نقد و بررسی گوشی Honor 8C - مشخصات و قابلیت ها

در سال 2018 شرکت هواوی از گوشی جدید خود رونمایی کرد که مانند گوشی های دیگر این شرکت کیفیت مناسب و قیمت مقرون به صرفه ای داشت به همین دلیل مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت و جز پرفروش ترین های بازار شد. آنر برای این که در رقابت با دیگر برندهای پر فروش و با کیفیت بازار عقب نماند همیشه از نقطه قوت خود یعنی طراحی گوشی هایی نسبتا باکیفیت با قیمت هایی مناسب استفاده می کند. اگر قصد خرید گوشی را دارید حتما با ما همراه باشید زیرا ما در این قسمت به نقد و بررسی گوشی Honor 8c می پردازیم.
شرکت آنر (هانر) در تلاش است تا به بازار نفوذ کند و گوشی هایی را تولید می کند که با انواع و اقسام بودجه ها سازگاری دارد و این یک حرکت هوشمندانه است. گوشی Honor 8C که جایگزین مناسبی برای گوشی Honor 7C است از طراحی زیبایی بهره برده است و قیمت بسیار مناسبی دارد (درست شش ماه بعد از عرضه Honor 7C گوشی Honor 8C معرفی شد). اجازه دهید در ادامه در مورد این گوشی زیبا بیشتر بحث کنیم و برخی از قابلیت های مهم آن را بشناسیم.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز هوآوی آنر Honor 8C دوسیم کارت کلیک کنید

 گوشی هواوی مدل Honor 8C

بررسی تخصصی آنر 8c

اگر قصد خرید این مدل گوشی را دارید حتما باید تمامی بررسی های مربوط به این گوشی را مطالعه کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. گوشی آنر 8c طراحی زیبایی دارد و از لحاظ ظاهر اصلا شبیه یک گوشی ارزان قیمت نمی باشد همچنین سخت افزار آن نیز نسبت به قیمت بسیار پرقدرت می باشد به طوری که این گوشی می تواند پاسخگوی نیازهای روزانه شما باشد. اگر بخواهیم در مورد باتری این گوشی صحبت کنیم باید بدانید که دارای یک باتری بسیار پرقدرت می باشد که با توجه به سیستم نرم افزاری گوشی می تواند مدت زیادی شارژ نگه دارد. دوربین این مدل در حد عالی نمی باشد و شما نمی توانید عکس های حرفه ای ثبت کنید ولی در حد معمولی می تواند نیاز شما را برطرف کند. در ادامه به طور جداگانه تمام قسمت های گوشی را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات  کلی گوشی Honor 8C
به نظر من گوشی آنر 8C (یا هانر 8C اصطلاح اشتباه که بیشتر رایج شده است) از نظر ظاهری خوب می باشد و قیمت مناسب و دوربین های مجهز به هوش مصنوعی را ارائه می دهد.

  • صفحه نمایش 6.26 اینچ و نسبت تصویر 19:9
  • باتری 4000 میلی آمپر ساعت
  • دوربین دوگانه 13 و 2 مگاپیکسلی مجهز به هوش مصنوعی
  • اسلات اختصاصی micro SD
  • پردازنده 8 هسته ای Snapdragon™ 632
  • اجرای سیستم عامل اندروید 8.1 به صورت پیش فرض
  • 3 گیگابایت رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی قابلیت ارتقاء تا 256 گیگابایت

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های 5G کدامند؟

بررسی مزایای گوشی آنر 8c

  • دارای سخت افزار نسبتا پرقدرت می باشد.
  • دارای چیپست Zippy Qualcomm Snapdragon 632 می باشد.
  • باتری بادوام و باکیفیتی دارد.
  • بررسی معایب honor 8c
  • دارای دوربین نسبتا ضعیفی می باشد.
  • از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند.
  • فاقد پورت Type-C می باشد

نقد و بررسی honor 8c از لحاظ طراحی و ساخت

در عصری که گوشی های هوشمند از بدنه فلزی و شیشه ای استفاده می کنند، Honor تصمیم می گیرد مدل آنر 8C را با بدنه ای جذاب اما پلاستیکی (پلی کربنات) بسازد. طراحی عناصر در پشت گوشی منحصر به فرد است و با تماشا کردن به پشت گوشی متوجه یک گرادیان رنگ خواهید شد که این برند نام آن را افکت ” Cat Eye یا چشم گربه” نامیده است که از تکنیک های چاپ سه بعدی و الگوهای سطح نانو ساخته شده است. من احساس می کنم که بیشتر قابلیت های طراحی از گوشی مشهور 8X الهام گرفته شده است.
ناچ و بازل در این دستگاه باریک است و شما می توانید از طریق تنظیمات گوشی ناچ را مخفی کنید. شما می تواند نام برند را که روی گوشه کناری پشت گوشی حک شده است را مشاهده کنید. با قرار دادن گوشی در زیر نور مستقیم آفتاب می توانید تن های مختلف رنگ آبی را مشاهده کنید. علاوه بر رنگ آبی، شما می توانید رنگ های مشکی و طلایی را برای انتخاب مد نظر داشته باشید.
اگر دستان خیلی کوچکی دارید گرفتن گوشی در یک دست می تواند کمی مشکل ساز باشد و علاوه بر این گوشی کمی لغزنده می باشد و قسمت پشت مستعد جذب لکه های ناشی از اثر انگشت می باشد، اما این مشکلات را می توانید با کاور سیلیکونی که در جعبه وجود دارد بر طرف کنید. جک هدفون 3.5 میلیمتری و میکروفن در قسمت بالا و پورت micro USB به همراه میکروفن اصلی و اسپیکر در قسمت پایین جای گرفته اند. در سمت راست می توانید به دکمه ها پاور و کاهش و افزایش دهنده صدا و در سمت راست می توانید به اسلات سیم کارت دسترسی پیدا کنید.

بررسی honor 8c از لحاظ طراحی و ساخت

نقد و بررسی Honor 8C از نظر صفحه نمایش

8C دارای یک صفحه نمایش خازنی با پنل IPS است. این صفحه نمایش 6.26 اینچی بوده و نسبت تصویر 19:9 و کیفیت HD و رزولوشن 720×1520 پیکسل را ارائه می دهد. من احساس می کنم که این مشخصات با توجه به برندهای رقبل که تجربه نمایش خود را ارتقاء داده اند ممکن است برای برخی از کاربران چندان جذاب نباشد. روشنایی و اشباع رنگ نسبت به اکثر قابلیت های موجود در صفحه نمایش از عدالت بیشتری برخوردار بوده است. رنگ ها واضح هستند، زاویه دید مناسب است و در بیشتر محیط های کم نور به خوبی کار می کند. استفاده از گلس و صفحه محافظ honor8c باعث حفظ صفحه نمایش از آسیب ها و ضربه ها می شود.

نقد و بررسی هانر 8c از لحاظ دوربین

دوربین جلو دارای یک لنز 8 مگاپیکسلی است که کار زیادی را برای تقویت کیفیت عکس های سلفی انجام نمی دهد. دوربین در تلاش است تا جزئیات سوژه انتخابی را حفظ کند و پس زمینه را بیش از حد روشن می کند. با این حال این امکان وجود دارد که با استفاده از تنظیمات دستی روشنایی را تنظیم کنید. در شرایطی که نور کافی وجود ندارد حاشیه های عکس همراه با جزئیات پس زمینه مبهم می شود. این گوشی قابلیت هوش مصنوعی را برای دوربین سلفی ارائه نمی دهد.
در پنل پشتی شما می توانید به لنزهای 13 و 2 مگاپیکسلی دست پیدا کنید. این دوربین های عکس هایی با اشباع بیش از حد را تولید می کنند اما در زیر نور روز به خوبی کار می کنند و به اندازه کافی جزئیات را ارائه می دهد. قابلیت هوش مصنوعی فقط به واضح شدن رنگ های موجود در عکس کمک می کند و تغییرات جزئی را در جزئیات ظریف تر ایجاد می کند. در شرایطی که نور کم است عکس ها نویزهای قابل توجهی را به خود اختصاص می دهند و حاشیه های عکس ممکن است به طور مناسبی ظاهر نشوند. رابط کاربری از حالت شب پشتیبانی نمی کند اما قابلیت هوش مصنوعی در شب قابل تشخیص است.

عکس هایی که با قابلیت HDR ثبت شده اند نسبتا طبیعی به نظر می رسند. شما می توانید در تصویر زیر تفاوت استفاده از قابلیت های HDR و AI را مشاهده کنید. اگر علاقه زیادی به عکاسی و ثبت عکس های باکیفیت و حرفه ای دارید خرید این مدل گوشی برای شما توصیه نمی شود زیرا دوربین honor 8c کیفیت بسیار مطلوبی ندارد و فقط برای ثبت عکس های معمولی مناسب می باشد.

بررسی هانر 8c از لحاظ پردازنده

 از جمله مهم ترین قسمت های هر تبلت و گوشی ای، نوع پردازنده و مقدار کارت حافظه خارجی و حافظه داخلی آن می باشد زیرا نوع پردازنده تعیین کننده عملکرد و کارایی هر گوشی است. این گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون 632 کوالکام می باشد که از فرایند 14 نانومتری تولید شده است همچنین پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته ای می باشد که چهار هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Kyro 250 Silver با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی می باشد و چهار هسته دیگر آن از نوع Kyro 250 Gold بوده و فرکانس کاری مشابه 1.8 گیگاهرتزی است. این نوع پردازنده برای یک گوشی هوشمند با چنین قیمتی فوق العاده می باشد به طوری که این تراشه در گوشی های میان رده و حتی بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد. 

با بررسی 8c می توان به این نتیجه رسید که این گوشی دارای پردازنده نسبتا پرقدرتی می باشد ولی در واقعیت نیز این قدرت باید بررسی شود که برای این منظور می توان از بازی هیجانی و معروف پابجی استفاده کرد. شما می توانید این بازی را روی گوشی اجرا کنید و تا حدودی می توان گفت با مشکل خاصی رو به رو نخواهید شد فقط در حین بازی بدنه گوشی به شدت داغ خواهد شد که این مورد نشان دهنده به فشار افتادن پردازنده می باشد که ممکن در اثر بازی زیاد عملکرد گوشی را با مشکل رو به رو سازد همچنین در حین بازی سرعت کاهش شارژ باتری گوشی به شدت افزایش پیدا می کند. بنابراین اگر علاقه زیادی به انجام بازی های مختلف دارید خرید این گوشی را برای شما توصیه نمی کنیم.

بررسی هانر 8c از لحاظ پردازنده


بررسی گوشی honor 8c از لحاظ باتری

باتری این گوشی همان طور که گفتیم در مقابل قیمت آن بسیار باکیفیت می باشد. این گوشی دارای باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت می باشد که با توجه به پردازنده آن بسیار عملکرد خوبی خواهد داشت حتی می توان گفت اگر جز افرادی می باشید که زیاد با گوشی کار نمی کنند باتری این گوشی به مدت دو روز می تواند نیازهای شما را برطرف کند. اکثر شرکت های تولیدی گوشی وعده های زیادی در رابطه با عملکرد گوشی تولیدی خود می دهند که بیشتر آن ها بعدا در واقعیت دیده نمی شود ولی خوشبختانه وعده این شرکت در رابطه با باتری کاملا صحیح می باشد و می تواند یک روز دوام بیاورد.
با بررسی گوشی هانر 8c به این نتیجه رسیدیم که این گوشی مناسب انجام کارهای سبک و روزمره می باشد و در چنین حالتی باتری آن عملکرد فوق العاده خواهد داشت ولی در صورت انجام کارهای سنگین از جمله انجام بازی هایی با گرافیک بالا باتری سریعا تخلیه خواهد شد و گوشی کارایی چندان مناسبی نخواهد داشت. شما برای شارژ کامل باتری این گوشی به 115 دقیقه زمان نیاز دارید. همچنین باتری نیز قابل تعویض نمی باشد و مانند باتری تمامی گوشی های مدل جدید حالت پرس دارد. در حالت کلی می توان گفت این مدل گوشی باتری فوق العاده ای نسبت به قیمت آن دارد که می تواند پاسخگوی تمامی نیازهای شما در طول روز باشد.

بررسی تخصصی هانر 8c از لحاظ رم

امروزه حافظه و رم گوشی اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا برای نصب نرم افزار های کاربردی مختلف شما نیاز به حافظه کافی دارید بنابرین بر حین خرید حتما به این مورد توجه کنید. رم این مدل گوشی 4 گیگابایتی می باشد و در دو مدل با حافظه 32 و 64 گیگابایتی تولید و وارد بازار می شود. با توجه به افزایش یافتن حافظه مورد نیاز نرم افزار ها توصیه می کنیم بیشترین میزان حافظه این گوشی یعتی 64 گیگابایتی را تهیه کنید تا بعدا در اجرای برنامه ها و همچنین عکاسی و ... دچار مشکل نشوید. البته برای افزایش حافظه می توانید از کارت میکرو اس دی نیز استفاده کنید که زیاد توصیه نمی شود زیرا اگر یک کارت اس دی با ظرفیت بالا تهیه کنید و تمامی اطلاعات خود را در داخل آن قرار دهید ممکن است در عملکرد گوشی مشکلاتی رخ دهد و کارایی آن را کاهش دهد.

بررسی تخصصی honor 8c از لحاظ سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل این گوشی اندروید می باشد و ورژن آن ۸ است  همچنین رابط کاربری EMUI 8.2 می باشد. تمامی گوشی های هواوی دارای رابط کاربری EMUI می باشند که تا حدودی می توان گفت نقطه ضعف برای گوشی محسوب می شود زیرا به صورت پیشفرض تعداد زیادی برنامه در داخل گوشی قرار دارد که حافظه زیادی را اشغال می کنند و همچنین باعث می شوند رابط گوشی سنگین باشد. با بررسی آنر 8C به این نتیجه رسیدیم که رابط کاربری این گوشی باعث شده است که عملکرد روانی نداشته باشد. 
اگر علاقه زیادی به نصب اپلکیشن های مختلف در گوشی دارید بهتر است بدانید با خرید این مدل گوشی ممکن است تنوانید برنامه های مختلفی بر روی گوشی خود نصب کنید همچنین در صورت نصب عملکرد گوشی با مشکل رو به رو خواهد شد. ولی اگر گوشی را فقط برای وبگردی و نصب چند برنامه پیام رسان تهیه می کنید پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود به شرطی که حافظه دستگاه ها را با عکس ها و اطلاعات مختلف پر نکنید. توجه کنید که این گوشی رابط کاربری بالایی ندارد و ممکن است برخی اوقات در عملکرد آن تاخیر ببینید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های ضد آب سال 2021 کدامند؟

قابلیت های گوشی honor 8c

این گوشی مقرون به صرفه در کنار ویژگی های منفی ویژگی های مثبت زیادی دارد که توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند و جز پر فروش ترین گوشی های هواوی باشد. در گوشی هانر 8C بررسی های زیادی انجام شده است که از همه آن ها نتیجه های گوناگونی به دست آمده است که نشان دهنده قابلیت های زیاد آن می باشد از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • داشتن صفحه نمایش بزرگ
  • ظاهری زیبا و جذاب
  • باتری با بازدهی بالا
  • پردازنده نسبتا پرقدرت نسبت به قیمت گوشی
  • دارای چیپست اسنپ‎دراگون 632 کوآلکام

بررسی گوشی آنر 8c از لحاظ قیمت

همان طور که در قسمت های قبل اشاره کردیم یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت این گوشی داشتن قیمتی بسیار مقرون به صرفه می باشد. کارایی و عملکرد این گوشی نسبت به قیمت ارزان آن فوق العاده می باشد و می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که بودجه محدودی برای خرید گوشی دارند. اگر به دنبال یک گوشی برای رفع نیازهای روزانه خود می باشید ما خرید این مدل گوشی را برای شما توصیه می کنیم.

بررسی گوشی آنر 8c از لحاظ قیمت

نتیجه گیری

به طور کلی احساس می کنم که قضاوت تنها بر اساس عملکرد دوربین کار درستی نباشد. گوشی Honor 8C دارای قیمت بسیار مناسبی می باشد و از یک باتری بسیار عالی و پردازنده سریع استفاده می کند و کیفیت و طراحی ساخت مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد. این دستگاه از پلاستیک ساخته شده است و به طرز کاملا مطلوبی با زیباشناسی طراحی مطابقت دارد. این دستگاه حتی از صفحه نمایش بزرگ 6.26 اینچی استفاده می کند و وزن بسیار سبکی (167 گرم) دارد. عدم پشتیبانی از قابلیت فست شارژ در بسیاری از گوشی های امروزی وجود دارد. برندهای شیائومی و نوکیا رقیبان سرسخت گوشی Honor 8C می باشند.
ما در این قسمت به طور دقیق به بررسی honor 8c پرداختیم و سعی کردیم شما را با تمامی ویژگی های مثبت و منفی این گوشی آشنا کنیم. در حالت کلی می توان گفت این گوشی نیز مانند سایر گوشی ها نقاط ضعف و قوت زیادی دارد که افراد باید طبق نیاز و سلیقه خود برای خرید آن تصمیم گیری کنند ولی با توجه به قیمت پایینی که دارد در این شرایط موجود می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که بودجه محدودی برای خرید گوشی دارند. امیدواریم با مطالعه این قسمت و بررسی گوشی انر 8c بتوانید بهترین تصمیم را برای خرید گوشی بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موبایل، تبلت و تجهیزات آن با کارشناسان بروز کالا تماس بگیرید.