آیپد مینی ۶ : تمام شایعات تاکنون

آیپد مینی از وقتی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، عمدتا به یک شکل بوده و تغییر چندانی نداشته است. تمام ۵ نسل اول آیپد مینی دارای همان حاشیه  های ضخیم و همان دکمه  هوم بوده اند، اما قرار است با آیپد مینی ۶ تغییراتی در این آیپدها اتفاق بیفتد.

برای بررسی و خرید جدیدترین انواع موبایل کلیک کنید

طراحی آیپد مینی ۶ 

آیپد مینی ۶ فاقد دکمه هوم خواهد بود و قرار است طراحی آن با یک نمایشگر لبه به لبه بزرگتر و حاشیه های باریک تر به اندازه 3/8  تا ۹ اینچ شبیه آیپد ایر باشد. انتظار می رود آیپد مینی ۶ با توجه به حذف دکمه هوم، مثل آیپد ایر مجهز به دکمه پاور تاچ آی دی باشد، اما هنوز مشخص نیست که در آن از پورت USB-C استفاده شده یا اینکه همچنان با پورت لایتنینگ عرضه خواهد گردید. همچنین ممکن است برای استفاده آن به همراه برخی لوازم جانبی مثل مجیک کیبورد نیز از قابلیت اسمارت کانکتور بهره ببرد.

طبق مدل آزمایشی این تبلت که در ماه آگوست افشا شد، احتمال دارد که دکمه های صدای آیپد مینی ۶ به جای سمت راست، در بالای تبلت تعبیه شده باشد که در این صورت، تغییر عمده ای در طراحی این نسل از آیپد صورت گرفته است.

رندرها

جان پراسر افشاگر، رندرهایی از آیپد مینی ۶ منتشر کرد که از قرار معلوم، به این تبلت شباهت زیادی دارد. این رندر دارای یک نمایشگر لبه به لبه و یک پورت USB-C است.

به نقل از پراسر، ابعاد آیپد مینی 3/206  میلی متر در 8/137  میلی متر در 1/6 میلی متر است. همچنین پراسر ادعا می کند که این آیپد با یک اپل پنسل جدید و کوچکتر به بازار خواهد آمد.

کیس آیپد مینی ۶

کیس طراحی شده برای آیپد جدید مینی ۶ نشان می دهد که دکمه های جدید صدا به جای قرار گرفتن در کنار دیوایس، در بالای آن تعبیه شده اند.

همچنین این کیس دارای لبه های مربعی است که با شایعاتی که می گویند طراحی جدید آیپد مینی به آیپد ایر شبیه است مطابقت دارد. این کیس برشی دارد که مخصوص دوربین تک لنز است. دکمه های صدا که در بالای دیوایس قرار می گیرند، جا را برای اپل پنسل باز می کنند تا به تبلت متصل شده و از قسمت کناری آن شارژ  شود.
 

پردازنده

شایعات حاکی از این هستند که آیپد مینی ۶ دارای یک چیپست A14 است که همان چیپستی است که آیفون ۱۲ با آن به بازار آمد.

نمایشگر مینی LED

مینگ چی کو تحلیلگر اپل در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که اپل در حال کار بر روی یک آیپد مینی با نمایشگر LED است، این دیوایس باید طبق ادعای مینگ چی کو در اواخر همان سال عرضه می شد، اما این اتفاق نیفتاد و شایعات پیرامون نمایشگر مینی LED فروکش کرد تا وقتی که دیجی تایمز در ژولای ۲۰۲۱ اعلام کرد که آیپد مینی ۶ به نمایشگر مینی LED مجهز می باشد. 

متاسفانه، راس یانگ تحلیلگر نمایشگر معتقد است که اطلاعات دیجی تایمز نادرست است، بر اساس گفته های او، آیپد مینی ۶ نمایشگر  LED  ندارد. این ادعا می تواند منطقی باشد چون در حال حاضر تکنولوژی مینی LED به پیشرفته ترین مدل آیپد پرو محدود می شود و آیپد مینی با قیمت بسیار مقرون به صرفه تری عرضه می گردد.

یانگ گفت او با رادیانت اپتو الکترونیکز، تامین کننده ای که دیجی تایمز ادعا می کند وظیفه ساخت نمایشگرهای مذکور را بر عهده دارد صحبت کرده است. تکنولوژی LED برای طراحی محصولات سبک تر و باریک تر امکان پذیر است و همچنین در عین حال عملکرد خوبی از نظر محدوده وسیع رنگ، کنتراست بالا و HDR دارد و همچنین فناوری لوکال دایمینگ که نور پس زمینه را پشت نواحی تیره صفحه نمایش محو کرده و در همان حال قسمت های روشن را پر نور می کند.

تاریخ عرضه

قرار است که آیپد مینی ۶ پاییز امسال روانه بازار شود. اما تاریخ دقیق عرضه آن هنوز فاش نشده است. اپل قصد دارد در ماه سپتامبر رویدادی را برای رونمایی از آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ برگزار کند، اما آیپد مینی ۶ احتمالا بعد از این تاریخ به بازار خواهد آمد. انتظار می رود که اپل در پاییز امسال چندین رویداد دیگر را برگزار کند، بنابراین احتمال دارد که در اکتبر یا نوامبر شاهد عرضه آیپد مینی ۶ باشیم.

لیست محصولات مربوط به محافظ صفحه نمایش آیپد مینی نشان می دهد که این دیوایس ۲۰ اکتبر موجود خواهد شد و در رویداد ۱۹ اکتبر رونمایی خواهد گردید. اگر می خواهید لیست قیمت موبایل، تبلت و تجهیزات را بررسی کنید به فروشگاه ما سر بزنید.