آشنایی مختصر با اندروید 12 بتا 3

کنون بیشتر از هروقتی به انتشار نسخه پایدار اندروید 12 نزدیک شده ایم. به تازگی گوگل سومین نسخه بتا سیستم عامل خود که شامل چندین ویژگی جدید قابل توجه است را منتشر کرده است. هیجان انگیزترین و جدیدترین ویژگی در آندروید12 بتا3، عملکرد جدید اسکرین شات پیمایشی است. بیشتر کاربران با این ویژگی آشنایی دارند، زیرا بسیاری از پوسته های اندروید این قابلیت را از قبل ارائه داده اند. با این حال، افرادی که از اندروید خام یا پوسته های مختلف اندروید که از این ویژگی پشتیبانی نمی کنند، استفاده می کنند، از مشاهده این ویژگی جدید که به طور مستقیم در نسخه خام سیستم عامل اندروید گنجانده شده است، خوشحال خواهند شد.

اگر از قبل نسخه اندروید12 بتا2.1 را بر روی تلفن همراه خود دارید، احتمالا به زودی یک اعلان OTA  را دریافت می کنید تا تلفن همراهتان به نسخه بتا 3 به روز شود. اگر می خواهید اکنون نسخه بتا3 را تجربه کنید، می توانید از یک دستگاهPixel پشتیبانی شده استفاده کنید. اگر Pixel  ندارید، چند تلفن غیر گوگلی دیگر نیز به اندروید12 بروز خواهند شد، اگرچه بروزرسانی به آخرین نسخه بتا ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

احتمالا طبق برنامه ریزی، یک نسخه بتا دیگر برای آندروید 12 در ماه آگوست عرضه می شود. این آخرین نسخه بتا است و نسخه پایدار اندروید 12 احتمالاً در اواخر ماه اوت یا اوایل سپتامبر به صورت عمومی عرضه می شود.

اندروید12 بتا3 در یک نگاه

  • گوگل به تازگی اندروید12 بتا3 را برای دستگاه های تحت پشتیبانی خود عرضه کرده است.
  • این نسخه از سیستم عامل اندروید دارای ویژگی جذاب اسکرین شات پیمایشی بومی است.
  • این نسخه، همچنین شامل برخی از ویژگی های جدید دیگر مانند جستجوی روی دستگاه، چرخش خودکار مبتنی بر چهره و شاخص های حفظ حریم خصوصی پیشرفته تر است.

ویژگی های جدید اندروید12

ویژگی های جدید اندروید12

همانطور که گفتیم ویژگی اسکرین شات پیمایشی برای اکثر افراد، جدید نخواهد بود. برای گرفتن عکس صفحه پیمایشی در اندروید12 بتا3، فقط با فشردن همزمان دکمه روشن/ خاموش و دکمه کاهش صدا(یا با استفاده از روش معمول هر تلفن همراه) عملکرد ثبت تصویر از صفحه نمایش فعال خواهد شد. پس از انجام این کار، اولین تصویر ثبت شده را مشاهده خواهید کرد. سپس بلافاصله روی دکمه "ثبت بیشتر" ضربه بزنید. در انتها رابطی ظاهر می شود که به وسیله آن می توانید منطقه عکس برداری را به صورت دستی مشخص کنید. پس از پایان کار، به سادگی دکمه بزرگ "ذخیره" را در گوشه بالا سمت چپ فشار دهید. عملکرد این ویژگی در اندروید جدید در واقع تفاوت چندانی با ویژگی اسکرین شات پیمایشی در پوسته های دیگر اندروید مانندOne UI سامسونگ ندارد. این ویژگی بومی اندروید با برنامه های فرعی که این امکان را برای شما فراهم می کنند نیز، تفاوت چندانی ندارد. هرچند که این ویژگی کاملاً در اندروید توسعه یافته، و البته مطمئناً مورد پسند اکثر کاربران خواهد بود.

از دیگر ویژگی های بزرگ و جدید، معرفی ویژگی جستجوی روی دستگاه، که گوگل آن را AppSearch  نامیده است، می باشد. به طور کلی این ویژگی یک موتور جستجوی روی دستگاه است که به شما این امکان را می دهد تا داده های مربوط به تلفن خود را دقیقاً مانند آنچه در وب می یابید، پیدا کنید. با این حال، توسعه دهندگان باید ویژگی های خود را برای استفاده از این ویژگی همگام سازی کنند. به همین دلیل، ممکن است مدتی طول بکشد تا بتوانید به جست و جوی تمام محتوای موجود بر روی تلفن همراه خود بپردازید.

در نسخه قبلی بتای آندروید12، شاهد رونمایی از شاخص های جدید حفظ حریم خصوصی در اندروید بودیم. هنگامی که برنامه ای از میکروفون یا دوربین تلفن همراه شما استفاده می کند، به وسیله این ویژگی هشداری برای شما ارسال می شود. با این وجود، تنها مشکل این است که هشدارها می توانند در مواقع خاص، کارکرد برنامه ها را با مشکل مواجه کنند. در اندروید12 بتا3، گوگل محدودیت های بیشتری را در ارتباط با شاخص های حریم خصوصی، برای توسعه دهندگان ایجاد کرده است، بنابراین توسعه دهندگان نرم افزاری باید برنامه های خود را متناسب با این محدودیت ها تولید و سفارشی سازی کنند.

 

سرانجام، در نسخه جدید بتای آندروید12، گوگل ویژگی چرخش خودکار مبتنی بر چهره را معرفی کرده است. این ویژگی برای تشخیص اینکه تلفن همراهتان باید در حالت عمودی یا افقی باشد، از ویژگی تشخیص چهره تلفن همراه استفاده می کند. این ویژگی برای کاربرانی که هنگام خوابیدن در رختخواب از تلفن همراه خود استفاده می کنند، بسیار مفید خواهد بود. این ویژگی احتمالا سیستم تشخیص چرخش مبتنی بر ژیروسکوپ را از میدان رقابت خارج خواهد کرد.