گلکسی نوت ۲۰ اولترای سامسونگ: آیا هنوز هم ارزش خریدن دارد؟

از زمانی که گلکسی نوت ۲۰ اولترای سامسونگ به بازار آمده یک سال می گذرد، عملکرد این گوشی از یک سال پیش تا الان چطور بوده است؟ در نگاه اول، با عرضه سری گلکسی اس ۲۱ با قیمت ارزان تر در سراسر دنیا و در عین حال گزارش فروش پایین تر گوشی های این سری، سال ۲۰۲۱ ترکیبی از فرصت های نصفه و نیمه  را برای سامسونگ به خود دیده است. شرکت سامسونگ از گوشی های تاشو و پیشتاز جدیدش یعنی گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ نیز رونمایی کرده، البته هنوز خیلی زود است که در مورد موفقیت تجاری این دو گوشی صحبت کنیم.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز جدیدترین انواع گوشی  کلیک کنید

موردی که در سال ۲۰۲۱ شاهدش نخواهیم بود رونمایی از یک پرچمدار جدید برای خط تولید گلکسی نوت است، به طوری که سامسونگ اوایل همین امسال این موضوع را تایید کرد. در عوض، به افرادی که خواهان تجربه گوشی هایی مثل گوشی های خط نوت هستند، گلکسی اس ۲۱ اولترا و گلکسی زد فولد ۳ را پیشنهاد می کند که در حال حاضر هر دوی آنها از پشتیبانی قلم اس برخوردار هستند.

با این حال یک گزینه دیگر هم وجود دارد و آن گلکسی نوت ۲۰ اولترای پارسال است. ارزش سری نوت سامسونگ از دیر باز به خاطر بیش از فقط یک قلم اس بوده است، گوشی های سری نوت از بهترین گوشی ها برای  کاربران حرفه ای نیز می باشند. بنابراین سوالی که مطرح است این است که گلکسی نوت ۲۰ اولترای سامسونگ به عنوان آخرین گوشی گلکسی نوت موجود در بازار تا به اکنون، بعد از گذشت یک سال از عرضه چطور از آب در آمده است. ما قصد داریم که این موضوع را در نقد بلند مدت خود در رابطه با این گوشی مورد بررسی قرار دهیم.

نقد و بررسی گلکسی نوت ۲۰ اولترای سامسونگ

قبل از ادامه نقد و بررسی خوددر مورد گلکسی نوت ۲۰ ، باید بگوییم که الان وقت خوبی است که برداشتی که از این گوشی در زمان عرضه داشتیم را مورد بررسی مجدد قرار دهیم.

اعتبار گلکسی نوت ۲۰ اولترا

گلکسی نوت ۲۰ اولترا در بین همه فن حریفترین و پیشرفته ترین های سال ۲۰۲۰ قرار داشت و این موضوع را باید گفت که روزگار با این گوشی مهربان بوده است. این گوشی دارای یک صفحه نمایش اولد QHD با ریفرش ریت ۱۲۰ هرتز، یک پردازنده سالید اگزینوس ۹۹۰ SoC (یا اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس در ایالات متحده و چین)، رم 12/8 گیگا بایتی، حافظه ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگا بایتی و یک باتری ۴۵۰۰ مگا آمپر ساعتی است. به عبارت دیگر، این گوشی مشخصاتی دارد که آن را تا یک سال بعد هم معتبر نگه داشته است.

گلکسی نوت ۲۰ اولترای سامسونگ

همچنین لازم به ذکر است که گلکسی نوت ۲۰ اولترا دارای یک اسلات کارت میکرو SD است که گوشی های سری اس ۲۱ گلکسی فاقد آن می باشند. این مشخصه برای افرادی که خواهان بیشترین حافظه داخلی ممکن هستند و همچنین افرادی که از بابت نبود این ویژگی در گوشی های پرچمدار ۲۰۲۱ سامسونگ گلایه مند هستند، مثل یک عامل جذب کننده مشتری عمل می کند.

نکته دیگری که اینجا به کمک نوت ۲۰ اولترا می آید این است که شرکت سامسونگ وعده سه آپدیت را برای سیستم عامل اصلی این دیوایس داده است. این گوشی با اندروید ۱۰ رونمایی شد و پس از آن یک بروز رسانی به اندروید ۱۱ دریافت کرد. یعنی این که می توانید منتظر دستکم اندروید ۱۲ و اندروید ۱۳ نیز باشید. نوت ۲۰ اولترا با داشتن ۴ سال وصله امنیتی (به روز رسانی امنیتی) نسبت به سایر دیوایس ها از دیدگاه نرم افزاری مدت بیشتری معتبر خواهد بود.

با شیفت به موضوع عملکرد اصلی گوشی، می توانیم بگوییم که یکی از پردازنده های نوت ۲۰ اولترا، اگزینوس ۹۹۰ است که عموما برنامه ها را بدون اشکال اجرا می کند. با این که در زمان عرضه، اختلاف نظرهایی بین مالتی تسکینگ (چند وظیفگی)، مرور صفحات وب و راه اندازی اپلیکیشن ها وجود داشت، اما استفاده روزمره آن توام با تجربه ای آرام و بی اشکال بود. در واقع، تنها زمانی که من واقعا شاهد یک لگ عمده خارج از گیم بودم، اولین دقایق بعد از ری استارت کردن گوشی بود. همینطور یک تاخیر حدودا دو ثانیه ای بین شات های ۱۰۸ مگا پیکسلی آن وجود دارد، که با توجه به مقدار بسیار بالای دیتای پردازش شده در این زمان، این موضوع قابل درک است.

گیم کردن سخت گیرانه ترین تست از ویژگی های داخلی یک گوشی است و نوت ۲۰ اولترا یک تجربه عمدتا بی اشکال و بدون دردسر است. یکی از بهترین برنامه ها برای نشان دادن قدرت یک گوشی، گیم Nascar Heat Mobile است (به دلیل وجود همزمان تعداد بسیار زیادی اتومبیل بر روی یک مسیر) که در آن، اتومبیل ها با سرعتی بسیار سیال و منعطف حرکت می کنند. ما همچنین گیم های Call of Duty Mobile و Genshin Impact را امتحان کردیم. که اولی یعنی Call of Duty Mobile بسیار نرم و روان اجرا شد و Genshin Impact نیز کاملا قابل اجرا بود، اما گاهی هم سرعت آن پایین می آمد، خصوصا در هنگام حرکت تند دوربین به اطراف.

یک تست خیلی خوب دیگر از قابلیت های گوشی، تست شبیه سازی است، که ما بر اساس آن، گیم هایی مثل Metroid Prime و F - Zero GX را از طریق شبیه ساز Dolphin و تنظیمات پیش فرض آن اجرا کردیم. متاسفانه گیم اول یعنی Metroid Prime یک تجربه کاملا غیر قابل پیش بینی را ارایه کرد، که توضیح مختصر آن عبارت است از متوقف شدن گاه و بیگاه گیم. گیم دومی هم جاهایی لنگ می زد، با این حال به نظر می رسد که در این گیم نسبت به گیم اول، تجربه روان تر و نسبتا یکپارچه تری را می توان کسب کرد. ما این گیم ها را روی اسنپدراگون ۸۶۵ و روی گوشی LG V60 (دیگر گوشی درجه یک سال ۲۰۲۰) هم اجرا کردیم و هر دوی این گیم ها با تنظیمات پیش فرض، با سرعتی نرم تر و روان تر اجرا شدند.

اریک زمان به این نکته اشاره دارد که واحد پردازنده اسنپدراگون او در این بررسی داغ کرده است، اما در طول جلسات گیمینگ من، این قضیه اصلا در مورد پردازنده اگزینوس پیش نیامد. مطمئن نیستم که این امر در اثر تفاوت چیپست ها رخ داده است، یا این واقعیت که برخی مدل ها سیستم های خنک کننده متفاوتی دارند، یا بروز رسانی سیستم ها توسط سامسونگ انجام می شود. با این حال، قطعا پیشنهاد می کنیم که اگر قصد اجرای گیم ها و شبیه سازهایی را دارید که از نظر تکنیکی سخت و سنگین هستند، از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس استفاده کنید.

عملکرد گوشی بدون در نظر گرفتن طول عمر باتری خیلی معنی نمی دهد، و یکی دیگر از گلایه های اریک در نقد اصلیش عبارت است از قدرت متوسط باتری این گوشی. با  کاربردهای نسبتا سنگینی مثل استفاده از یوتیوب، YouTube Music، دانلود و نصب گیم ها، با ریفرش ریت انطباقی، صفحه نمایش این گوشی زیر ۶ ساعت روشن می ماند که برای ظرفیت باتری بد نیست. ولی اگر می خواهید عمر باتری طولانی تری داشته باشید، باید ریفرش ریت را روی ۶۰ هرتز سوییچ کنید و با این سرعت، نوت ۲۰ اولترا یک روز کامل روشن می ماند، به عبارت دیگر، با این کار ماندگاری باتری را افزایش می دهید اما کیفیت صفحه نمایش گوشی از دیوایس هایی مثل گلکسی اس ۲۱ اولترا پایین تر خواهد بود.

این نکته هم باید گفته شود که پشتیبانی قلم اس روی این گوشی از هر گوشی سامسونگ دیگری از جمله گلکسی اس ۲۱ اولترا و گلکسی زد فولد ۳ بهتر است. این قضیه که این گوشی یک اسلات اختصاصی برای قلم لمسی دارد، قاعدتا کار را برای مبتدی ها راحتتر می کند. غیر از آن، این گوشی دارای اتصال بلوتوث هم هست که در دیگر گوشی های دارای قلم استاندارد اس وجود ندارد. وجود این امکان، به گوشی قابلیت های زیادی می دهد که با استفاده از ویژگی کنترل از راه دور عمل می کنند.

بزرگترین ایراد استفاده از قلم اس در گلکسی نوت ۲۰ اولترا این است که این قلم جای خیلی محدودی برای نوشتن دارد. برای مثال، صرفا به این دلیل که فضای خیلی کمی در دسترس است، استفاده از تشخیص دستخط کیبورد سامسونگ برای نوشتن پیام ها کار پر زحمتی است. با اپلیکیشن Samsung Notes هم خیلی بهتر عمل نمی کند. آدم واقعا احساس می کند که اگر بخواهد بیشتر از یک لیست کوتاه خوار و بار را بنویسد، احتمالا باید یک تبلت سامسونگ یا یک گوشی گلکسی زد فولد ۳ بخرد. همچنین این قلم وقتی که گوشی روی یک سطح صاف قرار می گیرد هم کمکی به نوشتن نمی کند. اما در ادامه ویژگی های دیگری از این وسیله را معرفی خواهیم کرد.

در واقع استدلال من این است که قدرت حقیقی قلم اس برای بیشتر افراد، کارکرد آن از راه دور است. چه از قلم اس به عنوان دکمه شاتر از راه دور استفاده کنید در حالیکه گوشی روی سه پایه است، چه برای کنترل پلی بک رسانه ها وقتی گوشی به یک صفحه نمایش بزرگ متصل است، چه صرفا برای هدایت از طریق امکانات دسترسی گوشی، در هر صورت قلم اس به یک ابزار نسبتا چند کاره برای مصارف غیر نوشتاری تبدیل شده است.

اشاره مخصوصمان باید به صفحه نمایش اولد QHD و ۱۲۰ هرتزی این گوشی باشد، چون هنوز هم بعد از یک سال زیبا و جذاب است. لازم به ذکر است که ناتوانی در اجرای ریفرش ریت بالاتر از ۱۲۰ هرتز همراه با رزولوشن QHD سهل انگاری کوچکی در سال ۲۰۲۰ بود که تاثیر آن اکنون کمی مشهود است. با این وجود، شما هنوز هم یک صفحه نمایش با کیفیت بالا دارید، اما مجبورید که بین رزولوشن و روانی تصویر یکی را انتخاب کنید و وقتی می بینیم بعضی از پرچمداران ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بهترین های هر دو را دارند، کمی از نوت ۲۰ اولترا ناامید می شویم.

 قیمت گلکسی نوت ۲۰ اولترای سامسونگ

نکته منفی نسبتا جالب توجه دیگر این است که شما نمی توانید تمام مدت با ریفرش ریت ۱۲۰ هرتز کار کنید. به همین دلیل گوشی در صورت نیاز، به ریفرش ریت انطباقی ۶۰ هرتز سوییچ می کند. من متوجه می شوم که اگر سرعت همیشه روی ریفرش ریت ۱۲۰ هرتز باشد (حتی برای تصاویر و دیگر محتواهای مشابه) به احتمال زیاد باتری گوشی فورا خالی می کند. اما گذاشتن این امکان که افراد خود بتوانند ریفرش ریت خود را انتخاب کنند، بهتر از تصمیم گرفتن برای آنها است. با این حال، حالت ۹۰ هرتزی هم می تواند حد وسط خوبی بین ریفرش ریت بالا و ریفرش ریت پایین باشد و ممکن است افرادی که دنبال صفحه نمایش نرم و روان هستند با این ریفرش ریت احساس راحتی کنند. همچنین برای بررسی بهترین قیمت موبایل و سایر محصولات دیجیتال به سایت بروزکالا مراجعه کنید.

طراحی خاص و کشیده
یکی از بهترین نکات در مورد گلکسی نوت ۲۰ اولترا در زمان رونمایی، طراحی آن بود و این موضوع بعد از گذشت ۱۲ ماه هنوز هم کاملا صدق می کند. لبه های صیقلی و صاف فلزی در قسمت بالا و پایین صفحه و فریم فلزی آن هر دو باعث می شوند که گوشی خیلی مقاوم و با این حال خاص و شیک باشد. من به شخصه اهمیتی به پشت شیشه ای نمی دهم، اما این یکی از ویژگی هایی است که از پرچمداران جدید انتظار می رود که برای گلکسی اس ۲۱ استاندارد و به ویژه گلکسی نوت ۲۰ وانیلا (بدون توجه به قرابت معنایی) بیشتر از آنچه انتظار می رفت مطرح شد.

با این حال، در رابطه با طراحی این گوشی، دو مساله وجود دارد که پذیرش آن هنوز بعد از این همه مدت قدری دشوار است. یکی از آنها، اندازه بزرگ این گوشی است. البته این گوشی به بزرگی LG V60 نیست، اما خیلی به آن نزدیک است. این اندازه و وزن (۲۰۸ گرم) به این معنی است که گاهی گوشی خیلی سنگین احساس می شود، مثلا وقت هایی که روی تخت در حال خواندن هستید. نوت ۲۰ اولترا خیلی خوب داخل جیب شلوار جین من جا می شود، اما وقتی آن را در جیب شلوار ورزشی و جیب هایی مثل آن قرار می دهم، باید مراقب باشم از آن بیرون نیفتد.

نکته ناراحت کننده دیگری که راجع به طراحی این گوشی وجود دارد این است که دوربین آن با برآمدگی قابل ملاحظه ای در سمت چپ پشت گوشی قرار دارد. برآمدگی دوربین به خودی خود مشکلی برای من ایجاد نمی کند، چون اگر دوربین عکس های خوب و باکیفیتی بگیرد، من با وجود کمی برآمدگی مساله ای ندارم. اما محل این برآمدگی نشان می دهد که هر وقت شما انگشت خود را به یک چهارم بالا و سمت چپ صفحه نمایش بزنید در حالیکه گوشی صاف به پشت روی زمین باشد، حتما شروع به تکان تکان خوردن می کند.

من برآمدگی بزرگ و افقی دوربین را ترجیح می دهم، مثل برآمدگی دوربین گوشی می ۱۱ اولترای شیائومی. به این ترتیب، گوشی دیگر تلو تلو نمی خورد و در عین حال هنوز هم سخت افزار دوربین خیلی خوبی را ارایه می دهد. امیدواریم که در گلکسی نوت ۲۲ (در صورت تولید) این مشکل مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی سامسونگ مدل Galaxy Z Fold 3 + راهنمای خرید

تجربه مشتریان از دوربین نوت ۲۰ اولترا چطور بوده است؟

گلکسی نوت ۲۰ اولترا در سال ۲۰۲۰ با یک سیستم دوربین خیلی منعطف به معرض فروش گذاشته شد و این دوربین هنوز بعد از یک سال تداعی کننده یک تجربه فراگیر و چند منظوره است. در واقع، استدلال ما این است که ترکیب دوربین اصلی ۱۰۸ مگا پیکسلی، لنز اولترا واید ۱۲ مگا پیکسلی و یک دوربین پریسکوپی ۱۲ مگا پیکسلی با قابلیت زوم ۵ برابری هنوز هم از دوربین بعضی پرچمداران سال ۲۰۲۱ بهتر است.

دوربین ۱۰۸ مگا پیکسلی گلکسی گلکسی نوت ۲۰ اولترا به خاطر مشکل در فوکوس کردن روی سوژه ها، کمی سردرگمی برای کاربران ایجاد کرد. اما در گلکسی نوت ۲۰ اولترا برای رفع این مشکلات تغییرات زیادی انجام شد. اضافه شدن فوکوس خودکار لیزری و اعلان های دوربین، شانس گرفتن عکس های شارپ و باکیفیت و واضح با فوکوس عالی را افزایش داد. همچنین اندازه بزرگ سنسور منجر به ایجاد عمق میدان کم می شود که می تواند عملکرد آن را در برخی شرایط بسیار عالی کند، اما این موضوع به این معنا است که شما باید گاهی دوربین را کمی به عقب بکشید تا سوژه ها شارپ و با کیفیت بیفتند.

تصاویر از طریق دوربین اصلی ولی با کیفیت ۱۲ مگا پیکسل گرفته شده و عموما با کمی اشباع رنگ در روشنایی روز جزییات و کیفیت خیلی خوبی دارند. رنگ ها هم بین تمام این سه دوربین یکنواخت و ثابت هستند که در دیوایس های دیگر همیشه در نظر گرفته نمی شود. تنها عیب واقعی دوربین اصلی و در کل دوربین های گلکسی نوت ۲۰ اولترا در مقایسه با دوربین دیوایس های جدیدتر این است که ممکن است کمی از کیفیت تصاویر HDR دارای نور پس زمینه کم کند.

خرید گلکسی نوت 20 اولترا

قطعا گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا روی مدل Lego جزییات بیشتری را نشان می دهد، اما به قیمت روشنایی بیش از حد پس زمینه. با اینکه این اتفاق معمولا نمی افتد و گوشی چیزی را که من در وهله اول به آن ضربه زدم در اولویت قرار داد، اما دیدن اینکه پس زمینه کمی تحت کنترل قرار می گیرد حس خوشایندی به دنبال می آورد.

شما می توانید با رزولوشن فول ۱۰۸ مگا پیکسلی هم عکس بگیرید و این می تواند در شرایط ایده آل تفاوت عمده ای را در جزییات ایجاد کند. بنابراین آنهایی که عاشق کراپ کردن و تصاویر پیکسل پیپ هستند، احتمالا بخواهند آن را امتحان کنند. با این حال، قسمت های تیره تر تصویر ممکن است نویز بیشتری داشته باشد. همچنین توانایی گرفتن عکس های فوق سریع پی در پی را از دست خواهید داد. اما تاخیر تا دو ثانیه ای شات به شات، امتیاز خیلی بدی برای سخت افزار دوربین نیست.

همچنین لازم است گفته شود که حالت شب در تاریکی تقریبا مطلق نسبتا قابل تبدیل است، اما وقتی بحث روشنایی کلی تصویر باشد، سامسونگ مثل دیگر OEMها خیلی زیاده روی نمی کند. همچنین سامسونگ در این موقعیت ها با حذف رگه ها و بدون تار کردن جزئیات، نویز را به شکل متعادل و مناسبی کاهش می دهد.

با کمی فاصله گرفتن از دوربین اصلی، باید گفت که دوربین پریسکوپی با زوم ۵ برابری نیز تا به امروز یک دوربین عالی و درجه یک بوده است. در زمان عکاسی با زوم ۵ برابری و ۶ برابری، جزییات خیلی زیادی را در نور خوب به تصویر می کشید، که به شما این امکان را می دهد که در صورت نیاز عکس خود را بیشتر کراپ کنید. جزییات رضایت بخش هستند مشروط بر اینکه در کل از زوم بالای ۱۰ برابری خودداری کنید. در صورت رعایت نکردن این مساله، تصاویر شبیه نقاشی های رنگ روغن آشفته، بدون جزییات، با لبه های تار و فضاهای خالی بیش از حد روشن می شوند.

شاید دوربین اولترا واید تنها حوزه ای باشد که سامسونگ در سال ۲۰۲۱ در آن می لنگد. این دوربین همچنان یک لنز زاویه عریض نسبتا عالی دارد ، اما عدم داشتن فوکوس خودکار کمی مایوس کننده است.این ایراد به این معنی است که شما نمی توانید با این گوشی عکس های ماکرو بگیرید، همچنین برخی انعطاف پذیری ها از لحاظ فوکوس کردن روی صفحه نمایش فقط نوردهی آن را تغییر می دهد.

سامسونگ به لحاظ کیفیت ویدیو و به طور کلی در انتقال تجربیات بی عیب و نقص در راس خانواده اندروید قرار گرفته است. از لحاظ کیفیت ویدیو، گلکسی نوت ۲۰ اولترا با ارایه ضبط ویدیو با کیفیت K8 و ۲۴ فریم در ثانیه، قابلیت تثبیت کننده (لرزش گیر) Super Steady، قابلیت اسلوموشن ۱۲۰ فریم در ثانیه و سوپر اسلوموشن ۹۶۰ فریم در ثانیه و غیره بهترین تجربه ها را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

با این حال، این تمام ویژگی های پیشروی سامسونگ از لحاظ کیفیت ویدیو نیست. همچنان که قابلیت فیلمبرداری Super Steady در بیشتر موقعیت های دشوار عکاسی، افکت ژله (این افکت به ضبط ویدیو با کمترین لرزش ممکن کمک می کند) ایجاد می کنند و در حالیکه ویدیوی ۱۲۰ فریم در ثانیه کاملا به موفقیت رقبای جدیدی مثل OnePlus 9 Pro یا Sony Xperia 1 III نمی رسد، اما تجربه پایه آن هنوز هم در سال ۲۰۲۱ عالی است.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ مدل Samsung Galaxy A70 :بیشتر بخوانید


چند مشکل جزئی
آخرین گوشی هوشمند نوت سامسونگ از زمان عرضه تا الان به خوبی دوام آورده است. اما قطعا مسایلی هم بوده که مثلا مرا در طول دوران تست اذیت کرده اند و شرکت سامسونگ می تواند آنها را برطرف کند

اسکنر اثر انگشت خیلی خوب نیست
سنسور اثر انگشت گلکسی نوت ۲۰ اولترا تجربه خیلی خوبی برای کاربران نبوده است. چندین بار شده که این گوشی آنلاک اثر انگشت مرا نپذیرفته است. این سنسور اثر انگشت بیشتر وقت ها کار می کند و وقتی هم که کار می کند به اندازه کافی سریع است. اما همین آنلاک  های ناموفق هم کافی است تا از آن کمی ناراضی باشی.

اینکه سامسونگ آنلاک کردن گوشی را به طور پیش فرض سخت کرده کمکی نمی کند. شما معمولا مجبور هستید که به صفحه نمایش گوشی خود دست بزنید یا باید برای نمایش آیکون اثر انگشت، دکمه پاور را فشار دهید، مگر اینکه نمایشگر همیشه روشن را فعال کرده باشید. نمایشگر همیشه روشن را فعال نکرده اید؟ پس مجبور هستید به جای آن جسچر lift to wake را فعال کنید. چرا این گزینه یا چیزی مثل آن را به طور پیش فرض فعال نمی کند؟ برای اینکه منصف باشیم باید بگوییم که شما می توانید بدون ظاهر شدن آیکون اثر انگشت روی صفحه نمایش، انگشت خود را اسکن کنید، اما لازم است بدانید که انگشت دقیقا باید کجا قرار بگیرد.

استفاده از رابط کاربری One UI به طور پیش فرض گیج کننده است
پوسته برنامه سامسونگ قطعا چند کاربرد پیش فرض دارد که برای افراد دارای گوشی هایی با برندهای متفاوت سوال برانگیز است. اول اینکه دکمه پاور، بیکسبی یعنی دستیار هوشمند سامسونگ را فعال می کند. من واقعا حتی به قیمت کارکردهای مربوط به پاور، علاقه ای به دستیارهای مرتبط با دکمه پاور ندارم، بنابراین یکی از اولین تنظیماتی بود که آن را تغییر دادم. مشکل دیگری که ممکن است برای افراد دیگری که تا به حال برند سامسونگ نداشته اند پیش بیاید این است که نمی توانید Google Discover را به عنوان صفحه منتهی الیه سمت چپ در راه انداز پیش فرض خود قرار دهید. کاری که قبلا می توانستید در گوشی های سامسونگ قبلی انجام دهید.

یک انتخاب پیش فرض دیگر که من در رابط کاربری One UI از آن متنفرم این قضیه است که یک سوایپ رو به بالا از یک عنصر رابط کاربری در پایین صفحه نمایش، برنامه Samsung Pay را راه اندازی می کند. اگر از ناوبری با جسچر (ژست های حرکتی) استفاده می کنید، احتمالا این پیش فرض شما را اذیت می کند و مزاحم شماا ست،  این ویژگی دیگری است که من بلافاصله آن را غیر فعال کردم.

نهایتا اینکه گاهی با انجام بک جسچر Edge Panel را به جای آن فعال می کنید. این بدان دلیل است که جسچر به قسمت بالای سمت راست صفحه نمایش نزدیک Edge Panel اعمال نشده و شما مجبور به استفاده از قسمت بالای سمت چپ یا نیمه پایینی صفحه می شوید. این محدودیت قابل درک است اما اندازه بزرگ گوشی باعث می شود که نخواهید همیشه آن را با استفاده از نیمه پایینی نگه دارید. 

شارژ این گوشی در سال ۲۰۲۰ سریع نبود و حالا کندتر هم شده است
گلکسی نوت ۲۰ اولترا با سرعت شارژ ۲۵ واتی ارایه شد و طبق تجربه من تقریبا در ۷۵ دقیقه شارژ شد. از طرف دیگر، اریک زمان شارژ ۷۰ دقیقه ای را گزارش کرد.به هر حال، حتی یک زمان شارژ ۵۰ تا ۶۰ دقیقه ای، می توانست فاصله بین رقبا را بدون فدا کردن سلامت باتری به شدت کم کند. با همه این حرف ها، زمان شارژ زیر یک ساعت، حداقل ۲ یا ۳ سال است که در گوشی های مختلف ارایه می گردد.

نقد بلند مدت گلکسی نوت ۲۰ اولترای سامسونگ: حرف آخر

گلکسی نوت ۲۰ اولترا با قیمت نسبتا بالای ۱۳۰۰ دلار در زمان رونمایی ارزش گذاری شد، با این حال باز هم قیمت آن ۱۰۰ دلار از گلکسی اس ۲۰ اولترا کمتر بود. قیمت گوشی سامسونگ در اواخر سال ۲۰۲۰ ،  یعنی از آن زمان تا الان حول و حوش ۹۵۰ دلار شده است، و اگر می خواهید قلم اس را در یک پرچمدار پریمیوم تجربه کنید ارزش دارد که به خریدن آن فکر کنید. مشخصاتی مثل ضد آب بودن، شارژ بی سیم، دوربین پریسکوپی، یک صفحه نمایش اولد با ریفرش ریت بالا و سه سال آپدیت سیستم عامل که تکمیل کننده خوبی های این گوشی است، نشان می دهد که استفاده از آن می تواند برای یک سال دیگر هم عالی باشد.

با این حال، کار خوبی است که آن را در سال ۲۰۲۱ بخریم یا نه؟ خب، اگر اسلات قلم اس یا توسعه میکرو SD برای شما مهم نیست، پس در این صورت بدیهی است که گلکسی اس ۲۱ اولترا نسبت به نوت ۲۰ اولترا برای خریدن بهتر است. قیمت خرده فروشی پرچمداران سال ۲۰۲۱ سامسونگ حدودا ۱۰۰۰ دلار است، تقریبا برابر با تولیدات این روزهای آمازون. پرچمدار ۲۰۲۱ سامسونگ ویژگی هایی مثل ضد آب بودن، شارژ بی سیم، صفحه نمایش اولد با ریفرش ریت بالا و سه سال آپدیت سیستم عامل را نیز ارایه می دهد.

همچنین گلکسی نوت ۲۰ پیشرفت هایی هم داشته است، مثل ریفرش ریت ۱۲۰ هرتزی با کیفیت QHD + رزولوشن، دو تا دوربین تله فوتو، یک باتری بزرگتر و یک چیپست سریعتر. پشتیبانی از قلم اس نیز همچنان وجود دارد، حتی با اینکه نگهداری و حمل و نقل این قلم خود مشکل دیگری است. 

برای بررسی قیمت جدیدترین مدل موبایل می توانید به فروشگاه بروز کالا مراجعه کنید و بهترین خرید آنلاین خود را انجام دهید.