خبر دارید که چه زمانی کنسول بازی ارزان میشود ؟

آشفتگی بازار امروزه کشور سبب شده که الگوریتم افزایش یا تغییر قیمت تمامی محصولات از جمله قیمت کنسول خانگی از چند سال یکبار به چند روز یکبار و یا حتی چند ساعت یکبار تغییر یابد. اگر از علاقمندان به این بازار هستید یا در نظر دارید یک کنسول بازی جدید تهیه کنید، یکی از سئوالات متداولی که ممکن است از خود بپرسید این است که چه زمانی کنسول بازی ارزان میشود؟ ما در این مقاله از مجله بروز کالا سعی کرده ایم به جواب این سئوال و سئوالات مشابهای از جمله آیا کنسول بازی ارزان میشود بپردازیم. پس از شما علاقمندان به تکنولوژی که به دنبال پاسخ سئوالات خود هستید دعوت میکنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

سرفصلهای مقاله :

  • آیا کنسول بازی ارزان شده است ؟
  • آیا قیمت کنسول بازی کاهش میابد ؟
  • کنسول بازی کی ارزان میشود ؟

آیا کنسول بازی ارزان شده است ؟

از زمان عرضه کنسولهای نسل نهم به خصوص ps5 به دلیل مشکلات عمدهای که شاید عامل اصلی آن گسترش ویروس کرونا باشد، این کالا با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت معمول در بازار جهانی عرضه میشود. ناگفته نماند که روند نزولی کاهش قیمت ps5 از اوایل عرضه تا به کنون ادامه دارد اما شیب آن بسیار کند است و همچنان نتوانسته با قیمت واقعی خود بدست خریدار برسد. بنابراین در جواب این سئوال که کنسول بازی کی ارزان میشود باید به عرضتان برسانیم این سئوال به نسبت کنسولی که قصد خرید آن را دارید متغیر خواهدبود. هر چقدر دستگاههای جدیدتر و با تکنولوژی بیشتر وارد بازار شود، بالطبع قیمت کنسولهای نسل پیشین کاهش و قیمت کنسولهای جدید با افزایش قیمت واضحی روبرو خواهد بود. به عنوان مثال در حال حاضر ارزان ترین کنسولهای بازی موجود در بازار ایران ps1 و sega میباشند که شما با پرداخت مبلغی کمتر از 1 میلیون تومان، میتوانید آنها را تهیه کنید. البته باید بدانید از نظر گرافیک بازیها، سرعت راهاندازی، سرعت اجرای بازی و دیگر موارد مشابه نمیشود از آنها توقعی به اندازه کنسولهای بازی جدید داشته باشید؛ به همین خاطر اغلب کسانی به دنبال خرید این دستگاه ها هستند که میخواهند کلکسیونی از کنسولهای بازی داشته باشند. بنابراین کنسولهای بازی نسلهای ابتدایی ارزان شده است ولی کنسولهای بازی جدید خیر  !

محصولات مرتبط: قیمت لوازم جانبی کنسول بازی

آیا قیمت کنسول بازی کاهش میابد ؟

اگر قصد خرید کنسول بازی xbox series s، xbox series x و یا ps5 را دارید و میدانید که قیمت آن به نسبت چند روز گذشته بدون دلیل خاصی افزایش داشته است، بهتر است فعلا دست نگهدارید و منتظر کاهش قیمت باشید. چرا که این کنسولهای بازی از جدیدترین مدلهای در حال حاضر بازار هستند و تقاضا برای خرید آنها زیاد است. پس عادیست در مواقعی که این کالا در بازار کم میشود و بهعبارتی تقاضا زیاد میگردد، قیمت نیز افزایش مییابد، ولی به مرور و پس از واردات مجدد، قیمت به روال سابق و یا حتی کمتر بازخواهدگشت. بنابراین گیمرهای عزیزی که قصد ارتقا کنسول بازی خود را دارند بهتر است تا چندوقت دست نگهدارند تا با قیمت مناسبتری کنسول بازی را خریداری کنند. البته نبود نمایندگی رسمی در کشور نیز یکی از بزرگترین دلایل قیمت بالای کنسولهای بازی است که به موجب آن خریدار باید پول بیشتری به واسطه ها بپردازد.

مورد دیگری که لازم به ذکر است این است که در خیلی از ماههای سال قیمت کنسول بازی xbox تغییر زیادی ندارد و این در حالی است که قیمت سریهای پلی استیشن با تغییرات زیادی همراه است. علت این میباشد که طرفداران کنسول بازی پلی استیشن بیشتر از xbox هستند. البته از نظر کارشناسی هر دو کنسول کیفیت یکسانی دارند و چه بسا در بازیهایی، xbox بسیار بهتر از پلی استیشن عمل میکند. بنابراین شما میتوانید کنسول بازی xbox را به قیمت بهتری نسبت به کنسول بازی پلی استیشن هم رده آن خریداری نمایید.

محصول مرتبط: کنسول بازی مایکروسافت مدل Xbox Series X 1 TB

کنسول بازی کی ارزان میشود ؟

یکی از بهترین زمانها برای خرید کنسول بازی با قیمت پایین Black Friday یا همان جمعه سیاه است که به روز خرید در آمریکا شهرت دارد ولی امروزه اکثر کشورها از جمله ایران، آن روز را برای تخفیفات ویژه در نظر گرفتهاند. بنابراین آخرین جمعه ماه نوامبر که در ایران مصادف با ماه آذر میباشد یکی از بهترین زمانها برای خرید ارزان کنسول بازی است. معمولا فروشگاههای کشور امارات در این تاریخ تخفیفهای فوقالعادهای برای فروش کنسولهای بازی در نظر میگیرند که شما میتوانید کنسول بازی خود را از یکی از این فروشگاهها تهیه و یا با اندکی تفاوت قیمت از فروشگاهها و یا سایتهای معتبر در سطح کشور خریداری نمایید.  

کاهش قیمت کنسول گاهی اوقات فصلی نیز میباشد. اصولا در فصولی مثل تابستان که مدارس تعطیل هستند و در فصل بهار و اواخر اسفندماه برای خرید کادو عید، ممکن است با افزایش قیمت کنسول بازی مواجه شوید. پس پیشنهاد میکنیم اگر قصد خرید کنسول بازی دارید در این زمانها اقدام به خرید نفرمایید. همچنین باید افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی را نیز در افزایش قیمتها بسیار تاثیرگذار بدانیم. اگر بخواهیم مثالی برای این موضوع داشته باشیم، قیمت کنسول بازی ps4 slim در بهمن ماه 1398 حدود 3 میلیون تومان بوده  در صورتیکه در سال بعد همان دستگاه با قیمت 9 میلیون تومان به فروش رسیده است. بنابراین باید تعریفی برای انتظار از میزان ارزانی کنسول بازی برای خود ارائه دهید. 

محصولات مرتبط: عینک واقعیت مجازی

نتیجه گیری

در این محتوا سعی نمودیم پاسخی به سئوال آیا قیمت کنسول بازی کاهش می یابد داشته باشیم و نتیجه گرفتیم که ارزان شدن کنسول بازی به چند پارامتر اصلی بستگی دارد. اولین عامل عرضه کم و تقاضا زیاد میباشد که برای دستگاهی مانند ps5 اتفاق افتاده است. این کنسول بازی به دلیل عرضه کم در بازار جهانی، به قیمتی بسیار بیشتر از قیمت اعلام شده توسط شرکت سونی به فروش میرسد. دومین عامل بالارفتن نرخ ارز است و همچنین سیاستهای ترخیص کالا از گمرک که در برخی موارد موجب کمبود کالا و افزایش قیمت آن میشود. پس بهتر است قبل از اقدام به خرید، تمامی مواردی که در این مجله از بروز کالا ذکر کردهایم مورد بررسی قرار دهید و پس از آن نسبت به خرید خود اقدام کنید. آیا شما عزیزان راهی برای خرید ارزانتر کنسولهای بازی سراغ دارید؟

سئوالات متداول

  1. چه عواملی در افزایش قیمت کنسولهای بازی اثرگذار است؟ از عوامل بسیار تاثیرگذار در افزایش قیمت کنسولهای بازی میتوان به عرضه کم و تقاضا زیاد، بالارفتن نرخ ارز، زمان خرید نامناسب، سیاستهای ترخیص کالا از گمرک، نبود نمایندگی رسمی در کشور و عواملی مشابه اشاره نمود.
  2. آیا کنسولهای بازی در آینده ارزان خواهند شد؟ ابتدا باید باید تعریفی برای انتظار از میزان ارزانی کنسول بازی برای خود ارائه دهید. اینکه توقع داشته باشید با افزایش قیمت دلار، قیمت کنسول بازی به قیمت سال گذشته خود بازگردد قطعا بی نتیجه است. ولی در فصولی مثل تابستان که مدارس تعطیل میشوند و اسفندماه برای خرید کادوی عید، با افزایش قیمت کنسول بازی مواجه میشوید که بهتر است خرید خود را به زمانی دیگر موکول کنید.
  3. ارزانترین کنسولهای بازی در حال حاضر در ایران کدام است؟ در حال حاضر ps1 و sega از ارزانترین کنسولهای بازی موجود در کشور است ولی بالطبع نباید از آنها انتظار زیادی داشته باشید و آنها را با کنسول های بازی نسل جدید مقایسه کنید. ولی برای سرگرمی کودکان و یا جمع آوری کلکسیون انتخاب مناسبی میباشند. 
  4. چگونه از ارزانترین قیمت کنسول بازی مطلع شویم؟ با پیگیری سایتهای فروش آنلاین از جمله سایت معتبر بروز کالا میتوانید به آسانی از تغییر قیمتها مطلع شوید و در صورت تمایل، بلافاصله پس از کاهش قیمت خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. 

 

مطالب مرتبط: