Samsung Galaxy S22 : انتنظار چه چیزی را داریم؟

بر هیچکس پوشیده نیست که سامسونگ در سریGalaxy S20 فروش ناچیزی را تجربه کرد. خوشبختانه، این شرکت با عرضه سری Galaxy S21 سامسونگ دوباره محبوبیت خود را به دست آورد و نظر منتقدان و بازار تلفن همراه را به سمت خود جلب کرد. با گذشت نیمی از سال 2021، وقت آن رسیده است که مشتاقانه منتظر رونمایی از سری Galaxy S22 سامسونگ باشیم.

ما معتقدیم که اگر سامسونگ تلفن های جدید خو را به جدیدترین چیپست مجهز کرده و تقریباً دیگر موارد را به همان صورت باقی بگذارد، باز هم موفقیت زیادی را کسب می کند. سری Galaxy S21 برای همه ی کاربران، چه فقط به دنبال انجام امور اولیه و روزمره باشند یا خواستار خرید یک هیولا با مشخصات کامل، حرفی برای گفتن دارد.

برای بررسی مشخصات، قیمت و خرید موبایل هوشمند کلیک کنید

هنوز هم چند مورد قابل تغییر در سری گلکسی سامسونگ وجود دارد. در زیر، چند موردی را که امیدواریم در سری Galaxy S22 سامسونگ ببینیم، برایتان آورده ایم. همه ی این ها آرزوهای واقع بینانه هستند و ارائه تمام این تغییرات برای سامسونگ کاملاً عملی است. بیایید به بررسی این موارد بپردازیم:

شارژ سریعتر با سیم

سامسونگ سالهاست که در زمینه سرعت شارژ سیمی بسیار عقب است. گوشی های سری Galaxy S21 در هنگام استفاده از کابل با سرعت 25 وات شارژ می شوند که این میزان کمتر از نیمی از سرعت شارژ سری OnePlus 9 است. در حقیقت، این میزان کمتر از آنچه در سری OnePlus 8  در سال 2020 و سری OnePlus 7 در سال 2019 ارائه شده است، کمتر است.

با توجه به اینکه امروزه تعداد شرکت های تولیدکننده تلفن های همراه با سرعت شارژ با سیم سریعتر رو به افزایش است، سامسونگ به سادگی نمی تواند از کنار این مسئله عبور کند. تلفن های سری Galaxy S22 سامسونگ باید حداقل با تکنولوژی شارژ سیمی 45 وات ارائه شوند. Galaxy S22 Ultra  نیز باید قدرت 65 وات(یا بیشتر) را ارائه دهد، اما توان 45 وات نیز در شرایط فعلی کافیست.

برای اینکه گفته مان واضح باشد لازم به ذکر است که ما خواستار تعبیه سرعت شارژ 100 وات به کار رفته در تلفن های همراه ساخت برخی از شرکت ها نیستیم. انتقال سریع تر برق باعث کاهش سریع تر عمر باتری می شود. ما فکر می کنیم سرعت شارژ 45 وات امروزه مقدار منطقی ای است. توقع داریم که حداقل در مدت زمان دوش گرفتن روزانه، شارژ یک روز کامل تلفن همراه تامین شود.

متأسفانه، کاملاً اطمینان داریم که سامسونگ شارژرهای 45 وات را در جعبه های سری Galaxy S22  عرضه نمی کند. این مورد جای تأسف دارد، اما حداقل افرادی که به شارژ سریع اهمیت می دهند امکان انتخاب و تهیه این گزینه را دارند. استفاده از شارژر 25 وات در دنیای امروزه تلفن همراه، دیگر توجیهی ندارد.

گوشی های سری Galaxy S21

ویژگی های بیشتر برای  Samsung Galaxy S22 Plus

در گذشته، تفاوت های بین گلکسی اس پایه و نمونه پلاس آن قابل توجه بود. معمولاً در نمونه های پلاس شاهد لنزهای دوربین عقب بیشتر، نمایشگرهایی با وضوح بالاتر، حافظه رم بیشتر و ... هستیم.

اما در مورد سری Galaxy S21 اینگونه نبود. جدا از پشت شیشه ای، بدنه/ نمایشگر بزرگتر و باتری کمی بزرگتر، Galaxy S21  و Galaxy S21 Plusتفاوت چندانی نداشته و تقریباً یکسان هستند. این مسئله به تنهایی مشکل بزرگی نیست، اما هنگامی که قیمت گلکسی S21Plus، کمی گرانتر از گلکسی S21باشد، این مسئله تبدیل به یک مشکل جدی می شود.

باید سامسونگ تغییراتی را در ساختار و یا قیمت نمونه های مختلف سری Samsung Galaxy S22  ایجاد کند. در حال حاضر، معتقدیم که اگر سامسونگ قصد ارائه مدل Plus را داشته باشد، یا باید ویژگی های بیشتری را به آن اضافه کند و یا قیمت را کاهش دهد. به نظر ما باید شارژ سریعتر با سیم، صفحه نمایش با وضوح بالاتر و سیستم دوربین با کیفیت کمی بالاتر، همراه با پشت شیشه ای و باتری بزرگتری در Galaxy S21 Plus نسبت به نمونه پایه، استفاده شود.

فضای ذخیره سازی بیشتر و/ یا بازگشت اسلات microSD

تلفن های سری Galaxy S21 به طور کامل از ضبط فیلم K8 پشتیبانی می کنند. ضبط با این کیفیت به داده های زیادی در حدود 10 مگابایت در ثانیه نیاز دارد. حتی اگر تصمیم بگیرید که با کیفیت پایین تری به فیلم برداری پرداخته و به ضبط با کیفیت K4 بسنده کنید، باز هم فایل های ذخیره شده حجم زیادی را اشغال می کنند. با این حال، جالب است بدانید که سری Galaxy S21  با 128 گیگابایت حافظه داخلی و بدون گزینه ای برای افزایش حافظه تلفن همراه ارائه می شود.

ما می دانیم که چرا سامسونگ پشتیبانی از کارت microSD را از سری Galaxy S21 حذف کرده است. این یک ویژگی محبوب برای یک کاربر عادی ​​نیست و باعث می شود تا تلفن های همراه از نظر طراحی گران تر و پیچیده تر شوند. با این حال، سامسونگ نباید پشتیبانی از فضای ذخیره سازی قابل ارتقا را بدون ارائه میزان بالاتر حافظه داخلی در نمونه پایه حذف کند.

امیدواریم این شرکت در سری S22 این اشتباه را جبران کند. ما علاقه مند به بازگشت اسلات کارت microSD به این تلفن همراه هستیم. اگر چنین نباشد، ما انتظار حداقل 256 گیگابایت حافظه داخلی را در این تلفن همراه داریم. این میزان حافظه داخلی برای ضبط حداقل پنج ساعت فیلم K8 کافیست.

طیف رنگی گسترده تر بدنه در گلکسی 22

طیف رنگی گسترده تر بدنه

این مورد در لیست خواسته های ما کمی متفاوت است. بیشتر طرفداران Galaxy S معتقدند که سامسونگ مجموعه ای از رنگ های مختلف را برای سری Galaxy S21 ارائه کرده است. با اینکه می دانیم که سامسونگ رنگ های زیادی را برای این سری از پرچمداران خود ارائه داده است، اما امیدواریم در سامسونگ گلکسی S22 شاهد رنگ بندی متفاوتی باشیم.

به عنوان مثال، Galaxy S21  پایه در چهار رنگ عرضه شده است: خاکستری فانتوم، سفید فانتوم، صورتی فانتوم و بنفش فانتوم. احتمالا افراد میانسال علاقه ای به رنگ های صورتی و بنفش نخواهند داشت. بنابراین، دو انتخاب باقی می ماند: سفید یا خاکستری. قطعا این دو رنگ حوصله سر بر است. وضعیت Galaxy S21 Ultra بدتر است. در این تلفن همراه گزینه های رنگی شما تنها مشکی فانتوم یا نقره ای فانتوم می باشد.

ما معتقدیم که سامسونگ باید رنگ های زیادی را برای تلفن های خود ارائه دهد، اما اگر برخی از مدل ها دارای طیف رنگی گسترده تری باشند، بسیار عالی می شود. امروزه گزینه های رنگی زیادی برای استفاده در بدنه تلفن های همراه وجود دارد.

خرید آنلاین گوشی هوشمند

به روزرسانی های یکپارچه

این یکی از بزرگترین مشکلات ما(نه تنها با سریGalaxy S) با همه ی تلفن های همراه و تبلت های سامسونگ است. هنگام دریافت به روزرسانی سیستمی، دستگاه سامسونگ شما باید دوباره راه اندازی شود، یک مجموعه طولانی از به روزرسانی ها را انجام دهد و سپس، پس از راه اندازی مجدد، تمام برنامه های تلفن از ابتدا همگام سازی و بهینه می شوند. کل مراحل ممکن است از 5 تا 20 دقیقه طول بکشد، که قطعا زمان زیادی است.

جالب است بدانید که تلفن های Pixel از قابلیت به روزرسانی یکپارچه برخوردارند. این بدان معنی است که بیشتر فرآیند به روزرسانی در پس زمینه و هنگام روشن بودن تلفن انجام می شود. در حال به روزرسانی می توانید به طور عادی از تلفن همراه خود استفاده کنید. پس از اتمام کار نیز، یک راه اندازی مجدد که مدت زمان آن، در حد یک راه اندازی مجدد معمولی است کار را تمام می کند. این امکان بسیار دوست داشتنی است.

امیدواریم که سامسونگ روند به روزرسانی طولانی مدت خود را در نهایت در سری Galaxy S22  به پایان برساند. این قابلیت نه تنها راحت تر است، بلکه تمایل افراد به بروزرسانی را بالا می برد. به نظرتان چند کاربر فقط به این دلیل که می دانند انجام این کار 20 دقیقه طول می کشد از به روزرسانی تلفن های سامسونگ خود، اجتناب می کنند؟ این تصمیم گیری برای امنیت کاربر خوب نیست و مطمئناً برای سامسونگ نیز بد است.

با در اختیار داشتن تمام ابزارهایی که سامسونگ برای انجام به روزرسانی های یکپارچه نیاز دارد، دیگر هیچ بهانه ای وجود ندارد. وقت آن است که به روزرسانی های یکپارچه به ویژگی عادی در تلفن های همراه تبدیل شود.

لیست قیمت گوشی

باید قیمت گذاری  Galaxy S22 با Galaxy S21 مطابقت داشته باشد

سامسونگ استراتژی قیمت گذاری سری Galaxy S21 را به خوبی پیش برد. سامسونگ گلکسی S21 پایه یک پرچمدار کاملا مناسب و مقرون به صرفه است. همچنین،  Galaxy S21 Ultra  تقریبا هر آنچه را که یک کاربر از تلفن همراه خود می خواهد با قیمتی کمتر از Galaxy S20 Ultra 2020 ارائه می دهد. امیدواریم سامسونگ در سری Galaxy S22 به این روش قیمت گذاری پایبند بوده و یا حداقل در حد ممکن از آن پیروی کند.

این تمام کاری است که اپل سال هاست که انجام می دهد. بسته به به روزرسانی هایی که در سری Galaxy S22 سامسونگ اعمال می شود، ممکن است قیمت موبایل افزایش یابد. با این حال، امیدواریم سامسونگ تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این اتفاق به کار ببندد. استراتژی 2021 این شرکت موفقیت آمیز بود و فکر می کنیم که در سال 2022 نیز این روند ادامه داشته باشد.