مدیرعامل فیسبوک سومین مرد ثروتمند جهان شد / راز ثروتمند شدن زاکربرگ چیست؟!

بروز کالا - اگر ما هم مانند مارک زاکربرگ ثروتمند بودیم قطعاً آدم خوشحالی بودیم. این فرد در حال حاضر از خیلی از افراد مطرح جهان ثروتمند تر بوده و می توان گفت لیاقت جایگاه کنونی رو نیز دارا می باشد.

مدیرعامل شرکت فیسبوک، مارک زاکربرگ جانشین وارن بافت سومین فرد ثروتمند جهان گردید و این موضوع رو مجله بلومبرگ روز جمعه گزارش داد.
بروز کالا
زاکربرگ در رتبه ی سوم بعد از جف بزوس مدیرعامل آمازون و بیل گیتس موسس مایکروسافت قرار گرفت. نکته جالب اینکه این موضوع اولین بار در تاریخ اتفاق می افتد که ۳ نفر ثروتمندترین افراد جهان ثروت خود رو از طریق تکنولوژی بدست آورده اند.

زاکربرگ ۳۴ سال است و ارزش ثروت او ۸۱.۶ بیلیون دلار تخمین زده شده است که ارزش سرمایه او حدود ۳۷۳ میلیون بیشتر از وارن بافت می باشد. وارن بافت ۸۷ ساله مدیرعامل و از افراد اجرایی شرکت برکشایر هاتاوی می باشد. بافت زمانی نفر اول این رتبه بندی بود اما زمانی که کارهای خیریه خود رو در سال ۲۰۰۶ شروع کرد این رتبه رو از دست داد. گزارش شده است که زاکربرگ ۹۹ درصد سهام فیسبوک در نظر داشته است به فروش برساند.

جداً از رسوایی که اخیراً برای فیسبوک اتفاق افتاد که یک کمپانی مشاوره ای به اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک دسترسی پیدا کرد و اتفاق ناگواری در زمینه اعتبار این شرکت پیش آمد ولی با این وجود میزان ریزش سهام و ارزش فیسبوک به مقدار زیادی ریزش نکرد و زاکربرگ باید از این موضوع خوشحال باشد.

زاکربرگ در زمان دانشجویی خود و با کمک هم دانشگاهی ها این سایت اجتماعی رو راه اندازی کرد و به مرور زمان و با گسترش این شبکه اجتماعی ارزش زاکربرگ هم بیشتر شد و هم اکنون حدود ۱.۵ میلیارد نفر از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

البته در طول این دوران زاکربرگ مورد حمله خیلی از افراد مانند هم دانشگاهی های خود در زمینه سهم شان درباره ی این سایت قرار گرفته است که هنوز که هنوزه پرونده خیلی از این افراد باز می باشد.
بروز کالا
بلومبرگ همچنین این موضوع رو ذکر می کند که یک پنجم سهام کل تکنولوژی جهان در اختیار مارک زاکربرگ می باشد. در مورد رتبه بندی افراد ثروتمند هم بگوییم که این رتبه بندی حدود ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان رو مورد بررسی قرار می دهد و این رتبه بندی هر روزه در نیویورک به روز رسانی می شود

بروز کالا .