چگونه متن را در مک بوک کپی و پیست کنیم؟

آیا شما با مک بوک کار می‌کنید؟ آیا طریقه کپی و پیست در مک بوک را می‌دانید؟ سیستم عامل ویندوز با سیستم عامل Macos تفاوت‌های زیادی دارد و همین موضوع باعث می‌شود که بسیاری از کاربران هنگام کار کردن با مک بوک دچار مشکل شوند. کپی پیست کردن یکی از روش‌هایی است که از آن برای انتقال فایل‌ها، مدارک و نوشته‌ها از مکانی به مکان دیگر استفاده می‌شود؛ به همین علت است که بسیاری از کاربران همواره می‌پرسند که چگونه می‌توان در مک بوک فرایند کپی پیست را انجام داد؟ شما باید بدانید که کپی و پیست در مک بوک ساده است. در ادامه با فروشگاه اینترنتی بروزکالا همراه باشید تا پاسخ این سوال را دریافت نمایید.
 
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • کاربرد کپی پیست در مک بوک
  • نحوه کپی پیست کردن در مک بوک
  • کات کردن در مک بوک
  • پیست کردن در مک بوک
  • نتیجه‌گیری
  • کپی پیست در مک بوک

کاربرد کپی پیست در مک بوک

اولین و مهم‌ترین کاربردی که کپی پیست در مک بوک دارد، انتقال اطلاعات است. کاربر می‌تواند با انجام این عمل اطلاعات و داده‌های مورد نظر خود را با سرعت بالا از مکانی به مکان دیگر منتقل کند. این اطلاعات می‌تواند شامل عکس، فیلم، موسیقی، متن و هر فایل دیگری باشد. کاربرد دیگر کپی پیست، اشتراک‌گذاری مطالب است. در حقیقت کاربر می‌تواند با انجام این کار اطلاعات و مطالب مورد نظر خود را از مکانی کپی کند و آن را برای افراد دیگر ارسال نماید.

از ‌مهم‌ترین کاربردهای دستور کپی در مک بوک و دیگر سیستم‌ها همچون لپ تاپ ، صرفه‌جویی در زمان است؛ شما تصور کنید که یک کاربر نیاز به یک متن داشته باشد؛ او بدون بازنویسی کردن متن و تنها با کپی پیست می‌تواند آن متن را در تعداد نسخه‌های بیشتری در اختیار داشته باشد. از آنجا که این عمل به صورت دیجیتال انجام می‌شود، دقت بالایی نیز دارد و این موضوع ارزشمند است زیرا کاربر با خطاهایی نظیر اشتباهات تایپی مواجه نخواهد شد. کپی پیست کردن عملی بسیار مفید و اساسی است که برای کاربران امکان مدیریت سریع و موثر اطلاعات را فراهم می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مسیر موفقیت با استیو جابز

نحوه کپی پیست کردن در مک بوک

تفاوتی نمی‌کند که شما از مک بوک ایر یا پرو استفاده کنید زیرا در هر صورت نحوه کپی در مک بوک یکسان است. ابتدا شما باید بدانید که روش‌های مختلفی برای کپی در مک بوک وجود دارد. از این روش‌ها می‌توان به میانبر کیبورد، ترمینال و گزینه Copy از منوی Edit اشاره کرد.

1. استفاده از میانبر کیبورد

اگر شما قصد کپی متن در مک بوک و یا هر آیتمی را دارید، باید دکمه‌های Command و C در کیبورد را به صورت هم‌زمان انتخاب نمایید.

2. استفاده از ترمینال

از آنجا که شما کاربران گرامی با مک بوک کار می‌کنید، این امکان را خواهید داشت که با استفاده از ترمینال (Command Line) محتوای مورد نظرتان را کپی کنید. شما می‌توانید از دستور pbcopy برای کپی کردن محتوا به کلیپ بورد بهره برید.

3. گزینه Copy از منوی Edit

در روشی دیگر شما می‌توانید گزینه Copy از منوی ویرایش Edit را که در بالای صفحه وجود دارد، انتخاب نمایید.  

پیشنهاد مطالعه: بهترین لپ تاپ مک بوک 2024

کپی و پیست در مک بوک

کات کردن در مک بوک

حالا که شما با نحوه کپی کردن در مک بوک آشنا شدید، بهتر است بدانید که برای کات کردن متن یا محتوا می‌توانید از ترکیب دکمه‌های Command و X در کیبورد بهره برید. البته امکان انتخاب گزینه Cut در منوی Edit نیز وجود دارد.

پیست کردن در مک بوک

تا کنون آموختید که چگونه متن را در مک بوک کپی کنیم. شما پس از کپی کردن موارد مورد نظر خود باید آنها را در محلی پیست کنید تا نسخه دیگری از آن محتوا را در آن محل داشته باشید. بنابراین شما باید بدانید که عمل پیست کردن با استفاده از ترکیب دکمه‌های Command و V در کیبورد مک بوک انجام می‌شود. روش دیگری که می‌توانید با بهره بردن از آن محتوای کپی شده خود را پیست کنید، استفاده از منوی Edit و انتخاب گزینه Paste است.

نتیجه‌گیری

در این مقاله از مجله بروزکالا شما متوجه چگونگی کپی پیست در مک بوک شدید. اکنون شما دوستان گرامی می‌دانید که کلید‌های میانبر ویندوز و مک بوک برای این کار با هم تفاوت دارند. در طول این مقاله کلیدهای میانبر کپی، کات و پیست کردن ذکر شد.

شما با چه ترفندهای دیگری از مک بوک آشنا هستید؟

سوالات متداول

1. کلید میانبر کیبورد برای کپی کردن در محیط ویندوز چیست؟ Ctrl + C کلید‌های میانبر کپی کردن در ویندوز هستند.