در مورد مدل اولد نینتندو سوییچ چه می دانید؟

:لازم است بدانید که کنسول مدل پرو نینتندو سوییچ به اندازه انتظار ما حرفه ای و پیشرفته نیست، اما علاقه زیادی به این کنسول به روز شده نشان داده می شود. طی دو سال گذشته، شایعات بسیاری درارتباط با کنسول مدل پرو نینتندو سوییچ می شنیدیم، امسال به اندازه ای این شایعات بالا گرفت که ما گمان می کردیم قبل از پایان سال2021 با راه اندازی آن روبه رو خواهیم شد.

خوب، به این نتیجه می رسیم که انتظارات ما کم و بیش درست بوده زیرا اکنون می توانیم از مدل پرو نینتندو سوییچ بهره مند شویم. در حالی که یک نسخه به روز شده از کنسول سوییچ در دست داریم، اما این مدل حرفه ای کمی از سطح انتظارات ما دور افتاده و پایین تر است.ولی همانطور که گفته شد چیزهای قابل کشف زیادی در رابطه با این کنسول وجود دارد که باعث شده بین طرفداران و جامعه محبوب باشد. در زیر هر آنچه که لازم است در مورد این کنسول بدانید، آورده شده است.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز کنسول بازی و لوازم جانبی کلیک کنید

نینتندو سوییچ اولد چیست؟

مدل اولد نینتندو سوییچ که در6 جولای سال 2021 وارد بازار شد دقیقا مشابه مدل معمولی آن است که در سال 2017 بهره برداری شد.این یک کنسول هیبریدی (ترکیبی) است که به راحتی میتوانیم آن را از حالت دستی به حالت تلوزیون تغییر دهیم. از شباهت های مدل پرو و معمولی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دو طرف کنسول جوی کان وجود دارد
  • تمام بازی های سوییچ معمولی را انجام می دهد
  • دارای پردازنده، باتری، رم هستند

اما لازم است بدانید که ویژگی هایی برای مدل پرو تعبیه شده که باعث ارتقا دادن وبهبود بخشیدن به آن گشته وعلت برتری آن نسبت به کنسول بازی معمولی ،مدل لایت وحتی دستی می شود.

درواقع دومین بار است که شرکت سوییچ ، نینتندو را دست کاری میکند.اولین بار این تغییر در اگوست 2019 رخ داد، که شرکت سیستم تراشه را ازNvidia tegraX1  بهtegra x1 plus  تغییر داد. این به روز رسانی تاثیر خوبی بر افزایش کارایی باتری داشت. شرکت نینتندو این تغییر را برای برگزیدن نام جدید کافی نمی دانست به طوری که مدل جدید همچون قبل با نام نینتندو سوییچ  به بازار عرضه گردید. احتمال بالایی وجود دارد که نینتندو هنوز بتواند مدل پیشرفته تر از سوییچ را در دست تولید داشته باشد. اما بیشتر شاهد شایعاتی مربوط به مدل اولد نینتندو سوییچ بوده ایم. پیشنهاد می کنیم به این زودی انتظارتولید سوییچ پیشرفته تر را نداشته باشید.

مدل اولد نینتندو سوییچ

مدل اولد نینتندو سوییچ نسبت به مدل های پایین تر چه تغییری کرده است؟

بارزترین و مشهودترین ویژگی بروزرسانی  شده در این مدل سوییچ پنلOled  می باشد.

سوییچ معمولی دارای یک نمایشگرLCD در ابعاد602 اینچی است که تصاویر بی کیفیتی تولید میکند، در صورتی که پنل OLED از نظر فیزیکی بزرگتر و دارای ابعاد 7 اینچی می باشد.

متاسفانه، این نمایشگر بزرگتر از یک رزولوشن ارتقا یافته برخوردار نیست. نمایشگر سوییچ جدید با وضوح P 720 در حالت عادی و وضوحP 1080  هنگام اتصال، کاملا مشابه با سوییچ معمولی، عمل می کند.

چند ویژگی قابل توجه که علت برتری سوییچ مدل پرو است

  1. ظرفیت ذخیره سازی در این مدل 64GB است، که حدودا دو برابر مدل معمولی تخمین زده شده است.
  2. از دیگر ویگی های موجود می توان به وجود یک پایه پیشرفته که در قسمت پشت کنسول متصل شده وقابل تنظیم است، اشاره کرد. این پایه یکی از مشکلات بزرگ که بازیکنان با ان مواجه بودند را برطرف کرده است. نینتندو همچنین ادعا میکند،صدا از کنسول به روز رسانی شده برتر است. اما دقیقا توضیح نمیدهد که چه ویژگی این امکان را بوجود آورده است.
  3. به عنوان آخرین مورد، این مدل شامل یک پورت اینترنت داخلی است که یک ویژگی خوب به شمار می رود . پیش از این برای بهره برده از این قابلیت  بازیکنان مجبور به خرید لوازم جانبی اضافی بودند.

چه زمان و با چه قیمت می توان این مدل را خریداری کرد؟

نینتندو سوییچ مدل اولد در 8 اکتبر سال2021 به بازار عرضه شد. قیمت آن فقط کمی از سوییچ معمولی و مقداری از سوییچ لایت بیشتر است. این مدل جدید با آپشن های رنگی جدید عرضه میشود، مثلا جوی کان سفید و داک سفید تطبیق داده شده با آن، یا جوی کان قرمز یا ابی و داک مشکی. تمام بازی های موجود در بازار و لوازم جانبی نینتندو سویچ معمولی با مدل اولد سازگار هستند و همخوانی دارد.

هشدار:

به احتمال زیاد دستیابی و راه اندازی این مدل به علت  کمبود تراشه جهانی و همچنین محبوبت فوق العاده بسیار دشوار خواهد بود. این محصول می تواند جایگزین یک هدیه عالی  و وسیله مورد نیاز برای تعطیلات باشد.