود ولی اگر یک گوشی باکیفیت برای رفع نیازهای روزمره می خواهید بهترین گوشی برای شما خواهد بود. در ادامه به برخی از قابلیت های سامسونگ a20 اشاره می کنیم.

  • داشتن اسکنر انگشت در پشت گوشی
  • خوش دست بودن و داشتن وزن مناسب برای استفاده روزانه
  • دارا بودن نسخه جدید سیستم عامل اندروید
  • داشتن باتری پرقدرت و شارژدهی فوق العاده
  • داشتن صفحه نمایش بزرگ

برای بررسی مشخصات و قیمت روز موبایل سامسونگ مدل Galaxy A20 SM-A205F/DS دو سیم کارت ظرفیت 32گیگابایت کلیک کنید

بررسی گوشی گلکسی A20 سامسونگ از لحاظ قیمت

قیمت این گوشی یکی از ویژگی های مثبت آن است به طوری که می توان گفت عاملی که باعث شد در مدت کوتاهی این گوشی جز گوشی های پرفروش در دنیا باشد قیمت پایین آن می باشد. اگر بودجه محدودی دارید و به دنبال یک گوشی باکیفیت می باشید این گوشی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. بهتر است بدانید قابلیت های a20 نسبت به قیمت آن بسیار زیاد می باشد و اگر جز افرادی می باشد که از گوشی برای کارهای سبک استفاده می کنید این گوشی سامسونگ به راحتی پاسخ گوی نیازهای شما خواهد بود.

 گوشی a20 سامسونگ از لحاظ قیمت

پاسخ به برخی از سوالات متداول در رابطه با گوشی سامسونگ a20

  1.  ایا گوشی a20 گوشی خوبی است؟ بهتر است بدانید این گوشی با توجه به قیمتی که دارد گوشی بسیار مناسبی برای خرید می باشد. البته توجه کنید که قبل از خرید حتما باید نقد بررسی a20 را مطالعه کنید تا مشخصات گوشی مطابق با سلیقه و نیازهای شما باشد.
  2.  مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ چقدر می باشد؟ اگر این گوشی را با استفاده از شارژ فابریک خود شارژ کنید شما به 105 دقیقه زمان  برای شارژ گوشی a20 به صورت کامل نیاز دارید.
  3. باتری گوشی a20 چند میلی آمپر است؟ این گوشی دارای یک باتری نسبتا پرقدرت با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت می باشد که نسبت به قیمت گوشی فوق العاده است.
  4. آیا گوشی a20 فست شارژ است؟ بله این گوشی از فست شارژ پشتیبانی می کند به طوری که در نیم ساعت حدود 35 درصد باتری آن شارژ می شود.
  5. آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟ بله بهتر است بدانید قابلیت های گوشی a20 نسبت به قیمت آن بیشتر می باشد و شما می توانید با هزینه کم یک گوشی نسبتا باکیفیت تهیه کنید که مدت طولانی نیازهای شما را برطرف کند.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز سامسونگ گلکسی آ 20 اس - دو سیم کارت - 32 گیگابایت کلیک کنید

سخن آخر

این گوشی دارای نقطه قوت و نقطه ضعف هایی می باشد که ممکن است برای برخی از افراد مناسب بوده و برای برخی گزینه درستی برای خرید نباشد. اصلی ترین مزیتی که این گوشی دارد قیمت نسبتا پایین آن می باشد و با توجه به شرایط اقتصادی کنونی می تواند گزینه خوبی باشد. ما در این قسمت به طور کامل این گوشی را نقد و بررسی کردیم که امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید تصمیم درستی بگیرید.