نقد و بررسی گوشی موبایل نوکیا 8.1 | جایگزینی برای نوکیا 7 پلاس

گوشی نوکیا 8.1 برای چه کسانی مناسب می باشد؟ این گوشی چه ویژگی های مثبت و منفی دارد؟ چگونه باید بفهمیم این مدل گوشی پاسخگوی نیاز های ما خواهد بود یا خیر؟ برای این که بتوانید پاسخ تمامی این سوالات را بیابید باید به مطالعه مطالبی بپردازید که به بررسی گوشی نوکیا 8.1 پرداخته اند. شرکت نوکیا توانسته است تا کنون 70 میلیون گوشی در سراسر جهان به فروش برساند که این عامل باعث شد که در سال های اخیر نیز از رقابت با تولیدکننده های مطرح جهان دست نکشد و گوشی های متنوعی وارد بازار کند که هر کدام از آن ها ویژگی های مثبت و منفی دارند که در هنگام خرید حتما باید به آن ها توجه شود.
چند ماه قبل، HMD Global از گوشی موبایل نوکیا 8.1 رونمایی کرد. Nokia 8.1 از لحاظ مشخصات جایگزین گوشی نوکیا 8 یا نوکیا 8 سیروکو نمی باشد و در واقع جایگزینی برای گوشی نوکیا 7 پلاس می باشد. این نامگذاری جدید راه را برای سری جدی گوشی های پرچمدار نوکیا پروویو باز کرده است. در زمان عرضه، گوشی نوکیا 7 پلاس یکی از بهترین گوشی های هوشمند میان رده بود. نوکیا 8.1 در عین حال نسبت به نوکیا 7 پلاس ارتقاهای مهمی داشته است. در ادامه مقاله مجله فروشگاه بروزکالا قصد داریم به این موضوع بپردازیم که نوکیا 8.1 از چه قابلیت هایی بهره می برد و اینکه آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا خیر؟

نقد و بررسی گوشی موبایل نوکیا 8.1
مشخصات کلی نوکیا 8.1

برای این که با این گوشی آشنا شوید ابتدا باید تمامی اطلاعات آن را بدانید و طبق آن ها برای خرید تصمیم بگیرید. بهتر است بدانید برای خرید گوشی هوشمند باید به میزان بودجه خود و نیاز های خود توجه کنید تا بتوانید گوشی مناسب را تهیه کنید. از آنجایی که گوشی نوکیا 8.1 یک گوشی نسبتا ارزان قیمت می باشد شاید افراد فکر کنند این گوشی کیفیت مطلوب را ندارد در حالی که با بررسی های انجام گرفته این نتیجه به دست آمده است که این گوشی یک گوشی نسبتا باکیفیت برای کارهای سبک و روزمره افراد می باشد. در ادامه به برخی از مشخصات این گوشی اشاره می کنیم:

برای بررسی مشخصات و قیمت روزتبلت سامسونگ GALAXY TAB S4 کلیک کنید

  • ابعاد بدنه: 154.8 در 75.8 در 8 میلی‌متر
  • وزن دستگاه: 180 گرم
  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • سیستم عامل: اندورید
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت، 4 گیگابایت رم
  • دوربین اصلی: دوگانه: 12 مگاپیکسل و 13 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 20 مگابایت
  • ظرفیت باتری: 3500 میلی آمپر

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی مقرون به صرفه نوکیا 3.2 (Nokia 3.2)

بررسی تخصصی گوشی نوکیا 8.1


برای این که با تمامی ویژگی های این نوع گوشی آشنا شوید باید به بررسی دقیق آن بپردازید. در حالت کلی می توان گفت نوکیا 8.1 یک گوشی میان رده می باشد که کیفیت مطلوبی دارد و مهم ترین دلیلی که باعث شده افراد زیاد جذب این گوشی شوند قیمت مقرون به صرفه آن می باشد که در مقایسه با گوشی های هم رده خود امکانات بسیار زیادی داشته و نسبت به آن ها ارزان قیمت تر می باشد. با بررسی nokia 8.1 به این موضوع پی خواهید برد که با قیمت مناسب شما یک گوشی کاربردی تهیه می کنید که تا حدود بسیار زیادی می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. در ادامه به طور کامل و از ابعاد مختلف nokia 8.1 را بررسی می کنیم.

بررسی تخصصی گوشی نوکیا 8.1
بررسی گوشی نوکیا 8.1 از لحاظ طراحی

Nokia 8.1 دارای طراحی زیبایی است و از فریم آلومنیومی سری 6000 و بدنه شیشه ای ساخته شده است. تزئین کرومی که قبلا در نوکیا 7 پلاس دیدیم، زیبایی گوشی را بیشتر می کند و لبه هایی که به آرامی خمیده شده اند باعث توزیع وزن ایده آل می شود و شما می توانید گوشی را به راحتی در دست بگیرید. نوکیا 8.1 از ویژگی های خاصی برخوردار است و ترکیب فلز و شیشه می تواند با هر سلیقه ای سازگار باشد. هنگامی که گوشی را در دست می گیرید می توانید کاملا حس کنید که گوشی از بدنه و ساخت مقاومی برخوردار است گرچه قسمت پشت بدنه که از شیشه ساخته شده است باعث می شود که گوشی روی میزهای چوبی و یا شیشه ای لغزنده باشد.

بررسی گوشی Nokia 8.1 از لحاظ صفحه نمایش

گوشی Nokia 8.1 دارای سک صفحه نمایش 6.18 اینچی با کیفیت Full HD+ لبه تا لبه با نسبت تصویر 18.7:9 و تراکم پیکسلی 420ppi می باشد. به دلیل بازل های باریک و ناچ Nokia 8.1 نسبت به Nokia 7 Plus دارای صفحه نمایش بزرگتری می باشد. صفحه نمایش سازگار با HDR10 که ملقب به PureDisplay می باشد از نسبت کنتراست 1500:1 پشتیبانی می کند و صفحه نمایش زیبا و روشنی را با رنگ های طبیعی و زنده و کنتراست بسیار خوب ارائه می دهد.
زاویه دید عالی است. پنل مورد استفاده در این صفحه نمایش از نوع LCD می باشد که نسبت به صفحه نمایش های AMOLED اشباع رنگ کمتری را ارائه می دهد. این صفحه نمایش روشنایی 500 nits را ارائه می دهد و در فضای بیرون و زیر نور خورشید قابلیت خواندن عالی را فراهم می آورد و قابلیت های جدیدی که به سیستم عامل اندروید پای اضافه شده است تنظیم روشنایی خودکار صفحه نمایش را فراهم می آورد.

بررسی گوشی نوکیا 8.1 از لحاظ عملکرد

گوشی Nokia 8.1 از تراشه Snapdragon 710 استفاده می کند. اسنپدراگون 710 بین سری های میان رده 600 و 800 جای می گیرد و هدف آن این است که قابلیت های عالی گوشی های هوشمند برتر را برای دشتگاه های میان رده (مانند گوشی نوکیا 8.1) را فراهم سازد. اسنپدراگون 710 مجموعه ای از هسته های مشابه و تقریبا همان سطح عملکرد تراشه اسنپدراگون 845 را با قیمت پایین تری ارائه می دهد. این گوشی نوکیا همچنین از پردازنده گرافیکی Adreno 616 که نسبت به Adreno 512 (که دارای تراشه های اسنپدراگون 660 بودند) افزایش 35 درصدی عملکرد را به همراه دارد. اسنپدراگون 710 با قابلیت هوش مصنوعی یک چیپست جامد است و نوکیا 8.1 می تواند به شما عملکرد گوشی های پرچمدار را ارائه دهد.
در این گوشی 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد و اگر این مقدار حافظه برای شما مناسب نمی باشد می توانید از کارت حافظه microSD استفاده کنید و حافظه خود را تا 400 گیگابایت ارتقاء دهید. شرکت نوکیا به غیر از این مدل، مدل دیگری که دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است را به بازار عرضه کرده است. گوشی Nokia 8.1 از باتری 3500 میلی آمپری استفاده می کند که دارای قابلیت فست شارژ یا شارژ سریع 18 واتی می باشد و به لطف بهینه سازی باتری که انجام شده است شما به راحتی می توانید انرژی یک روز کامل خود را تامین کنید و کاربران میان رده حتی می توانند تا دو روز از شارژ باتری استفاده کنند.

بررسی گوشی Nokia 8.1 از لحاظ سخت افزار

گوشی نوکیا 8.1 از یک سینی ترکیبی استفاده می کند بنابراین می توانید از دو سیم کارت نانو 4G یا یک سیم کارت و یک کارت microSD استفاده کنید. با این حال از آنجا که این گوشی تنها دارای 64 گیگابایت حافظه ایت استفاده از 2 سیم کارت می تواند فضای ذخیره سازی شما را محدود باقی بگذارد. نوکیا 8.1 از شارژ 18 واتی پشتیبانی می کند و خوشبختانه این گوشی با یک شارژر 18 واتی به فروش می رسد. HMD Global از استفاده از گواهینامه فناوری شارژ سریع Qualcomm اجتناب می کند. این گوشی در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم نمی باشد.

بررسی گوشی Nokia 8.1 از لحاظ سخت افزار

بررسی نوکیا 8.1 از لحاظ دوربین

 نوکیا 8.1 از سنسوری اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی همراه با سنسور 13 مگاپیکسلی با تبیت کننده عکس اپتیکال پشتیبانی می کند که سنسور 13 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق استفاده می شود. تغییر در تنظیمات دوربین منجر به تولید عکس های بهتر در شرایط کم نور می شود. نوکیا 8.1 در فضای های باز و در نور روز عکس های بسیار خوبی با اشباع رنگ مناسب و جزئیات خوب ارائه می دهد. در نور کم هم اکثر عکس ها فاقد نویز هستند. عکس های پرتره عالی ظاهر می شوند و تشخیص-لبه در اکثر موارد عالی است.
در قسمت جلو هم یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با فناوری Pixel Binning وجود دارد که به شما کمک می کند در شرایط کم نور عکس های بهتری را به ثبت برسانید. لنزهای Zeiss همراه با برخی از فناوری های هوش مصنوعی مانند تشخیص صحنه اتوماتیک و عکس های پرتره حرفه ای با هم ترکیب شده اند و به شما امکان می دهند تا تعادل رنگ سفید، سرعت شاتر، مد فوکس را به خوبی بکار گیرید. علاوه بر این مدی به نام Dual-Sight وجود دارد که به شما امکان می دهد تا به طور همزمان عکس و فیلم بگیرید. جالب اینجاست که این گوشی به شما امکان می دهد تا فیلم های 4K را با سرعت 30 فریم در ثانیه به ثبت برسانید و به غیر از تثبیت کننده سخت افزاری، EIS وجودارد که به این فیلمبرداری کمک می کند.

بیشتر بخوانید: معرفی گوشی نوکیا 1.4‌ با قیمت 120 دلار

بررسی نوکیا 8.1 از لحاظ نرم افزاری

گوشی نوکیا 8.1 مانند سایر گوشی های موجود در نمونه کار HMD Global از سیستم عامل اندروید وان (Android One) استفاده می کند و نسخه اندروید خالص آن 9 می باشد که تا چندین سال می تواند پاسخ گوی نیازهای روزمره افراد باشد. این گوشی دارای رابط کاربری تمیز است و هیچ گونه نرم افزاری که فضای حافظه زیادی را به خود اختصاص داده باشد وجود ندارد و فقط برنامه گوگل پلی و برنامه بکاپ از قبل نصب شده اند. می توان گفت این گوشی از لحاط سخت افزاری پرقدرت می باشد و این عامل باعث می شود که شما مشکلی در اجرا و عملکرد این گوشی نبینید. در این گوشی هیچ نرم افزار اضافه ای به طور پیش فرض نصب نشده است به طوری که شما باید ساده ترین برنامه ها را نیز باید از گوگل پلی و ... دریافت کنید.

بررسی تخصصی nokia 8.1 از لحاظ باتری و شارژ

این گوشی دارای یک باتری 3500 میلی آمپرساعتی می باشد که در حالت عادی می تواند بازده مطلوبی داشته باشد. اگر گوشی در حالت استندبای باشد حدودا 119 ساعت می تواند روشن باشد ولی در حالت تماس تلفنی این میزان به 18 ساعت می رسد همچنین اگر به طور مداوم آهنگ با این گوشی پخش کنید حدودا می تواند 76 ساعت پاسخگوی نیاز شما باشد در حالت وبگردی نیز فقط 15 ساعت می تواند شارژ نگهداری کند. باتری این گوشی نیز مانند سایر گوشی ها اگر بیش از اندازه مورد استفاده قرار گیرد خیلی سریع تخلیه می شود و حتی باعث خاموش شدن گوشی می شود که برای حل این مشکل شما می توانید یک پاور بانک تهیه کنید. بهتر است بدانید با بررسی تخصصی نوکیا 8.1 این نتیجه به دست آمده است که این باتری گوشی نسبتا قوی می باشد و می تواند بازده بالایی داشته باشد.

بررسی نقاط ضعف و نقاط قوت گوشی نوکیا 8.1

با مطالعه نقد و بررسی نوکیا 8.1 در قسمت های بالا خواهید فهمید که این گوشی طراحی بسیار زیبایی دارد همچنین دوربین اصلی و سلفی آن بسیار با کیفیت می باشد و در حالت کلی عملکرد بالایی دارد علاوه بر این موارد قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارد که همه این موارد جز نقاط قوت این نوع گوشی محسوب می شوند. در مقابل تمامی این ویژگی های مثبت نوکیا 8.1 دارای مشکلی می باشد که البته قابل چشم پوشی می باشد این گوشی فاقد ویژگی های نرم افزاری اضافه است که ویژگی منفی آن محسوب می شود. همچنین این گوشی توانایی پشتیبانی از قابلیت شارژ بی سیم را ندارد که می تواند یک نقطه ضعف به حساب آید.

نقاط ضعف و نقاط قوت گوشی نوکیا 8.1

کلام آخر

با بررسی تمامی ابعاد گوشی نوکیا 8.1 این نتیجه به دست می آید که این مدل گوشی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری قدرت بسیار بالایی دارد که می تواند پاسخگوی بیشتر نیازهای شما باشد. باید خیلی سختگیر باشید تا بتوانید ویژگی هایی منفی در این گوشی پیدا کنید زیرا همه قسمت های آن طوری طراحی شده اند که مشکل و ایراد واضحی در آن دیده نمی شود. بهتر است توجه کنید که اندروید نوکیا 8.1 وان می باشد که در کنار سایر ویژگی های مثبت آن، این گوشی را به یک گوشی فوق العاده و بهترین گزینه برای خرید تبدیل کرده است. برای خرید موبایل و تبلت و تجهیزات آن می توانید به فروشگاه آنلاین بروز کالا مراجعه کنید و لیست قیمت محصولات ما را بررسی کنید.