بهترین دوربین گوشی برای عکاسی 2024

شما هنگام خرید یک گوشی هوشمند به چه فاکتورهایی توجه می‌کنید؟ بسیاری از افراد هنگام انتخاب و خرید موبایل به رم توجه می‌کنند. برای برخی از کاربران کیفیت دوربین گوشی مهم است. برای بسیاری از افراد میزان حافظه داخلی، باتری، نمایشگر و... اهمیت دارد. ما شاهد پیشرفت روزافزون گوشی‌های هوشمند هستیم. اکثر کاربران هنگام انتخاب این دستگاه به تمامی فاکتورهای مهم خرید توجه می‌کنند. وجود دوربین خوب یک مزیت بسیار مهم برای فروش تلفن‌های هوشمند و محبوبیت آنها محسوب می‌شود.

فروشگاه اینترنتی بروزکالا که ارائه‌دهنده برترین و با کیفیت‌ترین انواع موبایل در سراسر کشور است، در ادامه 4 مدل از بهترین گوشی‌های موجود در بازار برای عکاسی را به شما معرفی می‌کند.
 
فهرست مقاله

  • انواع لنز دوربین گوشی
  • سایر فاکتورهای دوربین خوب
  • گوشی موبایل اپل مدل آیفون 13 Apple Pro Max ظرفیت 256 گیگابایت
  • گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 ULTRA ظرفیت 256 گیگابایت
  • گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 FE 5G ظرفیت 256 گیگابایت
  • گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت
  • نتیجه‌گیری

انواع لنز دوربین گوشی

هر گوشی ممکن است دارای چند مدل لنز دوربین باشد. لنز اصلی گوشی‌ها لنز واید یا همان عریض نام دارد. تمرکز این لنز روی وضوح تصویر است. یک مدل لنز دیگر اولتراواید نام دارد. عملکرد این مدل نزدیک به عملکرد لنز واید است اما دارای میدان دید گسترده‌تری است. لنز تله فوتو نوعی است که معمولاً در گوشی‌های پرچمدار به کار می‌رود. از این لنز به منظور زوم اپتیکال بهره می‌برند. این لنز می‌تواند زوم صد برابری یا حتی بیشتر را هم در اختیار کاربر قرار دهد.

غالباً در گوشی‌ها از سنسور عمق سنج و ماکرو نیز استفاده می‌شود. سنسور عمق سنج برای عکاسی پرتره و ماکرو برای بزرگ‌نمایی میکروسکوپی است. لازم به ذکر است که لنزهای دیگری نیز ممکن است در موبایل‌ها به کار روند که هر کدام از آنها برای سبک خاصی از عکاسی استفاده خواهند شد.

پیشنهاد مطالعه: بررسی بهترین برند گوشی 2024

سایر فاکتورهای دوربین خوب

درست است که هر چقدر عدد مگاپیکسل بالاتر باشد، رزولوشن دوربین بهتر خواهد بود اما برای عکاسی عادی نیازی به رزولوشن بسیار بالا نیست. اگر خروجی عکس برای شما اهمیت دارد، نمی‌توان گفت که باید فقط به عدد مگاپیکسل دقت کنید بلکه باید به موارد دیگری نیز توجه کنید. دیافراگم یکی از قسمت‌های مهم لنز است. بخش عمده مربوط به روشن بودن یا تاریک بودن عکس‌ها به همین دریچه دیافراگم بستگی دارد. اگر به عدد اف استاپ F-stop که همان قطر دیافراگم است توجه کنید، متوجه کیفیت دیافراگم گوشی خواهید شد. اگر عدد اف استاپ دوربین یک گوشی بزرگ است، متوجه می‌شوید که برای محیط‌های گسترده‌ای برای مناظر عالی خواهد بود. اما هنگامی که این عدد کوچک باشد، از آن برای عکس‌های پرتره و نزدیک استفاده می‌شود.

مورد دیگری که باید به آن توجه شود، فاصله کانونی لنز است. فاصله کانونی در واقع تعیین کننده میدان دید لنز است. این یعنی یک لنز با فاصله کانونی زیاد، بخش بیشتر و گسترده‌تری از فضای مورد نظر کاربر را ثبت خواهد کرد. خروجی تصاویر برای همه کاربران مهم است. نقش مهم روشنایی تصاویر بر عهده سنسور نور است. بخش نهایی ثبت تصاویر و ذخیره آن در دستگاه، بر عهده نرم‌افزار است که توضیح آن بسیار تخصصی و پیچیده است. لازم به ذکر است که از نظر قدرت پردازش سیستم عامل iOS، هارمونی او اس هواوی و اندروید گوگل پیکسل برتر از سایر رقبای خود هستند.

پیشنهاد مطالعه: عکس 360 درجه را با دوربین موبایل بگیرید

گوشی موبایل اپل مدل آیفون 13 Apple Pro Max ظرفیت 256 گیگابایت

حتماً شما هم شنیده‌اید که گوشی موبایل اپل مدل آیفون 13 Apple Pro Max ظرفیت 256 گیگابایت عکس‌های بسیار عالی و با کیفیتی ثبت می‌کند. این موبایل با کیفیت، دارای دوربین‌های واید، اولتراواید و تله فوتو می‌باشد. لنز واید این گوشی 26 میلی‌متری است. این لنز 12 مگاپیکسلی دارای ویژگی‌های فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت، 1/1.7 اینچ سایز سنسور، 1.9 میکرومتر سایز پیکسل و اف استاپ f/1.5 می‌باشد.

گوشی موبایل اپل مدل آیفون 13 Apple Pro Max ظرفیت 256 گیگ

دوربین اولتراواید و دوربین تله فوتو این گوشی نیز 12 مگاپیکسلی هستند. لنز اولتراواید 13 میلی‌متری است. این لنز دارای فوکوس خودکار با تشخیص فاز است. اف استاپ این لنز f/1.8 می‌باشد. لنز تله فوتو این گوشی 77 میلی‌تری است و دارای ویژگی‌هایی نظیر فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر، 1/3.5 اینچ سایز سنسور و اف استاپ f/2.8 است.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 ULTRA ظرفیت 256 گیگابایت

این گوشی یکی از نسخه‌های پرچمدار سامسونگ است که کیفیت بی‌نظیری را در موارد مختلف به کاربر ارائه می‌دهد. شاید ابتدا لنز اصلی 200 مگاپیکسلی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 ULTRA ظرفیت 256 گیگابایت آن توجه شما را به خود جلب کند. اما دوربین‌های این گوشی مزیت‌های دیگری نیز دارند. این گوشی به همین علت نمرات بالایی از منتقدان گرفته است. لنز تله فوتو فوق‌العاده خوب 10 مگاپیکسلی این گوشی یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. این لنز برای عکس‌های ماکرو عملکردی عالی دارد. دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی این دستگاه دارای ویژگی‌هایی مانند 23 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، 1/1.3 اینچ سایز سنسور، 0.6 میکرومتر سایز پیکسل و f/1.7 است.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 ULTRA دو سیم‌کارت ظرفیت 256 گیگابایت رم 12 گیگابایت با قابلیت 5G

لنز اولترااوید این موبایل سامسونگ 12 مگاپیکسلی است و دارای مشخصات 13 میلی‌متری، پوشش 120 درجه‌، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، 1/2.55 اینچ سایز سنسور، سایز پیکسل 1.4 میکرومتر و اف استاپ f/2.2 است. از ویژگی‌های دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی این گوشی می‌توان به لنز 70 میلی‌متری با فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر، سایز سنسور 1/3.52 اینچی، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل و اف استاپ   f/2.4 اشاره کرد. لنز تله‌فوتو پریسکوپی آن 10 مگاپیکسلی و 230 میلی‌متری می‌باشد. این لنز دارای فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، بزرگ‌نمایی اپتیکال 10 برابر، سایز سنسور 1/3.52 اینچی، سایز پیکسل 1.12 میکرومتر و اف استاپ f/4.9 است. این گوشی فوق‌العاده عالی و حرفه‌ای دوربین‌های بی‌نظیری دارد و عکاسی با آن بسیار لذت‌بخش است. 

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 FE 5G ظرفیت 256 گیگابایت

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 FE 5G ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت یکی از بهترین موبایل‌های این برند مطرح یعنی سامسونگ محسوب می‌شود که دوربین آن بسیار با کیفیت است. اگر بخواهید از پیکربندی دوربین‌های پشتی بدانید، باید به دوربین واید/ استاندارد، اولتراواید و تله فوتو اشاره کنیم. دوربین اصلی این دستگاه دارای رزولوشن 50 مگاپیکسلی است. تصاویری که این گوشی ثبت می‌کند، بدون نویز هستند و کنتراست بالایی دارند. رنگ‌ها در تصاویر دوربین‌های این گوشی عالی ثبت می‌شوند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 FE 5G ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت

عکاسی پرتره با گوشی  S23 FE 5Gبا زوم 3 برابری به صورت پیش فرض گرفته خواهد شد. البته کاربر می‌تواند آن را روی 1x و 2x نیز قرار دهد. دوربین اصلی دارای لنز واید 24 میلی‌متری با فوکوس خودکار با تشخیص فاز است. این دوربین لرزش‌گیر اپتیکال تصویر دارد و اف استاپ آن f/1.8 می‌باشد. لنز اولتراواید این گوشی دارای پوشش 123 درجه‌ و اف استاپ f/2.2 است. در مورد دوربین تله فوتو هم باید به لنز 75 میلی‌متری با فوکوس خودکار با تشخیص فاز، بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر و  f/2.4 اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه: آنچه از مجموعه دوربین گوگل پیکسل 6 انتظار می رود

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت 

دوربین اصلی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت در روز عملکردی بسیار عالی دارد. جزئیات در تصاویری که با دوربین این موبایل ثبت می‌شود، با واقعیت تطابق زیادی دارند و عکس‌های ثبت شده مصنوعی نیستند. این محصول دارای سه دوربین واید، اولتراواید و ماکرو است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است و دارای فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر می‌باشد. اف استاپ آن f/1.8 می‌باشد. دوربین اولتراواید این موبایل 12 مگاپیکسلی است و از مشخصا آن می‌توان به پوشش 123 درجه، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل و اف استاپ  f/2.2اشاره کرد. دوربین ماکرو این گوشی نیز 5 مگاپیکسلی و با اف استاپ f/2.4 می‌باشد. 

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

نتیجه‌گیری

در مقاله‌ای که خواندید، متوجه شدید که هنگام خرید بهترین گوشی برای عکاسی باید به چه موارد و نکاتی مهمی در مورد دوربین‌های آن توجه نمایید. با هم دوربین‌های 4 مدل از بهترین گوشی‌های موجود در بازار را بررسی کردیم و متوجه شدیم هر کدام از آنها چه خصوصیاتی دارند. لازم به ذکر است که بسیاری از تلفن‌های همراه با برندهای مختلف، دوربین‌های بسیار با کیفیتی دارند و خروجی تصویر آنها فوق‌العاده است که ما فقط به توضیح برخی از آنها پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول مورد نظرتان با کارشناسان بروزکالا تماس بگیرید و از آنها مشاوره پیش از خرید بخواهید. با خرید از بروزکالا از مزایای بی‌نظیر این فروشگاه برخوردار خواهید شد. 

سوالات متداول

1. آیا با حدود 10 میلیون تومان می‌توان گوشی هوشمند با دوربین قابل قبول خرید؟

بله به عنوان مثال گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A34 5G دارای دوربین‌های قابل قبولی می‌باشد. 

2. دوربین گوشی چه برندهایی خوب است؟

سامسونگ، اپل، Huawei، Honor و... برندهایی هستند که برخی از مدل‌های آنها دارای دوربین‌های بسیار با کیفیتی است.