معرفی تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی + راهنمای کامل

در مورد تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی چقدر اطلاعات دارید؟ دنیای فناوری پر از شگفتی است و در کنار دیگر شرکت های فناوری، شیائومی یکی از شرکت های پیشرو در شگفتی سازی است. امروزه شرکت های فناوری، تجمل گرایی را به سطح بالاتری رسانده‌اند و هر سال که می‌گذرد، سعی می‌کنند تا در این زمینه از یکدیگر پیشی بگیرند. چند سال پیش، ایده داشتن یک تلویزیون باریک مانند پلاسماها در هر مکانی بسیار دور از انتظار بود. در این مقاله به بررسی این تلویزیون پرداخته و راهنمایی های لازم برای خرید آنلاین تلویزیون را به شما ارائه خواهیم داد. 

برای بررسی مشخصات و قیمت روز انواع تلویزیون کلیک کنید

 تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی

این دوران جدید فقط متعلق به تلویزیون های باریکی مانند پلاسما نیست، بلکه اکنون تلویزیون های شفاف پا به میدان گذاشته‌اند. گاهی اوقات شگفت زده می‌شویم که چگونه با این سرعت، به این نقطه رسیدیم؛ فقط در طی چند سال از تلویزیون معمولی جعبه ای بزرگ به تلویزیون شفاف رسیده‌ایم.

فقط باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد. تا به امروز بسیاری از شرکت های لوازم الکترونیکی طرح های متفاوتی را طراحی کرده‌اند که هدف آن ها مخفی کردن ظاهر واقعی تلویزیون ها است. در سال 2017، استودیوی Yves Béhar'sیک تلویزیون هوشمند برای سامسونگ طراحی کرد که وقتی به دیوار آویزان می‌شود شبیه به یک اثر هنری قاب دار است.

یک سال بعد، سامسونگ ویژگی Ambient Mode را به تلویزیون های QLED خود اضافه کرد، که با شبیه سازی دیوار پشتی، صفحه نمایش را قادر می‌سازد تا در صورت عدم استفاده تقریبا شفاف به نظر برسد.

دزین بعداً با این شرکت همکاری کرد و مسابقه طراحی را راه اندازی کرد که شرکت کنندگان را وادار به ایجاد گرافیکی برای ویژگی حالت محیط می‌کرد، که از طریق این مسابقه، طیف وسیعی از خلاقیت ها، از توهم معماری گرفته تا "پلتفرم مدیتیشن" به نمایش درآمد.

سایر تلاش ها برای حذف ظاهر قدیمی صفحه نمایش ها عبارتند از طراحی تلویزیون رول شونده ال جی، که دارای یک صفحه نمایش انعطاف پذیر است و به آن اجازه می‌دهد تا با فشار یک دکمه در پایه جمع شود. Bang & Olufsen با تلویزیون Beovision Harmony خود رویکرد ساده تری را در پیش گرفت.

صفحه نمایش آن را می‌توان در صورت عدم استفاده در پایه ای با طرح چوب بلوط جمع کرد. از طرف دیگر، ویترا، پاناسونیک و دانیل ریباکن(طراح)، ایده ای مشابه با شیائومی برای نمونه اولیه تلویزیون Vitrine داشتند، که شامل یک قاب چوبی ساده با شیشه ای در وسط آن بود.

با این مقدمه، بیایید ویژگی های کلیدی تلویزیون شفاف جدید شیائومی را ببینیم:

خرید  تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی

ویژگی های کلیدی تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی

  • شفاف است(اما این تمام ماجرا نیست)
  • از صفحه نمایش OLED استفاده می‌کند
  • مجهز به صفحه نمایش 55 اینچی شفاف
  • صفحه نمایش 5.7 میلی متری فوق باریک
  • چیپست تلویزیونی MediaTek 9650 پرچمدار
  • نرخ تازه سازی 120 هرتز
  • از Dolby ATMOS پشتیبانی می‌کند

ویژگی های بالا همان چیزی است که هنگام خرید تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی جدید به دست می‌آورید. در حالی که ما هنوز عملکرد واقعی این تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی را مشاهده نکرده‌ایم، اما مطمئن هستیم که این یک محصول جذاب خواهد بود.

 تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی به تازگی توسط شیائومی تولید و به بازار عرضه شده است. شیائومی آن را اولین تلویزیون شفاف تولید انبوه جهان می‌داند که ترکیبی از "فناوری صفحه نمایش پیشرفته و طراحی صنعتی عالی" است. این محصول دارای پنل OLED فول اچ دی با نرخ تازه سازی و دقت رنگ بالایی است.

 تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی دارای حاشیه های باریک در بالا و کناره ها است اما یک پایه مدور بزرگ در پایین ترین قسمت آن قرار دارد که لوازم الکترونیکی و بلندگوها را در خود جای داده است. قیمت تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی بسیار بالاست. پیش فروش آن در Mi.com انجام می‌شود و از 16 آگوست در چین به فروش می‌رسد.

 تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی دارای صفحه نمایش 55 اینچی فول اچ دی (1920x1080 پیکسل) OLED شفاف با نرخ تازه سازی 120 هرتز و جبران حرکت MEMC است. این محصول دارای نسبت کنتراست استاتیک 150،000: 1 و پنل 10 بیتی است.

 تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی دارای 93 درصد پوشش طیف رنگی DCI-P3 و زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه است. این تلویزیون مجهز به پردازنده چهار هسته ای Cortex-A73 و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC1 با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است. صدا توسط دو بلندگوی 8 واتی با پشتیبانی ازDolby Atmos ، همراه با Dolby Digital Plus و DTS-HD ارائه می‌شود.

در زمینه اتصال، تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی دارای Wi-Fi دو بانده، بلوتوث v5.0، سه پورتHDMI ، دو پورتUSB ، پورت AV و پورت اترنت است. این تلوزیون مجهز به MIUI طراحی شده برای تلویزیون می‌باشد و دارای یک فروشگاه برنامه داخلی است.

 از نظر ابعاد، اندازه آن 750x1227 میلی متر بدون پایه است، در حالی که ارتفاع تلویزیون با پایه به 823.11 میلی متر افزایش می‌یابد. وزن کلی تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی 24.96 کیلوگرم است. ضخامت این محصول فقط 5.7 میلی متر است.

به عنوان یک تلویزیون شفاف، این محصول هیچ نور پس زمینه ای ندارد و احساس شناوری تصویر به کاربر منتقل می‌شود. همانطور که گفته شد، حاشیه های دو طرف و بالا نسبتاً باریک است اما پایه نسبتا بزرگی بر روی آن نصب شده است.

کل صفحه نمایش روی یک پایه دایره ای که واحد پردازش اصلی را در خود جای داده، قرار دارد و همچنین این پایه به عنوان بلندگو عمل می‌کند. در پشت این پایه همه پورت ها وجود دارد که امکان مدیریت آسانتر کابل ها را فراهم می‌کند. تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی همچنین اجازه دسترسی به اکوسیستم Xiaomi AIoT را می دهد و با Airplay و Miracast نیز سازگار است.

همانطور که گفته شد این تلویزیون با صفحه نمایش لبه به لبه شفاف خود تصاویری را نمایش می‌دهد که به نظر می‌رسد در هوا معلق هستند. این تلویزیون روش جدیدی را برای استفاده از محتوای بصری که قبلاً فقط در فیلم های علمی تخیلی دیده می‌شد، ارائه می دهد.

این محصول برای شیائومی، یک اکتشاف عمده در زمینه تلوزیون های نسل آینده است. وقتی تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی خاموش است، مانند یک صفحه نمایش شیشه ای به نظر می رسد. تصاویری که نمایش می‌دهد در هوا شناور هستند و با ادغام ویژگی های مجازی و واقعی یک تجربه بصری بی سابقه را برای کاربر ایجاد می‌کند.

همانطور که گفتیم برخلاف تلویزیون های سنتی که دارای پنل پشتی هستند، تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی با خلاقیت تمام، واحدهای پردازشی را بر روی پایه اصلی خود قرار داده و قالب یکدست صفحه نمایش را حفظ کرده است. این طراحی چالش های فنی بی شماری را نیز به همراه دارد.

با غلبه بر همه این مشکلات، شیائومی به اولین تولید کننده انبوه تلویزیون های OLED شفاف در جهان و همچنین تولید کننده شماره یک OLED Basic Module (OBM) چین تبدیل شده است. این بدان معناست که شیائومی در حال حاضر تنها برند تلویزیون در چین است که می‌تواند به تنهایی فرایند تولید انبوه یک محصول پیچیده مانند تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی را مدیریت کند.

جدای از طراحی آینده نگرانه، تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی به سخت افزارهای سطح بالا مجهز شده است که ارتقاء پیشگامانه ای را در کیفیت صدا و تصویر به شما هدیه می‌دهد.

پنل OLED شفاف 55 اینچی دارای نسبت کنتراست استاتیک 150000: 1 و نسبت کنتراست پویای نامحدود است که رنگ مشکی بسیار غنی و روشنایی بی نظیری را ارائه می‌دهد. تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی با استفاده از طیف رنگی DCI-P3 93٪ از قابلیت پشتیبانی از طیف رنگی برخوردار است و می‌تواند رنگ های هیجان انگیزی را به نمایش درآورد. پنل 10 بیتی آن 1.07 میلیارد رنگ را نمایش می‌دهد که طیف رنگی بسیار گسترده ای، فراتر از آنچه چشم انسان می‌تواند درک کند، می‌باشد.

علاوه بر این، این تلویزیون دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز و فناوری MEMC 120 هرتز است، که نمایانگر حرکت روان تر و واضح تر می‌باشد. سرعت پاسخگویی سریع 1 میلی ثانیه نیز با وجود کنترل های روان و تأخیر کم، تصاویر را به صورت زنده به نمایش می‌گذارد.

 تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی مانند نسخه پیشین خود، مجهز به AI Master Engine Smart ، همراه با تراشه تلویزیونی MediaTek 9650 سفارشی، با بیش از 20 الگوریتم بهینه سازی و بهینه سازی اختصاصی برای 5 سناریوی استفاده اصلی است. دستگاه، گرافیک را به طور هوشمند اصلاح می‌کند و وضوح را برای ایجاد تصاویر پرتحرک بالا می‌برد.

 تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی همچنین از AI Master for Audioنیز پشتیبانی می‌کند که به دستگاه اجازه می‌دهد تا نوع محتوای در حال پخش را به صورت هوشمند تشخیص داده و از بین لیست فیلم ها، موسیقی، خبر، ورزش و سایر موارد، حالت صوتی مناسب را انتخاب کند. عملکرد صوتی دستگاه با پشتیبانی از Dolby Atmos بهتر شده است.

خرید آنلاین  تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی

 تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی نه یک تلویزیون، بلکه یک اثر هنری است و از طراحی زیبایی بهره می‌برد که از یک صفحه مستطیلی، بدنه فوق باریک 5.7 میلی متری و یک پایه گرد تشکیل شده است و یک تجربه بصری فوق العاده را ایجاد می‌کند. پایه با سطحی پوشانده شده است که کاملاً با هر محیطی سازگار می‌باشد. این تلویزیون نه تنها برای خانه ها بلکه برای گالری ها، موزه ها، مراکز خرید و تئاترها نیز مناسب است.

همانطور که گفتیم تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی بر روی MIUI سفارشی ساخته شده برای تلویزیون اجرا می‌شود. رابط کاربری- از جمله صفحه اصلی، تنظیمات، برنامه من - به طور خاص برای نمایش بهتر ویژگی های بصری و قدرت صفحه شفاف و ایجاد تجربه کاربری منحصر به فرد طراحی شده است. این سیستم همچنین از صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر و متون نمایش داده شده را به صورت سفارشی به نمایش درآورند.

تلویزیون های Mi برای ششمین ماه متوالی از Q1 2019 تا Q2 2020در صدر فروش قرار گرفته‌اند. طی هفت سال گذشته، تجارت Mi TV از یک صنعت تازه وارد به اولین برند تلویزیونی در چین تبدیل شده است و تعداد فروش سالانه آن بیش از 10 میلیون دستگاه است.

 تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی با طراحی مینیمالیستی و پیکربندی های شاخص خود، یک اثر هنری است که نشان دهنده تلاش بی وقفه شیائومی در زمینه برتری در فناوری است. پیشتر گفتیم که طراحی تلویزیون شامل یک قاب به ضخامت 5.7 میلی متر است که روی یک پایه دایره ای قرار گرفته است. بدیهی است که این تلویزیون قابل نصب بر روی دیوار نیست و پایه متصل شده تنها راه قرار دادن آن است.

جالب است بدانید که فناوری صفحه نمایش شفاف چیز جدیدی نیست. به احتمال زیاد، شما قبلاً با یکی از آن ها در ویترین مغازه یا در یک نمایشگاه عمومی برخورد کرده‌اید. این فناوری هم در پنل های OLED و هم در LCD وجود داشته است، اگرچه به دلیل نیاز به نور پس زمینه و ضخامت بیشتر شیشه، چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسیده است.

ال جی سال گذشته یک تلویزیون شفاف را به نمایش گذاشت و وعده داد که در آینده این تلوزیون را تولید خواهد کرد. با این حال، این شرکت هنوز به دنبال تولید انبوه این محصول نیست، به همین دلیل می‌گوییم که تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی اولین تلویزیون تولید انبوه در نوع خود است.

به احتمال زیاد شیائومی از پنل شفاف ال جی در تلوزیون های خود استفاده می‌کند. در مورد نحوه عملکرد، پنل OLED شفاف تفاوت قابل توجهی با پنل OLED استاندارد ندارد. ناگفته نماند که این نوع تلویزیون مخصوص افرادی نیست که کیفیت تصویر را بالاتر از هر چیز دیگری می‌دانند. بسته به نور اتاق، تصویر روی صفحه نمایش می‌تواند تا حدودی تحت تأثیر قرار گیرد و احتمالاً بهترین ایده این نیست که آن را جلوی پنجره یا در یک اتاق فوق العاده روشن قرار دهید. این نوع تلویزیون بیشتر به دنبال زیبایی شناسی و خلاقیت است تا استفاده روزمره خانوادگی یا راضی نگه داشتن علاقه مندان به فیلم.

قیمت رسمی شیائومی در قیاس با قیمت تلویزیون های شفافی که قبلاً توسط سایر شرکت ها منتشر شده بود، نسبتاً ارزان است.

تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی که به عنوان اولین دستگاه در جهان که دارای صفحه نمایش شفاف بدون حاشیه است که ظاهری شبیه به یک صفحه شیشه ای ساده دارد، شناخته می‌شود، در هنگام خاموشی، به شما اجازه مشاهده اشیای موجود در سمت دیگر را می‌دهد. کیفیت شیشه مانند تلویزیون به دلیل استفاده از فناوری شفاف دیود ساطع کننده نور(OLED) امکان پذیر است.

برخلاف LED های معمولی در تلویزیون ها، که برای روشن کردن صفحه نمایش LCD استفاده می‌شود، پیکسل های یک تلویزیون OLED خودشان نوردهی می‌کنند و نیاز به نور پس زمینه را از بین می‌برند. این بدان معناست که، در حالی که تلویزیون های معمولی به پنل پشتی نیاز دارند تا واحدهای پردازشی خود را در آن قسمت داشته باشند، اما در این تلوزیون این عناصر با پایه Mi TV LUX ادغام شده‌اند.

یکی از جنبه های بسیار مهم تلویزیون های هوشمند اندرویدی، توانایی استفاده از برنامه های اندروید است. این تلویزیون دارای برنامه های از پیش نصب شده مانند Netfilx و Prime Videos است.

قبل از اینکه هیجان زده شوید، توجه داشته باشید که فروشگاه برنامه های این تلوزیون فقط برنامه هایی را تأیید می‌کند که Mi تأیید کرده است، بنابراین اکثر برنامه هایی که ممکن است به فکر نصب آن ها باشید، برایتان نشان داده نمی‌شوند.

 رابط کاربری این تلوزیون مبتنی بر Android Pie است. می‌توانید برخی از کانال های زنده ارائه شده توسط MI را بر روی پچ وال مشاهده کنید(نیازی به اتصال کابلی ندارید، فقط اینترنت لازم است).

یک ریموت کنترل باریک همراه محصول عرضه می‌شود که از طریق بلوتوث به تلویزیون متصل می‌شود، بنابراین تا زمانی که در محدوده هستید، این ریموت از هر مکانی در محدوده اتصال کار می‌کند. همچنین این کنترل شامل دو دکمه اختصاصی برای Netflix و Amazon است. اگر دکمه Netflix را در حالی که تلویزیون در حالت آماده به کار است فشار دهید، Netflix باز می‌شود.

مشخصات فنی تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی

مشخصات فنی تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی

عمومی

    • مدل: Mi TV Lux
    • نوع: OLED

نمایشگر

    • اندازه(مورب): 55 اینچ
    • وضوح صفحه نمایش:K4، 3840 در 2160 پیکسل
    • نرخ تازه سازی:120 هرتز
    • تلویزیون منحنی: خیر
    • تلویزیون سه بعدی: خیر
    • زاویه دید(افقی): 178 درجه
    • زاویه دید(عمودی): 178 درجه
    • صفحه لمسی: خیر
    • سایر ویژگی های صفحه نمایش: 98.5٪ DCI-P3Gamut Color ، حداکثر 1000 نیت روشنایی، نسبت کنتراست 1000000: 1، HDR 10+ ، MEMC ، Dolby Vision ، زمان پاسخگویی 1میلی ثانیه

ویدیو

    • فرمت های ویدئویی قابل پشتیبانی: 4MP، WMV ، MKV ، FLV ، AVI
    • فرمت های تصویر قابل پشتیبانی: JPEG ، PNG

صدا

    • فرمت های صوتی قابل پشتیبانی: 3MP،WAV ،WMA ، AAC
    • تعداد اسپیکرها: 4
    • مجموع خروجی بلندگوها: 40 وات
    • خروجی هر بلندگو: 10 وات
    • سایر ویژگی های صوتی: Dolby Atmos ، صدای DTS

قابلیت اتصال

  • پورت هایUSB: 2
  • پورت هایHDMI : 3
  • ورودیRF (آنالوگ هم محور): 1
  • اترنت: بله

منبع تغذیه

  • ولتاژ مورد نیاز: AC 220 - 240 V
  • مصرف برق(آماده به کار): 0.5 وات

کنترل از راه دور

  • دسترسی به اینترنت از راه دور: بله

ویژگی های تلویزیون هوشمند

  • تلویزیون هوشمند: بله
  • Wi-Fi : بله
  • بلوتوث: بله
  • پردازنده: Cortex A73 MediaTek MT9650
  • هسته های پردازنده: 4
  • پردازنده گرافیکی(GPU): Mali-G52 MC1
  • رم: 3 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 32 گیگابایت
  • یکپارچگی رسانه های اجتماعی: بله
  • سایر ویژگی های هوشمند: MIUI

در این مقاله سعی کردیم به نکاتی بپردازیم که باید حین خرید تلویزیون شفاف شیائومی مورد توجه قرار بدید. اگر به دنبال بررسی قیمت و ویژگی های تلویزیون سامسونگ یا حتی انواع تلویزیون LG هستید به فروشگاه بروز کالا سری بزنید و لیست قیمت تلویزیون های موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهید.