‌تلویزیون دارای صفحه نمایش های خمیده بخریم یا تخت؟

‌صفحه نمایش های خمیده نسبت به صفحه تخت چه مزایای برتری دارد؟ آیا تفاوتی در کیفیت تصاویر به نمایش در آمده دارند؟ در این مقاله از بروز کالا به بررسی این موضوع می پردازیم.

تاریخچه تلوزیون های صفحه تخت

اولین پیشنهاد مهندسی برای یک تلویزیون صفحه تخت توسط جنرال الکتریک در سال 1954 در نتیجه کار بر روی مانیتورهای راداری ارائه شد. انتشار یافته های آن ها همه اصول اولیه تلویزیون ها و مانیتورهای صفحه تخت آینده را تشکیل داد. اولین صفحه نمایش صفحه تخت لوله ای Aiken  بود که در اوایل دهه 1950 توسعه یافت و در تعداد محدودی در سال 1958 تولید شد. این مورد در سیستم های نظامی به عنوان صفحه نمایش و به عنوان مانیتور اسیلوسکوپ مورد استفاده قرار گرفت. تلاش برای تجاری سازی این سیستم برای استفاده به عنوان تلویزیون خانگی با مشکلات مداوم روبرو شد و این سیستم هرگز به صورت تجاری عرضه نشد.

برای بررسی مشخصات و خرید آنلاین تلویزیون کلیک کنید

دستگاه تلویزیون امروزی یا گیرنده تلویزیون، که به طور مخفف به آن تلویزیون می‌ گویند، دستگاهی است که ترکیبی از تیونر، صفحه نمایش و بلندگوها بوده و به منظور مشاهده و شنیدن پخش تلویزیونی از طریق ماهواره یا کابل، یا استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر به کار برده می‌ شود. دستگاه های تلویزیونی که در اواخر دهه 1920 به شکل مکانیکی معرفی شدند، پس از جنگ جهانی دوم به صورت الکترونیکی و با استفاده از فناوری لوله اشعه کاتدی(CRT) به یک محصول مصرفی محبوب تبدیل شدند. افزودن رنگ به پخش تلویزیونی پس از 1953، محبوبیت دستگاه های تلویزیونی را در دهه 1960 بیشتر کرد و وجود یک آنتن بر بالای پشت بام ها به ویژگی مشترک خانه های شهری تبدیل شد. سال ها بعد در اوایل دهه 2010 ، تلویزیون صفحه تخت با فناوری صفحه نمایش کریستال مایع(LCD)، به ویژه فناوری LCD با نور پس زمینه LED ، تا حد زیادی جایگزین CRT و سایر فناوری های صفحه نمایش شد. تلویزیون های صفحه تخت مدرن معمولاً قادر به نمایش وضوح بالا(720p ، i 1080، p1080) بوده و همچنین می توانند محتوا را از طریق دستگاه USB پخش کنند.

به طور کلی صفحه نمایش صفحه تخت(FPD) یک دستگاه نمایش الکترونیکی است که به افراد امکان می‌ دهد تا محتوا(تصاویر ثابت، تصاویر متحرک، متن یا سایر مطالب بصری) را در طیف وسیعی از سرگرمی ها، لوازم الکترونیکی مصرفی، رایانه شخصی و دستگاه های تلفن همراه مشاهده کنند. آن ها بسیار سبک تر و نازک تر از تلویزیون های معمولی لوله اشعه کاتد(CRT) هستند و ضخامت آن ها معمولاً کمتر از 10 سانتی متر(3.9 اینچ) است. صفحه نمایش های تخت را می‌ توان به دو دسته تقسیم کرد: فرار و ایستا. از سال 2016، صفحه نمایش های صفحه تخت تقریباً به طور کامل جایگزین نمایشگرهای CRT قدیمی شده‌ اند.

اکثر نمایشگرهای صفحه تخت متعلق به دهه 2010 از فناوری های LCD یا دیود گسیل نور(LED) استفاده می‌ کنند. اکثر صفحه های LCD دارای نور پس زمینه هستند زیرا از فیلترهای رنگی برای نمایش رنگ ها استفاده می‌ شود. صفحه نمایش های تخت، باریک و سبک وزن هستند و از وضوح بالاتری نسبت به تلویزیون های معمولی برخوردار می‌ باشند. بالاترین رزولوشن برای تلویزیون هایCRT ،i 1080بود. در مقابل، بسیاری از صفحه نمایش های تخت می‌ توانند وضوح p1080 یا حتی K4 را نمایش دهند.

تلویزیون صفحه خمیده

تاریخچه تلوزیون های دارای ‌صفحه نمایش های خمیده

آیا تا به حال فناوری جدیدی را دیده‌ اید و با خود فکر کرده باشید که چگونه این فناوری به وجود آمده است یا مرحله بعد از آن چیست؟ بسیاری از مردم هنگام مشاهده فناوری جدید ‌ ‌تلویزیون های دارای صفحه نمایش های خمیده در تلویزیون های مدرن این جملات را در ذهن خود مرور کردند.

جالب است بدانید در حالی که نمایشگرهای خمیده از دهه 1950 وجود داشته‌ اند، اما شما باید در اصل چهار دهه به عقب برگردید تا منشاء فناوری منحنی را پیدا کنید. همه چیز در سال 1974 و هنگامی که نیکلاس کی شریدون، محقق PARC زیراکس ، با استفاده از Gyricon ، اولین صفحه نمایش کاغذ الکترونیکی جهان را اختراع کرد، شروع شد و این آغازی بر ‌صفحه نمایش های خمیده بود.

سال ها بعد از این ماجرا ‌تلویزیون های دارای صفحه نمایش های خمیده در سال 2013 در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی(CES) در لاس وگاس به بازار تجاری معرفی شدند و در آن زمان LG  و سامسونگ ادعا کردند که "اولین تلویزیون OLED خمیده جهان" را تولید کرده‌ اند.

سامسونگ مفتخر بود که تلویزیون OLED خمیده جدید یک تجربه دید پانوراما و همه جانبه را ایجاد می‌ کند و در واقع زاویه دید را از اطراف بهبود می‌ بخشد. تلویزیون 55 اینچی نمایش داده شده در غرفه سامسونگ دارای فناوری ای بود که نمایندگان سامسونگ آن را "احساسIMAX" نامیدند. در سپتامبر همان سال، سونی اولین تلویزیون LED با صفحه خمیده در جهان، یعنی مدل KDL-65S990A  را معرفی کرد. در بیانیه مطبوعاتی این شرکت، صفحه منحنی منحصر به فرد Sony KDL-65S990A  معرفی شد و شیوه ای جدید را برای تماشاگران به منظور تجربه تماشای فیلم های مورد علاقه خود، رویدادهای ورزشی، برنامه های تلویزیونی و بازی های ویدئویی ارائه داد. به طور کلی سامسونگ و ال جی در خط مقدم فناوری منحنی قرار دارند. این دو شرکت همواره به طور فعال در حال توسعه صفحه نمایشAMOLED (معروف به ماتریس فعال دیود ساطع کننده نور) برای دستگاه های تلفن همراه بودند. سامسونگ علاقه خود به دنیای فناوری های انعطاف پذیر را در سال 2010 نشان داد و همانطور که گفته شد آن ها نمونه اولیه را در CES 2011 معرفی کردند. چشم انداز این شرکت در 10 اکتبر 2013 با معرفی Samsung Galaxy Round - اولین گوشی خمیده جهان- در کره جنوبی به واقعیت تبدیل شد.

ال جی را نباید از قلم انداخت. درCES 2013، این دو شرکت تلویزیون 55 اینچی منحنی خود را در فاصله چند ساعت از یکدیگر رونمایی کردند. اگرچه در آن زمان نظرات مختلف در مورد اینکه کدام شرکت محصول بهتری را ارائه داده است، متفاوت بود. نسخه سامسونگ زاویه دید وسیع تری را ارائه می‌ داد، در حالی که تلوزیون ال جی دارای قابلیت سه بعدی بود. ال جی برای مدل 55EM9700  خود در نمایشگاه سفارش می‌ گرفت، در حالی که سامسونگ قول داد مدل ساخت این شرکت برای تحویل در نیمه دوم سال آماده شود. علیرغم این واقعیت که رقبای اپل قبلاً با محصولات خمیده به بازار وارد شده بودند، در 10 دسامبر 2013 این شرکت با قدرت تمام پا به میدان رقابت گذاشت.

تلویزیون صفحه صاف

چرا صفحات نمایش خمیده ساخته شدند؟

صفحه نمایش های خمیده به عنوان یک تجربه "همه جانبه" و امکان دید وسیع تر به بازار عرضه می‌ شوند. اگر تا به حال فیلم IMAX را دیده باشید، احتمالاً متوجه شده‌ اید که صفحه خمیده بخشی از تنظیمات فیلم است. در دنیای سینما، این امر به صفحه نمایش کمک می‌ کند تا مخاطب را بهتر احاطه کرده و اطمینان حاصل کند که هر صندلی در خانه یک تجربه مشاهده بهینه را تجربه می‌ کند.

مشابه سینمای دارای صندلی های خوب و بد، هنگام تماشای تلویزیون در خانه، موقعیت مطلوبی وجود دارد. این موقعیت مطلوب مستقیماً در امتداد محور مرکزی تلویزیون و نقطه مرکزی صفحه در مقابل سطح چشم قرار دارد. بینندگانی که در هر موقعیت دیگری نشسته‌ اند با افت کیفیت از کم تا زیاد مواجه می‌ شوند.

تأثیر کلی نحوه عملکرد یک صفحه نمایش منحنی، تجربه مشاهده را بهبود می‌ بخشد و با اصلاح هرگونه تحریف تصویر، کاهش بازتاب ها و حتی بهبود کیفیت صدا، تجربه بصری را به حداکثر می‌ رساند. تولیدکنندگان تلویزیون منحنی ادعا می‌ کنند که صفحه نمایش های خمیده دامنه زاویه دید بیشتری را ارائه می‌ دهند و حداقل اعوجاج ذوزنقه ای را در مقایسه با صفحه های تخت ارائه می‌ دهند.

نوآوری های جدید همچنان در حال معرفی است

درCES 2014، نوآوری در زمینه صفحات منحنی همچنان ادامه داشت. ال جی مجموعه جدیدی از محصولات منحنی، از جمله بزرگترین تلویزیون OLED خمیده UHD جهان، یعنی مدل 77 اینچی 77 EC9800 را معرفی کرد. این کیو لی، نایب رئیس ارشد ال جی، خاطرنشان کرد: "همه مدل های OLED استثنایی که در CES 2014 به نمایش گذاشته‌ ایم، بهترین کیفیت تصویر و زیبایی مدرن و ظریفی را ارائه می‌ دهند."

در همین سال، سامسونگ نیز از اولین و بزرگترین تلویزیون خمیده Ultra High Definition (UHD) جهان با ابعاد فوق العاده 105 اینچ رونمایی کرد و رئیس بخش تلویزیون و AV شرکت، گای کینل، قول داد که "ترکیب طراحی منحنی ما و کیفیت تصویر UHD نهایت تجربه سرگرمی همه جانبه برای افرادی که علاقه زیادی به سرگرمی دارند را مهیا می‌ کند."

کمتر از دو هفته پس از نمایشگاهCES ، ال جی اعلام کرد کهG Flex ، اولین تلفن هوشمند جهان که به صورت منحنی طراحی شده است، در بازارهای مهم اروپا عرضه می‌ شود.

به نظر می‌ رسد که صفحه نمایش های خمیده آن روزها یکی از ترندهای بازار بوده است. CES 2015  پر از آن ها بود و مدل هایی مانند گوشی های هوشمند LG G Flex 2 و تلویزیون های K 4 سامسونگ و LG در آن معرفی شدند.

سامسونگ در سال 2015 فناوری تلویزیون های منحنی را بسیار ارتقا داد و چهار سری از مجموعه های منحنی K4 UHD را در CES معرفی کرد. یکی از بزرگترین شگفتی ها در CES 2015 تعداد تلویزیون های دارای ‌ ‌تلویزیون های دارای صفحه نمایش های خمیده بود. پر کریستنسون اظهار داشت: "من تخمین می‌ زنم که حدود 75 درصد از تلویزیون های معرفی شده دارای ‌ ‌تلویزیون های دارای صفحه نمایش های خمیده هستند."

درCES 2015، یکی از بزرگترین خبرها، رونمایی ازLG G Flex 2، دومین تلفن هوشمند دارای ‌ ‌تلویزیون های دارای صفحه نمایش های خمیده این شرکت بود. LG G Flex 2 مانند مدل قبلی G Flex فاقد دکمه های فیزیکی در جلو و کنار بود. این سبک طراحی باعث شد که ال جی دکمه های صفحه اصلی و میزان صدا را درست زیر دوربین عقب قرار دهد.

آیا صفحه نمایش های خمیده آینه آینده نما هستند؟

در طول سال 2015، هم ال جی و هم سامسونگ سرمایه گذاری خود را در زمینه فناوری صفحه نمایش تلویزیون خمیده افزایش دادند و این فناوری تا به امروز پیشرفت های زیادی را تجربه کرده است. با پیشرفت روزافزون فناوری صفحه نمایش منحنی، می‌ توان حدس زد که در سال های آینده پیشرفت های جدیدی رخ داده و تولیدکنندگان بیشتری وارد بازار تلویزیون های خمیده و تلفن های هوشمند خواهند شد.

مقایسه تلویزیون منحنی با تلویزیون تخت

تلویزیون های صفحه تخت و دستگاه های دارای صفحه خمیده تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. در ادامه متن، این دو نوع تلویزیون با یکدیگر مقایسه شده‌ اند. در چند سطر زیر همه چیز را در مورد تفاوت در تجربه مشاهده، طراحی و تنوع مدل های تلویزیون های تخت و خمیده خواهید فهمید.

تجربه تماشای محتوا

تلویزیون منحنی

تلویزیون صفحه صاف بخریم یا خمیده

تجربه تماشایی که با تلویزیون منحنی خواهید داشت، تفاوت چندانی با آنچه قبلاً به آن عادت کرده‌ اید، ندارد. تنها زمانی که از زاویه ای خاص به تماشای تلویزیون می‌ پردازید، به منحنی بیرونی توجه خواهید کرد. زاویه دید ایده آل بین 35- تا 35+ درجه است. یک تلویزیون منحنی بازتاب های نوری را افزایش می‌ دهد. به احتمال زیاد با صفحه نمایش براق و نور محیطی کم یا زیاد این مورد را تجربه خواهید کرد.

تلویزیون تخت

زاویه دید تلویزیون صفحه خمیده

زاویه دید یک تلویزیون تخت بستگی به نوع صفحه دارد. تلویزیون های دارای پنل IPS زاویه دید بهتری نسبت به تلویزیون های دارای پنل VA دارند. تلویزیون های OLED وقتی از زاویه ای غیر مستقیم به آن ها نگاه می‌ کنید، کیفیت تصویر خود را از دست نمی‌ دهند. به جزء اینکه صفحه ای با لایه براق داشته باشید، بازتاب در تلویزیون های تخت مشکل چندان بزرگی نیست.

طراحی صفحه نمایش های خمیده نسبت به تخت

تلویزیون منحنی

 

اگر تلویزیونی می‌ خواهید که برای همه متمایز باشد، باید یک تلویزیون منحنی انتخاب کنید. طراحی تلویزیون منحنی تمام توجه را به اتاق نشیمن جلب می‌ کند. همه افراد به وجود تلوزیون تخت در اتاق نشیمن عادت دارند. بدنه این نوع از تلویزیون به دلیل انحنای موجود ضخیم تر است. آیا می‌ خواهید تلویزیون منحنی خود را روی دیوار نصب کنید؟ به خاطر داشته باشید که لبه های تلویزیون در مقایسه با مرکز تلویزیون بیشتر از دیوار فاصله می‌ گیرند.

 

تلویزیون تخت

با خطوط راست موجود بر روی این نوع از تلوزیون، طراحی یک تلویزیون تخت بدون زحمت با دستگاه ها و دیوارهای اطراف، ترکیب و سازگار می‌ شود. سیستم صوتی، پخش کننده Blu-ray و کنسول شما همگی دارای خطوط راست در طراحی خود هستند. اگر تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنید، طراحی مسطح آن بسیار زیبا خواهد بود. نصب تلویزیون های باریک بر روی دیوار بسیار ساده است.

تنوع مدل

مدل تلویزیون صفحه خمیده

تلویزیون منحنی

تنوع مدل در تلویزیون های منحنی چندان زیاد نیست. این تلویزیون ها معمولا از لحاظ قیمتی گران تر هستند. آن ها دارای صفحه نمایش بزرگتر از 40 اینچ، قیمت بالاتر و مجهز به فناوری های ارتقاء تصویر هستند.

قیمت تلویزیون صفحه خمیده

تلویزیون تخت

اگر خرید تلویزیون های تخت را ترجیح می‌ دهید، گزینه های مختلفی برای خرید وجود دارد. تلویزیون های تخت در همه اشکال و اندازه ها موجود هستند. شما می‌ توانید همه نوع وضوح تصویر، از HD گرفته تا Ultra HD را انتخاب کنید. به راحتی می‌ توانید تلویزیونی را پیدا کنید که از نظر کیفیت تصویر با بودجه، فضای داخلی و خواسته های شما مطابقت داشته باشد. برای داشتن بهترین کیفیت تصویر، مدلی را در محدوده قیمت بالاتر انتخاب کنید. مشابه تلویزیون های خمیده، امروزه این تلویزیون ها به فناوری های ارتقاء تصویر نیز مجهز شده‌ اند. قیمت تلویزیون بر اساس نوع تخت یا خمیده بودن متفاوت است.

مزایای تلوزیون های خمیده در مقابل تلوزیون های تخت

گذشته از مزایای ظاهری صفحه های خمیده مانند طراحی زیبا و فاصله دید بهتر، موارد دیگری نیز وجود دارد که قبل از خرید چنین تلویزیونی باید به آن ها توجه کنید. یک مانیتور خمیده معمولاً لبه های خمیده صفحه نمایش خود را به دید محیطی کاربر نزدیک می‌ کند، بنابراین میدان دید وسیع تر و قابل توجه تری را در اختیار شما قرار می‌ دهد. علاوه بر این، گفته می‌ شود که یک مانیتور خمیده به دلیل اثرات آینه ای ‌ ‌تلویزیون های دارای صفحه نمایش های خمیده که الگوهای نوری را به طریقی دیگر بازتاب می‌ دهند، کیفیت تصویر بهتری را ارائه می‌ دهد.

مزیت دیگر این تلویزیون ها این است که نسبت کنتراست بهتری در مقایسه با تلویزیون های معمولی ارائه می‌ دهند. هنگام مشاهده تلویزیون هایی با صفحه نمایش خمیده، نور با نظم بیشتری پخش شده و باعث می‌ شود پیکسل ها رنگ روشن تری تولید کنند. این باعث می‌ شود تصویر واضح تر و روشن تر شود. وقتی تلویزیون های معمولی با کنتراست بهتر را با تلوزیون های خمیده مقایسه می‌ کنید، هنگام تماشای فیلم های اکشن و بازی های رایانه ای متوجه کیفیت تصویر خواهید شد، زیرا تصاویر واضح تر و روشن تر هستند. آن ها همچنین می‌ توانند هنگامی که نور در زاویه خاصی قرار دارد، تصاویر را بهتر نشان دهند.

برخی از منحنی ها به پایه های گردان مجهز شده‌ اند که این قابلیت به آن ها امکان می‌ دهد در زوایای مختلف قرار بگیرند و این امر باعث می‌ شود تا بتوانید فاصله دید خود را با حفظ اندازه صفحه نمایش تغییر دهید. این ویژگی همچنین برای افرادی که دارای ترجیحات مختلف در زمینه مشاهده فاصله هستند آسان تر است، زیرا می‌ توانند زاویه تلویزیون را به راحتی تنظیم کنند.

به غیر از این مزایا، معایب دیگری نیز وجود دارد که قبل از خرید تلویزیون خمیده برای خانه باید به آن ها توجه کنید.

 

معایب تلوزیون های خمیده در مقابل تلوزیون های تخت

چندین مشکل در ارتباط با تلویزیون های خمیده وجود دارد که مصرف کنندگان باید در مقایسه با مزایای خرید، آن ها را نیز در نظر بگیرند. همه ما می‌ دانیم که تلویزیون های امروزی برای بسیاری از بینندگان کیفیت تصویر فوق العاده ای را ارائه می‌ دهند، اما خمیدگی صفحه نمایش می‌ تواند برای برخی افراد مسئله ساز باشد و همیشه خمیدگی نمایشگر، دلیلی بر کیفیت بالاتر نیست. به هر حال، چه کسی می‌ خواهد صفحه ای خمیده را انتخاب کند، اما از بهترین تجربه بصری ممکن لذت نبرد؟ یکی از ضعف های رایج تلویزیونی با صفحه خمیده این است که اگر تصویر به درستی با صفحه نمایش تطبیق پیدا نکند، "کشیده" به نظر می‌ رسد.

گذشته از مزایای ظاهری تلویزیون های خمیده، مانند تجربه تماشای راحت تر و طبیعی تر که به آن ها اشاره کردیم، موارد دیگری نیز وجود دارد که همیشه باید قبل از خرید این نوع تلویزیون ها به آن ها توجه کنید. نصب تلویزیون های خمیده برای اولین بار میتواند چالش برانگیزتر باشد، زیرا سیم های مورد استفاده به دلیل خمیدگی نمایشگر، نمایانتر هستند و باید در پشت لوازم منزل پنهان شوند.

به خاطر داشته باشید که یک فروشنده خوب می‌ تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام نوع تلویزیون، بیشتر نیازهای شما را مرتفع می‌ کند. مهم است که همانطور که گفتیم به این واقعیت اشاره کنیم که تلویزیون های خمیده نیز معایب خود را دارند، به این معنی که هیچ مدل خاصی برای شما بهترین نخواهد بود.

بنابراین، قبل از خرید یک تلویزیون خمیده، همه عوامل مانند تجربه مشاهده خود، ابعاد اتاقی که می‌ خواهید تلویزیون را در آن قرار دهید، و بودجه خود را در نظر بگیرید. اندکی تحقیق می‌ تواند در انتخاب درست تلویزیون بعدی شما بسیار موثر باشد!

خرید تلویزیون صفحه خمیده

کلام آخر

تلویزیون های خمیده نسبت به بازتاب ها حساسیت بیشتری دارند و زاویه دید آن ها به خوبی تلویزیون های تخت نیست. آن ها همچنین اکثرا گرانتر هستند، اگرچه این امر عمدتاً به این دلیل است که فقط تلویزیون هایی با محدوده قیمت بالاتر دارای ‌ ‌تلویزیون های دارای صفحه نمایش های خمیده هستند. و به طور کلی شما عمدتا در صورتی باید یک تلویزیون منحنی را انتخاب کنید که از طراحی آن خوشتان بیاید. تأخیر ورودی تلویزیون های خمیده تفاوت چندانی با تلویزیون های استاندارد موجود در بازار ندارد و میزان تأخیر ورودی بر اساس وضوح نمایشگر و نرخ تازه سازی مدل تلویزیون شما متفاوت است.  نرخ تازه سازی تلویزیون های خمیده معمولاً 60 یا 120 هرتز است. برخی از تلویزیون های خمیده از نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی می‌ کنند، که این قابلیت به تلویزیون اجازه می‌ دهد به طور خودکار بر اساس منبع اتصال، با نرخ تازه سازی سازگار شود.

برخی از تلویزیون های خمیده حالت بازی دارند. حالت بازی به منظور بهبود تجربه بازی و کاهش زمان تاخیر طراحی شده است. با این حال، این قابلیت کیفیت تصویر را نیز کاهش می‌ دهد. در این حالت کیفیت تصویر را کاهش می‌ دهید، تا توانایی تلویزیون در پاسخ به دستورات افزایش یابد.

همچنین لازم به ذکر است که می‌ توانید از هر تلویزیون منحنی به عنوان مانیتور استفاده کنید. اما عملکرد بستگی زیادی به مدل و تاخیر ورودی آن دارد. استفاده از تلویزیون خمیده به عنوان مانیتور بازی برای Xbox یا PlayStation مشکلی نخواهد داشت.

و از آنجا که تلویزیون های خمیده و تلویزیون های تخت بسیار شبیه به هم هستند، قیمت بیشتر تلویزیون های خمیده به این معناست که اکثر مردم همچنان از تلویزیون های معمولی و تخت استفاده خواهند کرد.

دوام تلویزیون های خمیده به اندازه نمایشگرهای تخت می‌ باشد و این سبک از طراحی تغییری در طول عمر این تلوزیون ها ایجاد نمی‌ کند. اگر بدانید چگونه از چنین وسایلی به درستی مراقبت کنید، می‌ توانید طول عمر تلویزیون های خمیده را افزایش دهید. به طور متوسط​​، تلویزیون ها می‌ توانند با استفاده زیاد و شیوه های نگهداری خوب، حدود هفت سال عمر کنند.

در یک کلام باید بگوییم که تفاوت بین تلویزیون خمیده و تخت زیاد نیست. البته، شما قطعا می‌ توانید تفاوت ظاهری این دو مدل را در اتاق نشیمن خود حس کنید، اما هنگامی که روشن می‌ شوند، تفاوت زیادی را در کیفیت تصویر متوجه نخواهید شد. برای اینکه بفهمید تلویزیون سامسونگ یا تلویزیون LG کدامیک از نوع خمیده دارند می توانید با کارشناسان بروز کالا تماس گرفته و سوال کنید.