آموزش ریختن بازی از فلش به کامپیوتر

اگر اهل بازی‌های مختلف ویدیویی باشید، قطعا تجربه نصب و اجرای بسیاری از آن‌ها را در دستگاه‌های مختلف مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها داشته‌اید. از اصلی‌ترین بسترهای اجرای این برنامه‌ها، کامپیوترها می‌باشند. دانلود یک بازی توسط مرورگر خود دستگاه و سپس نصب کردن آن با توجه به دستورالعمل‌های درج‌شده در صفحه اول فایل بارگیری‌شده، کار چندان پیچیده‌ای نیست. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که شما فایل بازی مورد نظر را از شخص دیگری دریافت کرده‌اید. مثلا دستگاه شما در دسترس نبوده و فایل به حافظه‌ای قابل حمل مانند فلش انتقال داده شده باشد. گاهی نیز ممکن است نخواهید فایل بازی را در رایانه خود داشته باشید و فضای زیادی را با آن اشغال کنید؛ چرا که اکثر بازی‌های حرفه‌ای با گرافیک سنگین، حجم بالایی را شامل می‌شوند.

در این موارد نیز با متصل نمودن فلش خود به کامپیوتر و یافتن فایل خام بازی، می‌توانید پس از دنبال کردن یک دستور خاص، آن را در دستگاه خود نصب کنید. در این شرایط چنان‌چه فایل انتقالی شما ایرادی نداشته باشد و نحوه نصب آن را به درستی انجام دهید، بازی مورد نظر شما به راحتی اجرا خواهد شد و شما می‌توانید از آن لذت ببرید. در این مطلب از بروزکالا، دستورالعمل صحیح نحوه انتقال بازی از فلش به کامپیوتر و نصب آن را برای شما شرح خواهیم داد.

نصب بازی از فلش به کامپیوتر

سرفصل‌های مقاله

• چگونه فایل بازی را در یک فلش بریزیم؟
• نحوه نصب بازی از فلش به کامپیوتر
• نکاتی که در هنگام نصب بازی از فلش به کامپیوتر، باید رعایت کنیم
• مزایای نصب بازی از فلش به کامپیوتر چیست؟
• چگونه ویروسی نبودن فایل داخل فلش را تشخیص دهیم؟

چگونه فایل بازی را در یک فلش بریزیم؟

1- متصل کردن فلش به دستگاه و اسکن کردن

فلش مموری را از طریق پورت یو اس بی کیس، به کامپیوتر متصل کنید و قبل از هر کاری، با استفاده از آنتی‌ویروس آن را اسکن کنید تا از ویروسی نبودن آن مطمئن شوید. در صورت ویروسی بودن فلش، به رفع آن اقدام کنید و سپس کار خود را آغاز نمایید.

2- نصب برنامه usbutil

برنامه نام‌برده‌شده، جهت تسهیل روند انتقال بازی‌های مختلف از دستگاهی مانند کامپیوتر به فلش طراحی شده است. Usbutil را می‌توانید از فروشگاه‌های اپلیکیشن دانلود و اقدام به نصب آن نمایید.

3- وارد شدن به برنامه

 پس از نصب بازی از فلش به کامپیوتر، آیکون اصلی این برنامه روی صفحه دسکتاپ کامپیوتر شما نمایش داده خواهد شد. دو بار روی آن کلیک کرده و وارد برنامه شوید. البته لازم به ذکر است که قبل از شروع کار با این برنامه، حتما بایستی فایل زیپ بازی را استخراج کرده باشید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین فلش مموری

4- بستن اعلان آغازین

وقتی برنامه را باز کنید، یک صفحه قرمز رنگ حاوی اطلاعات برنامه و آپدیت‌های آن ظاهر می‌شود که بایستی آن را ببندید.

5- انتخاب فایل

در گوشه صفحه، بخشی به نام file وجود دارد که با کلیک روی آن، وارد بخش انتخاب بازی و فرایند انتقال آن می‌شوید. پس از آن، گزینه Create game from ISO را انتخاب نمایید تا به فایل‌های کامپیوتر خود دسترسی پیدا کنید. در قسمت from، پوشه‌ای که بازی در آن ذخیره شده است را پیدا کنید. خواهید دید که در پایین صفحه، بازی مورد نظر نمایش داده می‌شود که باید روی آن کلیک کنید.

6- انتخاب مقصد فایل:

در سمت راست صفحه، قسمتی با نام to، به چشم می‌خورد. روی آن کلیک کنید و پوشه انتخابی خود در فلش را انتخاب نمایید. در آخرین مرحله این بخش، باید از بین سه گزینه، روی Auto کلیک کنید. سپس گزینه create را انتخاب کنید و صبر کنید تا بازی به فلش منتقل شود. روی آیکون close کلیک کنید و برنامه را ببندید. اکنون عملیات انتقال بازی به فلش، اتمام یافته است.

پیشنهاد مطالعه: معرفی 6 هدفون مخصوص بازی

7- خروج فلش از دستگاه

 با انتخاب eject در بخش toolbar کامپیوتر خود، فلش را به طور ایمن از دستگاه خارج کنید.

آموزش ریختن بازی از فلش به کامپیوتر

نحوه نصب بازی از فلش به کامپیوتر

  1. دانلود و نصب برنامه PortableApps 2.0 PR1.1 platform: این برنامه را از تارنمای PortableApps.com می‌توانید بارگیری کنید. با نصب برنامه از فلش به لپ تاپ خود، قادر خواهید بود تا برنامه‌ها و بازی‌هایی که در فلش دارید را روی رایانه نصب و اجرا کنید.
  2. متصل کردن فلش و اسکن کردن آن: فلش را از طریق پورت متصل کنید و همان‌طور که گفته شد، آن را اسکن نمایید تا از آلوده نشدن کامپیوترتان توسط ویروس‌ها و عوامل مخرب اطمینان حاصل کنید.
  3. شروع به کار با برنامه: وارد اپ PortableApps شوید و در بخش Destination folder، درایوی که مربوط به فلش مموری است را پیدا کرده و انتخاب نمایید. سپس بر روی آیکون install کلیک کنید.
  4. تایید نصب: تیک را در چک‌باکس Launch the PortableApps.com Platform بزنید تا انتخاب خود را تایید کنید. سپس روی دکمه finish کلیک نمایید تا به فرایند نصب، خاتمه دهید.
  5. مدیریت منو: پس از اتمام این کار، منویی ظاهر می‌شود که با دیدن آن، باید گزینه manage apps و بعد از آن، get more apps را انتخاب کنید.
  6. انتخاب بازی مورد نظر: در این مرحله، نرم‌افزاری که قصد دارید از فلش نصب کنید را انتخاب کرده و سپس بر روی next، کلیک کنید.
  7. مشاهده لیست برنامه‌ها: بلافاصله بعد از نصب بازی از فلش به کامپیوتر، شما قادر خواهید بود تا آن را در لیست برنامه‌های نصب‌شده در منوی PortableApps مشاهده نمایید. از این پس، هر بار که حافظه فلش خود را به رایانه وصل کنید، منوی نرم‌افزارها به صورت اتوماتیک بالا خواهد آمد. اگر هم این اتفاق نیفتاد، می‌توانید بر روی درایو فلش مموری کلیک کرده و فایل Start.exe را اجرا نمایید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین تجهیزات گیمینگ

نکاتی که در هنگام انتقال بازی از فلش به کامپیوتر و نصب، باید رعایت کنیم

  • دقت داشته باشید که در هنگام نصب، حتما آنتی‌ویروس یا دیفندر ویندوز شما به طور موقت، غیرفعال شده باشد.
  • سازگاری دستگاه خود با ورژن نصبی بازی را بررسی نمایید و در صورت نیاز به ارتقای نرم‌افزار یا ویندوز، اقدام به انجام آن کنید.
  • بهتر است تمام برنامه‌های در حال اجرا به غیر از ستاپ بازی را ببندید تا فرایند نصب را آهسته نکند یا در آن اختلال ایجاد نکند.
  • اگر نام پوشه بازی را در فلش تغییر می‌دهید، حتما آن را به زبان انگلیسی تایپ کنید تا به آسانی پیدا شود و قابل خواندن در برنامه‌های ذکرشده باشد.
  • موقع اجرای بازی، بهتر است با کلیک راست از گزینه Run as administrator آن را باز کنید.
  • ممکن است در هنگام باز کردن شورت‌کات یا نسخه اصلی بازی، مشکلی ایجاد شود. در صورت ناموفق بودن هر کدام از گزینه‌ها، از روش دیگر اقدام کنید.
  • اگر نرم‌افزاری نیاز به پیش‌نیاز داشت، می‌توانید فایل پیش‌نیاز را نیز در فلش داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: بررسی بهترین کیس کامپیوتر برای بازی

نحوه انتقال بازی از فلش به کامپیوتر

مزایای نصب بازی از فلش به کامپیوتر چیست؟

بازی‌های معروف و حرفه‌ای دارای گرافیک‌های سنگین هستند و طبیعتا حجم بسیار بالایی خواهند داشت. با این کار خواهید توانست مقدار زیادی از فضای ذخیره‌سازی کامپیوتر خود را خالی نگه‌دارید تا در آینده برای ذخیره کردن فایل‌های دیگر، دچار مشکل نشوید. همچنین با پر نبودن حافظه رایانه، مشکلاتی مثل هنگ کردن، اختلال در نصب و اجرای برنامه‌ها، ارورهای ناشناخته و کند شدن دستگاه بسیار بعید خواهند شد. شما با این کار، عمر مفید دستگاه خود را افزایش داده و کیفیت کارکرد آن را بالا می‌برید.

همچنین با همراه داشتن یک فلش مموری که حافظه‌ای سبک، راحت و قابل حمل است، می‌توانید در هر زمان که اراده کنید، به برنامه‌ها و بازی‌های خود در یک یا چند دستگاه دسترسی داشته باشید. اگر نسخه مخربی از برنامه را دریافت کرده باشید، اگر فایل آن در فلش باشد، آسیب و آلودگی کمتری متوجه کامپیوتر شما خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

نصب برنامه از فلش به لپ تاپ

چگونه ویروسی نبودن فایل داخل فلش را تشخیص دهیم؟

فایلی به نام Autorun.inf در دستگاه‌هایی که آلوده به ویروس autoplay هستند، وجود دارد. این فایل عمدتا مخفی است و ویژگی سیستم نیز در آن موجود می‌باشد. پس آن را به سادگی نمی‌توان یافت و برای دیدن آن بایستی از خط فرمان استفاده کرد یا کادر پنهان کردن فایل‌های مخفی سیستم را حذف نمود. همچنین اگر فایل‌های ناشناسی با اسم‌های عجیب و با پسوندهای exe، com.، bat.، cmd. و lnk. در پوشه بازی مشاهده نمودید، به ویروسی بودن آن شک نکنید.

سخن پایانی

قطعا همه ما تجربه نصب بازی در موبایل، تبلت، لپ‌تاپ یا کامپیوتر را داشته‌ایم. اگر با کامپیوتر به بازی کردن می‌پردازید، ممکن است فضای مورد نظر برای ذخیره فایل بازی را نداشته باشید یا بخواهید آن را در جایی دیگر ذخیره کنید اما در کامپیوتر آن را اجرا نمایید. در این شرایط شما خواهید توانست با استفاده از برنامه usbutil اقدام به انتقال بازی به کامپیوتر، و نصب آن توسط برنامه‌ای به نام PortableApps 2.0 PR1.1 Platform، اجرای آن در کامپیوتر بپردازید.

در این شرایط شما حافظه ذخیره‌سازی دستگاه خود را مصرف نکرده‌اید و در عین حال، توانسته‌اید بازی‌های مختلف را در آن اجرا نمایید. در مقاله چگونه بازی را از فلش به کامپیوتر نصب کنیم ؟ نکات لازم برای انجام این فرایند، توضیح داده شد و امید است شما عزیزان نهایت استفاده را برده باشید.

سوالات متداول

1) چگونه فایل یک بازی را در یک فلش بریزیم؟

با نصب برنامه usbutil و پیروی از دستورالعمل‌های آن، می‌توانیم فایل اصلی بازی که دارای حجم بالا می‌باشد را به فلش مموری انتقال دهیم.

2) چگونه یک بازی را از فلش به کامپیوتر نصب کنیم؟

در این صورت بایستی برنامه PortableApps 2.0 PR1.1 Platform را دانلود و نصب نماییم و توسط آن، بدون ریختن فایل پرحجم در کامپیوتر، بازی را در دستگاه خود نصب و اجرا کنیم.