بهترین فلش مموری برای خرید

اگر شما یکی از کاربران کامپیوتر یا لپ‌تاپ هستید، حتماً حداقل یک بار از فلش مموری استفاده کرده‌اید. فلش مموری یک حافظه بسیار کوچک، محبوب و پرطرفدار است. بیش از بیست سال است که این دستگاه نقش ذخیره‌سازی داده‌های کامپیوتری کاربران را بر عهده دارد. بدیهی است که این محصول در طول این سال‌ها پیشرفت‌های زیادی کرده است. از فلش مموری برای ذخیره‌سازی اطلاعات و انتقال فایل‌های کامپیوتری استفاده می‌شود.

این دستگاه بسیار کوچک، وزن کمی دارد. یکی از انواع بهترین فلش مموری، قابلیت جابه‌جایی آن است. اکثر افراد هنگام خرید فلش مموری فقط به ظرفیت آن توجه می‌کنند اما شما باید بدانید که هنگام خرید فلش مموری باید به نکات مهم دیگری نیز توجه نمایید. فروشگاه اینترنتی بروزکالا در ادامه راهنمایی در مورد خرید فلش مموری در اختیار شما دوستان گرامی قرار خواهیم داد تا با گاهی کافی برای تهیه این محصول اقدام نمایید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

1. نکات مهم خرید فلش مموری
• کیفیت ساخت
• برند
• ظرفیت
• سرعت
• کانکتور و درگاه
• طراحی
2. پیشنهاد بروزکالا
• فلش مموری ای دیتا مدل UV350 با ظرفیت 32 گیگابایت
• فلش مموری USB 3.1 ای دیتا مدل UV320 ظرفیت 32 گیگابایت
• فلش مموری USB 2.0 اچ پی مدل V150w ظرفیت 64 گیگابایت
• فلش مموری ای دیتا مدل UV240 ظرفیت 64 گیگابایت
• فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Fit CZ430 ظرفیت128 گیگابایت
3. نتیجه‌گیری 

نکات مهم خرید فلش مموری

امروزه تنوع فلش مموری‌ بسیار زیاد است و برندهای معتبر بسیاری در سراسر دنیا این محصول کاربردی و محبوب را تولید و عرضه می‌کنند. معمولاً کاربران کامپیوتر هنگام خرید فلش مموری فقط به قیمت و ظرفیت آن توجه می‌کنند. در صورتی که این دو مورد فقط 2 فاکتور مهم برای انتخاب این محصول محسوب می‌شوند. هنگام خرید فلش شما باید به کیفیت ساخت، ظرفیت، سرعت، تراشه، طراحی، برند و قیمت آن توجه نمایید.

راهنمای خری فلش مموری

کیفیت ساخت

یک نکته بسیار مهم در مورد این محصول این است که فلش مموری‌های مختلف، کیفیت ساخت یکسانی ندارند. در حقیقت کیفیت تراشه‌های محصولات مختلف با یکدیگر متفاوت است. اینجا است که معتبر بودن برند تولیدکننده فلش می‌تواند به شما در انتخاب محصول مورد نظرتان کمک کند زیرا برندهای معتبر از ‌تراشه‌های با کیفیت بالایی استفاده می‌کنند. غالباً برندهایی معتبر از تراشه‌های با کیفیت بالا استفاده می‌کنند که عملکرد بسیار مطلوبی به کاربر ارائه می‌دهد. این در صورتی است که برخی از برندهای ناشناخته محصولات خود را با تراشه‌های بی‌کیفیت و حتی بازیافتی عرضه خواهند کرد. کیفیت ساخت مطلوب موجب دوام بیشتر، عملکرد بهتر و طول عمر بالاتر محصول خواهد شد. این‌گونه شما داده‌ها و اطلاعات خود را در محیط ایمن و مطمئنی نگهداری خواهید کرد.

برند

همان‌طور که متوجه شدید، برندهای معتبر و مطرح، محصولاتی با تراشه‌های با کیفیت تولید می‌کنند. بنابراین شما هنگام انتخاب این قطعه کوچک قدرتمند باید حتماً به برند آن توجه نمایید. در ایران برندهایی مانند فلش مموری ای دیتا، اچ پی، سیلیکون پاور، سامسونگ، سن دیسک، وسترن دیجیتال، فیلیپس و... برخی از برندها و نام‌های آشنا، معتبر و شناخته شده هستند که می‌توان به آنها به عنوان بهترین فلش مموری برای خرید اعتماد کرد.

ظرفیت

معمولاً تمامی کاربران هنگام تهیه فلش مموری، هارد اکسترنال و اصولاً هر نوع حافظه‌ای، توجه ویژه‌ای به ظرفیت آن دارند. شما برای ذخیره‌سازی اطلاعات و فایل‌های خود به چه میزان فضایی از فلش نیاز دارید؟ ظرفیت فلش مموری، فاکتوری است که شما باید با توجه به نیاز خود در مورد میزان آن تصمیم‌گیری نمایید. ممکن است یک فلش مموری 8 گیگابایت برای یک کاربر کافی باشد. این احتمال هم وجود دارد که یک کاربر نیاز به خرید فلش مموری 128 گیگ یا بیشتر داشته باشد. در حالت کلی معمولاً این محصول در ظرفیت‌های مختلف 4، 8، 16، 32، 64، 128، 256 و 512 گیگابایت تولید و عرضه می‌شود. 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید هارد اکسترنال

سرعت

سرعت انتقال داده‌ها یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین فلش مموری محسوب می‌شود. ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که این موضوع ارتباط مستقیمی با استاندارد USB دارد. معمولاً فلش مموری‌ها از استاندارد USB 3.0 و USB 2.0 بهره می‌برند. سرعت انتقال داده‌ها در USB 3.0 حدود 10 برابر بالاتر از USB 2.0 است. به همین منظور محصولات جدید غالباً از USB 3.0 استفاده می‌کنند. شما باید به این نکته دقت کنید که USB 3.0 دارای نسخه‌های مختلف جدیدتر و به‌روزتری مانند USB 3.2 Gen 1  و USB 3.1 Gen 1  و USB 3.2 Gen 2 و... است که سرعت بالایی دارند.

کانکتور و درگاه

شما هنگام خرید فلش مموری به این موضوع توجه کنید که دستگاه‌های شما یعنی لپ تاپ یا کامپیوتر شما از چه پورتی پشتیبانی می‌کند سپس می‌توانید یک فلش مموری را انتخاب نمایید که مجهز به پورت مورد نیاز شما باشد. لپ تاپ شما از پورت USB-A بهره می‌برد یا دارای درگاه USB-C است؟ پس شما باید برای خرید یک فلش مجهز به پورت مناسب با دستگاهتان اقدام نمایید.

طراحی

برای بسیاری از کاربران ظاهر این دستگاه کوچک اهمیت دارد. برخی از کاربران به زیبایی فلش مموری اهمیت می‌دهند؛ برخی دیگر به جنس بدنه و قابلیت‌هایی نظیر امکان اتصال بند توجه می‌کنند. در حالت کلی جنس فلزی مانند فلش مموری آلومینیومی بهتر از نوع پلاستیکی است و طول عمر بیشتر و دوام بالایی دارد. بعضی از مدل‌ها نیز پوشش خارجی از جنس سیلیکون دارند و در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. فلش مموری قطعه‌ای بسیار کوچکی است به همین منظور قابلیت اتصال بند نیز در آن مهم خواهد بود. در مورد شکل ظاهری باید بدانید که این محصول در انواع ساده، عروسکی، بند انگشتی، کلیکی، فانتزی و... تولید و عرضه می‌شود و انتخاب شکل ظاهری آن کاملاً سلیقه‌ای است. 

بهترین فلش مموری

پیشنهاد بروزکالا

اکنون که شما با نکات خرید فلش مموری آشنا شدید و می‌دانید که هنگام تهیه این محصول باید به چه مواردی دقت کنید، فروشگاه اینترنتی بروزکالا در ادامه چند نمونه از فلش‌ مموری‌های مطلوب با عملکرد عالی را به شما معرفی خواهد کرد. 

1. فلش مموری ای دیتا مدل UV350 با ظرفیت 32 گیگابایت

این محصول با ظرفیت 32 گیگابایتی از برند معتبر و مطرح ای دیتا است. فلش مموری ای دیتا مدل UV350 با ظرفیت 32 گیگابایت با ابعاد 5.35 × 14.95 × 42.4 میلی‌متر، دارای وزن 5.9 گرمی است. جنس بدنه این محصول فلزی است و ظاهری ساده و شیک دارد. این فلش مجهز به کانکتور USB Type-A است. رابط اتصال این فلش USB 3.1 Gen 1 می‌باشد. سرعت خواندن این قطعه برابر با 90 مگابایت برثانیه و سرعت نوشتن آن 40 مگابایت بر ثانیه است.

فلش مموری ای دیتا مدل UV350

2. فلش مموری USB 3.1 ای دیتا مدل UV320 ظرفیت 32 گیگابایت 

فلش مموری USB 3.1 ای دیتا مدل UV320 ظرفیت 32 گیگابایت با وزن 7.9 گرم دارای ابعاد 10.2 × 19.5 × 55 میلی‌متر است. جنس بدنه این محصول پلاستیکی است. این فلش مموری با ظرفیت 32 گیگابایت دارای 1 کانکتور USB Type-A است و از رابط اتصال  USB 3.1 Gen 1بهره می‌برد. این محصول در برابر خش مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. 

فلش مموری USB 3.1 ای دیتا مدل UV320

3. فلش مموری USB 2.0 اچ پی مدل V150w ظرفیت 64 گیگابایت

این فلش مموری با ابعاد 9.5 × 17.2 × 55 میلی‌متر و وزن 8.8 گرم تولید می‌شود. فلش مموری USB 2.0 اچ پی مدل V150w ظرفیت 64 گیگابایت از برند مطرح HP بسیار محبوب است و 64 گیگابایت حافظه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این محصول از کانکتور USB Type-A و رابط اتصال USB 2.0 بهره می‌برد. سرعت خواندن این فلش 14 مگابایت برثانیه و سرعت نوشتن آن 4 مگابایت بر ثانیه است. این فلش مموری قدرتمند دارای بدنه پلاستیکی است. 

فلش مموری USB 2.0 اچ پی مدل V150w

4. فلش مموری ای دیتا مدل UV240 ظرفیت 64 گیگابایت

ابعاد این محصول قدرتمند از برند ADATA برابر با 8.3 × 19.2 × 54.6 میلی‌متر است. فلش مموری ای دیتا مدل UV240 ظرفیت 64 گیگابایت دارای وزن 7 گرمی می‌باشد. این محصول کانکتور USB Type-A دارد و از رابط اتصال USB 2.0 بهره می‌برد. بدنه آن از جنس پلاستیک است. این دستگاه کوچک با ظرفیت عالی 64 گیگابایتی پاسخ‌گوی نیازهای شما از یک حافظه خواهد بود. 

فلش مموری ای دیتا مدل UV240

5. فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Fit CZ430 ظرفیت128 گیگابایت

فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Fit CZ430 ظرفیت 128 گیگابایت با ابعاد 19.1 × 15.9 × 8.8 میلی‌متر تولید می‌شود. این محصول وزن 1.5 گرمی دارد. جنس بدنه این فلش مموری فوق‌العاده از پلاستیک و فلز است. مشخص است که این فلش با برند عالی سن دیسک و ظرفیت 128 گیگابایت، قیمت تقریباً بالایی نیز دارد. این فلش مموری دارای نرم افزار امنیتی SanDisk SecureAccess Software و دارای نرم افزار بازیابی فایل‌ها RESCUEPRO® DELUXE SOFTWARE است. سرعت خواندن اطلاعات این محصول برابر با 130 مگابایت بر ثانیه است. این دستگاه کوچک دارای کانکتور USB Type-A است و از رابط اتصال USB 3.1 Gen 1 بهره می‌برد. 

فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Fit CZ430

نتیجه‌گیری

با هم مهمترین نکات خرید فلش را در قالب راهنما خرید فلش مموری مرور کردیم و متوجه شدیم که هنگام خرید آن باید به ظرفیت، سرعت، برند، کیفیت ساخت و... توجه کرد. سپس به بررسی چند نمونه فلش مموری محبوب و پرفروش بازار پرداختیم. شما هنگام خرید این محصول به کدام فاکتور اهمیت بیشتری می‌دهید؟ شما می‌توانید به فروشگاه اینترنتی بروزکالا مراجعه نمایید و از انواع فلش مموری‌ها با برندهای معتبر و ظرفیت‌های مختلف و انواع قطعات کامپیوتر و جانبی دیدن کنید. کارشناسان بروزکالا همواره پاسخ‌گوی سوالات شما دوستان گرامی هستند و شما می‌توانید با آنها مشاوره رایگان داشته باشید تا با آگاهی کافی محصول مورد نظرتان را تهیه نمایید. 

سوالات متداول

1. آیا گارانتی فلش مموری مهم است؟

بله هنگام خرید فلش مموری توجه کنید که محصول مورد نظرتان دارای گارانتی باشد. فلش مموری قطعه‌ای حساس است و تعمیر آن به ندرت صورت می‌گیرد. پس داشتن گارانتی می‌تواند برای شما مفید واقع شود. 

2. سرعت فلش مموری به چه مواردی بستگی دارد؟

سرعت این محصول به تکنولوژی پورت USB و تکنولوژی ساخت تراشه بستگی دارد.