چه لپتاپ هایی برای دانش آموزان مناسب است

خرید لپ تاپ برای برخی از افراد پروسه دشوار و گیج کننده ای است زیرا گزینه های بسیار زیادی وجود دارند. اگر شما یا فرزندتان برای اولین بار قرار است که در کلاس های آنلاین شرکت کنید، این استرس خرید لپ تاپ دو چندان خواهد شد. دانش آموزان و دانشجویان، به لپ تاپی با یک سری ویژگی های خاص نیاز دارند که ما در این قسمت به مهم ترین این ویژگی ها اشاره کرده ایم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • مهم ترین ویژگی های لپ تاپ برای دانش آموزان
  • سوالات متداول

مهم ترین ویژگی های لپ تاپ برای دانش آموزان

1- بودجه

اولین و مهم ترین چیزی که قبل از خرید لپ تاپ باید آن را مشخص کنید، بودجه خریدتان است. پس از تعیین بودجه، انتخاب هایتان محدود می شوند و می توانید در رنج قیمتی مورد نظرتان گزینه های موجود را بررسی کنید. همچون بسیاری از لوازم الکترونیکی، لپ تاپ ها نیز از نظر قیمت و کیفیت بسیار متفاوت هستند. به طور کلی، مدل های ارزان قیمت تر از سخت افزارهای کمتر قدرتمندی استفاده می کنند که عملکرد پایین تری ارائه می دهند. این در حالیست که مدل های گران قیمت تر دارای پردازنده های سریع تر، کارت های گرافیکی پیشرفته تر، هارد درایوهای بزرگ تر و رم هایی با ظرفیت بیشتر هستند.

معمولا یک لپ تاپ رده متوسط می تواند اکثر نیازهای دانش آموزان را برآورده کند. توجه داشته باشید که در صورتی که فرد قصد دارد در برخی از زمینه های تخصصی کار کند، به سخت افزار پیشرفته تری نیاز دارد. برای استعلام قیمت لپ تاپ مورد نظرتان، می توانید به فروشگاه بروزکالا مراجعه کنید.

مهم ترین ویژگی های لپ تاپ برای دانش آموزان

2- رم (RAM)

حافظه دسترسی تصادفی (RAM) تعیین می کند که یک کامپیوتر می تواند به طور همزمان چند برنامه را اجرا کند. رم بیشتر لپ تاپ ها و تبلت ها از ۴ گیگابایت شروع می شود که برای وب گردی و پردازش متن کافی است. خرید لپ تاپ با رم ۸ گیگابایت به شما این امکان را می دهد که همزمان چندین برنامه را اجرا کنید.

برنامه هایی که به تازگی برای رایانه ها منتشر می شوند، معمولا به افزایش استفاده از حافظه نیاز دارند، اما از آنجایی که رم لپ تاپ ثابت می ماند، این وضعیت با گذشت زمان سبب کاهش سرعت رایانه می شود. بنابراین درست است که ۴ گیگابایت رم می تواند برای اجرای برنامه های ساده کاربردی باشد اما اگر یک لپ تاپ با رم ۸ گیگابایتی خریداری کنید، انتخاب بهتری برای سرمایه گذاری طولانی مدت است. برای بررسی قیمت رم کامپیوتر به فروشگاه بروز کالا مراجعه کنید.

3- پردازنده لپ تاپ دانش آموزی

همانطور که از نامش پیداست، پردازنده بسیاری از کارهای اصلی پردازش لپ تاپ را انجام می دهد و یکی از مهم ترین قطعات لپ تاپ است. به طور کلی، اکثر کاربران می توانند با پردازنده های سطح ابتدایی یا متوسط ​​همچون Core i3 یا i5 اینتل شروع به کار کنند. با این حال، دانش آموزانی که نیاز به استفاده از برنامه های پیچیده تری نظیر ویرایش گرافیکی یا ویدیویی دارند، بهتر است پردازنده های سطح بالاتر اینتل همچون Core i7 یا i9 را خریداری کنند.

4- هارد درایو و فضای ذخیره سازی

تمام اطلاعات دیجیتالی ای که ایجاد می کنید در هارد دیسک (HDD) لپ تاپ ذخیره می شوند و اندازه و کیفیت آنها ممکن است متفاوت باشد. یک درایو حالت جامد (SSD) هیچ قطعه متحرکی ندارد و دستگاه هایی که دارای SSD هستند حدود ۳ الی ۴ برابر سریع تر از دستگاه هایی هستند که دارای هارد دیسک استاندارد هستند. SSDها اغلب گران قیمت ترند، اما این قیمت بالاتر تضمین می کند که سرعت و عملکرد بالاتری را دریافت خواهید کرد.

اگر بودجه کافی دارید، SSD را انتخاب کنید. اما اگر یک هارد درایو معمولی را انتخاب می کنید، سعی کنید در رنج قیمتی مورد نظرتان، به دنبال بیشترین فضای ذخیره سازی موجود باشید. هارد درایوهای استاندارد معمولا حداقل ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی را ارائه می دهند. البته برخی از دانش آموزان و دانشجویان ترجیح می دهند که حافظه ۲۵۰ گیگابایت یا بیشتر داشته باشند.

5- دوام  لپ تاپ دانش آموزی

دانش آموزان به لپ تاپی نیاز دارند که دارای دوام بالایی باشد. به همین خاطر توصیه می شود که لپ تاپ هایی را خریداری کنید که از موادی نظیر آلومینیوم، آلیاژ منیزیم یا فیبر کربن ساخته شده اند. همچنین قبل از خرید بررسی کنید که سازنده در خصوص دوام دستگاه چه ادعاهایی دارد و کاربران چه نظراتی دارند.

دوام  لپ تاپ دانش آموزی

6- سیستم عامل

سه سیستم عامل در بازار موجود هستند که عبارتند از: سیستم عامل لینوکس، مک و ویندوز. اگر سیستم عامل لینوکس توسط کسانی استفاده شود که می دانند چگونه از آن استفاده کنند، می تواند قدرت فوق العاده ای را فراهم کند و یکی از اصلی ترین لزومات برای توسعه دهندگان است. سیستم عامل مک نیز مزایای بسیار زیادی دارد و می تواند به خوبی از پس تمام وظایف پیچیده بر بیاید (البته به جز گیمینگ پیشرفته و سنگین). این سیستم عامل همچنین می تواند وظایفی نظیر طراحی و ویرایش را مدیریت کند، در حالی که بهینه سازی عالی را ارائه می دهد تا عمر باتری فوق العاده ای را برای کاربران فراهم کند.

سیستم عامل ویندوز نیز عملکرد چند کاره ای دارد و برای انواع گوناگونی از اقدامات نظیر گیمینگ، طراحی، ویرایش ویدئو و بسیاری از موارد دیگر مناسب است.

ویندوز ۱۰ یکی از محبوب ترین سیستم عامل های امروزی است که کاربرد گسترده ای دارد و این روزها تقریبا در اکثر لپ تاپ ها آن را می بینید. اگر رشته تحصیلی تان مهندسی است، بهتر است به لینوکس عادت کنید. اگر در سایر رشته ها تحصیل می کنید، ویندوز بهترین گزینه است. مک بوک نیز برای برنامه نویسان و طراحان گرافیک یا افرادی که ویرایش ویدیو انجام می دهند، بهترین انتخاب است.

7- صفحه نمایش و رزولوشن تصویر لپ تاپ دانش آموزی

در نظر بگیرید که آیا برای کارهایی که می خواهید انجام دهید وجود یک صفحه نمایش بزرگ ضروری است یا خیر. دانش آموزانی که بیشتر از لپ تاپ خود برای وب گردی و پردازش متن استفاده می کنند، احتمالا نیازی به نمایشگر بزرگ نخواهند داشت.

با وجود پیشرفت های اخیر در زمینه تکنولوژی، امروزه حتی مدل های لپ تاپ ارزان قیمت تری هم وجود دارند که نمایشگرهایی با وضوح بالا دارند. رزولوشن  1080pبرای اکثر دانش آموزان کاربردی است. به یاد داشته باشید که اگر به دنبال رزولوشن بالاتر هستید، باید هزینه بیشتری را بپردازید. برای بررسی قیمت مانیتور کامپیوتر، به سایت بروزکالا مراجعه کنید.

صفحه نمایش و رزولوشن تصویر  لپ تاپ دانش آموزی

8- اندازه و وزن

یکی از مهم ترین عواملی که دانش آموزان قبل از خرید لپ تاپ باید در نظر بگیرند، قابلیت حمل است. چه یک دستگاه کوچک را انتخاب کنید چه یک دستگاه بزرگ، حتما قدرت و کارایی آن را نیز در نظر بگیرید. اگر فقط می خواهید از لپ تاپ برای کارهای اساسی ای نظیر پردازش متن استفاده کنید، لپ تاپ های کوچک، سبک و ساده کاربردی اند. اما برای برخی از دانش آموزان اندازه صفحه نمایش و قدرت پردازش سریع تر در اولویت قرار دارند.

در اکثر موارد یک لپ تاپ ۱۱ الی ۱۳ اینچی کافی است، مگر این که رشته تان در زمینه علوم کامپیوتری باشد یا برای کارهای دقیق مانند کارهای طراحی به صفحه نمایش بزرگ تر و کارایی بالاتر نیاز دارید.

9- عمر باتری لپ تاپ دانش آموزی

تمامی دانش آموزان و دانشجویان هنگام انتخاب لپ تاپ باید عمر باتری دستگاه را در نظر بگیرند. عمر باتری بیشتر لپ تاپ ها ۱۰ الی ۱۴ ساعت دوام دارد. این در حالیست که اغلب، دستگاه های کوچک تر عمر باتری طولانی تری دارند و کارآمدتر هستند. لپ تاپ هایی که قطعات سخت افزاری پیشرفته تر و کارایی بالاتری دارند، انرژی بیشتری مصرف می کنند، به همین خاطر ممکن است عمر باتری کوتاه تری داشته باشند.

معمولا عمر باتری لپ تاپ های پایین رده ۸ الی ۱۰ ساعت است، این در حالیست که عمر باتری لپ تاپ های بالارده ۱۲ الی ۱۷ ساعت است.

10- پورت ها و وب کم

امروزه بسیاری از لپ تاپ ها (خصوصا لپ تاپ های باریک و سبک) دارای پورت های محدودی هستند. و این چیزی است که اگر دانش آموز هستید باید به آن توجه کنید. برای برخی از افراد ۳ الی ۴ پورت USB-C کافی است. اما برای اتصال به پروژکتور یا نمایشگر اکسترنال، به پورت HDMI نیاز دارید. همچنین ممکن است برای اتصال دستگاه های قدیمی تان (همچون یک ماوس اکسترنال) به چند پورت USB-A نیاز داشته باشید.

اگر لپ تاپ تان وب کم ندارد، ممکن است برای شرکت در کلاس آنلاین با مشکل مواجه شوید. برخی از مدل های لپ تاپی که در بازار موجودند، دوربین داخلی ندارند، به همین خاطر بهتر است قبل از خرید به این نکته توجه کنید.

این که یک پورت صوتی روی لپ تاپ داشته باشید نیز مفید است. در این شرایط زمانی که به موسیقی گوش می دهید یا با دیگران صحبت می کنید، می توانید صدایی واضح را با هدفون سیمی تان دریافت کنید. اما اگر به قابل حمل بودن اهمیت بیشتری می دهد، می توانید یک هاب USB با درگاه صوتی را انتخاب کنید تا به اتصال مورد نیازتان دست پیدا کنید.

قابلیت توسعه لپ تاپ دانش آموزی

11- قابلیت توسعه لپ تاپ دانش آموزی

اگر می خواهید لپ تاپی را خریداری کنید که تمام طول تحصیل تان را با آن سپری کنید، باید دستگاهی را در نظر بگیرید که به شما این امکان را بدهد که اجزای آن را ارتقا دهید. نمی توانید انتظار داشته باشید که پردازنده و کارت گرافیک لپ تاپ قابل ارتقا باشند، اما رم و فضای ذخیره سازی قابل ارتقا هستند.

در این شرایط اگر به نصب نرم افزار پیشرفته ای نیاز داشتید، می توانید گنجایش دستگاه را افزایش دهید. گاهی اوقات، ارتقاء رم باعث می شود دستگاه سریع تر کار کند. به علاوه اگر این قطعات خراب شدند، به جای خرید یک دستگاه جدید، می توانید آنها را تعویض کنید.

خلاصه

دانش آموزان برای انجام کارهای روزانه و روتین درسی خود نیاز به لپ تاپ خیلی پیشرفته ای ندارند و می توانند با یک لپ تاپ معمولی نیاز خود را برطرف کنند. اما اگر در این زمینه نیاز به مشاوره دارید حتما با کارشناسان فروشگاه بروزکالا تماس بگیرید.

سوالات متداول

ویژگی های مهم لپ تاپ دانش آموزان چیست؟
هنگام خرید لپ تاپ برای مدرسه، حتما عواملی مانند RAM، عمر باتری و قیمت را در نظر بگیرید. یکی دیگر از عواملی که باید حین خرید لپ تاپ دانش آموزی مدنظر قرار داد حمل آسان و انعطاف پذیری لپ تاپ است.

چرا دانش آموزان به لپ تاپ نیاز دارند؟
دانش آموزان با لپ تاپ می توانند موسیقی، فیلم، تصاویر و فایل های خود را ذخیره کنند. می توان از آن برای مدرسه و سرگرمی نیز استفاده کرد. لپ تاپ ها عملکردهای زیادی دارند و فضای ذخیره سازی فراوانی را در اختیار کاربر قرار می دهند.

چقدر رم برای کلاس های آنلاین نیاز دارم؟
یک کامپیوتر با مشخصات اولیه زیر برای آموزش از راه دور آنلاین کافی است: هارد دیسک 250 گیگابایت یا بالاتر. رم 4 گیگابایت یا بالاتر. پردازنده 2.0 گیگاهرتزی اینتل یا AMD