بهترین تبلت های قلم دار بازار کدامند؟

تبلت‌های قلم‌دار محصولاتی هستند که با کمک آن‌ها قادر خواهید بود امور روزمره خود را راحت‌تر و سریع‌تر از گذشته پیش ببرید و کارهایی مانند طراحی دیجیتال را بسیار بهتر انجام دهید. این تبلت‌ها علاوه بر داشتن یک قلم منحصربه‌فرد که هوشمند و تخصص‌یافته است و طیف گسترده‌ای از کارها را می‌توان با استفاده از آن انجام داد، از سطح بالاتری از ظرافت و زیبایی در طراحی برخوردار می‌باشند. داشتن محصولی از این دست که که قلم هوشمند پشتیبانی می‌کند، می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روند کار و زندگی کاربران داشته باشد.

وجود یک قلم همراه با تبلت یعنی در اختیار داشتن ابزار مفیدی که می‌توانید از آن برای یادداشت‌برداری، به تصویر کشیدن ایده‌ها و... استفاده کنید. اما قبل از خریداری این محصول بایستی از موضوعاتی مانند فاکتورهای انتخاب بهترین تبلت قلم دار، ویژگی‌های متمایز و قیمت حدودی آن‌ها آگاهی لازم و کافی را داشته باشید تا وسیله‌ای باکیفیت و متناسب با نیازهای خود تهیه کنید. در راهنمای خرید تبلت های قلم دار، به طور مفصل به صفات و جزئیات این محصول خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سرفصل‌های مقاله

• تبلت قلم‌دار با تبلت‌های دیگر چه فرقی دارد؟
• فاکتورهای انتخاب بهترین تبلت قلم‌دار
• انواع قلم تبلت و کاربردهای آن
• تبلت‌های قلم‌دار برای چه کسانی مناسب هستند؟
• آیا همراه با هر تبلتی می‌توانیم از قلم استفاده کنیم؟
• محدوده قیمت تبلت‌های قلم‌دار چه‌قدر است؟
• معرفی چند تا از بهترین تبلت‌های قلم‌دار


تبلت قلم‌دار با تبلت‌های دیگر چه فرقی دارد؟

می‌توان گفت تبلت‌های قلم‌دار نسبت به انواع دیگر خود، دارای طراحی ظریف‌تر و هنرمندانه‌تری می‌باشند. همچنین به سبب داشتن یک قلم هوشمند، امکانات بیشتری برای سهولت تنظیم و کار با آن دارند. با توجه به قابلیت‌های پیشرفته‌تری که شامل حال این محصولات می‌شود، بالاتر بودن قیمت آن‌ها نسبت به نمونه‌های دیگر، دور از انتظار نخواهد بود. این وسیله‌های پرکاربرد و محبوب، ویژگی‌ها و امکانات مختلفی را پوشش می‌دهند؛ پس بهتر است در هنگام خرید تبلت‌ قلم دار، محدوده نیازهای خود را مشخص کرده و تبلتی متناسب با آن‌ها برای خود تهیه نمایید.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: نکات مهم در خرید تبلت

فاکتورهای انتخاب بهترین تبلت قلم‌دار

چگونه باید بهترین تبلت قلمی را تشخیص دهیم و همان را خریداری کنیم؟ در واقع هر شخصی برای این‌که بخواهد محصولی را خریداری کند، پارامترها و معیارهای مختلفی را مد نظر قرار می‌دهد. پس این انتخاب تا حد زیادی نسبی و شخصی‌سازی‌شده است. به طور مثال برخی افراد ترجیح می‌دهند تبلتی را خریداری کنند که از نظر سخت‌افزار باکیفیت‌تر باشد و یا برای تولید آن از مواد اولیه مرغوب‌تری استفاده شده باشد.

برخی افراد مانند طراحان دیجیتال و گرافیست‌ها نیز به محصولی نیاز خواهند داشت که کارایی و کیفیت قلم آن بسیار بالا باشد تا پاسخگوی نیازهای آنان باشد. از فاکتورهای مهم دیگر در انتخاب بهترین تبلت های قلم دار می‌توان به برند، قیمت، ضمانت و میزان محبوبیت اشاره کرد. در ادامه چند تا از مهم‌ترین عوامل موثر در انتخاب بهترین تبلت‌ های قلمدار را مفصلا ارائه خواهیم داد.

1- بودجه و قیمت:

اکثر تبلت‌های قلم‌دار جزء انواع پرچمدار خود محسوب می‌شوند و به همین علت، قیمت بسیار بالایی دارند که شاید پرداخت آن برای همه کسانی که به این محصول نیاز دارند، منطقی و میسر نباشد. اما برخی از برندها گزینه‌های اقتصادی‌تری را به مشتریان و کاربران پیشنهاد می‌دهند که ممکن است متریال، طراحی، سخت‌افزار یا باتری آن‌ها کمی ضعیف‌تر باشد. برخی از کمپانی‌های معتبر نیز هستند که علاوه بر ارائه محصولات باکیفیت و مرغوب، قیمت مناسبی را نیز برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند تا تمامی کاربران بتوانند از این وسلیه کاربردی بهره‌مند شوند. برای آگاهی بیشتر می‌توانید به بررسی 5 عامل تاثیرگذار بر قیمت تبلت بپردازید.

2- صفحه نمایش تبلت:

یکی از مهم‌ترین مواردی که در حین خرید یک تبلت قلم‌دار باید به آن دقت زیادی شود، صفحه نمایشی است که برای تولید آن در نظر گرفته شده است. هرچه کیفیت این آیتم بهتر باشد، نهایتا تصاویر با وضوح و دقت بالاتری نمایش داده خواهند شد و تجربه بهتری از کار کردن و یا تماشا کردن را برای شما خواهند ساخت. علاوه بر آن، هرچه یک صفحه نمایش بزرگ‌تر باشد، نمایش جزئیات در آن بهتر انجام خواهد شد. پس اندازه و وضوح صفحه نمایش تبلتی که انتخاب می‌کنید را حتما در نظر داشته باشید.

3- سیستم عامل و رابط کاربری:

بسته به این موضوع که شما سیستم عامل اندروید یا ios را ترجیح می‌دهید، می‌توانید یک آیپد یا تبلت مرغوب و مناسب را برای انجام امور مختلف خود انتخاب نمایید. خوشبختانه هردو سیستم عامل نام‌ برده‌ شده از عملکرد بسیار خوب و بهینه‌ای برخوردار هستند و انتخاب بین آن‌ها به نوعی سلیقه‌ای است چون هر یک از آن‌ها دارای مزایا و برتری‌های خاص خود هستند. مثلا سیستم عامل ios در سرعت بارگذاری اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلف و اندروید در رابط کاربری بسیار زیبا و آسان از برتری‌هایی برخوردار می‌یاشند.

4- طول عمر و ماندگاری باتری:

محصولاتی که صفحه نمایش و یا ابعاد بزرگ‌تری داشه باشند به طبع میزان مصرف باتری بیشتری هم خواهند داشت. بنابراین چنان‌چه می‌خواهید که تبلت شما برای مدت زمان بیشتری شارژ خود را نگه‌دارد و طول عمر باتری برای شما جزء نکات مهم و اساسی است، بهتر است تبلتی را خریداری کنید که صفحه نمایش آن‌ها زیاد بزرگ نباشد. البته کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده این محصولات اکثرا از باتری‌هایی با ظرفیت بالا برای تولید محصولاتشان استفاده می‌کنند تا بتوانند پاسخگوی نیاز انواع کاربران در طول شبانه روز باشند.

پیشنهاد مطالعه: 7 مورد از دلایل کند شارژ شدن تبلت

انواع قلم تبلت و کاربردهای آن 

در یک دسته‌بندی کلی می‌توان گفت قلم‌های تبلت به دو نوع نوری و لمسی تقسیم شده‌اند که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود هستند. در ادامه به بررسی این دو نوع از قلم خواهیم پرداخت.

• قلم نوری:

این وسیله بر اساس کاربردهای خاص خود به صورت بسیار مجهز، پیشرفته و مدرن بعد از صفحه کلید و موس به بازار وارد شد. این محصول از مدل‌های ساده و اولیه تا بسیار حرفه‌ای برای کاربردهای گوناگون موجود می‌باشد. قلم نوری شامل یک دستگاه ورودی است که حساسیت آن به نور باعث می‌شود تا بتوان به کمک آن تغییرات مختلفی را روی داده‌هایی نظیر متن یا تصویر اعمال نمود؛ در واقع این محصول توسط پرتو الکترون اشعه کاتد اسکن می‌شود و با تشخیص تغییرات روشنایی پیکسل‌های دور و اطراف نقطه مورد نظر، وقوع این رویداد را به نمایشگر ارسال می‌کند.

این ابزار شامل دو جزء اصلی که یک پد صاف و مستطیلی که روی آن کشیده می‌شود و یک قلم که برای قرار دادن اشکال روی پد تعبیه شده است، می‌باشد. از انواع مختلف این قلم می‌توان به قلم سیمی، باتری‌دار، طراحی، نوری LED و با نمایشگر و بدون نمایشگر اشاره نمود. این وسیله مفید عمدتا برای هایلایت کردن متن و یا ویرایش داده‌های روی نمایشگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. قلم نوری در موارد بسیاری همچون تدریس آنلاین، نقاشی دیجیتال، پزشکی، معماری، مهندسی، گرافیک و... کاربرد فراوانی دارد.

• قلم لمسی:

نام دیگر این قلم، استایلوس می‌باشد که ابزاری جانبی برای استفاده از تبلت و گوشی‌ هوشمند امروزی به شمار می‌رود و شمایلی همانند یک خودکار دارد؛ اما تفاوت آن با خودکار در این است که بر روی نوک آن هیچ‌گونه جوهری قرار نگرفته است. این قلم از طریق تکنولوژی خازنی یا مقاومتی، فشار را به تبلت مورد نظر انتقال می‌دهد و چون اساس کار در آن همان فشار وارد شده به صفحه نمایش است، نیازی به رابط اضافه‌ای بین قلم و دستگاه نخواهد بود. این محصولات به دو نوع اکتیو یا فعال و پسیو یا غیرفعال تقسیم می‌شوند.

قلم‌های اکتیو مانند یک خودکار معمولی نوک تیزی دارند و مقاومتی هستند و درون آن‌ها یک حافظه داخلی وجود دارد و اغلب به دلیل وجود تجهیزات الکترونیکی که داخل آن‌ها تعبیه شده است، سایز نسبتا بزرگ‌تری دارند. قلم لمسی فعال قابلیت پاک کردن و تنظیم فشار را داراست که این امکان موجب طراحی بسیار تمیزتر می‌شود. همچنین این نوع از قلم با استفاده از بلوتوث یا کابل به دستگاه شما متصل خواهد شد.

در صورتی که قلم‌های لمسی پسیو درون خود تجهیزات الکترونیکی خاص ندارند و برای اتصال به دستگاه شما به هیچ‌گونه تنظیماتی احتیاج نخواهند داشت. این محصول خازنی است و شامل حافظه داخلی نیست و از قابلیت‌هایی نظیر پاک کردن و سنسور تنظیم فشار برای انجام طراحی بهره نمی‌برد و به همین خاطر قیمت پایین‌تری نیز دارد. قلم لمسی یا استایلوس در طراحی، گرافیک، یادداشت‌برداری سریع و آسان، بازی کردن و... کاربرد فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه تبلت خود را ریست کنیم؟

تبلت‌های قلم‌دار برای چه کسانی مناسب هستند؟

این نوع از تبلت برای افرادی مناسب است که به دنبال یک دستگاه چندمنظوره برای کار و سرگرمی هستند. این دستگاه‌ها به طور اختصاصی برای کاربرانی که به طور مداوم با نرم‌افزارهایی مانند Procreate، sketch، Illustrator، Photoshop و... کار می‌کنند، بسیار کاربردی و مفید عمل خواهند نمود. این محصولات این امکان را به شما می‌دهند تا با استفاده از قلم نوری به صورت دقیق ترسیم و برای طراحی، نوشتن، برجسته کردن و روتوش و ادیت عکس‌ها از آن استفاده کنید.

همچنین اگر شما در جستجوی دستگاهی هستید که بتوانید با استفاده از آن به راحتی یادداشت‌برداری کنید و یا فایل‌های متنی خود را با یکدیگر هماهنگ کنید، به‌کارگیری تبلت‌های قلم‌دار به شما توصیه می‌شود. چنین وسیله‌هایی اغلب دارای امکاناتی مانند شناسایی خط‌های دست‌نویس، ترجمه و تشخیص خط خوانا، موتورهای تبدیل نوشتار به گفتار و گفتار به نوشتار و... هستند که از آن‌ها برای یادداشت‌برداری و گرفتن خلاصه‌های مفید استفاده می‌شود.

آیا همراه با هر تبلتی می‌توانیم از قلم استفاده کنیم؟

بسیاری از تبلت‌های مدرن و امروزی دارای قلم لمسی هستند و از آن پشتیبانی می‌کنند تا استفاده از آن‌ها آسان‌تر شود. برخی از آن‌ها همراه با قلم به عنوان بخشی از بسته‌بندی اولیه در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند. اما در صورتی که می‌خواهید یک قلم برای آیپد خود داشته باشید، می‌بایست آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. استفاده از قلم در آیپد برای طراحان دیجیتال امری مرسوم و رایج است. در کل باید گفت که گرچه اکثر تبلت‌ها قابلیت پشتیبانی از قلم را دارند اما نمی‌توان این امر را به تمامی آن‌ها نسبت داد.

محدوده قیمت تبلت‌های قلم‌دار چه‌قدر است؟

در نظر داشته باشید که محدوده قیمت تبلت‌های قلم‌دار به عوامل زیادی مانند صفحه نمایش، ابعاد، کیفیت قلم، سخت‌افزار، مواد اولیه استفاده شده، برند شرکت و... بستگی دارد و شما با گزینش میان این عوامل و بودجه‌ای که در نظر دارید، قادر خواهید بود محصولی را انتخاب و خریداری کنید که هزینه و کاربردها و ویژگی‌های آن با نیازها و خواسته‌هایی که شما از یک تبلت دارید، همخوانی داشته باشند. اما در کل می‌توان گفت که محدوده قیمت این محصولات از 18 میلیون تومان به بالا می‌باشد و طبیعتا هرچه امکانات و کیفیت محصول انتخابی شما بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

معرفی چند تا از بهترین تبلت‌های قلم‌دار

در این قسمت شما را با چند نمونه از بهترین تبلت های قلم دار آشنا خواهیم نمود که عبارتند از:

1. از بهترین تبلت های قلم دار سامسونگ با صفحه نمایش عالی که از اینترنت  4.5G نیز پشتیبانی می‌کند، تبلت 10.5 اینچی سامسونگ مدل S6 P619 را به شما توصیه می‌کنیم.

تبلت 10.5 اینچی سامسونگ مدل S6 P619

 

2. در صورتی که به دنبال یک تبلت هستید که قیمت واقعا به‌صرفه و پردازنده فوق‌العاده‌ای داشته باشد، تبلت سامسونگ مدل Tab A7 Lite SM-T225 ظرفیت 32 گیگابایت مناسب شماست.

تبلت سامسونگ مدل Tab A7 Lite SM-T225


3. چنان‌چه به دنبال تبلتی هستید که دارای کانکتور مغناطیسی و 128 گیگابایت حافظه داخلی باشد، گلکسی تب اس 8 سامسونگ SAMSUNG GALAXY TAB S8 را خریداری کنید.

تبلت گلکسی تب اس 8 سامسونگ


4. اگر در جستجوی تبلتی هستید که نرخ تازه‌سازی تصویرش بالا باشد و از جدیدترین امکانات پشتیبانی کند، تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 8 آلترا – 5جی – 128 گیگابایت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 8 آلترا


5. در صورتی که یک تبلت با رزولوشن عالی می‌خواهید که از HDR10+ نیز پشتیبانی کند، گلکسی تب اس 8 پلاس سامسونگ SAMSUNG GALAXY TAB S8 PLUS گزینه مناسبتان خواهد بود.

SAMSUNG GALAXY TAB S8 PLUS

 

سخن پایانی

تبلت‌های قلم‌دار با قابلیت‌های متنوعی که ایجاد می‌کنند، برای امور مختلفی مانند طراحی دیجیتال، گرافیک و طراحی لوگو، یادداشت‌برداری، بازی کردن و... بسیار مناسب و مفید هستند. این محصولات علاوه بر داشتن یک قلم، از طراحی بهتر و سخت‌افزار و متریال بهتری نسبت به انواع دیگر خود می‌باشند و طبعا قیمت نسبتا بالاتری نیز دارند.

در انتخاب و خرید این محصولات باید به عواملی مانند تناسب بودجه و قیمت، ابعاد و کیفیت صفحه نمایش، سیستم عامل و رابط کاربری و طول عمر و ماندگاری باتری توجه کنیم. اگر به مشاغلی مانند طراحی و گرافیک مشغولید و یا بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهید یا نیاز به یادداشت‌برداری سریع دارید، این دستگاه به شما توصیه می‌شود. با اطلاعاتی که ارائه شد، حال در مورد انواع تبلت قلم‌دار و کاربردها و موارد استفاده آن‌ها آگاهی لازم را دارید و می‌دانید که برای یافتن بهترین و مناسب‌ترین نمونه برای خود، باید چه فاکتورهایی را در نظر بگیرید.

سوالات متداول

1) تبلت قلم‌دار برای چه افرادی مناسب است؟

علاوه بر آسان‌تر و سریع‌تر انجام دادن کارهای روزمره با استفاده از این تبلت‌ها، افرادی مانند گیمرها یا طراحان دیجیتال و کسانی که به مشاغل اداری مشغولند و باید از سخنرانی‌های مختلف یادداشت‌برداری کنند، با استفاده از این محصول می‌توانند بهتر به کارهای خود بپردازند.

2) قیمت تبلت‌های قلم‌دار چه‌قدر است؟

محدوده قیمت تبلت‌های قلم‌دار به عوامل زیادی از جمله صفحه نمایش، ابعاد، طول عمر باتری، برند و شرکت و... بستگی دارد اما در کل می‌توان گفت این محدوده از 18 میلیون تومان به بالا می‌باشد.