بهترین جایگزین های گوشی OnePlus Nord 2: معرفی ۷ گوشی رقیب با آن

از اپل و گوگل گرفته تا شیائومی، این گوشی ها می توانند با Nord 2 رقابت کنند. برند OnePlus در نهایت Nord 2 را روانه ی بازار کرد که تکمیل کننده ی مدل خوش ساخت Nord اصلی است. دستگاهی که در سال گذشته به بازار عرضه شد اولین گوشی میان رده ی OnePlus در این چند سال بود و از آن زمان این شرکت به طور گسترده از تولید دستگاه های مقرون به صرفه استقبال کرده است.  در این مقاله از بخش نقد و بررسی بروز کالا به بررسی این موضوع می پردازیم.

بهترین جایگزین های OnePlus Nord 2

اگر بخواهیم منصف باشیم باید بگوییم که برند OnePlus تاکنون عملکرد موفقیت آمیزی داشته است. اما اگر بخواهید چیز کمی متفاوتی را خریداری کنید، چطور؟ خب جایگزین های زیادی برای Nord 2 در دسترسند که ما در اینجا به آن ها اشاره می کنیم.

۱- Poco F3 GT:

گوشی Poco F3 GT درست یک روز پس از Nord 2، در هند عرضه شد و توجه گیمرها را به خود جلب کرد. این گوشی، SoC (سیستم روی تراشه) Dimensity 1200 مشابهی با دستگاه OnePlus دارد اما ویژگی برجسته ی آن یک جفت دکمه ی جمع شونده برای گیمینگ است.

گوشی Poco همچنین دارای یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی 120Hz OLED و یک باتری ۵,۰۶۵ میلی آمپری نیز هست که باعث می شود نرخ نوسازی بالاتر و باتری بزرگتری از Nord 2 داشته باشد. سایر ویژگی های برجسته آن شامل رتبه بندی IP53، شارژ ۶۷ واتی و سیستم دوربین عقب سه گانه (۶۴ مگاپیکسل+ ۸ مگاپیکسل+ ۲ مگاپیکسل) هستند.

گوشی Poco F3 دارای چندین قابلیت ارتقاء یافته نسبت به Nord 2 است.

به عبارت دیگر اگر زمان زیادی را صرف بازی با گوشی خود می کنید یا فقط دنبال یک باتری بزرگ تر می گردید، این گوشی نسبت به Nord 2 گزینه ی مناسب تری برای شماست.

این گوشی در حال حاضر در هند عرضه شده و درباره ی موجود بودن آن در سایر کشورها اطلاعاتی در دسترس نیست. به افرادی که خارج از هند هستند پیشنهاد می دهیم که Poco F3 استاندارد را امتحان کنند. این گوشی دارای چیپست اسنپدراگون 870 و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی OLED است. بزرگترین مشکل این دستگاه این است که هنگام عرضه، پوسته اندروید آن دچار اشکال بود، بنابراین قبل از خرید می توانید منتظر به روز رسانی های بیشتر OTA باشید.

۲- Samsung Galaxy A52 5G:

جدیدترین مدل گوشی  Samsung Galaxy A52 5G

سری گلکسی A سامسونگ همچنان به عرضه ی کالاهای میان رده ی خوب ادامه می دهد و Galaxy A52 5G به عنوان یکی از بهترین محصولات این سری شناخته می شود. با این که این گوشی میان رده ی مجهز به 5G، در مقایسه با Nord اصلی توان کمتری دارد اما همچنان یک چیپست اسنپدراگون 750G مناسب را ارائه می دهد.

با خرید این گوشی یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی OLED (بالاتر از نمایشگر ۹۰ هرتزی Nord)، یک باتری ۴,۵۰۰ میلی آمپری و یک سیستم دوربین چهارگانه قدرتمند را دریافت می کنید. ویژگی برجسته ی این گوشی رتبه بندی IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است که OnePlus فاقد این ویژگی است.

شاید بزرگترین قسمت ناامید کننده ی A52 5G، سرعت شارژ ۲۵ واتی باشد که در مقایسه با شارژ ۶۵ واتی Nord 2 خیلی کم است. این گوشی کمی گران قیمت تر از Nord 2 است اما چیزهای زیادی دارد که آن ها را دوست خواهید داشت. ارائه ی سه سال به روز رسانی سیستم عامل اندروید نیز یکی دیگر از ویژگی های بسیار محبوب این گوشی است.

۳- OnePlus Nord:

خرید OnePlus Nord

گوشی Nord اصلی یکی از بهترین جایگزین های OnePlus Nord 2 است و از زمان عرضه ی آن در یک سال پیش، به خوبی جا افتاده است. این گوشی دارای یک پردازنده ی اسنپدراگون 765G است که همچنان قدرتمند است. علاوه بر این، این گوشی 5G است و دارای یک نمایشگر 90 هرتزی OLED است که تقریبا مشابه نمایشگر گوشی جدید است. همچنین دارای یک باتری ۴,۱۱۰ میلی آمپری و شارژ سیمی ۳۰ واتی نیز هست.

با مشاهده ی دوربین های برند OnePlus متوجه می شوید که این برند کمیت را به کیفیت ترجیح داده است! گوشی OnePlus Nord 2 از سیستم دوربین چهارگانه ی عقب (دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی) و تنظیمات سلفی دوگانه بهره برده است.

مدل Nord اصلی شامل یک دوربین اصلی ۳۲ مگاپیکسلی و یک لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی برای سلفی های گروهی است. ما علاقه ی خاصی به این دوربین ها نداشتیم، اما به روز رسانی ها و برنامه هایی مثل Gcam می توانند تفاوت ایجاد کنند.

داشتن پوسته اندروید شناخته شده ی Oxygen OS باعث می شود که اولین Nord یک جایگزین معقول برای این دستگاه جدید باشد. تنها نکته ی منفی در خصوص اولین Nord این است که ممکن است پیدا کردن آن دشوار باشد زیرا در بیشتر فروشگاه ها موجودی آن تمام شده است.

متناوبا برند OnePlus همچنین گوشی Nord CE را نیز روانه بازار کرده است که قیمت نسبتا پایین تری دارد. در حقیقت تنها قسمت های کاهش یافته ی آن، چیپست اسنپدراگون 750G با قابلیت کمتر و نبود تنظیمات سلفی دوگانه است. اما این گوشی، باتری بزرگ تری دارد، سرعت شارژ ۳۰ واتی مشابهی را ارائه می دهد و دارای یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است.

۴- Xiaomi Mi 11 Lite 5G:

خرید آنلاین Xiaomi Mi 11 Lite 5G

گوشی Mi 11 Lite ارزان ترین گوشی از سری اصلی Mi 11 است که به صورت 4G و 5G در دسترس است اما گزینه ی 5G قطعا بهترین جایگزین OnePlus Nord 2 است. جدای از اتصال 5G، گوشی Mi 11 Lite 5G همچنین یک پردازنده ی اسنپدراگون 780G را نیز ارائه می دهد که نسبت به اسنپدراگون 765G میان رده ی 5G در سال گذشته، ارتقاء چشمگیری داشته است.

با این حال مدل های 4G و 5G دارای تعدادی ویژگی مشابه هستند همچون: یک باتری ۴,۲۵۰ میلی آمپری با شارژ ۳۳ واتی، یک پنل OLED ۹۰ هرتزی ۶.۵۵ اینچی و سیستم دوربین عقب سه گانه ی مشابه.

گوشی Xiaomi Mi 11 Lite 5G شامل یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و لنزهای تله ماکروی ۵ مگاپیکسلی است. این دو مدل دارای دوربین سلفی متفاوتی هستند (مدل 5G دارای دوربین ۲۰ مگاپیکسلی و مدل 4G دارای دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است) اما رتبه بندی IP53 یکسانی دارند.

شیائومی این دستگاه را به عنوان گوشی ای معرفی کرد که روی طراحی آن تمرکز زیادی گذاشته شده است. این گوشی تنها ۶.۸ میلی متر ضخامت دارد و وزن آن کمتر از ۱۶۰ گرم است. بنابراین اگر به زیبایی و ارگونومی اهمیت می دهید، این گوشی می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد.

۵- Apple iPhone SE 2020:

گوشی Apple iPhone SE 2020

آیا می خواهید یک دستگاه ارزان تر و در عین حال توانمند را امتحان کنید؟ آیا مشکلی با دستگاهی که دارای سیستم عامل اندروید نباشد ندارید؟ این همان جاییست که iPhone SE وارد عمل می شود.

این گوشی اپل دارای طراحی مشابه با iPhone 8 است بنابراین ممکن است کسانی که دنبال لبه های ظریف و طراحی جدید هستند را ناامید کند. اما این گوشی دارای پردازنده ی A13 Bionic، استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و شارژ بی سیم است. افزودن اسکنر اثر انگشت نیز یک ویژگی خوشایند است خصوصا در شرایط امروزی که مجبور به ماسک پوشیدن هستیم.

گوشی iPhone SE در مقایسه با Nord 2 فاقد چندین ویژگی است از جمله: صفحه نمایش OLED، نرخ نوسازی بالا، شارژ سریع، دوربین عقب اولترا واید فرعی و 5G بودن. اگر گوشی اپل را انتخاب کنید، از ویژگی ای مثل عمر باتری می گذرید. با این وجود با انتخاب این گوشی می توانید به اکوسیستم اپل دسترسی داشته باشید.

۶- Google Pixel 4a 5G:

خرید انلاین گوشی Google Pixel 4a 5G

اOnePlus یکی از بهترین شرکت ها در زمینه ی به روز رسانی های سیستم عامل اندروید است اما سری Nord تنها دو سال به روز رسانی سیستم عامل و سه سال وصله های امنیتی گوشی را ارائه می دهد. بنابراین اگر پشتیبانی بلند مدت می خواهید باید چه کار کنید؟ گوشی Google Pixel 4a 5G، سه سال به روز رسانی سیستم عامل و چهار سال وصله های امنیتی را ارائه می دهد. همچنین با خرید این گوشی نسخه ی کامل و بی نقصی از اندروید و پشتیبان گیری باکیفیتی از عکس های گوگل را دریافت می کنید.

از طرف دیگر، گوشی Pixel 4a 5G چیزی بین Pixel 4a و Pixel 5 است و دارای چیپست اسنپدراگون مشابهی با Nord اصلی و Pixel 5 است. همچنین یک سیستم دوربین عقب دوگانه مشابه را نیز دریافت می کنید که شامل یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی است. به نظر ما کیفیت تصاویر گرفته شده با این گوشی در بیشتر موارد فوق العاده است اما دوربین اولترا واید آن خیلی عالی نیست.

به طور کلی Pixel 4a 5G فاقد برخی از ویژگی هایی است که در Nord 2 وجود داشتند (همچون نرخ نوسازی بالای نمایشگر، شارژ سریع و یک باتری بزرگ). اما اگر به کیفیت دوربین و به روز رسانی های نرم افزار اهمیت می دهید، این گوشی هنوز هم ارزش توجه کردن را دارد.

آیا به قابلیت 5G یا دوربین اولترا واید اهمیتی نمی دهید؟ این همان جاییست که Pixel 4a مطرح می شود. چیپست اسنپدراگون 730 در حال حاضر بسیار قدیمی شده است و از اسنپدراگون 765G سال گذشته خیلی عقب می افتد اما با خرید این گوشی هنوز هم یک دوربین عقب عالی و سه سال به روز رسانی سیستم عامل را دریافت می کنید.

۷- OnePlus 9:

خرید گوشی  OnePlus 9

گوشی OnePlus 9 با یک پردازنده ی پرچمدار اسنپدراگون 888، نرخ نوسازی بالاتر و شارژ بی سیم همراه است. نکته ی جالب تر این است که اگر این گوشی را از طریق T-Mobile خریداری کنید، گوشی با رتبه بندی IP68 همراه خواهد بود. متاسفانه بقیه ی دستگاه های آنلاک این رتبه بندی را ندارند اما هنوز هم از نوعی محافظت برخوردارند.

پرچمدار OnePlus نیز به لطف سیستم دوربین برند هاسلبلاد برجسته شده است. با خرید این گوشی از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی (IMX689)، دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی (IMX766) و لنز مونوکروم ۲ مگاپیکسلی بهره مند می شوید. در بررسی هایی که داشتیم، این لنزها عکس های فوق العاده ای را ثبت کردند.