چه مشخصاتی می تواند در تعیین قیمت تبلت موثر باشد؟

تبلت ها دستگاه های هوشمند و کاربردی هستند که توسط کاربران مختلف و برای اهداف متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از کاربران این دستگاه ها کودکان و دسته بعدی نیز بزرگسالانی هستند که از تبلت برای وب گردی، فیلم دیدن، برنامه ریزی کارهای روزانه و مواردی مشابه استفاده می کنند. تبلت در واقع دستگاهی میان یک گوشی هوشمند و یک لپ تاپ مینی است که می تواند قابلیت های مختلفی را ارائه دهد. با مقایسه قیمت موبایل با تبلت و بررسی ویژگی های مورد نیاز، کاربران خرید یکی از این دستگاه ها را برای انجام کارهای خود در نظر می گیرند.

اما یکی از مهم ترین موارد در خصوص خرید تبلت، بحث قیمت است. اگر برای خرید این دستگاه ها به بازار گوشی و تبلت های هوشمند سری بزنیم متوجه خواهیم شد که قیمت انواع تبلت بر اساس شاخصه ها و قابلیت های مختلفی تعیین می شود. در نتیجه باید با در نظر گرفتن این ویژگی ها و نیازی که از یک تبلت داریم، در زمان خرید بهترین و مقرون به صرفه ترین تبلت را خریداری کنیم. در این مقاله می خواهیم به مواردی که می تواند قیمت یک تبلت را تعیین کند بپردازیم و با بررسی قیمت موبایل و تبلت های بازار، برخی از بهترین گزینه های موجود برای خرید را معرفی کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • چه مشخصاتی می تواند در تعیین قیمت تبلت موثر باشد؟
  • تعیین قیمت تبلت با توجه به نوع کاربرد این دستگاه ها
  • آیا با توجه به قیمت تبلت، خرید تبلت گزینه هوشمندانه ای است؟
  • به چه دلایلی یک تبلت می تواند گزینه بهتری نسبت به یک گوشی هوشمند باشد؟
  • آیا باید برای خرید تبلت هزینه زیادی بپردازیم؟

 تعیین قیمت تبلت

چه مشخصاتی می تواند در تعیین قیمت تبلت موثر باشد؟

در تعیین قیمت یک تبلت و این که قیمت تبلت چقدر باشد، یک سری ویژگی ها و مشخصات تاثیر گذار است. در نتیجه در زمان خرید این دستگاه ها و انتخاب بهترین و ایده آل ترین مدل، به نحوی که تبلت مورد نظر با بودجه ای که برای خرید تبلت در نظر داریم مطابقت داشته باشد، باید ابتدا به این ویژگی ها برای خرید توجه کرد. مهم ترین معیارهای موثر در قیمت انواع تبلت شامل موارد زیر می شود:

  • برند سازنده تبلت
  • ویژگی های سخت افزاری تبلت
  • کیفیت ساخت و طراحی تبلت
  • سال ساخت دستگاه
  • خرید قسطی یا نقدی تبلت

این ویژگی ها مشخص می کند که قیمت تبلت چقدر است و برای خرید یک تبلت حداقل و حداکثر چه هزینه ای را باید در نظر بگیرید. علاوه بر این مشخصات مورد مهم دیگری که می تواند تعیین کننده قیمت یک تبلت باشد، نوع نیاز کاربر است. در واقع باید دید در زمان خرید آنلاین تبلت یا خرید حضوری این دستگاه ها چه معیارها و کاربردهایی برای شما به عنوان خریدار اولویت دارد و سپس بر اساس این اولویت ها، قیمت نهایی خرید یک تبلت مناسب را تعیین کرد. موضوع دیگر این که برای خرید این دستگاه ها نباید تنها به یک فروشگاه بسنده کرد و بهتر است هنگام خرید با استعلام قیمت تبلت و موبایل هایی از مدل ها و برندهای مختلف، بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه را خریداری کرد.

برند سازنده تبلت

اولین و مهم ترین چیزی که می تواند روی قیمت تبلت تاثیر بگذارد، برند سازنده دستگاهی است که خریداری می کنید. در واقع هر برند بسته به میزان شهرتی که دارد، کیفیت و فناوری که برای ساخت محصولات خود به کار می گیرد و سیاستی که دنبال می کند، قیمت های متفاوتی را برای محصولات خود تعیین می کند.

در بین برندها می توان گفت که تبلت های برند اپل که آنها را با عنوان آیپد می شناسیم جزو تبلت های رده بالا و گران قیمت بازار هستند و معمولا با استعلام قیمت تبلت متوجه بالاتر بودن قیمت این محصولات خواهیم شد. دسته دیگر محصولات بازار نیز تبلت های اندرویدی هستند که تنوع آنها بسیار بالاست و برندهای شناخته شده مختلفی در بازار فروش تبلت محصولات خود را عرضه می کنند.

بیشتر بخوانید : مقایسه قدرتمندترین ترایشه های موبایل

برندهای مشهور بازار شامل سامسونگ، سونی، لنوو، ایسر، آمازون، شیائومی و ... هستند. هر یک از این برندها مجموعه ای از انواع تبلت ها را با مشخصاتی متفاوت تولید و عرضه می کنند که برخی از آنها در دسته تبلت های ارزان قیمت بازار قرار دارند و برخی نیز جزو تبلت های گران قیمت و رده بالای بازار دستگاه های هوشمند هستند. در نتیجه یکی از مهم ترین معیارهای تعیین کننده این که قیمت تبلت چقدر باشد، برند سازنده این دستگاه هاست.

ویژگی های سخت افزاری تبلت

قطعاتی که در یک تبلت مورد استفاده قرار می گیرد یکی از مهم ترین مواردی است که در برآورد قیمت انواع تبلت تاثیر گذار خواهد بود. قطعات سخت افزاری در کنار فناوری ساخت و ویژگی های مبتنی بر تکنولوژی که در هر یک از این دستگاه ها به کار رفته است مورد مهمی است که قطعا موجب تفاوت بین قیمت مدل های مختلف تبلت با یک دیگر می شود.

منظور از این قطعات نوع تراشه یا پردازنده به کار رفته در تبلت ها، میزان و ظرفیت رم و هارد تبلت، نوع باتری و کیفیت و طول عمر مفید آن، فناوری به کار رفته در پنل نمایشگر تبلت، گرافیک دستگاه، فناوری لمسی به کار رفته در نمایشگر، کیفیت صدا و تصویر و مواردی از این دست است که هر یک می تواند با کیفیتی متفاوت و در سطوح مختلف در تبلت ها مورد استفاده قرار بگیرند. بسته به نوع این قطعات سخت افزاری و کیفیت و قابلیتی که دارند، قیمت تبلت های مختلف تعیین خواهد شد.

برای مثال در تبلت های جدید اپل که از پردازنده اختصاصی M1 این شرکت در آنها استفاده شده است، شاهد قیمت بالاتری نسبت به مدل های پیشین این کمپانی هستیم. در خصوص رم بالاتر و گرافیک قدرت مند تر نیز قیمت انواع تبلت به نسبت بیشتر خواهد بود.

از این رو باید در زمان استعلام قیمت تبلت و موبایل و بررسی قیمت های مختلف، مدل دستگاه را در نظر گرفت و با بررسی مشخصات سخت افزاری هر مدل، قیمت تمام شده را در نظر گرفت. قطعا هر چه مشخصات سخت افزاری یک تبلت پیشرفته تر و سطح بالاتر باشد، قیمت نیز بالاتر خواهد بود.

 استعلام قیمت تبلت و موبایل

کیفیت ساخت و طراحی تبلت

مورد مهم بعدی که می تواند در تعیین قیمت تبلتی که خریداری می کنید تاثیر داشته باشد، کیفیت ساخت و سبک و ایده طراحی آن است. هر برندی در طراحی تبلت های خود از جدیدترین فناوری ها و به روزترین ایده های طراحی استفاده می کند تا در بازار رقابتی فروش تبلت برنده باشد.

منظور از سبک طراحی که مشخص است. این که تا چه میزان یک مدل طراحی زیبا و چشم گیری داشته باشد و از ایده های به روز و جذابی در ساخت آنها استفاده شده باشد، قطعا می تواند تاثیری مستقیم در این موضوع که قیمت لپ تاپ چقدر تعیین شود داشته باشد. برخی برندها مدل های جدید و پرچم دار خود را با یک ایده نو و بسیار منحصر به فرد طراحی کرده اند که از جمله آنها می توان به تبلت های سری گلکسی سامسونگ اشاره کرد.

مورد مهم بعدی کیفیت ساخت تبلت است که تعیین می کند بدنه این دستگاه ها تا چه میزان دوام دارد و از چه متریالی برای ساخت آنها استفاده شده است. ساخت محصولاتی با ویژگی های ضد ضربه بودن، ضد آب بودن و مواردی از این دست می تواند وجه تمایز بین کیفیت های مختلف ساخت تبلت ها را به وجود بیاورد.

در برخی از مدل های پیشرفته و رده بالا از فناوری گوریلا گلس در ساخت نمایشگر استفاده شده که علاوه بر کیفیت بالا، سطح محافظتی قابل توجهی نیز در برابر ضربه و آب خوردگی به وجود می آورد. استفاده از بدنه های آلومینیومی، ساخت تبلت هایی با وزن کم و دوام بالا و مواردی از این دست همگی جزو کیفیت های ساخت متفاوت تبلت ها هستند که موجب تفاوت بین قیمت انواع تبلت می شود. این موضوع علاوه بر تبلت ها در گوشی های هوشمند نیز مطرح است و با بررسی قیمت موبایل در مدل ها و برندهای مختلف متوجه می شویم که بسته به کیفیت ساخت و فناوری به کار رفته در طراحی این دستگاه ها، قیمت آنها نیز متفاوت خواهد بود.

سال ساخت دستگاه

مورد مهم بعدی که می تواند تعیین کننده قیمت تبلت های مختلف باشد، سال ساخت یک دستگاه است. همان طور که می دانید برندهای مطرح دنیا سالانه از جدیدترین مدل های خود رونمایی می کنند. هر چه یک مدل از سال ساخت خود دورتر می شود، به نسبت قیمت آن نیز کاهش می یابد. مدل های پرچم دار و تازه عرضه شده در هر برندی همیشه قیمت بالاتری نیز دارند. در نتیجه برای خرید تبلت هایی با قیمت پایین تر قطعا نباید به دنبال مدل های پرچم دار یا تازه عرضه شده بود.

بیشتر بخوانید : عکس 360 درجه را با دوربین موبایل بگیرید

خرید قسطی یا نقدی تبلت

در نهایت این که برای تخمین و قیمت گذاری برای یک محصول در زمان خرید، باید به نوع و شرایط خرید این محصولات نیز توجه کرد. در مواردی که خرید آنلاین تبلت یا حتی خرید حضوری به صورت نقدی باشد، ممکن است علاوه بر این قیمت مقرون به صرفه تری برای خرید می پردازید از مزیت ها و تخفیف های خرید نقدی نیز بهره مند شوید. خصوصا برخی از فروشگاه ها برای جذب مشتری در بازار رقابتی حال حاضر این گزینه ها را در نظر می گیرند. از طرفی خرید قسطی تبلت ممکن است علاوه بر قیمت تمام شده، یک هزینه اضافه نیز برای خریدار به همراه داشته باشد.

تعیین قیمت تبلت با توجه به نوع کاربرد این دستگاه ها

همان طور که گفته شد در کنار تمام مواردی که در بالا به آن اشاره شد، این موضوع که در زمان خرید تبلت چه هزینه ای را باید پرداخت کرد و قیمت تبلت چقدر است، تا حدود زیادی به این بستگی دارد که هدف از خرید این دستگاه ها چیست و چه نوع کارایی را از تبلتی که خریداری می کنیم انتظار داریم.

برای مثال در انتخاب بهترین تبلت برای کودکان می توان به دنبال گزینه های ارزان تر و مقرون به صرفه تر بود، چرا که بیشتر کاربرد تبلت برای آنها برای فیلم دیدن و بازی است. در مقابل اما برای خرید بهترین تبلت گیمینگ یا بهترین تبلت برای انجام کارهای تجاری و دانش آموزی باید به دنبال ویژگی های متفاوت دیگری بود.

در نتیجه با توجه به نوع نیازی که کاربر دارد و زمینه ای که می خواهد از دستگاه مورد نظر استفاده کند، قیمت انواع تبلت برای خرید متفاوت خواهد بود. قطعا هر چقدر یک کاربر به مشخصات پیشرفته تر و کارایی های به روزتر و قدرت مندتری نیاز داشته باشد، هزینه ای که باید برای خرید تبلت پرداخت کند نیز بیشتر خواهد بود.

قیمت تبلت

آیا با توجه به قیمت تبلت، خرید تبلت گزینه هوشمندانه ای است؟

اگر قیمت انواع تبلت را در کنار بررسی قیمت موبایل و لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی قرار دهیم، با مقایسه ای که از طریق این قیمت ها می توان انجام داد این سوال برای بسیاری از کاربران مطرح می شود که آیا خرید تبلت می تواند گزینه مناسبی باشد؟ آیا خرید تبلت بهتر است یا موبایل؟ بین خرید یک تبلت یا یک لپ تاپ کدام یک گزینه بهتری است؟

پاسخ به تمام این سوالات به موارد بسیار متفاوتی بستگی دارد که مهم ترین موضوع همان بحث کاربرد این دستگاه هاست. در کنار کاربرد، باید ویژگی هایی که با خرید یک تبلت به دست می آوریم را نیز در نظر بگیریم. برای مثال اگر با مقایسه قیمت موبایل با تبلت متوجه شدیم که قیمت هر دو یکسان است، باید با در نظر گرفتن اولویت ها، مشخصات و ویژگی هایی که هر دستگاه دارد و هدف خرید بهترین گزینه را انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید : چطور لپتاپ را به گوشی متصل کنیم ؟

به چه دلایلی یک تبلت می تواند گزینه بهتری نسبت به یک گوشی هوشمند باشد؟

با توجه به بحث قیمت انواع تبلت و بررسی قیمت موبایل در بازار، یک ایده رایج بین کاربران و خریداران این دستگاه ها این است که خرید یک تبلت می تواند به دلایلی بهتر از خرید یک گوشی هوشمند باشد. دلایلی که اکثر کاربران و حتی برخی از فروشنده ها برای ارجحیت خرید تبلت نسبت به یک اسمارت فون دارند، شامل موارد زیر می شود:

  • اولین مورد این است که با مقایسه قیمت موبایل با تبلت در اکثر موارد متوجه می شویم که تبلت ها در کل و روی هم رفته ارزان تر از گوشی های هوشمند هستند. معمولا با مقایسه مشخصات این دستگاه ها با هم، در یک سطح از قابلیت و کارایی تبلت ها گزینه های مقرون به صرفه تری نسبت به اسمارت فون های مشابه هستند.
  • تبلت ها به دلیل صفحه نمایش بزرگ تری که دارند تجربه بازی بهتری را برای کاربران فراهم می کنند. خصوصا برای کودکان، تجربه بازی با یک تبلت به مراتب بهتر از یک اسمارت فون است.
  • به صورت معمول اکثر تبلت ها عمر باتری بهتری نسبت به گوشی های هوشمند دارند.
  • تبلت ها برای تماشای محتواهای آنلاین و ویدئوهای مختلف گزینه های بسیار بهتری هستند
  • با داشتن یک تبلت راحت تر و بهتر می توان کتاب خواند، وب گردی کرد و از اخبار و و نوشته های آنلاین بهره مند شد. قطعا خواندن یک متن در یک تبلت با نمایشگر بزرگ تر و پنل روشن تر، بسیار راحت تر از خواندن آن در صفحه یک گوشی هوشمند است.  با استفاده از یک تبلت فشار کمتری به چشم ها وارد می شود.
  • برای انجام کارهای روزمره مانند بررسی اسناد و مدارک، نوشتن نامه ها، ویرایش مدارک، انجام کارهای حسابرسی، طراحی های گرافیکی یا نرم افزاری و سایر موارد مشابه در یک تبلت بسیار راحت تر و کارامدتر از یک گوشی هوشمند است. به صورت کلی تبلت ها می توانند گزینه ای ایده آل برای انجام کارهای روتینی باشند که به صورت معمول با یک لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی انجام می شود.

 خرید تبلت

آیا باید برای خرید تبلت هزینه زیادی بپردازیم؟

با استعلام قیمت تبلت می توان گزینه های مختلفی برای خرید داشت. برخی مدل ها مقرون به صرفه تر و برخی نیز جزو مدل های گران قیمت بازارند. اما همیشه نیازی نیست برای خرید تبلت سراغ گزینه های گران قیمت رفت و برخی از مدل های مقرون به صرفه بازار نیز به خوبی می توانند نیاز ما را پوشش دهند.

خلاصه

یکی از مهم ترین سوالات کاربرانی که به دنبال خرید تبلت هستند این است که قیمت تبلت چقدر است و چه معیارها و مشخصاتی می تواند تعیین کننده قیمت تمام شده هر یک از این محصولات باشد. برای خرید تبلت باید با در نظر گرفتن ویژگی هایی مانند برند سازنده، کیفیت ساخت، سبک طراحی و سخت افزار دستگاه، در کنار نوع کارایی هر یک از این محصولات قیمت انواع تبلت را برآورد کرد. با استعلام قیمت تبلت با توجه به ویژگی هایی که هر محصول دارد می توان متوجه شد که با ارتقای کیفیت و پیشرفته بودن هر مدل، قیمت این دستگاه ها نیز بیشتر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروشگاه بروز کالا تماس بگیرید.

سوالات متداول

تبلت بهتر است یا لپ تاپ؟

پاسخ به این سوال به جوانب بسیار مختلفی بستگی دارد. اما برخی مزیت های تبلت ها نسبت به لپ تاپ ها می تواند آنها را به عنوان گزینه ای ایده آل برای خرید تبدیل کند. قیمت انواع تبلت در مقایسه با لپ تاپ ها ارزان تر است و آنها می توانند به عنوان دستگاه هایی سبک و با قابلیت حمل راحت تر جایگزین لپ تاپ ها شوند.

آیا تبلت ها محصولات گران قیمتی هستند؟

در بین مدل ها و محصولات مختلف می توان قیمت های بسیار متفاوتی را مشاهده کرد. از گزینه های مقرون به صرفه و بسیار ارزان گرفته تا مدل های رده بالا که قیمت آنها بسیار بالاست، همگی می توانند گزینه ای برای خرید تبلت باشند. قیمت تبلت تا حدود زیادی به مشخصات این دستگاه ها بستگی دارد.

رنج قیمت تبلت چقدره؟

قیمت تبلت ها در برندها و مدل های مختلف از قیمت های زیر 5 میلیون تومان آغاز می شود و تا قیمت های بالاتر، تا حدود بالای 40 میلیون تومان متغیر است.