بهترین برند میکروفون گیمینگ کدام است؟

بازی های ویدئویی به یک تفریح پرطرفدار در دنیای امروزه تبدیل شده اند. این بازی ها سن و سال نمی شناسند و خیلی از کودکان، نوجوانان بزرگسالان در اوقات فراغت خود به این تفریح روی می آورند. اما برای این که یک تجربه گیمینگ لذت بخش داشته باشید، باید از تجهیزات مناسبی برای این کار استفاده کنید. میکروفون های گیمینگ یکی از ابزار ضروری در دنیای گیمرها هستند. به سبب اهمیت این میکروفون ها، بسیاری از برندهای مطرح و مشهور در صدد تولید مدل های مختلفی از میکروفون های گیمینگ برآمده اند تا انجام این بازی ها را برای شما خوشایندتر کنند. اگر شما هم کنجکاو شده اید که با بهترین مارک میکروفون گیمینگ آشنا شوید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

سرفصل مقاله:

  • معرفی بهترین مارک میکروفن گیمینگ

  1. هایپر ایکس
  2. ریزر
  3. یانمای
  4. بویا
  5. ایسوس
  6. فاکس ایکس ری
  • چرا یک میکروفون استاندارد برای گیمینگ مناسب نیست؟
  • نکات مهم هنگام خرید بهترین میکروفون گیمینگ 
  • پیشنهاد بروز کالا برای بهترین مدل های میکروفون گیمینگ

بهترین مارک میکروفون گیمینگ

معرفی بهترین مارک میکروفن گیمینگ

برخی از برندهایی که عملکرد عالی و درخشانی در زمینه تولید بهترین میکروفون گیمینگ دارند شامل این مواردند:

هایپر ایکس

برند هایپر ایکس (HyperX) در جهت توسعه محصولات گیمینگ (همچون هدست، کیبورد، ماوس، لوازم جانبی شارژ برای کنسول و ماوس پد) تخصص زیادی دارد. این برند محصولات مناسبی را برای جامعه گیمینگ و فراتر از آن تولید کرده است. این برند که برنده جوایز متعددی شده به دلیل ارائه مداوم محصولاتی که راحتی، زیبایی، عملکرد و قابلیت اطمینان بالایی را ارائه می دهند شناخته می شود. میکروفون های گیمینگ هایپر ایکس انتخاب گیمرهای حرفه ای و علاقه مندان به تکنولوژی در سرتاسر جهان هستند، زیرا توسط افراد علاقه مند به بازی طراحی شده اند. طبق آخرین گزارشات، برند هایپر ایکس بیش از ۲۰ میلیون هدست گیمینگ، یک میلیون کیبورد گیمینگ و یک میلیون میکروفون گیمینگ را به سرتاسر جهان ارسال کرده و این آمار همچنان در حال افزایش است.

ریزر

شرکت ریزر (Razer) یک شرکت مشهور و پیشتاز در زمینه تولید لوازم گیمینگ و بهترین برند میکروفون برای بازی. علامت تجاری این برند، مار سه سر است که یکی از شناخته شده ترین لوگوها در دنیای گیمینگ است. این شرکت طرفدارانی در تمام قاره ها دارد و به طور تخصصی در زمینه طراحی و تولید سخت افزار، نرم افزار و تجهیزات مرتبط با گیم تمرکز دارد. این برند در سال ۲۰۰۵ در آمریکا تاسیس شد و به علت فعالیت منحصر به فرد و محصولات خاص و باکیفیتی که تولید می کرد خیلی زود به شهرت رسید و تعداد دفاتر اصلی خود را گسترش داد. ریزر دارای ۱۹ دفتر در سرتاسر جهان است و به عنوان یک برند پیشرو برای گیمرها شناخته می شود. میکروفون های گیمینگ این برند یکی از محصولات پرطرفدار آن محسوب می شوند که تمام انتظاراتی که از یک میکروفون گیمینگ دارید را برآورده می کنند و کیفیتی استثنایی را برای شما به ارمغان می آورند.

یانمای

برند یانمای (Yanmai) یک برند شناخته شده در جهان است که محصولات آن در بیش از ۳۰ کشور به فروش می رسند. فعالیت این برند مشهور به عنوان یک تولیدکننده تجهیزات صوتی، در سال ۲۰۱۰ آغاز شد. از آن زمان یانمای هر بار با طراحی دستگاه های صوتی مقرون به صرفه کاربران را سورپرایز کرد. در سال ۲۰۱۳ طراحان این برند محبوب، به طراحی انواع مختلف میکروفون (سیمی و بی سیم) روی آوردند و میکروفون هایی را روانه بازار کردند که قابلیت هایی عالی را با قیمت معقول ارائه می دادند. در حال حاضر این برند به عنوان یک تولیدکننده انحصاری میکروفون شناخته می شود.

چه در زمینه استریم، تولید پادکست یا گیمینگ فعالیت داشته باشید، برند یانمای محصولی دارد که به خوبی نیازهایتان را برآورده کند. اگر می خواهید یک تجربه گیمینگ بی نقص و عالی داشته باشید، مطمئن باشید که از خرید میکروفون های گیمینگ یانمای پشیمان نخواهید شد.

بویا

بویا (BOYA) به عنوان بهترین برند میکروفون گیمینگ، کار خود را با تولید تجهیزات صوتی در سال ۲۰۰۷ آغاز کرد و به علت ارائه کیفیت صدای فوق العاده، به شهرت زیادی دست پیدا کرد. این برند جزو مشهورترین برندهای تولید لوازم صوتی است که اکثر ما با نام آن آشنایی داریم. محصولات پیشرفته این برند برای نوازندگان، پادکسترها، سخنرانان، یوتیوبرها، گیمرها و کسانی طراحی شده اند که به نوعی با محتوای صوتی در ارتباط هستند. این برند به خاطر تمرکز بر جزئیات، فرهنگ مشتری محور، نوآوری های مستمر، توجه به نیازهای کاربران و ارائه کیفیت صدای استثنایی، روز به روز طرفداران بیشتری در دنیا پیدا می کند و امروزه محصولات آن در بیش از ۱۲۰ کشور به فروش می رسند.

خطوط تولید این برند شامل میکروفون، میکسر صدا و سایر لوازم جانبی صوتی هستند که برای پاسخگویی به نیازهای افراد مختلف طراحی شده اند. میکروفون های گیمینگ بویا جزو محصولات شناخته شده و محبوب این کمپانی هستند که از نظر کیفیت، طراحی و دقت به جزئیات، بی رقیب هستند.

بهترین برند میکروفون برای بازی

ایسوس

ایسوس (ASUS) یک شرکت سخت افزاری کامپیوتری و الکترونیکی است که در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد. ایسوس یک نام آشنا و پرآوازه در دنیای محصولات دیجیتال است که محصولاتی منحصر به فرد و خاص را برای زندگی هوشمند امروزه طراحی کرده است. در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، مجله فورچون برند ایسوس را به عنوان یکی از شرکت های تحسین شده در جهان معرفی کرد. 

این شرکت دارای یک تیم تحقیق و توسعه در سطح جهانی است که به طور مداوم محصولاتی نوین و متناسب با نیاز کاربران را طراحی و تولید می کنند. برند ایسوس بخاطر نوآوری و تعهد به کیفیت تاکنون برنده ۴,۳۸۵ جایزه شده و در سال ۲۰۱۶ تقریبا درآمدی حدود ۱۳.۳ میلیارد دلار داشت. محصولات الکترونیکی و دیجیتالی این شرکت بسیار متنوع هستند و این شرکت تولیدات موفق زیادی دارد. یکی از محصولات پرفروش برند ایسوس، میکروفون های گیمینگ آن هستند. اگر به دنبال یک میکروفن گیمینگ مارک خوب هستین باید گفت که ایسوس میکروفون هایی را برای رفاه حال گیمرها طراحی کرده است تا تجربه استفاده از محصولی بی نقص و عالی را داشته باشند. زیرا که ایسوس همچنان در پی شناسایی نیازها و تلاش در رفع فوری آن‌ها می باشد.

فاکس ایکس ری

صنعت بازی های ویدیویی به طور چشمگیری در حال رشد است و تقاضای کاربران برای محصولات گیمینگ به طرز فزاینده ای افزایش یافته است. همین امر باعث شده که برندهای گوناگونی شروع به فعالیت در این حوزه کنند. فاکس ایکس ری (FOXXRAY) نیز یک برند فعال در این زمینه است که محصولات خود را با توجه به نیازهای روز صنعت گیمینگ ارائه می دهد. 

این برند در تایوان تاسیس شد و هدف آن توسعه و تولید دستگاه های جانبی کامپیوتر بود. این شرکت با طراحی مدرن و شکیل توانست کیفیت و عملکرد منحصر به فرد خود را به مشتریان نشان دهد و توجه آن ها را جلب کند. چیز دیگری که فاکس ایکس ری را به عنوان بهترین مارک میکروفون گیمینگ جذاب کرده این است که در عین ارائه کیفیت بالا، قیمت ها را تا حد ممکن پایین و اقتصادی نگه داشته تا تجربه خرید رضایت بخشی را برای گیمرها فراهم کند. میکروفون های گیمینگ فاکس ایکس ری نیز در بسیاری از کشورها از جمله ایران طرفداران زیادی دارند و به محض ارائه، مورد پسند جامعه گیمرها قرار گرفتند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین میکروفون‌ها برای دوربین

چرا یک میکروفون استاندارد برای گیمینگ مناسب نیست؟

میکروفون گیمینگ باید صدای واضح، کیفیت عالی و یک سری ویژگی های خاص داشته باشد. اگر چه یک میکروفون عادی یا استاندارد می تواند در برخی شرایط کارتان را راه بیندازد، اما با توجه به اصول استفاده از میکروفون، در حقیقت این نوع میکروفون برای پاسخگویی به نیازهای خاص گیمرها طراحی نشده است.

از طرف دیگر، میکروفون های گیمینگ به طور خاص طراحی شده اند تا طیف منحصربه فردی از صداهایی که گیمرها تولید می کنند را ضبط کنند. این مدل ها به گونه ای ساخته شده اند که هر صدای ظریفی از گیمر را تشخیص دهند، خواه این صدا فریاد هیجان باشد و خواه زمزمه ای کوچک باشد. میکروفون های گیمینگ همچنین به نحوی درست شده اند که نویز پس زمینه را کاهش می دهند که این ویژگی می تواند هنگام بازی در یک محیط پر سر و صدا خیلی مهم باشد. علاوه بر این، میکروفون های گیمینگ اغلب به گونه ای طراحی می شوند که قابل تنظیم و به اصطلاح انعطاف پذیر هستند. این میکروفون ها به گیمرها این امکان را می دهند که دستگاه را در حالات مختلفی تنظیم کنند تا کار با آن راحت تر باشد. برخی از میکروفون های گیمینگ دارای ویژگی هایی مانند پاپ فیلتر و پایه های ضربه گیر هستند که به کاهش بیشتر صدای پس زمینه و صداهای ناخواسته کمک می کنند.

علاوه بر این، بسیاری از این میکروفون های گیمینگ دارای ویژگی های خاص مثل نورپردازی LED و رنگ های قابل تنظیم هستند که حس و حالی شیک را به دیگر تجهیزات بازی می دهند. انواع مختلف میکروفون در بازار در دسترس اند که می توانید مدل و رنگ آن ها را به نحوی انتخاب کنید که با سایر لوازم جانبی گیمینگ (مثل هدست و کیبورد) ست شوند. در نهایت، اگر چه میکروفون های استاندارد برای استفاده عمومی و در شرایط عادی مناسبند اما نمی توانند به خوبی نیازهای گیمرها را رفع کنند و تجربه گیمینگ خوبی را برای آن ها فراهم کنند.

پیشنهاد مطالعه: نحوه رسیدن به Sweet Spot

بهترین برند میکروفون گیمینگ

نکات مهم هنگام خرید بهترین میکروفون گیمینگ 

از آنجایی که برندهای مختلفی اقدام به تولید میکروفون گیمینگ کرده اند انتخاب گزینه متناسب با معیارهایتان می تواند کمی سخت باشد. در اینجا به نکاتی که هنگام خرید بهترین مارک میکروفن گیمینگ باید به آنها توجه کنید اشاره کرده ایم:

1- تناسب میکروفون با بودجه تان

قیمت مسئله بسیار مهمی است که اکثر افراد هنگام خرید هر محصولی، اول به آن توجه می کنند. میکروفون های گیمینگ در رنج قیمتی متنوعی در دسترسند که باعث شده اند افرادی با هر بودجه و توان مالی، بتوانند آن ها را تهیه کنند.

البته باید به خاطر داشته باشید که همه میکروفون های گیمینگ مقرون به صرفه حاوی مواد ارزان قیمت نیستند و هر میکروفون گیمینگ گران قیمتی هم لزوما کیفیت خوبی ندارد. بنابراین بهتر است هنگامی که تصمیم گرفتید یک میکروفون گیمینگ را خریداری کنید، نظرات کاربران شبکه های اجتماعی را در مورد آن میکروفون و برند تولیدکننده آن مطالعه کنید تا ببینید که آیا ارزش صرف هزینه را دارد یا نه. اگر یک گیمر با سطح بازی پایین یا متوسط هستید، میکروفون های مقرون به صرفه کارتان را راه می اندازند. اما اگر یک گیمر حرفه ای هستید و قصد خرید میکروفون برای انجام گیم های پیشرفته و تولید محتوا از گیمینگ را دارید، بهتر است سراغ گزینه های رده بالا بروید.

بیشتر بخوانید: بهترین میکروفون برای تولید محتوا

2- کیفیت صدا و فناوری نویز کنسلینگ

اگر چه میکروفون هایی وجود دارند که حتی می توانند ملایم ترین صداها را دریافت کنند، اما یک میکروفون گیمینگ نباید به قدری حساس باشد که نویزهای پس زمینه را هم تشخیص دهد. میکروفون ها باید صدا را با فاصله ۶-۸ اینچ دریافت کنند، بدون این که صداهای اضافی مثل تنفس، کلیک های صفحه کلید و لرزش های میز را تشخیص دهند. یک میکروفون گیمینگ مارک خوب، جزئیات صدای گیمرها را به خوبی ضبط می کند و تضمین می کند که هر کلمه ای که می گویید شفاف و واضح است. این امر خصوصا برای گیمرهای رقابتی که در طول بازی به برقراری ارتباط سریع و واضح با هم تیمی هایشان نیاز دارند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

یکی دیگر از مزایای میکروفون های گیمینگ این است که اغلب دارای فناوری نویز کنسلینگ (Noise Cancelling) یا حذف نویز هستند. این بدان معناست که این میکروفون ها می توانند نویزهای پس زمینه را به خوبی فیلتر کنند و به گیمرها این اجازه را بدهند که بدون این که توسط صداهای خارجی حواس شان پرت شود سرگرم بازی و ارتباط با هم تیمی هایشان شوند. اگر قصد دارید از میکروفون برای استریمینگ یا ضبط استفاده کنید داشتن این ویژگی خیلی مهم است. به طور کلی میکروفون های گیمینگ به گیمرها این امکان را می دهند که گیم پلی و مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشند.

3- جهت و الگوی قطبی میکروفون 

یکی از عواملی که هنگام انتخاب بهترین برند میکروفون گیمینگ باید در نظر بگیرید الگوی قطبی میکروفون است. این الگو حساسیت ضبط صدا از زوایای مختلف را تعیین می کند. امنی دایرکشنال یا چند جهته (Omnidirectional)، کاردیوئید (Cardioid) و سوپرکاردیوئید (supercardiod) سه نوع رایج الگوی قطبی هستند. میکروفون های امنی دایرکشنال صدا را از همه جهات به طور یکسان دریافت می کنند، مدل های کاردیوئید صدا را هم از جلو و هم از کناره ها تشخیص می دهند و تمرکز مدل های سوپرکاردیوئید بیشتر روی تشخیص صداهای جلو است. این که میکروفونی با کدام الگوی قطبی برای شما مناسب است، به نیازهای گیمینگ تان بستگی دارد.

بهترین مارک میکروفن گیمینگ

4- سازگاری

مطمئن شوید که میکروفون گیمینگی که انتخاب می کنید برای استفاده با لپ تاپ، کامپیوتر و کنسول بازی مناسب است. به عنوان مثال، بهتر است میکروفون باکیفیت و همه کاره ای را انتخاب کنید که با دستگاه های مختلف و سیستم عامل های گوناگون هماهنگ باشد و بتوانید از آن برای چت صوتی، استریم، و اهداف مختلف استفاده کنید. برخی از مدل ها برای عملکرد صحیح روی برخی از دستگاه ها نیاز به استفاده از نرم افزار یا درایورهای اضافی دارند که این موضوع ممکن است کمی برای کاربر ناخوشایند باشد.

5- قابلیت اتصال

نوع اتصال میکروفون گیمینگ باید متناسب با نیاز شما باشد. برای مثال اتصالات USB رایج ترین نوع اتصال هستند که استفاده از آن ها ساده تر است و با دستگاه های مختلف هماهنگ هستند. البته انواع دیگری از اتصالات هم در دسترسند که شامل اتصالات XLR و جک 3.5 میلی متری هستند و به اندازه اتصال USB رایج نیستند. این موضوع را حتما قبل از خرید در نظر بگیرید تا بعد از آن به مشکل برنخورید.

6- اندازه و طراحی

اندازه و طراحی میکروفون گیمینگ یک عامل مهم دیگر است که برخی از گیمرها هنگام خرید از آن غافل می شوند. استفاده از میکروفونی که بزرگ یا سنگین و جاگیر است ممکن است برای جلسات طولانی گیمینگ شما را خسته کند و نگهداری از آن هم سخت باشد. بهتر است همیشه مدل های جمع و جور را خریداری کنید. به علاوه برخی از دستگاه ها دارای پایه یا بازویی هستند که به شما کمک می کنند میکروفون را روی آن قرار دهید و ارتفاع آن را تنظیم کنید. تنظیم این مدل ها آسان تر و کار با آن ها خوشایندتر است.

بیشتر بخوانید: 

7- ماندگاری و دوام

میکروفون گیمینگ چیزی نیست که یک روز آن را بخرید و روز دیگر آن را دور بیندازید. به همین خاطر باید میکروفونی را خریداری کنید که سال ها برای شما ماندگار باشد. مطمئنا نمی خواهید هر دو یا سه ماه یکبار میکروفون جدید بخرید. زمانی که به دنبال میکروفون می گردید، یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید میزان دوام آن است. مدل های باکیفیت که از مواد مقاوم در ساخت آن ها استفاده شده کمی گران تر هستند اما ارزش این هزینه صرف شده را دارند.

8- کنترل صدا

وقتی در بازی هم تیمی هایتان نتوانند آنچه شما می گویید را درست بشنوند، ممکن است ندانند که چه زمانی نوبت آن هاست که صحبت کنند. یک میکروفون خوب باید دارای کنترل های صدا باشد تا بتوانید صدای آن را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. به دنبال میکروفونی باشید که دارای صدای قابل تنظیم و ویژگی های این چنینی باشد.

میکروفن گیمینگ مارک خوب

پیشنهاد بروز کالا برای بهترین مدل های میکروفون گیمینگ

اگر شما هم به یک میکروفون گیمینگ نیاز دارید و بین گزینه های متعدد موجود کمی گیج شده اید، در اینجا به برخی از بهترین مدل های میکروفون گیمینگ مارک خوب را اشاره کرده ایم:

1- میکروفن استودیویی بویا مدل BY-M1000

میکروفن استودیویی بویا مدل BY-M1000 یک میکروفون کاندنسر بزرگ است که به خاطر داشتن قابلیت های مناسب به یک گزینه محبوب تبدیل شده است. اگر پادکستر، تولید کننده محتوا، گوینده، نوازنده یا استریمر هستید و می خواهید که در خانه کار ضبط را انجام دهید، میکروفن استودیویی BY-M1000 به خوبی می تواند تمام نیازهایتان را برآورده کند. از این گذشته این میکروفون به علت حساسیت صدای مناسب، کیفیت عالی و دیگر ویژگی های منحصر به فرد، یک انتخاب مناسب برای گیمرها نیز هست.

این میکروفون بویا دارای یک پاپ فیلتر است که به شما این امکان را می دهد که صداهایی که بلندتر و قوی تر تلفظ می شوند و دیگر صداهای پس زمینه را فیلتر کنید. این فیلتر همچنین از میکروفون در برابر بزاق در هنگام ضبط صدا محافظت می کند. پایه لرزه گیر میکروفون نیز از ضبط صداهای لرزشی جلوگیری می کند. چیزی که این میکروفون را تبدیل به انتخابی هوشمندانه کرده، کیفیت صدای استودیویی، بدنه مقاوم، متریال تشکیل دهنده بادوام، طراحی مناسب، امکانات قوی و در عین حال قیمت مقرون به صرفه است. به محض این که از این میکروفون استفاده کنید بلافاصله متوجه صدای استثنایی آن و تفاوت آن با میکروفون های معمولی خواهید شد. یک ویژگی که میکروفن BY-M1000 را استثنایی کرده، دیافراگم طلا اندود شده است که باعث شده این میکروفون کیفیت صدای خود را برای مدت طولانی حفظ کند و عملکرد آن افت نکند.

یکی دیگر از مزایای میکروفن BY-M1000 این است که کار کردن با آن خیلی ساده است. یکی از دکمه های این میکروفون الگوی قطبی را تنظیم می کند و دکمه بعدی برای تنظیم میزان صدایی که از محیط دریافت می شود کاربرد دارد. نکته مهم در مورد این میکروفون این است که برای استفاده از آن به فانتوم پاور نیاز است.

میکروفن استودیویی بویا مدل BY-M1000

ویژگی ها:

  • دارای قابلیت نویز کنسلینگ
  • امکان انتخاب از بین سه الگوی قطبی: Omni-Directional, Cardioid, Bidirectional
  • قابلیت تنظیم میزان صدای ورودی از محیط (Gain) در دو حالت: ۰ دسی بل و -۱۰ دسی بل
  • دارای پایه لرزه گیر (شاک مونت)
  • کیفیت ضبط استثنایی و رقابتی در حد برنامه های رادیویی

2- میکروفون استودیویی یانمای مدل Q18

اگر دنبال میکروفونی هستید که در عین طراحی مدرن و نوین و ویژگی های پیشرفته، در قیمت مقرون به صرفه ای در دسترس باشد، پیشنهاد ما به شما میکروفون استودیویی یانمای مدل Q18 است. بهترین میکروفون حرفه ای برای طیف گسترده ای از کارهای تولید محتوا، استریمینگ، تولید پادکست، خواندن آواز و همچنین گیمینگ. این میکروفون کیفیتی استثنایی را به شما ارائه می دهد که به محض استفاده متوجه آن خواهید شد. طراحی منحصر به فرد این محصول به گونه ای است که خود میکروفون، پاپ فیلتر، سه پایه و لرزه گیر ادغام شده اند و ظاهری یکپارچه به آن داده اند. این میکروفون دارای چراغ های LED رنگی است که زیبایی چشم نوازی به محصول داده اند.

Q18 از بهترین برند میکروفون برای بازی دارای کاندنسر، شفافیت و وضوح صدای بسیار عالی و رقابتی است. این میکروفون با یک کابل از نوع USB-A به USB-C عرضه می شود که باعث شده این محصول با تمام دستگاه ها اعم از انواع کامپیوتر، لپ تاپ و غیره سازگار باشد. یک نکته مثبت درباره این میکروفون این است که استفاده از آن بسیار ساده است و تنها کافیست کابل آن را به دستگاه مورد نظرتان متصل کنید. سه پایه میکروفون یانمای Q18 را نیز می توانید در ارتفاع دلخواه تان تنظیم کنید و این گونه از استفاده از این میکروفون بیشتر لذت ببرید.

میکروفون استودیویی یانمای مدل Q18

ویژگی ها:

  • امکان انتخاب بین ۲ الگوی قطبی: Omni-Directional, Cardioid
  • دارای سوییچ کنترل صدا
  • امکان قرار دادن میکروفون بر روی حالت بی صدا
  • قابلیت تنظیم میزان صدای ورودی از محیط (Gain)
  • قابل اتصال به پایه های بازویی

3- میکروفون گیمینگ هایپرایکس مدل QuadCast

اگر به دنبال یک میکروفون کاندنسر همه کاره و ایده آل برای استریمینگ، تولید پادکست یا گیمینگ هستید و صدای باکیفیت برای شما ارجحیت دارد، میکروفون گیمینگ هایپرایکس مدل QuadCast به خوبی می تواند نیازهایتان را پاسخگو باشد. میکروفون QuadCast یکی از موفق ترین و شناخته شده ترین محصولات کمپانی مشهور هایپر ایکس است که توانسته رضایت کاربران زیادی را جلب کند. این میکروفون دارای یک پایه ضربه گیر و ضد لرزش است که به کاهش سروصدا کمک می کند. میکروفون QuadCast همچنین دارای یک پاپ فیلتر داخلی نیز هست که برای ساکت کردن صداهای ضربه ای مزاحم استفاده می شود.

زمانی که می خواهید وقفه کوتاهی در پخش یا ضبط بدهید، کافیست روی دکمه ای که مخصوص بی صدا کردن است کلیک کنید. همچنین می توانید از دکمه کنترل Gain برای تنظیم حساسیت ورودی میکروفون استفاده کنید. یک مزیت میکروفون QuadCast این است که توسط برنامه های مشهوری مثل Discord و TeamSpeak تایید شده است. این یعنی می توانید اطمینان حاصل کنید که صدا به صورت بلند و واضح برای همه دنبال کنندگان و شنوندگان شما پخش می شود. چه این میکروفون را به رایانه شخصی، لپ تاپ، PS4، PS5 و هر دستگاه دیگری وصل کنید می توانید مطمئن شوید که شنونده کیفیت صدای مطلوبی را دریافت می کند.

میکروفون گیمینگ هایپرایکس مدل QuadCast

ویژگی ها:

  • دارای نشانگر LED
  • امکان انتخاب بین چهار الگوی قطبی (stereo, omnidirectional, cardioid, bidirectional)
  • دارای کلید لمسی برای قطع و وصل کردن میکروفون
  • دارای نور RGB و قابلیت تنظیم این نور از طریق برنامه HyperX NGENUITY
  • وزن حدودا 595 گرم
  • بدنه بسیار مقاوم ساخته شده از پلاستیک ABS و فلز
  • قابلیت تنظیم گین (Gain) 
  • سازگار با سیستم عامل های مک و ویندوز، گوشی های اندرویدی (از طریق تبدیل OTG) و کنسول های بازی XBOX، PS4، PS5
  • قابلیت اتصال به پایه های بازویی
  • عدم نیاز به نصب درایور

4- میکروفون کندانسر یانمای مدل MICPRO X1

آیا به تازگی ضبط محتوا را در خانه، محل کار یا استودیوی شخصی تان شروع کرده اید و به دنبال این هستید که از همین اول راه از ابزار مناسب و باکیفیتی استفاده کنید؟ یکی از تجهیزاتی که در این مسیر به شما کمک شایانی می کند میکروفون کندانسر یانمای مدل MICPRO X1 است. این میکروفون به خاطر کیفیت عالی و قابلیت به حداقل رساندن نویزهای محیطی، توانسته بین گیمرها نیز طرفداران بی شماری پیدا کند. میکروفون MICPRO X1 این قابلیت را فراهم کرده که صدا را کنترل کنید و در مواقع دلخواه آن را قطع یا وصل کنید. با کمک این میکروفون، تولید پادکست، ضبط زنده، آواز خواندن یا گیمینگ را وارد مرحله جدید و پیشرفته ای کنید و تمام این ویژگی ها را با یک قیمت مقرون به صرفه دریافت کنید.

برای این که میکروفون هنگام ضبط تکان نخورد و پایدار باشد دارای سه پایه مجهز به لرزه گیر است. همچنین دارای پاپ فیلتر نیز هست که همه این ویژگی ها از آن یک محصول کامل ساخته اند. اما این تمام ماجرا نیست و هر زمانی که نیاز داشتید می توانید ارتفاع این میکروفون را به دلخواه تان تنظیم کنید. این میکروفون به خاطر طراحی شکیل، ظاهر ظریف، وزن نسبتا کم و ابعاد کوچکی که دارد، گزینه مناسب و جمع و جوری برای تمام موقعیت ها در نظر گرفته می شود.

به خاطر این که این محصول دارای اتصال USB (پورت USB-A به USB-C) است می توانید به راحتی آن را به دستگاه های زیادی از جمله لپ تاپ، تبلت، رایانه، تلفن همراه و غیره متصل کنید. استفاده از میکروفون MICPRO X1 بسیار ساده و بدون دردسر است. برای استفاده از این میکروفون استثنایی کافی است آن را به دستگاه تان متصل کنید و بدون این که نرم افزار یا برنامه اضافی ای را نصب کنید کار با آن را آغاز کنید.

میکروفون کندانسر یانمای مدل MICPRO X1

ویژگی ها:

  • الگوی قطبی Cardioid
  • قابلیت ضبط صدا با کیفیت استثنایی
  • دارای فیلتر نرم کنندگی صدا
  • وزن ۱۹۸ گرم
  • سازگار با بسیاری از دستگاه ها
  • عدم نیاز به نصب درایور

5- میکروفن استودیویی بویا مدل BY-M800

برند بویا تا حدی شناخته شده است که نیازی به تبلیغ و معرفی ندارد. این برند روی کیفیت محصولاتش حساسیت خاصی به خرج می دهد و در طراحی میکروفن استودیویی بویا مدل BY-M800 نیز این قاعده را فراموش نکرده است. اگر چه این میکروفون برای اهداف استودیویی، ضبط محتوا، استریمینگ، تولید پادکست و غیره خیلی مناسب است اما گیمرها را هم فراموش نکرده است و به خوبی پاسخگوی نیازهای آن ها نیز هست. میکروفن استودیویی بویا مدل BY-M800 دارای یک دیافراگم بزرگ است که تمرکز آن روی صداهایی است که از جلوی دیافراگم پخش می شوند و در عین حال صداهای غیرضروری اطراف و محیط را نیز فیلتر می کند. پاپ فیلتری که روی این میکروفون قرار دارد، حروف صامت انفجاری مثل «پ» که یک نویز ناخوشایند هنگام ضبط ایجاد می کنند را فیلتر می کند. به همین خاطر به راحتی و بدون نگرانی می توانید جلوی این میکروفون حرف بزنید و همه چیز را به آن بسپارید.

این میکروفون بویا اتصال XLR دارد. به این معنا که برای استفاده از آن، به فانتوم پاور یا کارت صدا نیاز دارید. این میکروفون همچنین پایه ضد ضربه و لرزه گیر دارد که مانع از این می شود که صداهای ارتعاشی وارد فرآیند ضبط شوند. بدنه میکروفن استودیویی بویا BY-M800، فلزی و بادوام است که باعث شده در برابر ضربه یا افتادن مقاومت خوبی از خود نشان دهد و برای استفاده طولانی مدت نیز مناسب باشد. میکروفن استودیویی بویا مدل BY-M800 همچنین دارای میخ پایه است که به شما این امکان را می دهد تا آن را به پایه های گوناگون میکروفون متصل کنید.

میکروفن استودیویی بویا مدل BY-M800

ویژگی ها:

  • دارای الگوی قطبی Cardioid
  • قابل اتصال به پایه های بازویی
  • قابلیت تنظیم گین در ۲ حالت (۰ دسی بل و 10- دسی بل)
  • دارای پاپ فیلتر

6- میکروفن شاتگان بویا Boya BY-BM3031 Microphone

اگر دنبال یک میکروفون برای ساخت ویدئو یا ولاگ هستید و در عین حال می خواهید از آن برای اهداف گیمینگ هم استفاده کنید، میکروفن شاتگان بویا Boya BY-BM3031 Microphone انتخاب مناسبی برای شماست. این میکروفون روی دوربین قرار می گیرد و برای فیلمبرداری و ساخت ویدئو استفاده می شود. یک ویژگی عالی میکروفون BY-BM3031 این است که قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر میکروفون های مشابه دارد. از آنجایی که قیمت آن مقرون به صرفه است و برند تولیدکننده آن نیز به تولید محصولات باکیفیت شهرت دارد، مطمئن باشید که از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد.

اگر چه کیفیت صدای این میکروفون استثنایی یا چشمگیر نیست، اما همچنان کیفیت خوب و مناسبی دارد. به همین خاطر برای افرادی که در تولید محتوا، گیمینگ، استریمینگ یا غیره مبتدی هستند انتخاب معقولی است. یکی از ویژگی های میکروفن شاتگان بویا BY-BM3031 که باعث شده آن را در لیست بهترین و پرفروش ترین میکروفون های گیمینگ قرار دهیم، باتری قوی این میکروفون است. برند بویا در گزارشات و اطلاعاتی که از این محصول ارائه داده بیان کرده که با این باتری می توان حدود ۱۲۰ ساعت کار کرد.

مزایای این میکروفون مقرون به صرفه به موارد گفته شده ختم نمی شود و این میکروفون وزن کم و متعادلی نیز دارد. اکثر دوربین ها وزن بالایی دارند و اگر میکروفونی که روی آن ها قرار می گیرد هم وزن بالایی داشته باشد باعث دردسر می شود. به همین خاطر است که میکروفون BY-BM3031 به گونه ای ساخته شده که وزن متعادلی داشته باشد. در بسته بندی این محصول، یک بادگیر میکروفون هم وجود دارد که باعث می شود صدا در محیط های باز شفافیت و کیفیت خود را حفظ کند. یک ویژگی این میکروفون که شاید از نظر خیلی از کاربران ناخوشایند باشد این است که کابل اتصال به قسمت پشتی میکروفون چسبیده است و امکان جدا کردن آن از میکروفون وجود ندارد.

میکروفن شاتگان بویا Boya BY-BM3031 Microphone

ویژگی ها:

  • میکروفون کاندنسر با الگوی قطبی Supercardiod
  • دارای فیلتر نرم کننده صدا
  • دارای قابلیت تنظیم Gain در ۳ حالت (۰ دسی بل، 10- دسی بل و 20 دسی بل)
  • مناسب برای گزارشگری و ضبط مصاحبه 
  • دارای بادگیر

سخن پایانی

درست است که خیلی از افراد مهارت چشمگیری در انجام بازی های ویدئویی دارند و تجهیزات خاصی هم ندارند اما با استفاده از تجهیزات مناسب، حتی یک گیمر آماتور هم می تواند عملکرد خود را بهبود دهد. میکروفون های گیمینگ ابزاری کاربردی در دنیای گیمینگ هستند که باید یک سری ویژگی های خاص داشته باشند تا تجربه گیمینگ را لذت بخش تر کنند. کیفیت صدای بالا، طراحی کاربر پسند، فناوری حذف نویز، سازگاری با انواع مختلف دستگاه ها و دوام بالا از جمله ویژگی هایی هستند که به کاربران کمک می کنند تا تجربه بازی خود را به سطح بالاتری برسانند. در این مقاله برخی از بهترین مارک میکروفون گیمینگ و چندین محصول برتر را معرفی کردیم تا به شما کمک کنیم در انتخاب آن راحت تر تصمیم بگیرید.

سوالات متداول

1. آیا می توانید با میکروفون گیمینگ آواز بخوانید؟

بله می توان از میکروفون گیمینگ برای آواز خواندن و اهداف دیگر استفاده کرد. اما اگر قصد دارید به صورت حرفه ای آواز خواندن را انجام دهید، بهتر است میکروفونی را تهیه کنید که مختص این کار طراحی شده است.

2. میکروفون گیمینگ را در کجا باید نگهداری کنید؟

برای این که میکروفون گیمینگ طول عمر بیشتری داشته باشد بهتر است آن را در کیس مخصوص یا جعبه نگه دارید. این گونه یک محیط امن و محافظ برای میکروفون فراهم می کنید تا از آن در برابر گرد و غبار، رطوبت و سایر خطرات احتمالی محافظت کنید. بنابراین، همیشه زمانی که از میکروفون استفاده نمی کنید آن را در جعبه قرار دهید.

3. از کجا یک میکروفون گیمینگ اصلی تهیه کنم؟

از آنجایی که در هر بازاری افراد متقلب اقدام به ساخت محصولات بی کیفیت و مشابه کرده اند هنگام خرید (به خصوص خرید لوازم الکترونیکی) باید خیلی مراقب باشید که در دام این افراد نیفتید. میکروفون های تقلبی نیز کیفیت خوبی ندارند و با خرید آن ها فقط پول تان را دور ریخته اید. به همین خاطر توصیه می کنیم که از فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر، میکروفون گیمینگ را خریداری کنید و حتما از قبل درباره مدل میکروفون مورد نظرتان تحقیقات کافی را انجام دهید.