بررسی گوشی آنر 10 لایت (Honor 10 Lite)

شرکت هواوی تا به امروز گوشی هایی با کیفیت مناسب و قیمتی نسبتا ارزان وارد بازار کرده است که توجه افراد زیادی را جلب خود کرده اند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که این گوشی ها چه ویژگی هایی دارند؟ یا گزینه مناسبی برای خرید هستند یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال ها باید اطلاعات زیادی درباره آن ها داشته باشید و به طور کامل با ویژگی های این نوع گوشی ها آشنا شوید. ما در این مقاله به نقد و بررسی گوشی آنر 10 لایت می پردازیم که یکی از گوشی های جدید هواوی می باشد که فروش بسیار زیادی دارد.
در اواخر سال 2018 این شرکت چینی از گوشی هوشمند میان رده خود به نام Honor 10 Lite ( آنر 10 لایت ) رونمایی کرد. شرکت هواوی یکی از برندهای مطرح تولیدکننده تلفن هوشمند شناخته شده که هر سال با معرفی محصول جدید سعی دارد تا نظر مخاطبان و طرفداران را جلب کند و این مورد در مورد گوشی آنر 10 لایت صادق است. گوشی هوشمندی که طراحی نسل جدیدی را دربرگرفته و به عنوان عضوی از خانواده آنر کیفیت ساخت قابل توجهی دارد. در این مطلب می خواهیم شما را با آنر 10 لایت آشنا کنیم تا در صورت تمایل به تهیه آن بپردازید. آنر 10 لایت از میان رده های خوش قیمت و ایده آل هواوی به حساب می آید که ویژگی های برجسته برای آن در نظر گرفته شد.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز هواوی هانر 10 لایت با 3 گیگابایت حافظه رم - 64 گیگابایت کلیک کنید

بررسی گوشی هواوی آنر 10 لایت

مشخصات کلی گوشی آنر 10 لایت

به منظور آشنایی با این مدل گوشی باید ابتدا مشخصات آن را بدانید. این مشخصات در دسترس می باشند و شما می توانید با بررسی آن ها تا حدودی به این سوال خود جواب دهید که آیا این گوشی مناسب شما می باشد و یا خیر؟ ما در این قسمت قبل از بررسی honor 10 lite مشخصات کلی آن را برای شما آورده ایم که عبارت اند از:

  • ابعاد: 6.21 اینچ (~83.1% نسبت نمایشگر به بدنه)
  • وزن: 162 گرم
  • سیستم‌عامل در زمان عرضه: اندروید 9.0 (پای)، دارای سرویس‌های گوگل، EMUI 9.0
  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارته
  • دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل (فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.8)، 2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر)
  • دوربین سلفی: 24 مگاپیکسل (0.9 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.0)
  • نوع باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3400 میلی آمپر ساعت

نقد و بررسی گوشی گوشی honor 10 lite

وقتی یک گوشی با پسوند lite  وارد بازار می شود این به آن معنی می باشد که این مدل، مدل نسبتا ارزان و ضعیف شده یک گوشس دیگر می باشد. 10 لایت نیز در حقیقت از روی گوشی honor 10 ساخته شده است که در مواردی کم کیفیت تر از آن شده است ولی با این حال باز هم کیفیت مطلوبی دارد و جزو پرفروش های بازار می باشد. قبل از خرید این گوشی حتما تمامی بررسی های مربوطه را مطالعه کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.
جعبه این گوشی شامل دفترچه راهنمای کاربر ، ابزار بیرون آوردن سیم کارت، کابل شارژر میکرو یو اس بی و آداپتور شارژ به همراه یک قاب سیلیکونی شفاف می باشد. قیمت این گوشی ارزان تر از مدل آنر 10 می باشد ولی باتری و برخی قسمت های آن ها کاملا مشابه هم می باشد. صفحه نمایش این گوشی بزرگ می باشد که یکی از مزیت های آن محسوب می شود در عین حال وزن بسیار زیادی ندارد. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

طراحی گوشی آنر 10 لایت

آنر یکی از زیر مجموعه های گوشی های هواوی بوده که همیشه سعی دارد مشخصات و طراحی مناسب برای گوشی های هوشمند خود در نظر گیرد. از این رو Honor 10 Lite دارای نسل جدید طراحی بوده و از بدنه شیشه و پلاستیکی برخوردار است. باتوجه به اینکه آنر 10 لایت یک میان رده به حساب می آید، عجیب نیست چنین کیفیت بدنه را شاهد باشیم. ابعاد دستگاه 154*73*8 میلیمتر است و وزن آن به 162 گرم می رسد. بنابراین یک مدل با ابعاد مناسب بوده و وزن بالایی ندارد. از این رو باید آنر 10 لایت را یک گزینه جذاب و خوش قیمت به حساب آورد.
طراحی این گوشی تا حدود زیادی مشابه نسخه گران تر خود می باشد. به طوری که صفحه نمایش بزرگی دارد و سنسور اثر انگشت نیز در قسمت پشت گوشی قرار دارد  که این مورد باعث شده فضای زیادی در اختیار شما قرار گیرد. در این گوشی کلید پاور و کلید ولوم تغییر صدا را در سمت راست و درگاه سیم کارت و میکروفون ضد نویز در بالای گوشی قرار گرفته اند. همان طور که گفته شد جنس بدنه از پلاستیک می باشد با وجود این که این مورد مشکلی ایجاد نمی کند ولی یک نقطه ضعف برای گوشی محسوب می شود. با توجه به طراحی که این مدل دارد این گوشی بسیار خوش دست می باشد و وزن نسبتا کمی دارند و حالت لغزندگی ندارد. 

طراحی گوشی آنر 10 لایت

صفحه نمایش Honor 10 Lite

این گوشی هوشمند به صفحه نمایش 6.21 اینچی 1080×2340 پیکسلی IPS LCD تجهیز شده که نسبت تصویر 19.5:9 دارد و نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز 83 درصد است. همچنین تراکم صفحه نمایش آن 415ppi بوده که وضوح مطلوبی را به نمایش می گذارد. با چنین مشخصاتی Honor 10 Lite از نمایشگر باکیفیت و ایده آل بهره می برد که ضعیف نیست و وضوح خوبی را پخش می کند. یکی از ویژگی های منفی که این گوشی از نظر صفحه نمایش دارد بازتاب نور از صفحه آن می باشد که این مورد باعث می شود در فضای باز و روشن استفاده از این گوشی با مشکل رو به رو شود و صفحه وضوح زیادی نداشته باشد. 

سخت افزار آنر 10 لایت

آنر 10 لایت به پردازنده هشت هسته ای کایرین 710 مجهز بوده که از چیپ های قدرتمند اما میان رده هواوی است. این دیوایس دارای حافظه رم 3/4/6 گیگابایتی بوده و با کارت حافظه داخلی 32/64/128 گیگابایت عرضه می شود. پیکربندی که هوآوی برای آنر 10 لایت در نظر گرفته متنوع بوده و هر یک قیمت خاص خود را دارند. بنابراین می توان این گوشی هوشمند را در مشخصات مطلوب و ویژگی های برجسته عرضه کرد. گذشته از آن باتری که آنر 10 لایت دارد مدل 3400 میلی آمپری لیتیوم یونی غیرقابل تعویض است که عمر باتری مطلوبی را ارائه می دهد. اگر از دسته افرادی هستید که طولانی مدت به استفاده از گوشی هوشمند می پردازید، Honor 10 Lite می تواند عملکرد مطلوبی ارائه داده و عمر باتری ایده آل داشته باشد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی Honor View 20 – با آنر ویو 20 طعم گوشی های 2019 را بچشید!

نرم افزار گوشی Honor 10 Lite هواوی

همیشه گوشی های هوشمند از بخش نرم افزاری یکسان برخوردار هستند اما آنچه در بهبود عملکرد نرم افزاری تاثیر می گذارد، سخت افزار قدرتمند است. خوشبختانه آنر 10 لایت با سخت افزار میان رده و قابل توجه، یک مدل رده میانی مطلوب بوده که می تواند رضایت مخاطب را جلب کند. با سیستم عامل اندروید 9.0 پای و رابط کاربری EMUI 9.1، بخش نرم افزار این گوشی هوشمند می تواند رضایت مخاطب را جلب کند و بسیار روان است. در تجربه کاربری که با آنر 10 لایت دارید، می توانید شاهد رابط کاربری جذاب و عملکرد روان دستگاه باشید.

بررسی گوشی آنر 10 لایت از نظر دوربین

این مدل گوشی دارای دو لنز دوربین اصلی می باشد که یکی از آن ها ۱۳ مگاپیکسل با دیافراگم f/1.8 عریض و فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز است و دوربین دیگری برای سنجش عمق میدان استفاده بوده و 2 مگاپیکسلی می باشد  که کاربرد آن در عکسبرداری پرتره می باشد. دوربین سلفی نیز 24 مگاپیکسل بوده که در قسمت بریدگی صفحه (ناچ) قرار دارد. بهتر است بدانید دوربین های این گوشی کیفیت عالی ندارند ولی شما می توانید با رعایت برخی نکات عکس هایی نسبتا با کیفیت ثبت کنید. از جمله این نکات که باید در هنگام عکاسی توجه کنید میزان نور محیط و زاویه قرار گرفتن سوژه می باشد.
شما می توانید با این گوشی در فضاهایی با نور مناسب عکس های نسبتا مطلوبی ثبت کنید. بهتر است بدانید عکس ها در هر حالتی همراه با نویز خواهند بود که به سختی قابل حذف هستند. زمانی که هوا تاریک است و نور کافی وجود ندارد در حالت عادی عکس ها کیفیت مناسبی نخواهند داشت و بیشتر جزییات قابل مشاهده نیستند ولی دوربین دارای ویژگی ای به اسم حالت شب می باشد که با روشن کردن آن کیفیت عکس ها بهبود پیدا خواهند کرد. دوربین سلفی نیز کیفیت بالایی ندارد زیرا مجهز به برخی امکانات از جمله فوکوس اتوماتیک نمی باشد و شما با دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی به سختی عکس های شفاف و زیبایی می توانید ثبت کنید. البته توجه کنید که با توجه به قیمتی که این گوشی دارد این امکانات کاملا مورد انتظار می باشد و نباید انتظاراتی فراتر داشته باشید.

بررسی گوشی آنر 10 لایت از نظر دوربین

بررسی گوشی honor 10 lite از نظر باتری

همان طور که گفته شد باتری این مدل گوشی مشابقه مدل گران قیمت آن می باشد و کیفیت مطلوبی دارد. ظرفیت آن 3400 میلی آمپر ساعت می باشد و می تواند یک روز کامل شارژ نگه دارد. در بین گوشی های میان رده و پایین رده باتری این گوشی کیفیت بهتری دارد و می تواند در صورت استفاده عادی یک روز پاسخگوی نیازهای شما باشد. باتری این گوشی نیز مانند گوشی های دیگر هنگام استفاده زیاد سریع تر خالی می شود ولی از آنجا که پردازنده بسیار قوی ندارد شما نمی توانید از اپلیکیشن های مختلفی استفاده کنید و شارژ باتری را سریع مصرف کنید به طور مثال شما نمی توانید بازی هایی با گرافیت بالا در این گوشی به مدت طولانی اجرا کنید از این رو باتری نسبت به سایر قسمت های گوشی پرقدرت تر می باشد. بهتر است بدانید از گوشی قابلیت فست شارژ را ندارد. برای اینکه بتوانید شارژ گوشی تان را بیشتر حفظ کنید می توانید یک پاور بانک تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: تلویزیون هوشمند Honor Vision: نگاه اولیه

بررسی آنر 10 لایت از نظر قیمت

این مدل گوشی تقریبا جزو گوشی های ارزان قیمت به حساب می آید به همین دلیل مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. در مقابل قیمتی که دارد کیفیت بسیار مطلوبی دارد و اگر به دنبال یک گوشی با قیمت ارزان می باشید که پاسخ گوی نیازهای روزانه شما باشد این گوشی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. توجه کنید که 10 لایت برای انجام کارهای سبک طراحی شده است و قیمت پایین تری در بین گوشی های هم رده خود دارد از این رو افراد زیادی توانایی خرید این مدل گوشی را دارند.

بررسی آنر 10 لایت از نظر قیمت

بررسی نقاظ قوت گوشی آنر 10 لایت

 

  • صفحه نمایش بزرگی دارد.
  • رابط کاربری با ویژگی های زیاد و با قابلیت سفارشی سازی دارد.
  • پردازنده نسبتا قوی با کارایی بالایی دارد.
  • بسیار خوش دست بوده و ظاهر زیبایی دارد.
  • باتری نسبت به قیمت گوشی کیفیت مطلوبی دارد.
  • صدای پخش شده از بلند گوها بلند می باشد.
  • مهم ترین ویژگی مثبت این گوشی قیمت مناسب آن می باشد.

بررسی نقاط ضعف

  • این گوشی از قابلیت فست شارژ پشتیبانی نمی کند.
  • دوربین گوشی عملکرد ضعیفی دارد.
  • جنس بدنه از پلاستیک می باشد.
  • از پورت ارتباطی منسوخ شده microUSB به جای USB-C استفاده شده است.
  • دوربین فیلم برداری فاقد لرزش گیر می باشد.

سخن آخر

در این قسمت به نقد و بررسی آنر 10 لایت پرداختیم و نتیجه به دست آمده به این صورت می باشد که این گوشی یک گوشی میان رده و پایین رده می باشد که برای انجام کار های سبک و روزانه مناسب می باشد و نمی تواند در مقابل کارهای سنگین عملکرد مناسبی داشته باشد. اگر علاقه زیادی به ثبت عکس های زیبا و انجام کارهای مختلف و استفاده از اپلیکیشن های متنوع در گوشی هستید این گوشی برای شما مناسب نخواهد بود ولی اگر به دنبال یک گوشی با قیمتی پایین و کیفیتی مناسب و متوسط هستید این گوشی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.