راهنمای خرید بهترین مدل لپ تاپ گیمینگ ایسوس

در دنیای هیجان‌انگیز بازی‌های رایانه‌ای، لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس همچون جنگجویان بی‌همتا، بر قله‌های تکنولوژی ایستاده‌اند. بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس با طراحی خیره‌کننده و نورپردازی خلاقانه، هر گیمری را به دنیای بی‌انتهای ماجراجویی‌ها می‌برد. قدرت پردازش بی‌نظیر، نمایشگر شفاف و رنگارنگ، ذخیره‌سازی بی‌حد و مرز، همه و همه در این لپ تاپ جمع شده‌اند تا شما را به تجربه‌ای بی‌همتا از بازی‌های دیجیتال دعوت کنند.

این شاهکارهای فناورانه، همانند نگینی درخشان در دنیای بازی، انتظارات هر گیمری را برآورده کرده و تجربه‌ای ماندگار از هیجان و لذت را به ارمغان می‌آورند. این برند لپ تاپ‌های متنوعی را برای عاشقان گیمینگ عرضه کرده که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. اگر شما هم قصد خرید لپ تاپ ایسوس را دارید ولی به خاطر وجود گزینه‌های متنوع در بازار سردرگم هستید، در این مقاله شما را با بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس آشنا خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

• ارتقاء مداوم سخت افزار داخلی
• فناوری انحصاری ایسوس
• سیستم خنک کننده تقریبا بی صدا
• پشتیبانی عالی و گارانتی

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

  1. لپ تاپ ایسوس ROG Strix Scar 16 
  2. لپ تاپ ایسوس TUF Dash F15
  3. لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14 (2024)
  4. لپ تاپ ایسوس ROG Flow X16

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

اگر می‌خواهید بدانید که چرا لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس گزینه مطلوبی هستند، در این بخش پاسخ خود را خواهید یافت:

ارتقاء مداوم سخت افزار داخلی

هر زمانی که Nvidia کارت‌های گرافیکی جدید منتشر می‌کند، Intel پردازنده‌های خود را ارتقا می‌دهد یا فناوری ذخیره‌سازی، به‌روزرسانی دریافت می‌کند، کاربران (به خصوص گیمرها) بی صبرانه منتظر می‌مانند تا شرکت‌های ساخت لپ تاپ از این فناوری‌ها در دستگاه‌های خود استفاده کنند. اما شرکت ایسوس طرفداران خود را منتظر نمی‌گذارد و فورا این تکنولوژی‌های جدید را در دستگاه‌های خود به کار می‌گیرد. این یعنی هر زمانی که قصد خرید لپ تاپ جدید و پیشرفته داشتید، ایسوس شما را ناامید نمی‌کند. زیرا به طور مرتب خود را با تکنولوژی نوین وفق می‌دهد و طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های جدید را عرضه می‌کند.

فناوری انحصاری ایسوس

لپ تاپ‌های گیمینگ این شرکت علاوه بر سخت‌افزار برترشان، همراه با فناوری انحصاری ایسوس عرضه می‌شود. این فناوری‌ها کمک می‌کنند که با سفارشی کردن عناصر گوناگون مطابق با میل‌تان، تجربه گیمینگ بهتری داشته باشید. برای مثال این شرکت از فناوری Eye Care یا فناوری محافظت از چشم در دستگاه‌های خود استفاده می‌کند که ایمنی چشمان‌تان هنگام گیمینگ را تضمین ‌می‌کند.

فناوری Tru2Life نیز یکی دیگر از فناوری‌های انحصاری این شرکت است که قبل از نمایش، همه پیکسل‌ها را به صورت جداگانه پردازش می‌کند و وضوح، کنتراست و کیفیت آن‌ها را افزایش می‌دهد. برخی از شرکت‌های دیگر هم اقدام به عرضه ابزارهای مشابهی کرده‌اند، اما لپ تاپ‌های ایسوس اغلب آپشن‌های پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهند و رابط کاربری بهتری دارند که کار کردن با این لپ تاپ‌ها را آسان می‌کند.

سیستم خنک کننده تقریبا بی صدا

گیمرها جلسات گیمینگ طولانی‌ای را می‌گذرانند و معمولا بازی‌های سنگین را اجرا می‌کنند، به همین خاطر باید انتظار داشته باشند که کامپیوترشان مقادیر زیادی گرمای تولید کند. گنجاندن سیستم خنک کننده قوی در لپ تاپ‌ها کمی دشوار است زیرا لپ تاپ‌ها طراحی جمع و جورتری نسبت به کامپیوتر دارند. اما شرکت ایسوس به این موضوع هم فکر کرده و مهندسان آن فناوری IceCool ایسوس را توسعه دادند. با سیستم دو فنه و طراحی حرارتی هوشمند، لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس می‌توانند دمای 28 تا 35 درجه سانتیگراد را برای مدت زمان طولانی حفظ کنند.

حتما فکر می‌کنید که چون دو فن دائما در حال کار کردن هستند، سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند. اما این فن‌های دوقلو دارای طراحی منحصر به فرد، باله‌های نازک و سیستم بلبرینگ عالی هستند که بدون توجه به سختی کار، آن‌ها را تقریبا بی صدا نگه می‌دارد. علاوه بر این، ایسوس به شما این امکان را می‌دهد تا مشخصات خنک‌کننده را از طریق برنامه اختصاصی که از قبل روی لپ تاپ گیمینگ نصب شده، کنترل کنید.

پشتیبانی عالی و گارانتی لپ تاپ ایسوس

ایسوس برای هر لپ تاپ گیمینگی که به فروش می‌رساند گارانتی ارائه می‌دهد که این گارانتی اغلب دو ساله است. چه یک مدل سطح بالا را خریداری کرده باشید، یا یکی از مدل‌های مقرون به صرفه، ایسوس این اطمینان را به شما می‌دهد که در صورت بروز مشکل برای دستگاه‌هایتان، می‌توانید با خیال راحت دستگاه را برای تعمیر یا تعویض به آن‌ها بسپارید. 

گارانتی ایسوس نشان دهنده اعتماد آن‌ها به کیفیت بالای محصولات خود است. سایر شرکت‌ها بیش از یک سال گارانتی رایگان یا پشتیبانی را برای لپ تاپ‌های گیمینگ خود عرضه نمی‌کنند اما ایسوس این کار را انجام می‌دهد. علاوه بر این در برخی از نمایندگی‌ها، ایسوس گارانتی را بیش از دو سال تمدید خواهد کرد، اما هزینه اضافی برای این تمدید دریافت می‌کند.  

پیشنهاد مطالعه: لپ تاپ گیمینگ تا 50 میلیون

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

ایسوس لپ تاپ‌های گیمینگ زیادی را به بازار عرضه کرده است که در اینجا برخی از محبوب‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

1. لپ تاپ ایسوس ROG Strix Scar 16

مشخصات:

  • پردازنده: Intel i9-13980HX
  • پردازنده گرافیکی: RTX 4080 / RTX 4090
  • رم: تا 64 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 2 ترابایت SSD
  • صفحه نمایش: 16 اینچی QHD+ Mini LED  
  • وزن: ۲.۵ کیلوگرم 

Asus ROG Strix Scar 16 که در سال 2023 با عرضه به مارکت رضایت گیمرها را جلب کرد، هنوز هم یک انتخاب پرطرفدار و عالی در نظر گرفته می‌شود. لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix Scar 16 یک دستگاه گیمینگ بی نظیر و استثنایی است که به خاطر داشتن ویژگی‌های چشمگیر و منحصربه‌فرد، در جایگاهی بالاتر از سایر دستگاه‌های مشابه قرار می‌گیرد. برای مثال، صفحه نمایش 16 اینچی Nebula Mini-LED کیفیت نمایش واضح و دقیقی دارد. به علاوه این نمایشگر دارای نرخ تازه سازی فوق العاده روان 240 هرتز و رزولوشن 2500 در 1600 پیکسل است. همه این ویژگی‌ها به همراه پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4080 (یا 4090 در مدل‌های پیشرفته بعدی) باعث شده‌اند Scar 16 بهترین مدل لپ تاپ گیمینگ ایسوس باشد که با تا به حال دیده‌ایم.

با این که در ساخت بدنه Scar 16 به جای آلومینیوم از پلاستیک استفاده شده، این لپ تاپ همچنان جذابیت ظاهری زیادی دارد. این طراحی به لپ تاپ ظاهری متمایز با یک شاسی نیمه شفاف داده که به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی آنچه در قسمت زیرین لپ تاپ اتفاق می‌افتد را ببینید. در بخش چراغ‌ها نیز این لپ تاپ جذابیت زیادی دارد. نورپردازی RGB قابل تنظیم برای کلیدهای جداگانه و لايت بار (light bar) در جلو و عقب شاسی، ظاهر زیبای این لپ تاپ را تکمیل کرده‌اند. حجم قطعات رده بالای به کار رفته در ساخت این دستگاه زیاد است و همگی آن‌ها جزو باکیفیت‌ترین قطعات موجود هستند. به همین خاطر تعجبی ندارد که این لپ تاپ سبک‌ترین یا نازک‌ترین لپ تاپ گیمینگ موجود در بازار نیست.

لپ تاپ Scar 16 به اندازه کافی قدرتمند است که می‌تواند تمام جلسات گیمینگ و بازی‌های سنگین را بدون لگ و به خوبی اجرا کند. علاوه بر این، یک دستگاه همه کاره در نظر گرفته می‌شود که می‌توانید برای کارهایی مثل ادیت ویدیو و تصویر، ساخت انیمیشن یا هر کار پردازشگری دیگری از آن استفاده کنید. عمر باتری لپ تاپ ایده‌آل، در صورت شارژ کامل، ۲ ساعت گیمینگ سنگین و جدی را دوام می‌آورد و در صورت استفاده عادی ۵ ساعت دوام می‌آورد.

دلایل خرید:

  • صفحه نمایش خیره کننده 240 هرتزی
  • ظاهری متمایز و جذاب
  • دارای کارت گرافیک قدرتمند

دلایل عدم خرید:

  • قیمت بالا
  • شاسی پلاستیکی از نظر برخی از کاربران جالب نیست
  • وزن نسبتا بالا
  • نحوه قرارگیری پورت USB باعث آشفتگی و شلوغی کابل ها می‌شود

پیشنهاد مطالعه: بهترین مارک میکروفون گیمینگ

2. لپ تاپ ایسوس TUF Dash F15

مشخصات:

  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce RTX 3050/3060
  • پردازنده: Intel Core i5 12450H/ i7 12650H
  • رم: ۸ و ۱۶ گیگابایت 
  • حافظه: ۵۱۲ گیگابایت/ ۱ ترابایت/ ۲ ترابایت SSD
  • صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز
  • وزن: ۲.۲ کیلوگرم

با اینکه لپ تاپ ایسوس TUF Dash F15 با قیمت مناسبی عرضه می‌شود اما به قدری قدرتمند است که می‌تواند اکثر بازی‌ها را اجرا کند. در طراحی بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس با کیفیت ساخت بالا، انواع مختلفی از عناصر آلومینیومی با بدنه پلاستیکی تلفیق شده‌اند که سبب شده‌اند این لپ تاپ نسبت به قیمت واقعی‌اش گران‌تر به نظر برسد.‌ درست است که صفحه نمایش این لپ تاپ روشن‌ترین صفحه نمایشی نیست که تا به حال دیده‌اید، اما می‌تواند میان پرده یا صحنه‌های برش (cut scenes) سریع را به خوبی مدیریت کند. علاوه بر این، اگر چه رنگ سیاه در این نمایشگر به اندازه مدل‌های رده بالا عمیق نیست، اما همچنان کیفیت قابل قبول و مطلوبی دارد.

از نظر برخی از کاربران، اندازه و عملکرد ترک‌پد این لپ تاپ رضایت‌بخش است، اما بعضی دیگر از کاربران از عملکرد این ترک‌پد هنگام کلیک راضی نیستند. به این افراد توصیه می‌کنیم برای رفع این مشکل، یک موس گیمینگ مناسب را خریداری کنند. از نظر عملکرد CPU و پردازنده گرافیکی نیز لپ تاپ TUF Dash F15 می‌تواند برای اکثر کارها علاوه بر گیمینگ استفاده شود و شما را ناامید نکند. با طول عمر باتری لپ تاپ حدود 6 تا 8 ساعت دوام را در صورت استفاده مختلط ارائه می‌دهد. F15 یک انتخاب مقرون به صرفه اما قدرتمند برای گیمرهایی است که به دنبال لپ تاپی بادوام برای جلسات گیمینگ طولانی هستند.

دلایل خرید:

  • عمر باتری مناسب
  • فن‌های بدون سروصدا 
  • ظاهر شیک و جذاب

دلایل عدم خرید:

  • ترک‌پد خسته کننده
  • بلندگوهای متوسط
  • صفحه نمایش برای نشان دادن سیاهی عمیق مشکل دارد

پیشنهاد مطالعه:  بهترین تجهیزات گیمینگ 

3. لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14 (2024)

مشخصات:

  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce RTX 4070 
  • پردازنده: AMD Ryzen 9 8945HS
  • رم: تا 32 گیگابایت
  • حافظه: 1 ترابایتی SSD
  • صفحه نمایش: 14 اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز
  • دوام باتری: حدودا ۶ ساعت در صورت استفاده معمولی
  • وزن: 1.5 کیلوگرم

اگر گیمری هستید که به قابلیت حمل لپ تاپ بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهید و می‌خواهید لپ تاپ‌تان را همه جا با خود ببرید، Asus ROG Zephyrus G14 (2024) انتخاب مناسبی برای شماست. این سیستم با عملکرد خیره کننده و ظاهر باریک و کوچک خود، همه چیزهایی که ما از یک لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی انتظار داریم را در خود جای داده است.

شاسی تماما آلیاژ آلومینیوم این لپ تاپ باعث شده وقتی در کوله پشتی‌تان قرار می‌گیرد یا آن را در دست‌تان می‌گیرید، متوجه فشار یا سنگینی زیادی نشوید. ایسوس علیرغم ابعاد کوچک این لپ تاپ، سیلیکون قوی را در داخل قاب آن قرار داده است. سیلیکون به کار رفته در این مدل، مقدار بالاتری از مدل‌های GeForce RTX 4070 و AMD Ryzen 9 8945HS دارد. دلیل استفاده از سیلیکون ماندگاری بالای آن است. سیلیکون در انواع شرایط آب و هوایی، در برابر ضربه و دیگر عوامل، دوام فوق العاده‌ای از خود نشان می‌دهد.

صفحه نمایش OLED با رزولوشن 1800p و نرخ تازه سازی 120 هرتز نیز به کیفیت برتر این لپ تاپ افزوده‌اند. در طول آزمایش‌های انجام شده، متوجه شدیم که این نمایشگر تصاویر شفاف، واضح و بی نقصی تولید می‌کند. علاوه بر این، از فناوری Nvidia G-Sync پشتیبانی می‌کند. این فناوری در برخی از مانیتور و لپ تاپ‌های گیمینگ استفاده می‌شود و هدف آن مقابله با پارگی تصویر و تاخیر ورودی در کارت‌های گرافیک انویدیا است. تنها نقص عمده Zephyrus G14 (2024) این است که RAM آن بعدها قابل ارتقاء نیست، زیرا این رم به مادربرد لحیم شده است. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر بودجه‌تان می‌رسد، توصیه می‌کنیم مدل با رم 32 گیگابایتی را انتخاب کنید.

دلایل خرید:

  • صفحه نمایش OLED براق با پشتیبانی از G-Sync
  • کیفیت ساخت ممتاز
  • عملکرد خوب در طول گیمینگ

دلایل عدم خرید:

  • رم لحیم شده و غیرقابل ارتقاء
  • عدم ارتقاء چشمگیر مشخصات نسبت به مدل سال گذشته
  • اجرای برخی از بازی‌ها با وضوح اصلی برای این لپ تاپ مشکل است

پیشنهاد مطالعه: عمر مفید لپ تاپ گیمینگ 

4. لپ تاپ ایسوس ROG Flow X16

مشخصات:

  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce RTX 4060/ 4070
  • پردازنده: Intel Core i9-13900H
  • رم: ۸/ ۱۶ گیگابایت
  • نمایشگر: ۱۶ اینچی Nebula Mini-LED با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰
  • وزن: ۲.۲ کیلوگرم

در نگاه اول، لپ تاپ Asus ROG Flow X16 مانند هر لپ تاپ گیمینگ دیگری به نظر می‌رسد. اما با بررسی دقیق‌تر، متوجه می‌شوید که این دستگاه چیزهای جدید و متفاوت‌تری برای عرضه دارد. برای مثال لولای 360 درجه که به آن اجازه می‌دهد در زاویه‌های مختلفی بچرخد، آن را به یک دستگاه منحصربه‌فرد و انعطاف‌پذیر تبدیل کرده است.

برخی از شرکت‌ها زمانی که قابلیت انعطاف پذیری را به یکی از دستگاه‌‌های خود اضافه می‌کنند، کیفیت برخی از قطعات دیگر را برای جبران هزینه کاهش می‌دهند. اما ایسوس چنین کاری نکرده و ما از دیدن پردازنده Core i9-13900H اینتل در بهترین مدل لپ تاپ گیمینگ ایسوس شگفت زده شدیم. با این حال، X16 در سایر زمینه‌ها در مقایسه با سایر مدل‌های رده بالا، دارای مشخصات متوسطی است. به عنوان مثال، کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4070، یک کارت گرافیک میان رده است. البته اگر با عملکرد گرافیکی این دستگاه مشکل دارید همیشه می‌توانید یک GPU اکسترنال را برای افزایش کارایی خریداری کنید. این لپ تاپ گیمینگ همچنین دارای 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD است که نیازهای اکثر گیمرها را برطرف می‌کند. می‌توانید به این لپ تاپ، دسته بازی وصل کنید یا این که از صفحه لمسی آن برای بازی‌های معمولی‌تر که نیاز به دسته ندارند استفاده کنید.

بنابراین، در حالی که نمی‌توان گفت که این دستگاه با قوی‌ترین لپ تاپ‌های گیمینگ موجود رقابت می‌کند، اما گزینه‌ای عالی برای کسانی است که می‌خواهند یک لپ تاپ انعطاف پذیر و مناسب داشته باشند. X16 می‌تواند همه بازی‌ها را به جز بازی‌های خیلی سنگین اجرا کند. این لپ تاپ را می‌توانید همه جا با خود ببرید و علاوه بر بازی، برای فیلم دیدن، گوش دادن موسیقی، کار کردن و وب‌گردی هم از آن استفاده کنید. 

دلایل خرید:

  • باریک و سبک
  • پردازنده قدرتمند i9
  • صفحه نمایش عالی

دلایل عدم خرید:

  • توانایی گرافیکی محدود
  • قیمت بالا

پیشنهاد مطالعه: تفاوت لپ تاپ گیمینگ و رندرینگ

سخن پایانی

شرکت ایسوس تصمیم گرفت تا بازار گیمینگ را تحت سلطه خود درآورد و این کار را با عرضه رایانه‌ها و لپ تاپ‌های گیمینگ و لوازم جانبی مخصوص بازی انجام داد. ایسوس در راستای رسیدن به این هدف خود تاکنون موفق بوده و رضایت کاربران زیادی را در سرتاسر جهان به دست آورده است. این شرکت لپ تاپ‌ها، سیستم‌ها و لوازم جانبی را به گیمرهایی که به دنبال باکیفیت‌ترین و جدیدترین تکنولوژی‌ها هستند عرضه می‌کند و همه این کارها را با قیمتی مقرون به صرفه انجام می‌دهد. کیفیت عالی، قیمت مناسب و مشتری مداری باعث شده‌اند که لپ تاپ‌های گیمینگ این شرکت تا این حد مورد توجه قرار بگیرند. اگر شما هم قصد خرید لپ تاپ گیمینگ را دارید، با مطالعه راهنمای خرید لپ تاپ های گیمینگ ایسوس، حتما لپ تاپ‌های معرفی شده در این مقاله را در لیست گزینه‌های خود قرار دهید.

سوالات متداول

1. تفاوت Asus ROG با Asus TUF چیست؟

لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس به دو برند فرعی تقسیم می‌شوند. برند اول Republic Of Gamers (به معنی جمهوری گیمرها) است که به اختصار ROG نامیده می‌شود. برند دوم نیز The Ultimate Force (به معنی نهایت قدرت) است که به اختصار با TUF نشان داده می‌شود. لپ تاپ‌های ROG از مشخصات بالاتر و ظاهری پر زرق و برق‌تر برخوردارند. این در حالیست که لپ تاپ‌های TUF عموما دستگاه‌هایی کاربردی با مهندسی حرفه‌ای هستند که برای افرادی که دنبال عملکرد مناسب با قیمت مقرون به صرفه هستند طراحی شده‌اند.

2. آیا سری Asus ROG Strix ارزش خرید را دارد؟

اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید یا از گیمینگ تولید محتوا می‌کنید، لپ تاپ‌های رده بالای ROG Strix دقیقا همان چیزی هستند که شما به آن‌ها نیاز دارید. در ساخت این دستگاه‌های رده بالا و پیشرفته، از بهترین قطعات استفاده شده و طراحی آن‌ها نیز منحصر به فرد و چشمگیر است. علاوه بر این، لپ تاپ‌های این سری، با بهترین باتری، پردازنده و دوام عرضه می‌شوند. به زبان ساده، این‌ها بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ هستند که ایسوس ارائه کرده است.

3. آیا لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس برای کار کردن هم مناسب هستند؟

از آنجایی که ایسوس سعی کرده بهترین قطعات و تکنولوژی‌ها را در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ خود به کار ببرد، این لپ تاپ‌ها دوام و عملکرد عالی‌ای را ارائه می‌دهند. به همین خاطر می‌توانید علاوه بر گیمینگ از آن‌ها برای سایر کارها هم استفاده کنید.

4. طول عمر لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس چقدر است؟

میانگین طول عمر اکثر لپ تاپ‌های گیمینگ بین ۳ تا ۵ سال است. اما اگر از لپ تاپ به خوبی مراقبت کنید ممکن است تا 10 سال یا بیشتر هم دوام بیاورد.