نقد و بررسی گوشی Honor 8A هواوی | یک گوشی مقرون به صرفه با NFC

در مقاله امروز مجله فروشگاه بروزکالا می خواهیم بررسی کنیم که آیا گوشی Honor 8A هواوی جایگزین مناسبی برای گوشی های سری Y هواوی در سال 2019 است یا خیر. هر وقت هواوی گوشی هموشمند جدیدی را معرفی می کند برند Honor (آنر که به اشتباه هانر تلفظ می شود) از این مجموعه پیروی می کند. این اتفاق همیشه در بخش بودجه رخ می دهد. جالب تر از همه اینکه گوشی های Honor علاوه بر اینکه مقرون به صرفه شده اند بلکه جذاب تر شده اند.
بررسی گوشی آنر 8a به شما کمک می کند که راحت تر گوشی یا تبلت مورد نظر خود را پیدا کنید همچنین با مطالعه بررسی ها با تمامی ویژگی های مثبت و منفی آن آشنا خواهید شد. بهتر است توجه کنید که این گوشی جز گوشی های میان رده می باشد و قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارد از این رو نباید Honor 8a را با گوشی های پرچم دار مقایسه کنید. این گوشی کیفیت بسیار بالایی دارد به خصوص از لحاظ سخت افزاری بسیار قوی می باشد به همین دلیل توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. در ادامه به بررسی مشخصات فنی این گوشی می پردازیم. 

برای بررسی مشخصات و قیمت روز هوآوی آنر دوسیم کارتHonor 8A کلیک کنید

نقد و بررسی گوشی Honor 8A هواوی
مشخصات فنی گوشی Honor 8A

  • صفحه نمایش 6.9 اینچی با رزولوشن 1560×720 پیکسل و نسبت تصویر 19.5:9
  • پردازنده 8 هسته ای MediaTek Helio P35 (MT6765) چهار هسته در فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته در فرکسنس 1.8 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
  • رم 2 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 32 گیگابایتی
  • پشتیبانی از کارت حافظه microSD حداکثر 512 گیگابایتی
  • دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8
  • دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0
  • باتری 3020 میلی آمپر ساعتی
  • سیستم عامل اندروید پای 9.0 با پوسته EMUI 9.0
  • وزن 150 گرم
  • ابعاد 156.28×73.5×8.22 میلی متر

چه چیزی در جعبه وجود دارد؟

در داخل جعبه Honor 8A شما می توانید یک آداپتور برق 5 ولتی یا 1 آمپری، یک کابل USB/microUSB و یک ابزار اجکت سیم کارت را می توانید پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی هواوی مدل Honor 8C - مشخصات و قابلیت ها

بررسی تخصصی Honor 8a

تا اینجا به بررسی اجمالی گوشی honor 8a پرداختیم که شما می توانید به راحتی این ویژگی ها را در گوشی پیدا کنید  با بررسی آن ها گوشی را خریداری کنید که ممکن است به دلیل این که با اطلاعات دقیق گوشی آشنا نیستید گوشی مورد نیاز شما نباشد. برای حل این مشکلات در ادامه به بررسی آنر 8a به طور دقیق می پردازیم.  بهتر است بدانید این مدل گوشی رابط کاربری بسیار بالایی دارد که یکی از ویژگی های مثبت آنر 8a می باشد ولی با توجه به این که پردازنده آن نسبتا ضعیف می باشد به راحتی نمی تواند پاسخ گوی این رابط  کاربر سنگین باشد از این رو ممکن است به پردازنده فشار زیادی وارد شود و بازدهی گوشی را کاهش دهد.

بررسی تخصصی Honor 8a

رابط کاربری و سیستم عامل 

سیستم عامل گوشی آنر 8a به دلیل این که این گوشی در سال 2019 وارد بازار شده است نسخه جدیدی دارد و تا مدت زیادی می تواند قابل استفاده باشد. یکی از ویژگی های مثبتی که این گوشی دارد داشتن رابط کاربری EMUI 9 می باشد که در حقیقت می توان گفت دست شما را باز نگه داشته و می توانید گوشی را به هر حالتی که دوست دارید دربیاورد. بهتر است بدانید این مدل گوشی پردازنده پرقدرتی ندارد بنابراین هرچه برنامه های سنگینی بر روی آن اجرا کنید عملکرد گوشی کاهش پیدا خواهد کرد که این مورد یکی از نقاط ضعف honor 8a به شمار می رود. در حالت کلی می توان گفت این گوشی دارای سیستم عامل به روزی می باشد که قطعا پاسخ گوی نیازهای شما خواهد بود ولی متاسفانه رابط کاربری نسبتا سنگینی دارد از این رو ممکن است عملکرد گوشی به تدریج کاهش پیدا کند که این مورد الا خوشایند نیست.

 طراحی و مواد و کیفیت ساخت

در تصویر زیر شما قسمت جلو و پشت گوشی Honor 8A را مشاهده می فرمایید همانطور که ملاحظه می  فرمایید این گوشی هم مانند گوشی های مدرن اواخر 2018 و اویل 2019 به نظر می رسد. یک ناچ قطره ای شکل و پلات پشتی جالب وجود دارد. ناچ قطره ای شکل یک راه حل خوب است اما متاسفانه بازی ضخیم می باشد. این گوشی دارای ابعاد 156.2×73.5×8  میلیمتری می باشد و از صفحه نمایش بزرگتری پشتیبانی می کند.
بخاطر داشته باشید که گوشی آنر 8A یک گوشی ارزان قیمت است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در قسمت پایین-جلو برند honor وجود دارد. در قسمت پشت همه چیز بهتر به نظر می رسد. اول از همه جداسازی بصری پنل پشت توجه را به خود جلب می کند. پنل پشت دارای دو سطح متفاوت براق و مات است و تقریبا نسبت 70 به 30 دارد. با نگاه به گوشی 8A مطمئنا گوشی 8X را به خاطر خواهید آورد.
قسمت تیره تر پشت گوشی مانند یک آسمان پر ستاره به نظر می رسد و مطمئنا این طرح بهتر از استفاده از رنگ مشکی معمولی است. در قسمت مات این افکت کمتر قابل توجه است. این واقعیت که بدنه از جنس پلاستیک است کاملا قابل شهود است. قسمت براق مستعد جذب لکه های ناشی از اثر انگشت است. خود گوشی به هیچ وجه لغزنده نیست و کیفیت ساخت آن بسیار عالی است. یک محافظ صفحه با یک پوشش اولئوفوبیک روی گلس چپسبانده شده است. به طور کلی این گوشی را می توان در چهار رنگ یافت.

 طراحی و مواد و کیفیت ساخت

پیکربندی اجزاء

در فریم بالایی شما می توانید به اسپیکر و حسگرهای مجاورت و نور دسترسی پیدا کنید. در سمت راست یک چراغ LED کوچک برای نوتیفیکیشن ها و یا اعلان ها وجود دارد. در زیر اسپیکر دوربین سلفی گنجانده شده است و در قسمت پایین هم لوگوی Honor را می توان مشاهده کرد. در سمت راست دکمه های پاور و کاهش و افزایش صدا را می توان یافت. در سمت چپ هم یک اسلات برای دو سیم کارت و یک کارت حافظه microSD وجود دارد.
در قسمت پایین حفره های گرد شش گانه وجود دارد (برای استفاده از میکروفن) و در سمت راسط اسپیکرهای مالتی مدیا وجود دارد. در بین اینها و درست در مرکز گوشی (قسمت پایین) پورت micoUSB قرار گرفته است. انتظار نداشته باشید که پورت Type-C در گوشی با چنین قیمتی وجود داشته باشد. در قسمت بالا هم جک هدفون 3.5 میلیمتری و پورت میکروفن اضافی وجود دارد. پنل پشتی دارای یک دوربین با یک فلش است. در مرکز پشت دستگاه اسکنر چاپ اثر انگشت قرار دارد و همچنین برچسب ها و علائم عمودی و مختلفی را می توان مشاهده کرد.

ارگونومی

آنر 8A به دلیل کوچک بودن اندازه صفحه نمایش یک گوشی هوشمند جمع و جور و باریک است که ارتفاع زیادی ندارد و سنگین نیست. به لطف این طراحی جمع و جور شما می توانید خیلی راحت گوشی را با یک دست بگیرید. دکمه ها، اسکنر و همه چیز در مکان های مناسب خود قرار گرفته اند.

صفحه نمایش Honor 8A

این گوشی موبایل به صفحه نمایش 6.09 اینچی LCD با رزولوشن پایین HD+ (1560×720 پیکسل) مجهز شده است و دارای تراکم پیکسل تقریبا 283 dpi و نسبت تصویر 19.5:9 است و نست صفحه نمایش به بدنه 87 درصد می باشد. این صفحه نمایش دارای گواهینامه TUV Rheinland می باشد و این بدان معناست که از نور آبی کمتری برخورد دار است و در نتیجه فشار چشم را کاهش می دهد.

صفحه نمایش Honor 8A
در عمل، صفحه نمایش بسیار خوب است. تصاویر، رنگ و کنتراست خوب هستند و حداکثر روشنایی برای یک گوشی هوشمند در سطح بدی قرار نگرفته است. اما در مورد زاویه دید باید بدانید که همه چیز استاندارد است. هنگام نگاه کردن به صفحه گوشی در زاوایای مختلف هیچ تحریفی وجود ندارد اما کم رنگ شدن رنگ ها و سایه های تیره وجود دارد.
رزولوشن برای صفحه نمایشی با این اندازه نسبتا کم است. متن ها خوب به نظر می رسند اما عناصر کوچک بعضی از برنامه ها واضح دیده نمی شوند. تنظیم روشنایی خودکار به درستی و نسبتا سریع کار می کند.  با استفاده از قسمت تنظیمات شما می توانید دمای صفحه نمایش را تنظیم کنید و یا از تنظیماتی که از قبل ایجاد شده است استفاده کنید. برای استفاده راحت می توانید از مد تاریک برای محافظت از چشم خود استفاده کنید. علاوه بر این شما می توانید از صفحه نمایش تمام صفحه برای تمام برنامه ها استفاده کنید و ناچ را پنهان کنید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی Honor View 20 – با آنر ویو 20 طعم گوشی های 2019 را بچشید!

حافظه و رم

یکی از مهم ترین قسمت های گوشی که تاثیر زیادی بر عملکرد آن دارد پردازنده و میزان حافظه گوشی می باشد. گوشی آنر a8 دارای رم 3 گیگابایتی بوده و در دو مدل حافظه 32 و 64 گیگابایتی وارد بازار شده است که با توجه به نوع پردازنده گوشی می تواند پاسخگوی نیازهای روزمره افراد باشد. برای تست عملکرد این گوشی و تاثیر میزان حافظه ما از بازی هایی با گرافیک بالا کمک گرفتیم که نتیجه به این شکل شد شما می توانید بازی های مختلف را در این گوشی اجرا کنید ولی متاسفانه با مشکلات زیادی رو به رو خواهید که بسیار خسته کننده هستند و باعث کاهش عملکرد گوشی می شوند. اگر علاقه زیادی به اپلیکیشن های مختلف و همچنین بازی های سنگین دارید خرید این نوع گوشی را برای شما توصیه نمی کنیم. 
بهتر است بدانید شما می توانید برای افزایش حافظه از رم میکرو اس دی نیز استفاده کنید که با این کار حافظه را می توانید تا 256 گیگابایت افزایش دهید ولی متاسفانه اگر اطلاعات زیادی را در آن قرار دهید عملکرد گوشی ممکن است کندتر شود. اگر می خواهید بدون اختلال از گوشی استفاده کنید بهتر است تا حد الامکان از نصب اپلیکیشن های غیرضروری جلوگیری کرده و حافظه را نسبتا خالی نگه دارید.

بررسی باتری گوشی honor 8a

این مدل گوشی دارای یک باتری لیتیوم یونی می باشد که دارای ظرفیت 3020 میلی آمپر ساعتی است. باتری آن چسبیده می باشد و می توان گفت شارژدهی مطلوبی دارد. اگر شما به صورت عادی از گوشی استفاده کنید ب مدت 1 روز می تواند پاسخگوی شا باشد ولی اگر استفاده زیادی از گوشی کرده باشید مانند تمامی گوشی ها کاهش شارژ سریع تر اتفاق می افتد. شما برای شارژ باتری گوشی آنر 8a حدودا به 120 دقیقه نیاز دارید. توجه کنید که اگر جز آن دسته از افرادی هستید که در طول روز زیاد از گوشی استفاده می کنید بهتر اسن یک پاوربانک تهیه کنید.

بررسی honor 8a از لحاظ دوربین 

دوربین این مدل گوشی فقط یک لنز 13 مگاپیکسلی دارد که دیافراگم آن F/1.8 می باشد. همچنین دوربین honor 8a قابلیت پانورما و فوکوس خودکار مرحله‌ای دارد که به شما کمک می کنند عکس های نسبتا زیبایی با دوربین این گوشی ثبت کنید. بهتر است بدانید اگر علاقه زیادی به عکاسی دارید و قصد ثبت تصاویر مختلف با گوشی را دارید ممکن است دوربین آنر 8a پاسخگوی نیاز شما نباشد زیرا برخی از قابلیت ها گوشی های مدرن امروزی دارند را ندارد که از جمله آن ها می توان به عکس برداری پرتره اشاره کرد. دوربین این گوشی در فضاهایی که نور کافی دارند عکس هایی بسیار باکیفیت ثبت می کنند ولی متاسفانه در فضاهایی با نور کم عکس ها کیفیت مطلوبی ندارد. 
دوربین سلفی honor 8a ۸ مگاپیکسل می باشد که عکس هایی با کیفیت زیاد ثبت نمی کند ولی در مقایسه با گوشی هایی با این قیمت بسیار قابل قبول می باشد. در حالت کلی می توان گفت این گوشی را اگر برای ثبت عکس های معمولی می خواهید بهترین انتخاب برای شما خواهد بود ولی اگر می خواهید عکس هایی حرفه ای ثبت کنید خرید آنر 8a برای شما توصیه نمی شود.

بررسی honor 8a از لحاظ دوربین

بررسی گوشی honor 8a از لحاظ قیمت

همان طور که گفته شد این گوشی یک گوشی میان رده می باشد از این رو باید تمامی ویژگی های آن را با گوشی های میان رده مقایسه کنیم. اگر بخواهیم honor 8a را از لحاظ قیمت با گوشی های هم رده خود بررسی و مقایسه کنیم خواهیم دید که این گوشی نسبت به ویژگی هایی که دارد بسیار ارزان قیمت و مقرون به صرفه می باشد. اگر به دنبال یک گوشی با کارایی متوسط و قیمت پایین هستید گوشی honor 8a بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این مدل گوشی از لحاظ سخت افزاری فوق العاده می باشد و می تواند پاسخ گوی بیشتر نیازهای شما باشد.

عملکرد گوشی Honor 8A هواوی

در بطن این دستگاه یک تراشه 12 نانومتری MediaTek Helio P35 (MT6765) قرار قرار گرفته از که از 8 هسته Cortex A53 تشکیل شده است. حداکثر فرکانش ورد استفاده این تراشه 2.3 گیگاهرتز است و 4 هسته آن در فرکانس 1.8 گیگاهرتز کار می کند. برای انجام کارهای گرافیکی از شتاب دهنده ویدیویی PowerVR GE8320 استفاده شده است. در شبیه سازی ها نتایج این تراشه تقریبا مشابه با اسنپدراگون 625 بوده است.
مقدار رم مورد استفاده در این گوشی 2 گیگابایت است این مقدار برای باز نگه داشتن 5 برنامه کاربردی کفایت می کند. اگر تعداد برنامه های بیشتری را باز کنید احتمالا آنها راه اندازی مجدد می شوند. از 32 گیگابایت حافظه داخلی کاربر مقدار 23.81 گیگابایت را در اختیار دارد. اگر به مقدار حافظه بیشتری نیاز دارید می توانید یک کارت حافظه جداگانه microSD حداکثر 512 گیگابایتی را تهیه کنید. پوسته خیلی سریع و صاف کار می کند. Honor 8A می تواند بازی هایی که دارای گرافیک متوسط هستند را اجرا کند و با چنین قیمتی انتظار بالایی نداشته باشید.

سخن پایانی

در نگاه اول گوشی آنر 8A یک تلفن معمولی به نظر می رسد اما با بررسی دقیقتر متوجه خواهید شد که این گوشی دارای قیمت پایین است و از قابلیت هایی مانند NFC که حتی گوشی Y7 2019 هواوی آن را ندارد پشتیبانی می کند. همچنین از سیستم عامل نسبتا جدید و یک پوسته پایدار حمایت می کند. با توجه به  نقاط قوتی که این گوشی دارد که از جمله آن ها می توان به داشتن اندروید 9، طراحی ظاهری شیک، دارا بودن رم ۳ گیگابایتی و ... اشاره کرد می تواند بهترین و درست ترین گزینه برای خرید شما باشد. برای خرید موبایل و تبلت و تجهیزات آن می توانید به فروشگاه آنلاین بروز کالا مراجعه کنید و لیست قیمت محصولات ما را بررسی کنید.