بهترین تبلت دانشجویی و دانش آموزی [بررسی 7 ویژگی مهم]

امروزه و با ظهور تکنولوژی در تمام نقاط جهان، بسیاری از مشاغل و کارها با تکیه بر تکنولوژی انجام می‌شوند. کلاس‌های درس نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند و کار دانش آموزان و دانشجویان تا حد زیادی راحت شده است. وضعیت فعلی آموزش به این صورت است که روی یادگیری ترکیبی تمرکز می‌شود یعنی ضمن تقویت کلاس درس فیزیکی، از ابزارهای یادگیری دیجیتال نیز استفاده می‌شود.

یکی از ابزارهای پرکاربرد برای دانش آموزان، تبلت دانش آموزی است. تبلت‌ها با صفحه نمایش لمسی و تجربه کاربری بصری، دانش آموزان را به یادگیری علاقه‌مند می‌کنند. اگر شما هم علاقه‌مند هستید که با ویژگی‌های تبلت‌های دانش آموز و بهترین تبلت‌های موجود در مارکت آشنا شوید با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

ویژگی بهترین تبلت دانش آموزی 
• تعیین بودجه
• اندازه صفحه نمایش
• اتصال Wi-Fi یا LTE
• حافظه و ظرفیت ذخیره سازی
• سازگاری با برنامه‌های مورد نظرتان
• پشتیبانی تبلت از قلم یا خودکار
• عمر باتری
بهترین مدل‌های تبلت دانش آموز 
1. Apple Samsung Galaxy Tab A7
2. Surface Go 2 Microsoft 
3. Samsung Galaxy Tab S9+
4. Samsung Galaxy Tab S9+
5. Samsung Galaxy Tab A9+
6. Xiaomi Redmi Pad SE

تبلت برای دانش آموزان

ویژگی بهترین تبلت دانش آموزی و دانشجویی

اگر قصد دارید برای خودتان یا فرزندتان بهترین تبلت مخصوص دانش آموزان یا دانشجویان را تهیه کنید باید به یک سری عوامل توجه کنید. با انتخاب هوشمندانه می‌توانید تبلتی را خریداری کنید که مدت طولانی عمر می‌کند و تمامی نیازهای آموزشی‌تان را برطرف می‌کند. برخی از فاکتورهای مهمی که هنگام خرید تبلت باید مد نظر بگیرید شامل این مواردند:

تعیین بودجه

قبل از هر اقدامی باید مشخص کنید که چقدر می‌توانید برای دستگاه جدیدتان هزینه کنید. تعیین بودجه روی انتخاب برند و مدل تاثیر زیادی خواهد گذاشت. برای این کار بنویسید که در حال حاضر چقدر پول در حساب بانکی‌تان دارید و چه مقدار از آن را می‌توانید به خرید تبلت دانش آموز اختصاص دهید. به یاد داشته باشید که برخی از شرکت‌های لوازم الکترونیکی، دستگاه‌های هوشمند خود را بدون تجهیزات و لوازم جانبی ضروری همچون آداپتور، شارژر و غیره به فروش می‌رسانند.

بنابراین باید هزینه خرید این لوازم را هم در نظر بگیرید و کل پس اندازتان را صرف تبلت نکنید. زمانی که بودجه‌تان مشخص شد، دنبال بهترین تبلت دانشجویی و دانش آموزی در همان دامنه قیمتی بگردید. در این میان از خواندن نظرات کاربران هم غافل نشوید زیرا این کار به انتخاب تبلت درست کمک شایانی می‌کند.

اندازه صفحه نمایش

اکثر تبلت‌ها با صفحه نمایشی بین 7 تا 12 اینچ عرضه می‌شوند. البته ممکن است تبلت‌هایی با اندازه بزرگ‌تر را نیز پیدا کنید. برای یافتن اندازه صفحه نمایش مناسب، باید مشخص کنید که قرار است چه کارهایی را که با تبلتتان انجام دهید. به عنوان مثال، وب گردی و تکالیف مربوط به مدرسه را می‌توان در تبلت‌های کوچک‌تر انجام داد. اما اگر می‌خواهید آثار بصری و گرافیکی باکیفیتی را ایجاد کنید یا تبلتتان را کاملاً جایگزین لپ تاپ کنید، حداقل یک تبلت با صفحه نمایش 10 اینچی را به جای خرید لپ تاپ در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی 11 ویژگی مهم در لپ تاپ های دانش آموزی

برترین تبلت دانش آموزی

اتصال Wi-Fi یا LTE

مهم‌ترین ویژگی تبلت دانش آموز اتصال Wi-Fi یا LTE، در حالی که برخی از تبلت‌ها فقط می‌توانند به وای فای یا هات اسپات متصل شوند، برخی دیگر از تبلت‌های دانش آموز دارای یک شیار برای سیم کارت هستند و بنابراین از اتصال سلولی هم پشتیبانی می‌کنند. به عنوان یک دانش آموز یا دانشجو، انتخاب دستگاهی با اتصال LTE برای شما بهتر است. به این خاطر که ممکن است در مسیر مدرسه یا دانشگاه دسترسی به شبکه وای فای نداشته باشید. اتصال LTE این اطمینان را به شما می‌دهد که همیشه به شبکه اینترنت پرسرعت دسترسی دارید.

حافظه و ظرفیت ذخیره سازی

این دو عامل به طور قابل توجهی بر بهره‌وری و سرعت تبلت دانش آموزی شما تاثیر می‌گذارند. به طور خلاصه، هر چه حافظه داخلی (RAM) دستگاهتان بیشتر باشد، بهتر می‌تواند برای چندوظیفگی (انجام همزمان چند کار) مناسب باشد. بنابراین، اگر نیاز به استفاده همزمان از چندین برنامه دارید، باید به دنبال تبلت‌هایی با رم 4 گیگابایتی و بیشتر باشید.

حافظه ذخیره‌سازی نیز مشخص می‌کند که چه تعداد برنامه و فایل را می‌توانید در دستگاهتان ذخیره کنید. به عنوان یک دانش آموز، احتمالاً به فضای زیادی برای عکس‌ها، جزوه‌ها و پروژه‌هایتان نیاز دارید. پس بهتر است سراغ دستگاه‌هایی با فضای ذخیره‌سازی زیاد بگردید.

برترین تبلت ها برای دانش آموزان

سازگاری با برنامه‌های مورد نظرتان

به عنوان یک دانش آموز یا دانشجو، به ابزارها و اپلیکیشن‌های کاربردی زیادی نیاز دارید که می‌توانند تحصیل را برای شما آسان‌تر کنند. به همین خاطر بهتر است فهرستی تهیه کنید از همه برنامه‌هایی که در حال حاضر استفاده می‌کنید و برنامه‌هایی که در آینده باید استفاده کنید. سپس، بررسی کنید که آیا تبلت مورد نظرتان با این برنامه‌ها سازگار است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند یا نه.

پیشنهاد مطالعه: بررسی 9 مورد از نکات انتخاب تبلت

پشتیبانی تبلت از قلم یا خودکار

خیلی از افراد هنگام خرید تبلت، قلم و خودکار را جزء لوازم جانبی ضروری نمی‌دانند، اما این ابزار می‌توانند فوق‌العاده مفید باشند. اول از همه، اگر دانش آموز خلاقی هستید و به هنر دیجیتال علاقه دارید، بهتر است تبلتی را خریداری کنید که با قلم یا خودکار عرضه می‌شود یا از این ابزار پشتیبانی می‌کند. این ابزار همچنین کمک می‌کنند تا یادداشت‌های دست نویستان را مستقیماً روی دستگاه ثبت کنید. به همین خاطر، انتخاب این تبلت‌ها می‌تواند کمک کند که تجربه کاربری راحت‌تر و جذاب‌تری داشته باشید. 

عمر باتری

به عنوان یک دانش آموز یا دانشجو، ممکن است نیاز داشته باشید تبلتتان را همه جا همراه ببرید. به همین خاطر باید مدل‌هایی با عمر باتری زیاد را انتخاب کنید تا نیاز نباشد مرتب دنبال پریز برق بگردید و مدام منتظر شارژ شدن تبلتتان باشید. بهتر است تبلت‌هایی که فناوری فست شارژ دارند، را خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: بررسی 6 فاکتور مهم در انتخاب تبلت برای کودکان

بهترین مدل‌های تبلت دانش آموز 

در اینجا به معرفی بهترین تبلت های دانشجویی و دانش آموزی پرداخته‌ایم:

1. تبلت Apple iPad 2021

یکی از بهترین تبلت‌ها برای دانش آموزان و دانشجویان تبلت Apple iPad 2021 است. این تبلت هنوز هم جک هدفون و پورت لایتنینگ دارد که به آن این امکان را داده که با لوازم جانبی‌ای که دارید به خوبی هماهنگ شود. iPad 2021 همچنین به‌روزرسانی‌های جدید و عالی‌ای را ارائه می‌دهد. برای مثال وب کم 12 مگاپیکسلی آن نسبت به دوربین 1.2 مگاپیکسلی مدل قبلی به روز رسانی شده است. همان طور که در راهنمای خرید تبلت اپل بررسی کردیم این شرکت همچنین قابلیت جدیدی به نام Center Stage را اضافه کرده که به شما کمک می‌کند تماس گروهی باکیفیتی داشته باشید. در این قابلیت شما یا هر سوژه اصلی دیگری به هر سمتی حرکت کنید، زاویه دوربین به صورت خودکار تغییر کرده و سوژه را در مرکز قرار می‌دهد. 

تراشه ارتقا یافته A13 Bionic در این تبلت نیز اطمینان می‌دهد که iPad 2021 عملکرد سریعی دارد. به‌علاوه می‌توانید با استفاده از قلم اپل نسل اول، به راحتی یادداشت برداری کنید. iPad 2021 همچنین دارای صفحه نمایش و عمر باتری عالی، صدای قدرتمند و هر چیزی است که دانش آموزان و دانشجویان نیاز دارند. تنها ایراداتی که می‌توان از این تبلت گرفت طراحی قدیمی با حاشیه‌های بزرگ و نداشتن جایی برای نگه داشتن قلم اپل است.

مشخصات فنی:

  • CPU: A13 Bionic
  • رزولوشن دوربین: 8 مگاپیکسل (اصلی)، 12 مگاپیکسل (سلفی)
  • صفحه نمایش: 10.2 اینچ رزولوشن 2160×1620 پیکسل
  • فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت، 256 گیگابایت
  • پورت‌ها: لایتنینگ، هدفون

پیشنهاد مطالعه: تبلت از کجا بخریم؟

تبلت Apple iPad 2021

2. تبلت Samsung Galaxy Tab A7

تبلت Galaxy Tab A7 یک تبلت 10.4 اینچی عالی برای دانش آموزانی است که به دستگاهی بادوام و باکیفیت برای تحقیق، مطالعه، یادگیری از راه دور و انجام تکالیف اولیه خود نیاز دارند. اگر قصدتان کار با برنامه‌های ویرایش، جستجوی اینترنتی یا حتی پخش فیلم است، Tab A7 یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. باتری این تبلت در تست باتری‌ای که کارشناسان انجام دادند 13 ساعت و 13 دقیقه دوام آورد. این تبلت همچنین از تکنولوژی تشخیص چهره برای باز کردن قفل دستگاه استفاده می‌کند. اگر چه سرعت این تبلت به اندازه iPad نیست و صفحه‌نمایش آن نیز چندان روشن نیست، اما این عوامل برای شما مشکل ساز نمی‌شوند. در آخر می‌توانید یک صفحه کلید را به این تبلت وصل کنید تا با راحتی بیشتری تکالیفتان را انجام دهید.

مشخصات فنی:

  • پردازنده: Qualcomm SM6115
  • صفحه نمایش: 10.4 اینچ، 2000x1200 پیکسل
  • حافظه ذخیره سازی: 32 گیگابایت
  • رم: 3 گیگابایت
  • پورت‌ها: Ports: USB-C, microSD

تبلت Samsung Galaxy Tab A7

3. تبلت Surface Go 2 Microsoft 

تبلت Surface Go 2 بهترین تبلت دانشجویی و دانش آموزی برای کسانی است که به دنبال یک تبلت مقرون‌به‌صرفه با سیستم عامل ویندوز هستند. این تبلت عملکرد خوبی را برای انجام تکالیف مدرسه و دانشگاه ارائه می‌دهد و عمر باتری خوبی دارد. در تست‌های انجام شده، باتری این تبلت 11 ساعت و 39 دقیقه دوام آورد. تبلت Microsoft Surface Go 2 حسی شبیه کار کردن با کامپیوتر یا لپ‌تاپ را برای شما تداعی می‌کند. 

در حالی که این مدل، از ویندوز 10 به جای ویندوز 11 استفاده می‌کند، این یک نقص نیست و در واقع بسیاری از طرفداران ویندوز این ویژگی را به عنوان یک نقطه مثبت تلقی می‌کنند. صفحه نمایش 10.5 اینچی این تبلت دارای حاشیه‌های نازکی است و یک دوربین 5 مگاپیکسلی 1080p در قاب بالایی خود دارد.

مشخصات فنی:

  • پردازنده: Pentium Gold، نسل هشتم Intel Core m3
  • رزولوشن دوربین: 8 مگاپیکسل (عقب)، 5 مگاپیکسل (جلو)
  • صفحه نمایش: 10.5 اینچ، رزولوشن 1920×1280 پیکسل
  • فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت، 128 گیگابایت، 256 گیگابایت
  • رم: 4 گیگابایت، 8 گیگابایت
  • پورت‌ها: جک هدفون، USB-C، microSD، پورت سرفیس کانکت (Surface Connect)

پیشنهاد مطالعه: معرفی 5 تبلت قلمدار برتر 

تبلت Surface Go 2 Microsoft

4. تبلت Samsung Galaxy Tab S9+

Samsung Galaxy Tab S9+ انتخاب برتر برای دانش‌آموزان و دانشجویانی که عملکرد را به همه چیز ترجیح می‌دهند. تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 می‌تواند تمام نیازهای چندوظیفگی شما را برطرف کند و صفحه نمایش 12.4 اینچی AMOLED نیز پخش محتوا را با کیفیت بالاتری انجام می‌دهد. اگر به دنبال تبلتی هستید که تمام دوران تحصیلتان را با آن سپری کنید بدون این که خراب شود یا شما را اذیت کند، تبلت Samsung Galaxy Tab S9+ بهترین تبلت اندرویدی است که می‌توانید خریداری کنید.

مدل قبلی این تبلت یعنی Galaxy Tab S9 معمولی، 200 دلار ارزان‌تر از S9+ است و عملکرد خوبی دارد، اما صفحه نمایش 11 اینچی آن کوچک‌تر است که برخی از افراد این ویژگی را نمی‌پسندند. صفحه نمایش 12.4 اینچی Tab S9+ برای حالت DeX سامسونگ مناسب است و این تبلت را با چند ضربه به رایانه شخصی تبدیل می‌کند.

تبلت Tab S9+ با 256 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود که برای مدیریت همه فایل‌ها و رسانه‌های دانش آموزان یا دانشجویان کافی است. تنها ایراداتی که از این تبلت می‌توان گرفت این است که قیمت بالایی دارد و خرید آن برای کاربرانی که قصد انجام کارهای سنگین را ندارند به صرفه نیست.

مشخصات فنی:

  • صفحه نمایش: 12.4 اینچ، رزولوشن 1752×۲۸۰۰ پیکسل
  • رم: 12 گیگابایت
  • باتری: لیتیوم پلیمری 10090 میلی آمپر ساعت
  • دوربین: ۱۳ مگاپیکسل (اصلی)، ۱۲ مگاپیکسل (سلفی)
  • درگاه اتصال: USB Type-C 3.2
  • پشتیبانی از سیم کارت: تک سیم‌کارت (نانو سیم)

تبلت Samsung Galaxy Tab S9+

5. تبلت Samsung Galaxy Tab A9+

تبلت فوق العاده با LCD 11 اینچی، بلندگوهای استریو و عمر باتری طولانی، به نسبت قیمت مناسبش از بهترین تبلت های دانشجویی می‌باشد. این تبلت قادر به انجام کارهایی فراتر از تکالیف مدرسه و دانشگاه است. از آن می‌توانید برای وب گردی، تماس‌های ویدیویی، گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و سریال و انجام پروژه‌های کاری و درسی استفاده کنید. تبلت Samsung Galaxy Tab A9+ همچنین دارای پشتیبانی از 5G است که برای مواقعی مناسب است که نمی‌توانید به Wi-Fi متصل شوید.

تبلت Samsung Galaxy Tab A9+ از تراشه اسنپدراگون 695 با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه قابل ارتقاء پشتیبانی می‌کند. در حقیقت فضای ذخیره سازی این دستگاه را می‌توان با استفاده از کارت microSD تا 1 ترابایت افزایش داد که برای نگهداری فایل‌ها و اسناد زیاد با حجم بالا، عالی است.

با این حال، شایان ذکر است که این تبلت برای استفاده سبک مناسب است و اگر قصد انجام چندین کار همزمان یا گیمینگ را دارید بهتر است سراغ سایر گزینه‌ها بروید.
اما اگر به دنبال یک تبلت مقرون‌به‌صرفه با صفحه نمایش عالی، اندازه مناسب و قابل حمل هستید که با یک بار شارژ قدرت کافی برای استفاده در تمام طول روز را داشته باشد، Tab A9+ انتخابی بی‌نظیر است. این تبلت در اکثر کوله‌پشتی‌ها جا می‌شود و وزن مناسبی دارد.

مشخصات فنی:

  • صفحه نمایش: TFT LCD با رزولوشن
  • 1200×1920 پیکسل
  • حافظه: ۶۴ گیگابایت 
  • رم: ۴ گیگابایت
  • ظرفیت باتری: ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعت 
  • دوربین: ۸ مگاپیکسل (اصلی)، ۵ مگاپیکسل (سلفی)

پیشنهاد مطالعه: بررسی 5 عامل تاثیرگذار بر قیمت تبلت

تبلت Samsung Galaxy Tab A9+

6. تبلت Xiaomi Redmi Pad SE

یک تبلت عالی و قدرتمند که با خرید آن به هیچ وجه ضرر نمی‌کنید. تبلت Redmi Pad SE دارای یک صفحه نمایش بزرگ 11 اینچی واضح است که کیفیت رنگ و تصویر آن بی نظیر است. تراشه به کار رفته در Redmi Pad SE نیز قادر به انجام چند کار همزمان و اجرای همه برنامه‌های ضروری شما است. ویژگی‌های مثبت این تبلت همین جا تمام نمی‌شوند و این تبلت قابل حمل و سبک وزن است و می‌تواند یک روز کامل با یک بار شارژ دوام بیاورد.

شیائومی به خاطر عرضه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و به طور کلی گجت‌های عالی و مقرون به صرفه شناخته می‌شود. Xiaomi Redmi Pad SE نیز یکی از بهترین محصولات این کمپانی است که با کیفیت ساخت عالی و عملکرد مناسب ارائه می‌شود. این تبلت علاوه بر این که برای انجام کارهای درسی مناسب است، می‌تواند برای سرگرمی، تماشای فیلم یا اجرای بازی‌ها هم استفاده شود. همه این ویژگی‌های عالی در یک دستگاه کوچک و سبک گنجانده شده‌اند.

صفحه نمایش Redmi Pad SE از نوع LCD است و با نرخ نوسازی 90 هرتز عرضه می‌شود. این یعنی این دستگاه زمان پاسخ‌دهی کوتاهی دارد و به محض لمس و درخواست هر فرمانی، آن را سریعاً اجرا می‌کند. اگر چه روشنایی این دستگاه خیلی زیاد نیست اما همچنان برای کار کردن در محیط داخل، و حتی بیرون (در سایه) مناسب است و شما را اذیت نمی‌کند. این تبلت واقعاً یک دستگاه بی نظیر است اما همچون هر دستگاه دیگری نقاط ضعفی هم دارد. برای مثال بیشترین نارضایتی کاربران از این دستگاه به خاطر نبود بلندگوهای عالی و اسکنر اثر انگشت است.

مشخصات فنی:

  • پردازنده اصلی: Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G
  • صفحه نمایش: 11 اینچ با رزولوشن ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل
  • دوربین: 8 مگاپیکسل (اصلی)، 5 مگاپیکسل (سلفی)
  • رم: موجود در رم‌های 4/6/8 گیگابایت 
  • باتری: لیتیوم پلیمری 8000 میلی آمپر ساعت

تبلت Xiaomi Redmi Pad SE

سخن پایانی

در دنیای امروزه بسیاری از تکالیف درسی دانش آموزان و دانشجویان، دیجیتالی شده‌اند و همین موضوع باعث شده که محصلان به تبلت و دیگر ابزار دیجیتال نیاز داشته باشند. خرید بهترین تبلت دانش آموز، بسیاری از کارها را ساده‌تر می‌کند و به شما کمک می‌کند در وقتتان صرفه جویی کنید. اما از آنجایی که تبلت‌های دانش آموز زیادی در بازار موجودند و انتخاب مورد مناسب می‌تواند سخت باشد، با کمک اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار دادیم برخی از ویژگی های تبلت دانش آموز را ذکر کردیم و شما می‌توانید با مطالعه آن انتخابی بی نقص داشته باشید.

سوالات متداول

1. چرا امروزه تبلت‌های دانش آموز تا این حد پرطرفدار شده‌اند؟

تبلت‌های دانش آموز به راحت شدن انجام تکالیف و پروژه‌های مدرسه و دانشگاه کمک شایانی می‌کنند. همچنین از لپ تاپ‌ها سبک‌تر هستند و می‌توان به راحتی آن‌ها را همه جا با خود حمل کرد. به همین خاطر است که این دستگاه‌ها به انتخاب ارجح بسیاری از محصلان تبدیل شده‌اند.

2. آیا می‌توانم از تبلت برای شرکت در کلاس‌های آنلاین استفاده کنم؟

بله تبلت‌ها برای کلاس‌های آنلاین هم عالی هستند، زیرا می‌توانید تمام برنامه‌های مورد نیازتان را روی آن‌ها نصب کنید. نمایشگر تبلت‌ها نیز به اندازه کافی بزرگ است تا همه چیز را به وضوح ببینید. علاوه بر این، تبلت‌ها معمولاً دوربین‌های داخلی برای جلسات ویدیویی دارند.

3. آیا می‌توانم از تبلت به عنوان لپ تاپ استفاده کنم؟

بله، تبلت می‌تواند به عنوان لپ تاپ استفاده شود، اما این به مدل تبلت و پشتیبانی آن از لوازم جانبی بستگی دارد. برای مثال برخی از تبلت‌ها دارای صفحه کلید و ماوس هستند که می‌توانید این لوازم جانبی را به راحتی به آن‌ها وصل کنید و تجربه‌ای همچون استفاده از لپ تاپ را داشته باشید. علاوه بر این برخی از تبلت‌ها با سیستم عامل ویندوز عرضه می‌شوند که فضای آن‌ها بسیار شبیه کامپیوتر و لپ تاپ است.