تلوزیون وان پلاس و 8 بلندگوی آن

وان پلاس به تدریج اطلاعات مربوط به تلویزیون هوشمند خود را بیش از پیش منتشر خواهد کرد. در ابتدا، شرکت مستقر در شنژن فاش کرد که تلوزیون های وان پلاس جدید تحت عنوان "OnePlus TV" نامیده می شوند. و اکنون، این شرکت اطلاعات زیادی از جمله طراحی کنترل از راه دور آن را فاش کرده است که به نظر می رسد شباهت قابل ملاحظه ای با طراحی ریموت سیری که با نسل چهارم و پنجم اپل تی وی عرضه می شود، دارد. ریموت آلومینیومی دارای یک صفحه لمسی کوچک در بالا است و همچنین یک دکمه دستیار صوتی اختصاصیGoogle ، نیز در آن گنجانده شده است.

برای بررسی قیمت تلویزیون در فروشگاه بروز کالا کلیک کنید

هیچ دکمه تنظیم صدایی بر روی کنترل وجود ندارد، اما در عوض یک دکمه تنظیم صدا در کنار ریموت جایگذاری شده است. همچنین یک دکمه با لوگو وان پلاس بر روی ریموت وجود دارد که می تواند هر کاری را انجام دهد و موضوع زمانی گیج کننده می شود که یک دکمه کاملاً خالی در ریموت کنترل وجود دارد.

ما می دانیم که OnePlus TV نرم افزار Android TV را، البته با برخی از تغییرات برای تلوزیون خود در نظر گرفته است. کنترل توسط USB-C و (احتمالاً) یکی از کابل های شارژ قرمز متعلق به این شرکت شارژ می شود.

پیت لائو، بنیانگذار وان پلاس قبلاً تأیید کرده است که تلویزیون وان پلاس برای اولین بار در هند(یک بازار کلیدی برای این شرکت) و سپس در آمریکای شمالی، اروپا و انگلستان و همچنین چین عرضه می شود. وان پلاس برای این امر زمان بندی ارائه نکرده است، اما می گوید "به محض ایجاد مشارکت و توافق با اکثر ارائه دهندگان محتوای محلی و منطقه ای" این اتفاق می افتد.

با توجه به اطلاعات فاش شده، تلویزیون وان پلاس دارای هشت بلندگوی یکپارچه با 50 وات صدای قدرتمند و پشتیبانی از Dolby Atmos خواهد بود. تعبیه 8 بلندگوی داخلی در صفحه نمایش های تخت بسیار ظریف امروزی، قطعا یک چالش بزرگ برای وان پلاس است.

اگر وان پلاس بتواند یک تلویزیون هوشمند با قیمتی رقابتی، طراحی زیبا و ریموت کنترل خوب و سیستم بلندگوی داخلی قدرتمند که نیاز به خرید تلویزین ساندبار را برطرف کند، را عرضه کند، قطعا می تواند تا مدت ها پرچم دار دنیای تلوزیون های هوشمند باشد.

خرید تلویزین

بر اساس اطلاعات فاش شده برای محصول، تلویزیون وان پلاس ظاهراً در نسخه های 43 اینچی، 55 اینچی، 65 اینچی و 75 اینچی عرضه می شود. وان پلاس اعتبار نام تجاری خود را بر اساس ارائه تجربیات برتر با قیمت مقرون به صرفه تر کسب کرده است، اما اینکه آیا می تواند همین کار را با تلویزیون جدید خود انجام دهد یا خیر، مشخص نیست.

پیت لائو، مدیرعامل وان پلاس، در مراسم رونمایی از این محصول گفت: "ما می خواستیم تلویزیونی بسازیم که در بالاترین سطح صنعتی قرار داشته باشد. ما از استاندارد گوشی های هوشمند وان پلاس برای ساخت تلویزیون وان پلاس استفاده کرده ایم." طبق ادعای شرکت، تلویزیون وان پلاس در دو نوع Q1 و Q1 Pro عرضه می شود که دومی دارای ساندباری در زیر صفحه نمایش است در حالی که مدل دیگر فاقد آن است.

این تلوزیون دارای پنل QLED سفارشی با فناوری ای است که وان پلاس آن را Gamma Color Magic  می نامد. وان پلاس ادعا می کند که تلویزیون وان پلاس توانسته به 120 درصد NTSC  در طیف رنگ دست پیدا کند و در این زمینه از تلویزیون های سامسونگ و سونی پیشی بگیرد. تلویزیون OnePlus دارای صفحه نمایشی با پشتیبانی ازDolby Vision است که این امر باعث می شود که این تلوزیون به تعداد انگشت شماری از مدل های تلویزیون در هند که مجهز به فناوری تصویری Dolby هستند، بپیوندد.

همانطور که گفتیم تلویزیون وان پلاس دارای خروجی صدای کلی 50وات است که این خروجی توسط 8 واحد بلندگو تولید می شود. تلویزیون وان پلاس دارای طراحی Kavalier در سرتاسر بدنه دستگاه است. پورت ها در پشت فلپ مغناطیسی پنهان شده اند.

تلویزیون وان پلاس که از Android TV مبتنی بر Android 9 Pie پشتیبانی می کند، با وعده شرکت برای به روز رسانی منظم به مدت سه سال عرضه می شود. رابط کاربری تلوزیون دارای محتوای معروف و محبوبی مانندAmazon Prime Video  و برنامه های دیگر است. وان پلاس  آن را OxygenPlay نامیده است. تلویزیون وان پلاس دارای رابط کاربری بسیار سفارشی ای است که ادعا می شود به طور یکپارچه با دستیارهای صوتی از جمله Amazon Alexa و Google Assistant و تلفن های هوشمند وان پلاس ادغام شده است.

وان پلاس با هماهنگ سازی تلویزیون وان پلاس با تلفن های وان پلاس، OnePlus Connect را معرفی کرد. این برنامه ای است که هر دو دستگاه را در جریان اتفاقات پلتفرم های یکدیگر قرار می دهد. این کار باعث می شود که تلویزیون وان پلاس از طریق تلفن هوشمند کار کند. وان پلاس کانکت به کاربر اجازه می دهد تا از طریق تلفن همراه در تلویزیون تایپ کند و حتی با کلیک یک دکمه از صفحه نمایش تلویزیون عکس بگیرد. اگر یک تماس ورودی با تلفن جفت شده با OnePlus Connect  برقرار شود، میزان صدا در تلویزیون وان پلاس به طور خودکار به 10 کاهش می یابد.

کلام آخر

این مشخصات قابل توجه برای بلندگوهای داخلی این محصول، حداقل روی کاغذ، فقط در دستگاه هایی مانند  LG C8مشاهده می شود. باید منتظر بمانیم تا صدای وان پلاس را بشنویم تا بتوانیم قضاوت واقعی را انجام دهیم، اما جالب است ببینیم که این شرکت با توجه به وضعیت بدی که اکثر بلندگوهای داخلی تعبیه شده در تلویزیون های ارزان قیمت موجود در بازار دارند، تا چه حد در این زمینه موفق خواهند بود.

همانطور که گفته شد تلویزیون وان پلاس دارای 8 بلندگو است که در مجموع 50 وات خروجی تولید می کند. همچنین این تلوزیون از Dolby Atmos برای تجربه صدای فراگیر پشتیبانی می کند. هشت بلندگوی تلویزیون کیفیت صوتی بالایی را تضمین می کنند. اگر به دنبال خرید تلویزیون ایرانی هستید می توانید از تلویزیون های موجود در فروشگاه بروز کالا دیدن کنید.