بررسی لوازم جانبی جذاب برای عکاسی موبایل

با لوازم جانبی جذاب برای عکاسی موبایل آشنایی دارید؟ یکی از مزایای فناوری های مدرن، توانایی تبدیل عکاسی حرفه ای به سرگرمی ای قابل دسترس برای همه افراد است. در گذشته، برای عکاسی نیاز به آموزش قبلی، خرید تجهیزات گران قیمت یا اجاره ابزارالات حرفه ای بود. به طور کلی نمی توان توانایی عکاسان حرفه ای را نادیده گرفت، اما چنین پیشرفت هایی باعث فراگیری عکاسی حرفه ای شده و دنیای عکاسان را گسترش داده است.

در نتیحه برای همگام شدن با جامعه رو به رشد عکاسان خانگی، باید از ابزارهای جانبی برای ارتقاء نتیجه کار استفاده کرد. اگرچه نرم افزارهایی مانندPhotoshop و Adobe Lightroom می توانند معجزه ای در کار ما ایجاد کنند، اما تأثیر چندانی بر عواملی مانند خلاقیت، نحوه گرفتن عکس با فوکوس صحیح، ترکیب بندی و یا حتی جنبه های ایمنی شخصی در مواقعی مانند عکاسی سلفی ندارند. بنابراین اگر می خواهید تجربه عکاسی با تلفن های هوشمند را با کیفیتی حرفه ای تر تجربه کنید، در این مقاله با لیستی از بهترین لوازم جانبی مخصوص عکاسی با تلفن های هوشمند آشنا خواهیم شد.

برای بررسی مشخصات و قیمت جدیدترین انواع گوشی کلیک کنید

سونی DSC-QX100

سونی DSC-QX100

برای کسانی که همیشه تصور می کردند که عدم وجود لنز واقعی در تلفن هوشمند یک اشکال است، یا برای افرادی که به دنبال زوم دقیق تر، با ویژگی های اصلی مخصوص فوکوس و یک سنسور با کیفیت هستند، سونی جایگزین منحصر به فردی را ارائه می دهد.

این لنز قابل حمل که ابتدا برای مدل های مخصوص تلفن های هوشمند خود سونی طراحی شده بود و سپس با گوشی های رقبای خود نیز سازگار شد، تمام چیزی را که یک دوربین جمع و جور قادر به انجام آن است به شما ارائه می دهد. در کل می توانیم بگوییم که این یکی از جایگزین هایی است که قبل از خرید یک دوربین هوشمند مانند Samsung Galaxy Cam 2 ، باید مورد توجه قرار گیرد.

این لنز مجهز به سنسورExmor R 1.0(که اندازه آن تقریباً 4 برابر دوربین های کامپکت است)، می باشد. حداکثر رزولوشن بر روی 20.2 مگاپیکسل قرار دارد. برای جفت شدن با این لنز به NFC یا Wi-Fi نیاز است.

جنبه جالب دیگر این محصول این است که لزوماً نیازی نیست که این لنز را به پشت تلفن هوشمند خود وصل کنید: در حالتی که لنز با تلفن همراه جفت است، می توانیم آزادانه از لنز استفاده کرده و تمرکز خود را بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خود بگذاریم. اگر به سلفی فکر می کنید نیز این لنز انتخاب خوبی است، اما با توجه به وزن این لنز، استفاده از دسته سلفی غیرممکن است.

ویژگی های کنترل فوکوس دستی، و همچنین قابلیت تنظیم مقادیر نوردهی و سرعت شاتر، باعث می شود که این لنز رقیب خوبی برای دوربین های خانگی باشد.

این لنز فاقد زوم دیجیتال است. اما اگر بزرگنمایی اصلی گوشی هوشمند خود را نیز در نظر بگیریم، بزرگنمایی اپتیکال 3.6 x به هیچ وجه بد نیست.

این لنز شامل حالت تایمر(به مدت 10 یا 2 ثانیه)، تثبیت کننده تصویر، تراز سفیدی، محدوده ISO بین 160 تا 6400 در حالت خودکار و 160تا25600 در حالت فوق خودکار است. علاوه بر این، امکان فیلمبرداری با کیفیت Full HD نیز وجود دارد.

لنز هوشمند Kodak Pixpro SL10

لنز هوشمند Kodak Pixpro SL10

اگر به دنبال جایگزینی برای لنز دوربین تلفن همراه سونی هستید، در اینجا محصول جالب دیگری از Kodak داریم.16.0 مگاپیکسل حداکثر رزولوشن آن است و سنسور آن قادر است واضح ترین رنگ های قابل تصور را ثبت کند.

حداکثر F-stop آن F/3.2 (در حالت زاویه باز) و حداقل مقدار F/5.6 (در حالت تله فوتو) است. این لنز دارای تثبیت کننده تصویر دیجیتال است و حساسیت ISO بین 100-3200 است.

یکی از معایب اصلی این مدل اندازه آن است که هنگام نصب این لنز روی تلفن هوشمند، کمی دست و پا گیر است و نمی توانید تلفن همراه را با لنز متصل به آن در جیب خود قرار دهید. شاید برای خانم هایی با کیف های دستی بزرگ این یک مشکل نباشد. اشکال دیگر این لنز این است که از کارت های حافظه SDXC پشتیبانی نمی کند، که این امر باعث محدودیت فضای

ذخیره سازی می شود.

DxO One

خرید DxO One

این مدل فقط با دستگاه های iOS سازگار است. این محصول فراتر از یک لنز هوشمند می باشد و این امکان را دارد که به یک دوربین هوشمند تبدیل شود و بنابراین، می تواند در حالت مستقل نیز کار کند. برای انجام فرآیند جفت شدن با تلفن همراه، کافی است آن را با استفاده از اتصال Lightning که بر روی آن تعبیه شده است، به تلفن همراه متصل کنید. مزیت این روش این است که از فناوری iPhone برای برچسب گذاری جغرافیایی روی عکس های شما استفاده می کند.

این لنز دارای یک دکمه فیزیکی برای شاتر می باشد که هنگام کار با دوربین یک مزیت بزرگ محسوب می شود. شاید بزرگترین چالش درباره این محصول این است که باید خود را به گرفتن تصاویر بدون پوشاندن فلاش آیفون یا انداختن دستگاه بر روی زمین عادت دهید.

حداکثر دیافراگم این دستگاه  F/1.8است. و رزولوشن آن 20.2 مگاپیکسل می باشد. مقادیر ISO بین 100-51200 و سرعت شاتر 1/20000 تا 30 ثانیه است. مزیت مهم دیگر این است که این مدل مانند هر دوربین کامپکت دیگر دارای حالت های صحنه از جمله: خودکار، ورزشی، پرتره، منظره، شب، اولویت دیافراگم، اولویت سرعت و دستی می باشد. قابلیت فیلمبرداری با کیفیت Full HD 1080 p نیز امکان پذیر است. اما شاید مزیت اصلی این مدل توانایی عکسبرداری با فرمتRAW ، DNG  یا فرمت اصلی DXO باشد.

Manfrotto Pixi

Manfrotto Pixi

این محصول با طراحی بسیار زیبایی که دارد یک راه حل هوشمند برای مواقعی است که ما به دنبال لوازم جانبی ای هستیم که به طور همزمان هم سه پایه برای تلفن های هوشمند و هم دسته سلفی باشد. لازم به ذکر است که این ابزار علاوه بر اینکه می تواند وزن یک تلفن هوشمند را تحمل کند، بر خلاف بسیاری از دسته های سلفی می تواند وزن کم دوربین DSLR را نیز تحمل کند.(حداکثر وزن 1 کیلوگرم را پشتیبانی می کند.)

سر سه پایه امکان چرخش 360 درجه را دارد که این بخش با یک دکمه کوچک که حرکت را امکان پذیر می کند، کنترل می شود.

پایه GripTight GorillaPod

پایه GripTight GorillaPod

این ابزار برای عکاسی در سفر، مخصوصا اگر در طبیعت عکاسی می کنید، گزینه جالبی است، زیرا می توانید آن را در تنه درخت قرار دهید و از عکاسی از زاویه ای خاص لذت ببرید.

از نظر ایمنی، این یک ابزار ضروری است زیرا ما را از در معرض خطر قرار گرفتن در موقعیت های خطرناک نجات می دهد. کیفیت ساخت این سه پایه حیرت انگیز است: ساختار داخلی فولادی پوشیده شده با مواد دارای حداکثر استحکام همراه با پلاستیکABS ، طوری طراحی شده است که می تواند در برابر جلسات طولانی مدت عکاسی در فضای باز از خود مقاومت نشان دهد.

این دستگاه می تواند وزن بیش از 1 کیلوگرم را تحمل کند، و می توان گیره آن را در اندازه های مختلف، تطبیق داد.

Canon SELPHY CP1200

Canon SELPHY CP1200

آیا تا به حال این موقعیت را تجربه کرده اید که بخواهید به عنوان هدیه، عکسی زیبا به یکی از عزیزان خود بدهید و این کار امکان پذیر نبوده است؟ یا آیا تا به حال به این فکر کرده اید که عکاس خیابانی شوید، اما مشکل این بوده است که عکس ها را کجا چاپ کنید؟ به لطف Canon چنین مشکلاتی یک راه حل سریع دارند.

شاید در مورد رقابت این مدل با روش قدیمی و سنتی برخی از عکاسان برای تحویل تصویر به مشتری در همان لحظه، یا شاید به دنبال رقابت با پولاروید و محصولات عکاسی فوری آن، فکرهایی کرده باشید. اما جدای از تمام این پیش بینی ها، Canon این چاپگر قابل حمل همه کاره را که تنها نیاز آن وای فای است و مجهز به یک باتری داخلی است، به بازار عرضه کرده است.

کیفیت چاپ در مقایسه با برخی از رقبای خود بسیار برتر است، زیرا میتواند EPSON PictureMate باشد. شما فقط باید تلفن هوشمند خود را از طریق WiFi به چاپگر متصل کرده و فرآیند چاپ را با برنامه Canon شروع کنید. این دستگاه با Windows Mobile یا Android و همچنین iOS سازگار است. این یک چاپگر حرارتی است، بنابراین قطعا مدتی طول می کشد تا عکس را به شما تحویل دهد.

سرعت چاپ بستگی به پارامترهایی مانند کیفیت در نظر گرفته شده برای چاپ، نوع کاغذ، اندازه عکس و کیفیت دسترسی به Wi-Fi و همچنین تلفن هوشمند متصل به آن دارد.

شاتر

شاتر

اگر عاشق گرفتن عکس های سلفی هستید اما استفاده از دسته سلفی را دوست ندارید، شاید Shuttr  آن چیزی باشد که منتظرش بودید. با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور، می توانید برنامه دوربین تلفن هوشمند خود را تنها با فشار یک دکمه فعال کنید. این ابزار با دستگاه های iPhone ، iPad و Android کار می کند. نصب برنامه اضافی نیز لازم نیست.

خود دستگاه بسیار سبک است و می توان آن را برای حمل آسان به دسته کلید وصل کرد. این محصول در رنگ های سفید و مشکی موجود است.

CliqueFie

CliqueFie

CliqueFie یک دسته سلفی سبک و قابل حمل برای گوشی های هوشمند است. زبانه های کششی دوگانه روی این دسته باعث می شود که دستگاه خود را به راحتی با یک دست وصل کرده و جدا کنید و در حالی که از گرفتن عکس های سلفی لذت می برید، از امنیت تلفن همراه خود اطمینان حاصل کنید.

همراه داشتن یک ریموت بلوتوثی(برای گرفتن عکس) و یک پایه سه تایی جمع شونده باعث می شود تا CliqueFie به انتخابی خوب برای همه علاقه مندان به عکاسی سلفی تبدیل شود. این محصول در 6 رنگ مختلف از جمله سفید، مشکی، آبی، زرد، سبز و صورتی موجود است. جدیدترین مدل موبایل نیز می تواند به ریموت بلوتوثی متصل شود و بهترین عکس ها را برایتان به ارمغان بیاورد.

Instax Share

Instax Share SP یک چاپگر قابل حمل است که به شما امکان می دهد تا عکس های موجود در تلفن هوشمندتان را در هر زمان و هر مکانی چاپ کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه Instax Share را در تلفن همراه خود نصب کرده و عکس را از طریق برنامه به چاپگر اختصاصی تلفن هوشمند ارسال کنید تا عکس هایی با اندازه استاندارد و با کیفیت بالا، در کمتر از 16 ثانیه چاپ شود.

Instax Share

این پرینتر با باتری کار می کند، بنابراین بسیار قابل حمل است. راه اندازی و استفاده از چاپگر نیز آسان است. فقط کافیست باتری ها را در دستگاه قرار داده و کارتریج فیلم را تنظیم کنید تا دستگاه آماده شود.

Solocam

Solocam  یک دسته سلفی مانند CliqueFie است، اما دارای یک میکروفون HD یکپارچه نیز می باشد. این ابزار به شما امکان می دهد تا در هر مکانی که هستید، فیلم هایی با وضوح صدای شگفت انگیز ضبط کنید. دستگاه از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند شما متصل می شود.

دسته سلفی Solocam

میکروفونHD، یک دسته دوطرفه دارد که مانند جوی استیک عمل می کند و به شما امکان می دهد تا برنامه Solocam را از راه دور مدیریت کنید. به لطف دسته محکم میکروفون، حتی می توانید تلفن خود را تا 180 درجه بچرخانید.

Olympus Air A01

Olympus Air A01  بر اساس یک مفهوم هیجان انگیز(شامل توانمندسازی تلفن هوشمند به تمام مزایای لنزهای دوربین قابل تعویض دیجیتال)، توسعه یافته است. این ابزار قابلیت هایی از قبیل زوم اپتیکال، تصاویر با کیفیت بالا، عملکرد بهتر و موارد دیگر را به گوشی های هوشمند شما اضافه می کند.

این لنز مانند نمونه عرضه شده توسط سونی، ثبت تصاویری واضح و خیره کننده را تضمین می کند. برای ثبت بهترین عکس ها  تنها کافیست برنامه Olympus Air Central را نصب کنید، این لنز را با تلفن خود جفت کنید و شروع به عکاسی کنید.

گیره دوربین LiveAction

گیره دوربین LiveAction

LiveAction Camera Grip  یک گیره دوربین برای iPhone و iPod است که به شما امکان می دهد فوراً روی عکس ها کلیک کرده و آن ها را به اشتراک بگذارید. فقط کافیست گیره را به دستگاه iOS خود وصل کنید، یک عکس یا فیلم بگیرید و آن را با استفاده از برنامه LiveAction به اشتراک بگذارید. به لطف کنترل های بصری برنامه روی صفحه، به اشتراک گذاشتن عکس ها و فیلم ها در رسانه های اجتماعی یا از طریق ایمیل بسیار راحت است.

Dot

Dotیک لنز سرگرم کننده برای کاربران iPhone است که می توانند از طریق آن فیلم های پانوراما تعاملی ضبط کرده و آن ها را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند. برای فیلمبرداری پانوراما، لنز را به گوشی خود وصل کنید، برنامه رایگان Looker Dot را نصب کرده و فیلم های 360 درجه ضبط کنید.

Dot

ویدئوهای گرفته شده با Dot را می توان با کشیدن و کلیک کردن روی صفحه به صورت 360 درجه چرخاند. همچنین، فقط کافیست حالت ها را تغییر داده تا تمام تصویر را به طور همزمان مشاهده کنید. پس از آماده شدن عکس، می توانید آن را با استفاده از برنامه Dotspots به راحتی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

FLIR One

FLIR One  یکی از انواع افزونه های مرتبط با دوربین های تصویربرداری حرارتی برای iPhone است. تنها کافیست قاب را روی گوشی قرار داده و شروع به گرفتن عکس های مادون قرمز کنید.FLIR ONE در اصل دو دوربین است، یکی برای تصویربرداری حرارتی و دیگری برای ثبت جزئیات فیزیکی.

FLIR One

شما می توانید از این طریق نشت و مشکلات عایق حرارتی را در لوله ها و سیم ها پیدا کنید، حیوانات خانگی خود را پیدا کنید و غیره. همچنین می توانید از قابلیت "تماشا در تاریکی" نیز لذت ببرید.

Hitcase

Hitcase

Hitcase  یک قاب ضد آب و ضد ضربه برای iPhone است که برای تبدیل گوشی شما به یک دوربین اکشن مناسب می باشد. این قاب مجهز به لنز شیشه ای یکپارچه، زاویه دید 170 درجه ای را برای دوربین شما فراهم می کند.

Hitcase  دارای استاندارد 68 IPاست و این بدان معنی است که این ابزار محافظت کامل در برابر گرد و غبار را فراهم می کند و می تواند تا 30 دقیقه در عمق 10 متری در آب غوطه ور شود. Hitcase  همچنین می تواند شرایط سخت نظامی را تحمل کند و این ویژگی آن را برای عکاسان ماجراجو که به دنبال گرفتن تصاویری خاص در طبیعت هستند، ایده آل می کند.

Outback Pole

Outback Pole  یک دسته سلفی برای لحظات دشوار است. این دسته سلفی می تواند هر گوشی هوشمند یا دوربین حرفه ای مانند آیفون، دوربینDSLR ، دوربینGoPro ، دوربین فیلمبرداری و غیره را در خود نگه دارد. Outback Pole با طراحی جمع و جور و همراه با قاب آلومینیومی ضد آب، دستگاه شما را محکم نگه داشته و بدون توجه به شرایط عکاسی از آن در برابر افتادن های تصادفی محافظت می کند.

Outback Pole

قاب  iOgrapher

قاب موبایل iOgrapher در هر محیط عکاسی از دستگاه های اپل شما محافظت می کند. این قاب به دلیل ساختار پلی کربنات، بسیار محکم و بادوام است و دارای پایه هایی برای اتصال لنزها، لوازم نورپردازی یا لوازم صوتی است.

قاب  iOgrapher

Pocket Spotlight

Pocket Spotlight یک منبع نور ثابت و قابل حمل برای گوشی های هوشمند است. بر خلاف نور ضعیف فلاش گوشی، Pocket Spotlight روشنایی نرم و یکنواختی را ایجاد می کند که این امر گرفتن عکس ها را به یک تجربه دلپذیر تبدیل می کند.

جدیدترین انواع گوشی

این دستگاه می تواند از طریق درگاه هدفون به تلفن شما متصل شود و دارای باتری قابل شارژ است. همچنین می توان آن را از طریق USB شارژ کرد.

GripTight Mount

جدیدترین مدل موبایل

GripTight Mount یک پایه دوربین است که در سه اندازه مختلف عرضه می شود تا تلفن های هوشمند با هر ابعادی را در خود جای دهد. گیره های پایه به راحتی گسترش می یابند تا گوشی یا تبلت شما با خیال راحت و ایمن در درون آن نگه داشته شوند.

دسته های لاستیکی محکم این ابزار، حتی در زاویه های متمایل، گوشی هوشمند یا تبلت را در جای خود نگه می دارد.

گیره سه پایه تلفن هوشمند RetiCAM

بهترین قیمت موبایل

گیره سه پایه تلفن هوشمند RetiCAM  یک گیره تلفن محکم است که به شما امکان می دهد تلفن هوشمند خود را روی هر سه پایه استانداردی سوار کنید. این یک نگهدارنده موبایل همه کاره و ایمن است که هر تلفن هوشمندی را در خود جای می دهد. دیگر نیازی نیست نگران افتادن تلفن خود در حین گرفتن عکس ها باشید. این دستگاه در دو اندازه تولید می شود و از چندین مارک و مدل تلفن همراه پشتیبانی می کند. برای بررسی بهترین قیمت موبایل به فروشگاه بروز کالا مراجعه کنید.