نقد و بررسی گوشی گلکسی A20s سامسونگ | Samsung Galaxy A20s

سامسونگ گلکسی A20s ممکن است چالش بر انگیزترین گوشی در حال رقابت با سایر برندها باشد. گرچه گوشی A20s یک گوشی رده پایین است با قیمت مناسب است اما گوشی های میان رده چینی مانند Xiaomi Redmi Note 8 (4GB), Realme 5, Huawei y9 2019 را با محدوده قیمت مشابه پیدا کرد که از نظر امکانات بسیار قوی تر است.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز Xiaomi Redmi Note 8 کلیک کنید

گوشی Galaxy A20s سامسونگ

سری گوشی A سامسونگ در درجه اول برای تسخیر بازار طراحی شده است، این گوشی های سطح پایه با گلکسی A10, A20 و A30 شروع می شوند تا به گوشی های سری A90 می رسند. سامسونگ گلکسی A20s جایگزینی برای گوشی A20 است با این وجود طراحی مناسب و عملکرد بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه می توانید برخی از مشخصات گوشی A20s سامسونگ را مشاهده بفرمایید:

  • صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی LCD IPS
  •  سیستم عامل اندروید پای ۹٫۰ و رابط کاربری One UI
  • چیپست Qualcomm Snapdragon 450
  • باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی
  • دوربین پشت ۱۳، ۸ و ۵ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
  • رم ۳/۴ گیگابایت
  • حافظه داخلی ۳۲/۶۴ گیگابایت

سامسونگ گلکسی A20s به غیر از صفحه نمایش با اندازه بزرگ ، از یک طراحی معمولی استفاده می کند. برخلاف قسمت پشت گوشی A30s، این دستگاه از یک پنل پشت ساده، بدون الگو و براق پلاستیکی ساخته شده است که مستعد جذب لکه های ناشی از انگشت است و شما بدون محافظ نمی توانید از این دستگاه استفاده کنید که متاسفانه سامسونگ محافظ یا کاوری را در جعبه قرار نداده است.

در قسمت پشت دستگاه سه دوربین که به صورت عمودی قرار گرفته اند به دستگاه جذابیت می بخشد، اما به دلیل کمی برجسته بودن ماژول امکان دارد با قرار دادن ۀن روی یک سطح صاف کمی لغزنده شود. یک اسکنر اثر انگشت در همان نزدیکی دوربین ها قرار گرفته است اما برای دست های کوچکتر از دسترس خارج شده است و فرد برای دستیابی به آن باید انگشت خود را دراز کند.

دکمه پاور در سمت راست

سینی سیم کارت و راکر صدا در سمت چپ

کلیدهای پاور و راکر در لبه گوشی به صورت نامناسبی قرار گرفته اند که دسترسی با یک دست را دشوار می کند. در پایین دستگاه یک پورت USB Type-C قرار گرفته است که در گوشی های رده پایینی مانند A10 و A10s وجود ندارد. علاوه بر است جک صدا، میکروفن و مشبک بلندگو را می توان در مکان های معمولشان مشاهده کرد.

در قسمت جلو گوشی هوشمند می توان صفحه نمایش بزرگ ۶٫۵ اینچی را به راحتی مشاهده کرد، سامسونگ این صفحه نمایش را Infinity V-display می نامد که این نامگذاری به خاطر ناچ V شکلی است که در بالای صفحه نمایش وجود دارد و دوربین سلفی در آن قرار گرفته است.

صفحه نمایش A20s

سامسونگ استفاده از صفحه نمایش Super AMOLED را به LCD IPS تغییر داه است که جذابیت کمتری دارد. این صفحه نمایش رزولوشن ۷۲۰x1560 پیکسل را ارائه می دهد و در سطح روشنایی کامل در زیر نور خورشید صفحه نمایش قابل مشاهده است. Galaxy A20s از چیپست قدیمی تر Qualcomm Snapdragon 450 و ۳/۴ گیگابایت رم و ۳۲/۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می کند و با استفاده از کارت حافظه microSD می توان حافظه را تا ۱ ترابایت ارتقاء دارد. این دستگاه به باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز شده است و در تست ها عمر باتری ۹ ساعت و ۱۱ دقیقه ای را از خود نشان داده است. شما می توانید در این دستگاه از دو سیم کارت و شبکه ۴G استفاده کنید.

از مشخصات دوربین اصلی می توان به دوربین ۱۳ مگاپیکسل + ۸ مگاپیکسل + ۵ مگاپیکسل (Triple Camera)، حسگر اول از نوع عریض (Wide) با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی لنز ۲۷ میلی‌متر (Focal Length 27 mm)، فناوری فوکوس خودکار (PDAF)، حسگر دوم از نوع فوق عریض (UltraWide) با رزولوشن ۸ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی لنز ۱۳ میلی‌متر (Focal Length 13 mm)، حسگر دوم از نوع سنسور عمق (Depth Sensor) با رزولوشن ۵ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.2، قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)، قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama)، قابلیت عکاسی HDR اشاره کرد. دوربین سلفی هم حسگری با رزولوشن ۸ مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 می باشد.