نقد و بررسی تبلت Tab E7 لنوو

Lenovo Tab E7 یکی ار ارزانترین تبت هایی است که می توانید خریداری کنید. با این حال یکی از اولین تبلت هایی است که با سیستم عامل اندروید گو (Android Go) عرضه می شود. آیا این تبلت ارزش خرید را دارد؟ در این بررسی شما می توانید به جواب این سوال دست پیدا کنید.

مزایا

  • عملکرد خوب
  • دارای اندروید 8.1 اوریو گو
  • بسیار ارزان

معایب

  • صفحه نمایش دارای پنل IPS نیست
  • طول عمر باتری
  • دوربین ها ضعیف هستند

شرکت Lenovo در چند سال اخیر به طور مرتب تبلت های ارزان قیمت 7 اینچی را به بازار عرضه کرده است که از میان آنها می توان به تبلت های Lenovo Tab3 7 و Lenovo Tab7 Essential اشاره کرد. در ادامه شما در مورد مشخصات و قابلیت های جدیترین تبلت Lenovo E7 خواهید خواند.

طراحی و کیفیت ساخت تبلت Tab E7

از تبلتی با چنین قیمتی نمی توان انتظار زیادی داشت، تبلت Tab E7 لنوو دارای طراحی و ساخت ساده ای است، بدنه آن کاملا پلاستیکی است و شما تنها می توانید این تبلت را در رنگ مشکی خریداری کنید. هنگامی که تبلت را در دست نگه می دارید می توانید احساس کنید که تبلت ارزانی را در دست دارید. با این حال تبلت تب ای 7 به اندازه کافی مقاوم است و نباید به این سادگی ها شکسته شود. تبلت Tab E7 لنوو با 10 میلی متر ضخامت و وزن 272 گرمی بسیار ضخیم است. در سمت راست شما می توانید به دکمه پاور و دکمه های ولوم دسترسی پیدا کنید. در پایین یک میکروفن وجود دارد و در سمت چپ می توانید اسلات کارت حافظه microSD را پیدا کنید. در قسمت بالا یک جک هدفون استاندارد و یک پورت MicroUSB قرار گرفته است.

بلندگو و دوربین ها

تبلت Tab E7 لنوو تنها یک بلندگو دارد که در قسمت بالای صفحه نمایش قرار گرفته است و کیفیت صدای قابل قبولی را برای تماشای فیلم های یوتیوب فراهم می آورد. در این بلندگو هیچ باسی وجود ندارد و صدا می تواند صاف و حتی کمی گوش خراش باشد. در این تبلت لنوو ما یک دوربین سلفی 0.3 مگاپیکسلی و یک دوربین پشتی 2 مگاپیکسلی را در اختیار داریم. کیفیت دوربین ها خیلی بد هست و حتی در روشنایی روز هم نمی توانید عکس های مناسبی داشته باشید. از تبلتی با چنین قیمتی هم انتظاری بیشتر از این نمی رود.

صفحه نمایش

یکی دیگر از نقاط ضعف تبلت Lenovo E7 می توان به عدم وجود پنل IPS اشاره کرد. در واقع عدم وجود پنل IPS باعث می شود که زاویه دید قابل استفاده بسیار کم شود ( به ویژه زاویه دید از سمت چپ). هنگامی که به صورت مستقیم به صفحه نمایش نگاه می کنید همه چیز خوب به نظر می رسد اما با کمی تغییر زاویه صفحه نمایش تار و در واقع فیلتر می شود. این صفحه نمایش دارای اندازه 7 اینچی و رزولوشن 1024×600 است. اگر شما دارای یک گوشی هوشمند 7 اینچی هستید ممکن است گوشی شما تراکم پیکسل بالاتری را ارائه دهد. صفحه نمایش این تبلت می توانست بهتر باشد اما با وجود این باز هم این قابل استفاده است و برای استفاده در محیط های داخلی خوب عمل می کند.

سخت افزار و عملکرد تبلت لنوو مدل Tab E7

Lenovo Tab E7 مجهز به پردازنده 4 هسته ای MediaTek MT8167 است و از حافظه داخلی 8 گیگابایتی یا 16 گیگابایتی استفاده می کند و دارای 1 گیگابایت رم می باشد. اگر شما بخواهید می توانید نسخه ای که از شبکه اینترنتی 3G پشتیبانی می کند را خریداری کنید. این ورژن مجهز به تراشه چهار هسته ای MT8321 می باشد اما عملکرد این دو پردازنده مشابه می باشد. طبق تست عملکردی که با استفاده از بنچمارک Geekbench 4 و AnTuTu انجام شد ما متوجه عملکرد بسیار پایین Tab E7 شدیم و حتی تبلت Amazon Fire HD 8 که تنها کمی قیمت بالاتری دارد نتایج بهتری را تولید کرد. با توجه به قیمت تبلت، شما می توانید برنامه های استاندارد را بدون تاخیر اجرا کنید.

شما می توانید از سیستم عامل اندروید گو استفاده کنید و اجرای صاف و بدون لگی را داشته باشید. به دلیل استفاده از رم 1 گیگابایتی ممکن است زمانی که چند برنامه را باز می کنید و یا سربرگ های زیادی را در گوگل کروم باز می کنید تبلت شما هنگ کند و یا برنامه ها سریعا بسته می شوند. وقتی که برنامه های زیادی را نصب کرده باشید و بخواهید به گوگل کروم سوئیچ کنید احتنالا متن ها کمی دیر برای شما نمایش داده می شود. علاوه بر این Tab E7 برای بازی کردن مناسب نیست و شما نمی توانید در اینجا بازی های PUBG Mobile یا Fortnite را اجرا کنید. با این حال بازی های ساده ای مانند Subway Surfers به خوبی اجرا می شوند و حتی می توانید بازی زیبای Dead Trigger 2 را اجرا کنید.

نرم افزار Android 8.1 Oreo Go در تبلت Tab E7

تبلت Lenovo Tab E7 از سیستم عامل Android 8.1 Oreo Go Edition استفاده می کند و جزو اولین تبلت هایی است که اندروید گو را اجرا می کند. این سیستم عامل یک نسخه ساده از اندروید است که سخت افزارهای ضعیف را مورد هدف قرار می دهد.  لنوو در حال حاضر کوچکترین بروزرسانی ها را ارائه می دهد و باگ های موجود را حل و فصل می کند. شما مطمئنا این نسخه سیستم عامل را دوست خواهید داشت. در مقایسه با سیستم عامل اندروید وان استاندارد تفاوت های جزئی وجود دارد. برای مثال بک گراند کشوی برنامه ها دارای رنگ ثابت است و والپیپرها شفاف هستند. همچنین حالت تقسیم صفحه در آن وجود ندارد در نتیجه شما نمی توانید از دو برنامه در کنار هم استفاده کنید.

عمر باتری تبلت تب E7

در داخل تبلت Lenovo Tab E7 یک باتری 2750 میلی آمپر ساعتی وجود دارد و با توجه به وضوح پایین ما امیدوار بودیم که عمر باتری مناسبی داشته باشد. در تست باتری که انجام داده شد طول عمر باتری تنها 6 ساعت بود. برای این تست یک فیلم HD با روشنایی متوسط استفاده شد. برای یک تبلت ویندوزی 6 ساعت می تواند مناسب بباشد اما برای تبلت اندروید این طول عمر کوتاه است و اگر شما در طول روز زیاد از تبلت استفاده می کنید باید چند بار آن را شارژ کنید.

رای نهایی

خب تبلت Lenovo Tab E7 بسیار ارزان است و عملکرد مناسبی را برای گشت و گذار در اینترنت، تماشای فیلم یوتیوب و بازی های ساده ارائه می دهد. همه چیز برای کاربری که حرفه ای نیست مناسب است. ما استفاده از سیستم عامل اندروید گو را دوست داشتیم. اگر کاربری هستید که برای انجام کارهای ساده خود به تبلت نیاز دارید و نمی خواهید هزینه زیادی پرداخت کنید Lenovo Tab E7 برای شما بسیار مناسب خواهد بود