گران قیمت ترین گوشی های موبایل دنیا کدام اند؟

آیا می‌دانید گران قیمت ترین گوشی های موبایل دنیا کدام‌اند؟ کره زمین به سیاره‌ای تبدیل شده که در آن تقاضای زیادی برای تجهیزات مدرن وجود دارد و ساکنان آن روز به روز به ابزارهای هوشمند و گجت‌های پیشرفته‌تری نیاز دارند. یکی از رایج‌ترین این ابزار هوشمند، تلفن‌های همراه هستند که عملاً در هر کجای دنیا می‌توان آن‌ها را یافت. اما گذشته از گوشی‌هایی که همه ما با آن‌ها آشنا هستیم و تجربه استفاده از آن‌ها را داریم، برخی از گوشی‌ها هستند که قیمت بسیار بالا و ساختار منحصر به فردی دارند. اگر شما هم می‌خواهید با گرانترین گوشی جهان و دلیل ارزشمند بودن آن‌ها آشنا شوید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

گران ترین گوشی های دنیا کدام گوشی‌ها هستند؟

  • Vertu Signature Cobra 
  • Goldvish Revolution
  • Gresso Las Vegas Jackpot
  • Goldvish Le Million 
  • Diamond Crypto Smartphone
  • Iphone 3G Kings Button 
  • Goldstriker iPhone 3GS Supreme
  • Stuart Hughes Iphone 4 Diamond Rose
  • iPhone 4S Elite Gold 
  • Falcon Supernova Iphone 6 Pink Diamond

گران ترین گوشی های دنیا کدام گوشی‌ها هستند؟

گوشی‌هایی که در حال حاضر به عنوان گران‌ترین گوشی‌های جهان لیست شده‌اند هر کدام ویژگی‌هایی خاص و استثنایی دارند. در این بخش با برخی از این گوشی‌ها بهتر آشنا خواهیم شد:

1. گوشی Vertu Signature Cobra 

گوشی Vertu Signature Cobra جزو زیباترین و گران ترین گوشی های دنیا است که واقعاً یک شاهکار زیبا و هنری است. این گوشی در سال 2006 توسط برند لوکس Vertu با همکاری برند Boucheron (یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین برندهای جواهرات) عرضه شد. برند Vertu به ساخت گوشی‌های لوکس و دست ساز شهرت دارد و در طراحی گوشی‌های آن، به دقت به جزئیات پرداخته می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت چیزی که این گوشی را متمایز کرده طراحی فوق العاده آن است که با طلای 18 عیار پوشانده شده و دارای یک مار کبری ساخته شده از الماس و زمرد است. این مار به زیبایی دور دستگاه پیچیده شده است. این طراحی نمادی از مهارت استثنایی این برند و توجه به جزئیات است.

تنها هشت نسخه از گوشی منحصر به فرد Vertu Signature Cobra وجود دارد. با وجود ویژگی‌های فنی متوسط، علاقه‌مندان به کالاهای لوکس، به این گوشی علاقه زیادی نشان می‌دهند. نادر بودن این گوشی و طراحی عالی آن باعث شده‌اند که Vertu Signature Cobra به یک محصول ارزشمند تبدیل شود. این گوشی دارای صفحه نمایش 5.2 اینچی full HD با رزولوشن 1080×1920 پیکسل و 4 گیگابایت رم است. حافظه داخلی 64 گیگابایتی و پشتیبانی از MicroSD (با ظرفیت ذخیره سازی بیش از 2 ترابایت) نیز از ویژگی‌های برجسته این گوشی استثنایی هستند. Vertu Signature Cobra با قیمتی حدود ۳۱۰,۰۰۰ دلار عرضه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: گرانترین گوشی ایران کدام است؟

گران قیمت ترین گوشی های موبایل دنیا

2. گوشی Goldvish Revolution

گوشی Goldvish Revolution یکی از گران ترین گوشی های دنیا است که توسط شرکت معتبر سوئیسی Goldvish طراحی شده است. این گوشی خاص انتهای گردی دارد که از ترکیبی از طلای صورتی و سفید ساخته شده و با الماس تزئین شده است. صفحه نمایش آن از شیشه یاقوت کبود ساخته شده و این گوشی با بهترین چرم پوشانده شده است. Goldvish Revolution علاوه بر جذابیت خود، یک ساعت آنالوگ جداشدنی نیز دارد که فردریک جوونوت (Frederic Jouvenot) مشهور، مسئولیت طراحی این ساعت را بر عهده داشت.

این گوشی بی نظیر به طور یکپارچه، ظرافت یک تلفن همراه لوکس را با عملکرد یک ساعت مکانیکی ادغام کرده است. ارزش آن به خاطر تولید محدود آن بیشتر شده و تنها 9 نسخه از Goldvish Revolution ساخته شده است. این گوشی موبایل، گواهی بر هنر و مهارت مهندسی سوئیس است و مظهر تجمل و پیچیدگی و زیبایی است. در ساخت بدنه این گوشی گران قیمت از 29 قیراط الماس VVS-1 و 18 قیراط طلای صورتی و سفید استفاده شده است. قیمت گوشی Goldvish Revolution حدوداً ۴۸۸,۱۵۰ دلار است.

پیشنهاد مطالعه: بهترین برند موبایل در 2024

گرانترین گوشی دنیا به پول ایران

3. گوشی Gresso Las Vegas Jackpot

گوشی Gresso Las Vegas Jackpot سطح بی نظیری از تجمل را ارائه می‌دهد. این گوشی خارق‌العاده یک گنج واقعی است که از گران قیمت‌ترین و بهترین مواد (از جمله 45.5 قیراط الماس سیاه و طلا) ساخته شده است. یکی از ویژگی‌های برجسته این گوشی، پنل پشتی آن است که به طور ماهرانه‌ای از چوب یک درخت با شکوه 200 ساله آفریقایی ساخته شده است. این دستگاه تلفیقی از زیبایی طبیعی و مدرنیته است. دکمه‌های Jackpot Gresso Las Vegas نیز از طراحی هنرمندانه مستثنی نیستند. هر یک از دکمه‌ها به تنهایی یک شاهکار محسوب می‌شوند. این دکمه‌ها با 17 یاقوت کبود پوشانده شده‌اند که این یاقوت‌ها با لیزر حکاکی شده‌اند و به دقت با دست صیقل داده شده‌اند.

چیزی که واقعاً این گوشی را متمایز کرده، نادر بودن آن است. به طوری که تنها سه گوشی Jackpot Gresso Las Vegas تولید شده است. هر یک از این گوشی‌ها با شماره انحصاری‌ای که در پشت پنل چوبی آن قرار داده شده، شناسایی می‌شوند. از آنجایی ساخت چنین گوشی‌ای مستلزم استفاده از قطعات پرهزینه است، قیمت آن حدوداً به ۱ میلیون دلار می‌رسد.

بیشتر بدانید: هنگام خرید موبایل به چه نکاتی توجه کنیم؟

گران ترین گوشی های دنیا

4. گوشی Goldvish Le Million 

این گوشی مجلل، عجیب‌ترین دستگاهی است که تا به حال توسط شرکت لوکس و معتبر Goldvish ساخته شده است. این گوشی، زمانی در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده بود و عنوان انحصاری‌ترین و گرانترین گوشی جهان را به خود اختصاص داده بود. این گوشی خاص و منحصر به فرد با نهایت دقت ساخته شده و به طرز ظریفی با طلای سفید 18 عیار آبکاری شده است. هنگام نگاه کردن به آن متوجه لوکس بودن و گران قیمت بودن آن خواهید شد. این گوشی علاوه بر جذابیت ظاهری خود که هر فردی را جذب می‌کند، دارای ۱۲۰ قیراط الماس درجه بندی شده VVS-1 است که ظرافت و لوکس بودن را به خوبی به نمایش می‌گذارد. 

Emmanuel Gueit که یک استاد مهارت‌های هنری است، در طراحی این شاهکار نقش داشته است. شرکت Goldvish با محدود کردن تولید این گوشی به سه عدد (که صرفاً به ثروتمندترین افراد جهان اختصاص دارد) انحصار آن را تضمین کرده است. طراحی نفیس و هنر بی‌نظیر به کار رفته در ساخت این گوشی، آن را به یک کالای عالی برای کلکسیونرها تبدیل کرده است. Goldvish Le Million تا حدی متفاوت، جذاب و خاص است که محال است توجهتان را جلب نکند. دوربین پشتی این گوشی با کیفیت 2.0 مگاپیکسل و رزولوشن 1600 در 1200 عرضه می‌شود. طبق آخرین آمار، قیمت این گوشی حدوداً ۱ میلیون دلار است.

گرانترین گوشی جهان

5. گوشی Diamond Crypto Smartphone

گرانترین گوشی دنیا به پول ایران Diamond Crypto، یک گوشی واقعاً نفیس است که از طراحی بی‌نظیر و کیفیت ساخت استثنایی برخوردار است. این شاهکار، با دقت و ظرافت زیادی توسط طراح و سازنده مشهور اتریشی Peter Aloisson ساخته شده است. بلافاصله پس از عرضه Diamond Crypto، این گوشی تا مدت‌ها به عنوان گران‌ترین دستگاه در سرتاسر جهان سلطنت کرد، عنوانی که تا زمان ظهور سایر دستگاه‌های لوکس، برای این گوشی باقی ماند.

بدنه Diamond Crypto از پلاتین ساخته شده است که این طراحی به خوبی شکوه و پیچیدگی را نمایش می‌دهد. این گوشی جذابیت ظاهری بی رقیبی دارد. دکمه هوم و لوگوی این محصول باارزش، از جنس طلای رز گلد هستند. برای افزایش جذابیت، ظرافت و زیبایی، کناره‌های این گوشی نیز با پنل‌های ساخته شده از چوب نفیس آبنوس ماکاسار (Macassar Ebony) تزئین شده‌اند.

اگر برای شما سوال شده که چرا اسم این گوشی Diamond (به معنی الماس) است، باید بگوییم که در ساخت این دستگاه خارق‌العاده از 50 الماس خیره کننده استفاده شده که به دقت در بدنه آن قرار گرفته‌اند. 10 عدد از این جواهرات گران‌بها نیز الماس‌های آبی کمیاب هستند.

با این حال، تلفن هوشمند Diamond Crypto فقط به جزئیات و ظاهر توجه نکرده و امنیت بی نظیری را نیز برای اطلاعات ارزشمند خریداران ارائه می‌دهد. این دستگاه استثنایی دارای یک سیستم رمزگذاری درجه نظامی منحصر به فرد است که این تضمین را می‌دهد که جای اطلاعاتتان امن است. همین امر باعث شده که Diamond Crypto از نظر امنیت نسبت به تلفن‌های رقیب برتری داشته باشد. قیمت این گوشی خاص نیز حدوداً ۱.۳ میلیون دلار است.

بیشتر بدانید: گزارشی از بهترین گوشی های بازار در سال 2023

گران قیمت ترین گوشی جهان

6. گوشی Iphone 3G Kings Button 

این گوشی مجلل توسط جواهرساز اتریشی Peter Aloisson طراحی شده و در ساخت آن به دقت از ترکیبی از طلای زرد 18 عیار، طلای سفید و رزگلد استفاده شده است. بخش طلای سفید این دستگاه، به طرز زیبا و ظریفی، با مجموعه‌ای چشمگیر از 138 الماس تراش برلیان (Brilliant Cut) درخشان تزئین شده است و ظاهر منحصر به فرد و لوکس آن را افزایش داده است. طراح Iphone 3G Kings Button به منظور ارتقای طراحی گوشی، به جای استفاده از دکمه پلاستیکی معمولی، از الماس کمیاب و خیره کننده 6.6 قیراطی برای هوم استفاده کرده است. همین ویژگی‌ها باعث شدند که Iphone 3G Kings Button، از ساخته قبلی Aloisson (یعنی تلفن هوشمند Diamond Crypto که ۱.۳ میلیون دلار قیمت داشت) پیشی بگیرد و جایگاه خود را به عنوان یکی از عجیب‌ترین و گران‌ترین تلفن‌های همراه جهان تثبیت کند. طبق آخرین آمار قیمت این گوشی خاص ۲.۵ میلیون دلار است.

پیشنهاد مطالعه: بهترین صفحه نمایش گوشی

گران قیمت ترین گوشی های دنیا

7. گوشی Goldstriker iPhone 3GS Supreme

این گوشی لوکس و گران قیمت توسط طراح مشهور بریتانیایی Stuart Hughes در لیورپول ساخته شد. این گوشی نفیس شباهت‌هایی با King’s Button دارد و ویژگی‌های پیشرفته آن قیمت بالای آن را توجیه می‌کنند. این گوشی مجلل و خیره کننده، بدنه ساخته شده از طلای 22 عیار دارد که لبه‌های آن با 136 الماس ظریف تزئین شده‌اند. علاوه بر این، 53 الماس نیز به دقت در قسمت عقبی گوشی قرار گرفته تا لوگوی اپل را تشکیل دهند. طراح این گوشی، از طراحی مشابه با King’s Button برای دکمه هوم استفاده کرد و آن را با 0.7 قیراط اضافی تقویت کرد که در نتیجه آن شاهکار خیره کننده 7.1 قیراطی را رقم زد.

جعبه این گوشی نیز خود یک اثر هنری است که از یک تکه گرانیت ساخته شده و مزین به چرم و تزیین شده با طلای کشمیری است. بدون شک، این حجم از خلاقیت و لوکس بودن برای یک کاربر معمولی در نظر گرفته نشده، بلکه برای کسانی مناسب است که علاقه زیادی به مجلل‌ترین اقلام دارند. طراح این گوشی، 10 ماه را صرف تولید iPhone 3GS Supreme کرد و تمام تلاشش را کرد تا آن را به یکی از با کیفیت‌ترین و گران قیمت ترین گوشی های موبایل دنیا تبدیل کند. قیمت گوشی Goldstriker iPhone 3GS Supreme حدود ۳.۲ میلیون دلار است.

بیشتر بدانید: نقد و بررسی گوشی S24 سامسونگ

گران قیمت ترین گوشی دنیا به پول ایران

8. گوشی Stuart Hughes Iphone 4 Diamond Rose

این گوشی عنوان سومین گوشی گران قیمت جهان را از آن خود کرده است و قیمتی حدود ۸ میلیون دلار دارد. این دستگاه باشکوه دارای ساختار رزگلد خالص است که با 500 الماس حیرت انگیز به وزن مجموعاً 100 قیراط تزیین شده است. نکته قابل توجه این است که دکمه استارت آن با یک الماس صورتی 7.4 قیراطی تزیین شده که نمادی از لوکس بودن، ظرافت، تجمل و شکوه است.

بخش پشتی این شاهکار نیز طراحی جذابی را به نمایش می‌گذارد که شامل طلای رزگلد و لوگوی نمادین اپل است. برای افزایش جذابیت آن نیز 53 الماس این شاهکار نفیس را تزئین می‌کنند. اما شگفتی‌های این گوشی به همینجا ختم نمی‌شوند و این گوشی در یک صندوق گرانیتی جذاب با وزن 7 کیلوگرم ارائه شده است. این صندوق به دقت با چرم نبوک پوشانده شده، که حسی از پیچیدگی و خاص بودن را به مخاطب القا می‌کند. از این نمونه ی گرانترین گوشی دنیا به پول ایران فقط دو عدد موجود است که آن را به یک دستگاه استثنایی کمیاب تبدیل کرده است.

گران ترین موبایل دنیا

9. گوشی iPhone 4S Elite Gold 

گوشی iPhone 4S Elite Gold یکی از گران‌ترین گوشی‌های جهان است که طراحی زیبا و خاص آن هر بیننده‌ای را شگفت زده می‌کند. Stuart Hughes که به خاطر خلاقیت در تولید محصولات لوکس شهرت دارد، 4S Elite Gold را طراحی کرد. 4S Elite Gold دومین گوشی گران قیمت جهان است و قیمتی حدود 9.4 میلیون دلار دارد. Stuart Hughes هرگز گوشی موبایلی به این گرانی نساخته بود و آن را یکی از بهترین آثار خود می‌داند. این شاهکار دارای قاب تزئین شده با 500 الماس، پنل پشتی ساخته شده از طلای 24 عیار و لوگوی شرکت اپل پر شده با الماس است. دکمه هوم آن نیز از الماس 8.6 قیراطی و کمی الماس 7.6 قیراطی ساخته شده که ضمن زیبایی، به ارزشمند بودن این گوشی افزوده‌اند.

بسته بندی این گوشی نیز طراحی چشمگیری دارد و از پلاتین و استخوان Tyrannosaurus Rex ساخته شده است. همچنین با سنگ‌های قیمتی و کمیابی از جمله پیترسیت، کارویت و اپال تزئین شده است. در این شاهکار هنری و تکنولوژی، Stuart Hughes طراحی و مهارت را با هم ترکیب می‌کند و دستگاهی را ارائه می‌دهد که مظهر تجمل و خاص بودن است.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید گوشی آیفون

گوشی های موبایل گران قیمت در دنیا

10. گوشی Falcon Supernova Iphone 6 Pink Diamond

این گوشی گران‌ترین تلفن همراه جهان است که با قیمت 48.5 میلیون دلار عرضه می‌شود. این دستگاه مجلل از طلای 24 عیار ساخته شده و با یک الماس صورتی باشکوه در پشت آن تزئین شده است. این گوشی دارای پوشش پلاتینیوم است و متعلق به نیتا آمبانی، همسر سرمایه‌دار هندی موکش آمبانی (ثروتمندترین مرد آسیا) است.

نمای بیرونی این تلفن همراه که توسط Falcon Luxury ساخته شده، با طلای صورتی و الماس تزیین شده که نمایانگر شکوه و زیبایی این گوشی است. این گوشی در دو مدل طلایی صورتی و پلاتینیوم عرضه می‌شود که مدل اول به دلیل ظاهر خیره کننده و متفاوتش انتخاب ارجح است. علیرغم قیمت بالای Falcon Supernova Iphone 6 Pink Diamond، این گوشی دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۱.۲ مگاپیکسلی دارد که در مقایسه با دوربین سایر گوشی‌های پرچمدار خیلی ساده است. با این حال از کیفیت مطلوبی را ارائه می‌دهد. این گوشی از امنیت بالایی برخوردار است و دارای یک اسکنر اثر انگشت است که در دکمه هوم تعبیه شده و یک لایه حفاظتی بیشتر را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دارای ویژگی‌های بیشتری همچون قفل رمز عبور و Find My iPhone است که از داده‌های کاربر محافظت می‌کنند.

آیفون گران ترین گوشی دنیا

سخن پایانی

گوشی‌های گران قیمت علاوه بر این که یک تکنولوژی عالی محسوب می‌شوند، یک کالای زینتی و روشی برای سرمایه گذاری نیز در نظر گرفته می‌شوند. از این گوشی‌های خاص، تعداد بسیار محدودی وجود دارد و بسیاری از کلکسیونرها و افراد ثروتمند جهان حاضرند با پرداخت هزینه زیاد آن‌ها را خریداری کنند. در این مقاله با معروف‌ترین این گوشی‌ها و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شدید تا ببینید که چرا گران قیمت هستند و کل جهان را شگفت زده کرده‌اند.

سوالات متداول

1. چرا گوشی‌های گران قیمت جهان با تعداد محدودی به بازار عرضه می‌شوند؟

در ساخت این گوشی‌ها از مواد کمیاب و بسیار باارزش استفاده شده است به همین خاطر امکان تولید انبوه آن‌ها وجود ندارد. گذشته از این، زمانی که یک محصول نادر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. به همین خاطر تولیدکنندگان این گوشی‌ها از این تکنیک برای عرضه محصولی منحصر به فرد و انحصاری استفاده کرده‌اند.

2. آیا این گوشی‌ها برای استفاده روزمره طراحی شده‌اند؟

خیر. با این که کیفیت گوشی‌های گران قیمت خیلی بالاست اما گزینه خوبی برای استفاده روزمره نیستند. این گوشی‌ها بیشتر برای کلکسیونرها و افراد علاقمند به کالاهای لوکس مناسب هستند.