آیا خبر ساخت اپل مک پرو جدید در چین حقیقت دارد؟

آیا ساخت اپل مک پرو جدید در چین حقیقت دارد؟ بله به نظر می رسد که اپل این اواخر رابطه دوستانه ای با چین داشته است. به گزارش خبرگزاری رویترز، این شرکت حدود 30 درصد از تولید خود را در خارج از کشور در نظر گرفته است. طبق گزارش روزنامه وال استریت، اپل در حال برنامه ریزی روی تولید مک پروی جدید (Mac Pro) در چین است. اما مگر رئیس جمهور ترامپ معامله با شرکت های فناوری چین را قدغن نکرد؟ پس جریان چیست؟

ساخت اپل مک پرو جدید از آمریکا به چین تغییر داده شد!

اپل در حال حاضر بخش قابل توجهی از تولیدات خود را به خارج از کشور و به چین انتقال داده است و این امر حداقل تا حدی به علت افزایش تنش بین ایالات متحده و چین است که باعث شده کالاها با قیمتی کمی گرانتر تولید شوند. گزارش شده است که شرکت اپل در مورد کاهش نرخ تولید چین و افزایش هزینه های کارگری و سایر تغییرات اجتماعی و اقصادی نگران است و تنها انگیزه ای که از این کار دارد این است که هزینه حمل و نقل قطعات از شرکت Quanta به شانگهای چین کمتر از انتقال این قطعات به آمریکا خواهد بود. پاسخ این شرکت به گزارش وال استریت کمی دفاعی بود. اپل گفت که مونتاژ تنها بخشی از فرایند تولید است و در سال گذشته 60 میلیارد دلار برای 9000 تامین کننده موجود در 30 ایالت هزینه کرده است. مک پروی جدید از قطعاتی که در آمریکا تولید شده است ساخته می شود و همچنان به طور عمده در کشور طراحی می شود. طبق گفته فروشندگان کالیفرنیایی تنها چیزی که تغییر می کند فرآیند مونتاژ مک پرو جدید است.

اپل همچنین انتظار دارد که در ماه های آینده تقاضا برای Mac Pro افزایش پیدا کند. این شرکت آخرین نسخه مک پرو را در ماه ژانویه طراحی کرد، این دستگاه مک پرو دارای طراحی قابل پیکربندی بود و از کانکتور GPU جدید، ماژول MPX و پردازنده 28 هسته ای زئون اینتل و دو کارت گرافیک AMD Radeon Pro Vega II پشتیبانی می کرد که نسبت به مک پرویی که در سال 2013 تولید شد ارتقاهای قابل توجهی پیدا کرده بود. مونتاژ مک پرو جدید در چین یک تغییر بزرگ است مخصوصا در زمان فعلی که روابط بین ایالات متحده و چین رو به وخامت است. اپل شرکت بزرگی است و تولید آن می تواند پیامدهای جدی برای میزبان های جدید (چین) و سابق (آمریکا) داشته باشد.