مقایسه دوربین گوشی شیائومی Redmi Note 8 و سامسونگ A30

شرکت شیائومی و سامسونگ در سال های اخیر گوشی هایی با کیفیت و با قیمت هایی نسبتاً مناسب تولید کرده اند که با توجه وضعیت موجود در جامعه افراد زیادی توانایی خرید آن ها را دارد. شرکت شیائومی گوشی هایی پر قدرت با قیمت بسیار مقرون به صرفه تولید می کند. شرکت سامسونگ نیز گوشی هایی بسیار متنوع از بالا رده تا پایین رده تولید می کند که هر کدام مخاطبین خود را دارند. ما در این قسمت دوربین دو گوشی را بررسی می کنیم که با بررسی های انجام شده باید نتیجه بگیرید که شیائومی نوت 8 بهتر است یا سامسونگ a30؟
در این مقاله قصد داریم به مقایسه دوربین گوشی شیائومی Redmi Note 8 و سامسونگ A30 بپردازیم. ردمی نوت ۸ یک گوشی هوشمند مجهز به پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۶۶۵ و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که در قسمت پشت خود ۴ دوربین مجهز به هوش مصنوعی دارد. در مقابل گوشی سامسونگ A30 یک گوشی میان رده است که در پشت خود دو دوربین دارد، اما آیا تعداد دوربین ها می تواند در کیفیت عکس برداری و فیلمبرداری تاثیر بگذارد؟ به نظر شما دوربین کدام گوشی بهتر است؟  ردمی نوت8  یا a30؟

برای بررسی مشخصات و قیمت روز شیائومی ردمی نوت 8 پرو با 6 گیگابایت حافظه رم - 128 گیگابایت - دو سیم کارت کلیک کنید

گوشی شیائومی Redmi Note 8

دوربین گوشی نوت 8

یکی از نقاط قوت گوشی ۸ دوربین آن می باشد که دارای چهار لنز 48، ۸، ۲، ۲ مگاپیکسلی است. این لنزها در پنل پشت گوشی از بالا به پایین پشت سر هم به این ترتیب که اول دوربین اولترا واید، بعد دوربین اصلی، دوربین تشخیص عمق و در نهایت دوربین ماکرو قرار گرفته اند. شما می توانید با این چهار لنز عکس هایی باکیفیت ثبت کنید توجه کنید که دوربین گوشی شیائومی Redmi Note 8 نسبت به قیمت این گوشی فوق العاده باکیفیت می باشد. در ادامه به بررسی این لنزها می پردازیم.
دوربین اصلی یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ISOCELL Bright GM2 است که توسط سامسونگ ساخته شده است. این سنسور بزرگ ۱/۲٫۲۵ اینچی با ۰٫۸ میکرومتر است و لنزها دارای دیافراگم f/1.8 است. دوربین زاویه گسترده دارای سنسور ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است. در صورت لازم اصلاح اعوجاج خودکار اعمال می شود اما می توانید از این ویرایش جلوگیری کنید. دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هم وجود دارد. لنزهای آن می توانند تا فاصله ۴ سانتیمتری فوکوس کنند تا بتوانید به سوژه های خود نزدیک شوید. آخرین دوربین تشخیص عمق هم ۲ مگاپیکسلی می باشد. سوئیچ کردن بین مدهای عکس برداری مانند سایر گوشی ها است، با کشیدن انگشت از چپ به راست شما می توانید به همه مدها دسترسی پیدا کنید در حالی که تپ کردن در گوشه سمت راست بالای صفحه که منوی همبرگر در آنجا قرار دارد گزینه ها را گسترش می دهد.

کیفیت دوربین گوشی شیائومی نوت 8 چگونه می باشد؟

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به طور پیش فرض به ۱۲ مگاپیکسل تنظیم شده است و عکس هایی که با آن گرفته می شوند بسیار خوب هستند. جزئیات بسیار زیادی در تصاویر دیده می شوند و سطح نویز کاملاً کم است و رنگ ها بسیار طبیعی به نظر می رسند. دامنه داینامیک گسترده است و به احتمال زیاد شما از گزینه HDR هرگز استفاده نمی کنید. همانگونه که در تصاویر زیر می توانید مشاهده کنید به دلیل استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی جزئیات دقیقی را می توان با این دستگاه به ثبت رساند.
داشتن چنین سنسور بزرگی یک مزیت محسوب می شود، حتی اگر دوربین تله فوتو وجود نداشته باشد شما هنوز هم می توانید عکس هایی با بزرگنمایی ۲ برابر را به ثبت برسانید. زوم دیجیتال دوربین بسیار خوب است و هنوز هم از هر بزرگنمایی که یک دوربین استاندارد ۱۲ مگاپیکسلی ارائه می دهد بهتر است. دوربین با کیفیت ۸ مگاپیکسل عکس های خوب با جزئیات کافی و مناسب را ارائه می دهد اما دامنه داینامیک آن بسیار محدود است و می توان نویزهایی را در تصاویر پیدا کرد.
با بررسی عکس های گرفته شده با گوشی شیائومی Redmi Note 8 می توان به این نتیجه رسید که دوربین این گوشی کیفیت بسیار بالایی نسبت به دیگر گوشی های هم رده خود دارد. رنگ عکس ها به رنگ واقعی بسیار نزدیک می باشد و نویز بسیار کم دیده می شود. شما می توانید عکس هایی با دو برابر زوم بسیار باکیفیتی ثبت کنید. عکس نوت 8 به ما ثابت می کند که کیفیت عکس های خروجی از این گوشی غیرقابل مقایسه با دوربین گوشی های هم رده خود می باشد زیرا کیفیتی بسیار فراتر از آن ها دارد.

دوربین شیائومی رد می نوت 8

ویژگی های دوربین گوشی شیائومی ردمی نوت 8

دوربین این گوشی قابلیت های خوبی دارد که همه آن ها به شما کمک می کنند تا بتوانید عکسی مناسب و باکیفیت ثبت کنید. برای مثال می توانید از تصحیح خودکار استفاده کنید تا لبه های تحریف شده را به صورت واضح تری مشاهده کنید. تصاویری که توسط دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی گرفته می شوند متاسفانه دارای جزئیات خیلی عالی نیستند و مرکز عکس ها هم کاملاً واضح نیستند.
گوشی شیائومی Redmi Note 8 در شب هم می تواند عکس های مناسبی را به ثبت برساند. عکس های دوربین اصلی برای این کلاس بسیار عالی است. گرچه برخی از نویزها در عکس ها مشاهده می شود اما همچنان جزئیات دقیق را می توان در تصاویر پیدا کرد. قابلیت های مد حالت شب و HDR در این دستگاه می تواند مشکلات عکس برداری در محیط های کم نور را پشت سر بگذارد و برخی از نویزها را از بین ببرید. در حالت کلی عکس دوربین شیائومی نوت 8 در شب کیفیت نسبتا پایینی نسبت به عکس هایی که در نور کافی ثبت شده اند دارند.
کیفیت تصاویر پرتره دوربین اصلی Xiaomi Redmi Note 8 بسیار وابسته به شرایط نور دارد چونکه جزئیات مناسب در صورت عدم وجود نور به شدت کاهش پیدا می کند؛ بنابراین هنگامی که شرایط مناسب فراهم شده باشد شما به عکس های پرتره خوبی دست پیدا می کنید. از این رو عکس redmi note 8 در فضاهایی با نور مناسب بسیار باکیفیت بوده ولی در نور کم ممکن است نویز بیشتر شده و کیفیت تصاویر تا حدودی کاهش پیدا کنند.
علاوه بر دوربین های پشت شما دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 را در اختیار دارید و طبق معمول فوکوس ثابت استو از لحاظ نرم افزاری سه گزینه برای صاف کردن پوست، بزرگ کردن چشم و لاغر کردن صورت وجود دارد. سلفی هایی که با این دوربین ۱۳ مگاپیکسلی به ثبت می رسانید بسیار عالی هستند و جزئیات بسیار زیادی وجود دارد، رنگ ها و کنتراست عالی هستند و دامنه داینامیکی حتی بدون حالت HDR خوب هستند. عکس های گرفته شده با ردمی نوت 8 که به صورت سلفی هستند کیفیت بالایی دارند و شما می توانید زیباتری عکس ها را با آن ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی Redmi Note 9T: گوشی ارزان قیمت با باتری عالی و 5G

دوربین گوشی سامسونگ A30

برخلاف گوشی ردمی، گلگسی A30 سامسونگ در پنل پشت خود دارای دو دوربین است. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی بوده و دارای دیافراگم f/1.7 است و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی هم با فوکوس ثابت و دیافراگم f/2.2 همراه با فلش LED وجود دارد. هیچ دوربین تشخیص عمقی در A30 وجود ندارد اما نمی تواند عکس های پرتره با پس زمینه فوکوس نشده را همراه با قابلیت Live Focus ارائه دهد.
برنامه دوربین شبیه به گوشی های دیگر سامسونگ است فقط تعداد بیشتری آیکن را می توان در آن شاهد بود. آیکن ۳ درخت به معنای دوربین زاویه گسترده است در حالی که آیکن ۲ درخت نشان دهنده دوربین عادی است. یک حالت بهینه سازی صحنه با قابلیت هوش مصنوعی وجود دارد که انواع خاصی از صحنه ها را تشخیص می دهد و پارامترها را بر این اساس تنظیم می کند، شما می توانید این قابلیت را غیرفعال نگه دارید چونکه تفاوت زیادی را ایجاد نمی کند. شما می توانید به عکس های خود افکت اضافه کنید، حالت های نمایش داده شده در تنظیمات برنامه قابل تغییر است.
همچنین یک حالت Pro وجود دارد که کار زیادی را انجام نمی دهد. عکس هایی که با دوربین اصلی در محیط هایی که از نور مناسب برخوردار هستند گرفته شدند نسبت به قیمتی که گوشی A30 دارد بسیار خوب است. عکس ها دارای جزئیات بسیار خوب، رنگ های واقعی و کنتراست عالی هستند. دامنه دینامیکی بالاتر از حد متوسط است. در مناطقی با رنگ یکنواخت نویز وجود دارد اما A30 یک گوشی مقرون به صرفه است که در کلاس خود قابلیت های زیادی را ارائه می دهد.
دوربین اولترا واید به سنسور ۵ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت متکی است. تصحیح لنز در دسترس نیست. در طول روز، این دوربین عکس های مناسبی تولید می کند که ممکن است شامل جزئیات زیادی هم نباشد، رنگ ها نسبت به آنچه که در عکس های معمول دوربین ۱۶ مگاپیکسلی تجربه کردیم پررنگ تر هستند.
هیچ حالت شبی در گلکسی A30 وجود ندارد، بنابراین نمی توانید در محیط های کم نور انتظار عکس های با کیفیت را داشته باشید و این بیشتر در مورد دوربین اولترا واید صدق می کند. عکس های سلفی که توسط دوربین ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می رسند دارای جزئیات کافی هستند و رنگ و کنتراست بسیار خوبی را ارائه می دهند. حالت پرتره هم در دوربین سلفی و یکی از دوربین های پشت در دسترس است. پرتره نرم تر از سلفی های معمولی است در حالی که تشخیص لبه ها به مراتب بدتر از دوربین اصلی است.
در ادامه به مقایسه دوربین سامسونگ و شیائومی می پردازیم. اگر دوربین برای شما مهم می باشد حتماً باید تمامی این بررسی ها را مطالعه کنید تا در نهایت انتخاب درستی داشته باشید. برای آشنایی با این گوشی ها و دوربین آن ها حتما باید تفاوت دوربین سامسونگ و شیائومی را بدانید که با خواندن مطالب گفته شده در قسمت فوق به راحتی با آن ها آشنا خواهید شد.

مقایسه a30 با گوشی شیائومی Redmi Note 8

این دو گوشی گوشی هایی هم رده می باشند که هر کدام ویژگی هایی دارند. شما باید طبق علاقه و نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید برای مثال اگر دوربین و کیفیت عکس اهمیت زیادی برای شما دارد بهتر است گوشی ردمی را انتخاب کنید ولی اگر یک گوشی با کیفیت و دوام بالا می خواهید باید به سامسونگ فکر کنید البته این به آن معنا نیست ک شیائومی عمر طولانی ندارد. ما در ادامه به مقایسه دوربین این دو گوشی می پردازیم که به احتمال زیاد بعد از مطالعه آن ها جواب این سوال را که آیا دوربین گوشی شیائومی نوت 8 خوب است یا a30 را بیابید.

مقایسه a30 با شیائومی نوت 8

مقایسه دوربین ردمی نوت 8 با a30

در تصاویر زیر شما می توانید به صورت بهتری به مقایسه دوربین گوشی شیائومی Redmi Note 8 بهتر از سامسونگ A30 بپردازید. در تصاویر زیر رنگ نارنجی به گوشی ردمی نوت ۸ و رنگ آبی به گوشی A30 تعلق دارد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید از لحاظ دوربین اصلی گوشی ردمی نوت ۸ برنده است. این دستگاه دارای ۴ دوربین ۴۸، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی است در حالی که گوشی A30 دارای دو دوربین ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی می باشد. از نظر دوربین سلفی گوشی A30 مگاپیکسل بیشتر را ارائه می دهد اما هیچ کدام از این دستگاه ها تبیت کننده تصویر اپتیکال داخلی ندارند.
اما از لحاظ کیفیت فیلمبرداری گوشی نوت ۸ کیفیت ۲۱۶۰x 30fps را ارائه می دهد در حالی که گوشی آ ۳۰ سامسونگ کیفیت ۱۰۸۰x30fps را ارائه می دهد. دیافراگم دو دوربین سامسونگ f/2.2 و f/1.7 است در حالی که گوشی ردمی دیافراگم f/1.8 و f/2.2 و f/2.4 و f/2.4 را ارائه می دهد. هنگام فیلمبرداری هیچ کدام از گوشی ها قابلیت فوکوس مداوم را پشتیبانی نمی کنند.

مقایسه a30 با note 8 از لحاظ کیفیت عکس در روز

ابتدا به این نکته توجه کنید که هر دو این گوشی ها از لحاظ قیمت تقریباً یکسان می باشند و جز گوشی های میان رده به حساب می آیند از این رو نمی توان از آن ها عکس هایی با کیفیت فوق العاده انتظار داشت. در حالت عادی با توجه به عکس های ثبت شده با هر دو گوشی کیفیت هر دو تقریبا یکسان می باشد با این تفاوت که در سامسونگ رنگ های گرم بیشتر دیده می شوند. اگر بخواهیم با لنز فوق عریض عکاسی کنیم مشاهده خواهیم کرد که کیفیت عکس گوشی شیائومی Redmi Note 8 کمی پایین تر از سامسونگ می باشد و میزان نویز در آن بیشتر است. در حالت اولترا واید نیز این چنین است و عکس های ثبت شده با a30 کیفیت نسبتا بهتری دارند. توجه کنید که اگر سوال شیائومی نوت 8 یا سامسونگ ذهن شما را درگیر کرده است بهتر است بدانید در حالت کلی کیفیت عکس ها و دقت در آن ها در هر دو گوشی تا حدودی یکسان می باشد.

مقایسه a30 با redmi note 8 از لحاظ کیفیت عکس در شب

بیشتر گوشی ها حتی گوشی های پرچم دار با عکاسی در شب مشکل دارند و اکثرا عکس هایی با کیفیت متوسط ثبت می کنند. این دو گوشی عکس های نسبتا بهتری در شب ثبت می کنند به طوری که کیفیت دوربین گوشی شیائومی Redmi Note 8 به دلیل دارا بودن قابلیت نایت مود کمی بیشتر از رقیب خود می باشد وعکس های بهتری نسبت به سامسونگ در شب ثبت می کند. در حالت عادی در شب هر دو این گوشی ها عکس های یکسانی ثبت می کنند ولی چون ردمی سعی می کند جزییات بیشتری را ثبت کند نویز بیشتری در آن دیده می شود. در حالت فوق عریض سامسونگ تصاویر باکیفیت تری در شب ثبت می کند ولی به دلیل نداشتن حالت نایت مورد در رقابت با ردمی عقب می ماند.

مقایسه a30 با ردمی نوت 8 از لحاظ کیفیت قابلیت پرتره دوربین

هر دو این گوشی ها دارای قابلیت پرتره می باشند. با توجه به عکس های ثبت شده توسط آن ها کیفیت مطلوبی دارند ولی سامسونگ با دارا بودن کنتراست بالا عکسی با زیبایی نسبتا بیشتری ثبت می کند. با این حال ردمی عکس هایی ثبت می کند که به حالت طبیعی نزدیک تر می باشند ولی از نظر رنج داینامیک کمی پایین تر از سامسونگ می باشد. در حالت سلفی نیز نماینده سامسونگ کمی بهتر از ردمی عمل می کند.

بیشتر بخوانید: بررسی Samsung Galaxy A72 + راهنمایی جامع و کامل

مقایسه a30 با شیائومی نوت 8 از لحاظ باتری

سامسونگ a30 دارای یک باتری گوشی 4000 میلی‌آمپرساعتی از نوع لیتوم یونی است و شیائومی نوت 8، یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت دارد با توجه به ظرفیت این دو گوشی ردمی از لحاظ باطری قوی تر از سامسونگ می باشد به طوری که می تواند مدت بیشتری پاسخ گوی نیازهای افراد باشد و شارژدهی بهتری داشته باشد. برخی افراد معتقدند شما می توانید با ردمی 10 ساعت مداوم بازی انجام دهید این در حالی است که سامسونگ نمی تواند در این مدت شما را ساپورت کند و ممکن است سریع تر شارژ باطری خالی شود.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 8 با a30 از لحاظ قیمت

همان طور که در ابتدا گفته شد قیمت این دو گوشی بسیار مقرون به صرفه می باشد و شما می توانید با هزینه کمی صاحب یک گوشی با کیفیتی شوید. قیمت نماینده سامسونگ کمی بیشتر از ردمی می باشد در حالی کیفیت آن ها تفاوت چندانی ندارد و حتی می توان گفت در برخی قسمت ها ردمی پر قدرت تر از سامسونگ می باشد.

مقایسه redmi note 8 با a30 از لحاظ قیمت

کلام آخر

ما در این قسمت دو گوشی از پر فروش ترین برند ها را معرفی کردیم که این مدل ها در سال های اخیر معروفیت زیادی پیدا کرده اند و فروش آن ها چند برابر شده است به احتمال زیاد قیمت و کیفیت آن ها دلیل این اتفاق می باشد. با توجه به مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 8 با سامسونگ a30‌ اس می توان به این نتیجه رسید که این گوشی ها کیفیت نسبتا بالایی نسبت به قیمت خود دارند و می توانند پاسخ گوی نیاز های روزانه افراد باشند. ما در این مقاله به مقایسه دوربین گوشی شیائومی با نماینده سامسونگ پرداختیم که امیدواریم با مطالعه آن ها بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. برای خرید موبایل و قطعات جانبی دیگر به فروشگاه دیجیتال ما مراجعه کنید.