نگاهی به برترین نوآوری های سامسونگ در صنعت تلویزیون

برند سامسونگ یکی از ۱۰ برند برتر جهان در حیطه لوازم خانگی و صنعت الکترونیک می باشد. سامسونگ از جمله قدیمی ترین برندها در زمینه ساخت تلویزیون های فوق پیشرفته می باشد. محصولات منحصر به فرد شرکت سامسونگ همواره مورد توجه عموم مردم بوده است و جزء اولین انتخاب های افراد هنگام خرید تلویزیون جدید به شمار می رود.

امروزه سامسونگ با طراحی تلویزیون های جدید گامی بزرگ در جهت افزایش اعتماد مردم برداشته است زیرا مانند همیشه بهترین طراحی و بیش ترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه کرده است.

سامسونگ تلویزیون های خود را در ابعاد مختلف با توجه به نیاز مشتریان طراحی و تولید کرده است. امروزه پرفروش ترین تلویزیون های سامسونگ از نظر ابعاد، انواع ۵۵ اینچ، ۶۵ اینچ، ۷۵ اینچ و ۸۵ اینچ می باشد.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز انواع تلویزیون کلیک کنید

سامسونگ با استفاده از فناوری های نوآورانه و ثابت قدم بودن در شناسایی روندهای جهانی سبک زندگی، خود را به عنوان رهبر جهانی در حیطه تولید تلویزیون معرفی کرده است. نوآوری های سامسونگ در سال ۲۰۲۱ شدت گرفته است و حتی در دوره همه گیری بی سابقه کرونا در جهان، این شرکت سهم بازار تلویزیونی مبتنی بر درآمد ۳۱.۹٪  را در سال ۲۰۲۰ ثبت کرد. سامسونگ به این طریق برای پانزدهمین سال متوالی جایگاه شماره یک خود را در بازار جهانی تلویزیون حفظ کرد.

تلویزیون سامسونگ

سابقه فعالیت شرکت سامسونگ

شرکت سامسونگ اولین بار توسط یک فرد کره ای در سال ۱۹۳۸ در شهر سئول کشور کره تاسیس شد. در ابتدا کار خود را با خرده فروشی و مبادله اوراق بهادار آغاز کرد، در اواخر دهه ۱۹۶۰ (در سال ۱۹۶۹ ) به صنعت الکترونیک ورود پیدا کرد و حتی در میانه دهه ۱۹۷۰ شرکت سامسونگ آن چنان پیشرفت کرد که صنعت کشتی سازی را آغاز کرد. سامسونگ پس از این دوره در حیطه پوشاک و صنایع شیمیایی هم ورود پیدا کرد.

همچنین ببینید: تفاوت تلویزیون‌های خانگی با نمایشگرهای اسمارت ساینیج سامسونگ

سامسونگ اولین تلویزیون های سیاه و سفید خود را در سال ۱۹۷۰ به بازار عرضه کرد و با فروش چند ده هزار دلاری در همان ابتدا با استقبال گسترده مردم روبه رو شد. با پیشرفت این شرکت در صنعت تلویزیون، مجموعه سامسونگ تصمیم گرفت تولید و عرضه انواع مدل های یخچال، مایکروویو و ماشین لباسشویی را آغاز کند. در سال ۱۹۸۰ سامسونگ با تمرکز بیش تر بر روی صنعت الکترونیک، تلویزیون های رنگی را تولید و به بازار عرضه کرد. در ابتدای قرن حاضر، مجموعه شرکت های برند سامسونگ با طراحی و تولید اولین تلویزیون های HD دریچه جدیدی از تکنولوژی را در صنعت الکترونیک تلویزیون به روی جهانیان گشود.

آن چیزی که باعث تمایز تلویزیون های برند سامسونگ در مقایسه با سایر رقبای فعال در صنعت تلویزیون شده نتیجه اعتمادی است که این برند به نام و مشهور در طی سال ها در اثر به کار گیری خلاقیت در طراحی محصولات، استفاده از ابزار آلات با کیفیت عالی در تولیدات، ارائه گارانتی معتبر، قیمت منصفانه و ... در میان جوامع ایجاد کرده است.

سامسونگ جدید

انواع تلویزیون های سامسونگ

شرکت سازنده تلویزیون سامسونگ در مقایسه با سایر شرکت های تولید کننده تلویزیون دارای بیش ترین تنوع در طراحی و بهترین کیفیت در تولید محصولات می باشد از این رو برند سامسونگ قادر است برای همه افراد با سلیقه های گوناگون محصولی منحصر به فرد ارائه می کند پس کلیه افرادی که قصد خرید تلویزیون داشته باشند به راحتی می توانند تلویزیون مورد نیاز خود را مطابق با سلیقه افراد خانواده از شرکت سامسونگ به صورت حضوری و یا آنلاین تهیه کنند.

در صورتی که وقت کافی برای خرید حضوری تلویزیون از نمایندگی های سامسونگ در سطح شهر را ندارید می توانید تلویزیون مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید به این صورت که به وب سایت رسمی شرکت سامسونگ مراجعه می کنید و با انتخاب تلویزیون مورد نظر خود و پرداخت هزینه آن، محصول تهیه شده در کوتاه ترین زمان ممکن توسط پیک درب منزل شما تحویل داده می شود.

تلویزیون های سامسونگ در انواع مختلف تلویزیون LCD سامسونگ، تلویزیون LED سامسونگ, تلویزیون Q LED سامسونگ ، تلویزیون های خمیده و منحنی سامسونگ، تلویزیون پلاسما سامسونگ، تلویزیون 4 k سامسونگ، تلویزیون K 8 سامسونگ، تلویزیون HD سامسونگ و تلویزیون Full HD سامسونگ در بازار موجود است.

تلویزیون های ال سی دی سامسونگ جزء اولین تلویزیون های نسل جدید به شما می رود که با مصرف برق زیاد، ضخامت نسبتا زیاد و در کنار آن کیفیت تصویر تقریبا پایین امروزه از دور خارج شده است و دیگر کم تر مورد استفاده قرار می گیرد.

تلویزیون ال ای دی سامسونگ نسل بعدی تلویزیون های سامسونگ محسوب می شود که در دوره عرضه این تلویزیون ها به بازار سر و صدای زیادی به پا شد زیرا تلویزیون ال ای دی سامسونگ در مقایسه با نسخه ال سی دی علاوه بر ضخامت کم تر و مصرف برق بسیار کم تر، تصاویر بسیار شفاف تر، با وضوح بیش تر و کنتراست رنگی باور نکردنی تولید شد؛ به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار گرفت.

امروزه تلویزیون های k 8 سامسونگ در کنار انواع تلویزیون های منحنی سامسونگ بیش ترین تقاضا را در بازار دارند و پرفروش ترین ها به شمار می روند که علت آن در مورد تلویزیون های K 8 بیش تر به سبب وجود بیش ترین پیکسل در این تلویزیون ها است که منجر به وضوح فوق العاده تصاویر می شود و در مورد تلویزیون های منحنی به علت طراحی ویژه و جذاب آن می باشد.

 

امکانات تلویزیون های سامسونگ

تلویزیون های سامسونگ دارای امکانات متعددی هستند که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می شود:

۱) قابلیت اتصال به اینترنت در نتیجه به این طریق از طریق تلویزیون می توان از ا

۲) قابلیت ضبط برنامه در حال پخش تلویزیون

۳) قابلیت اتصال موبایل و رایانه به تلویزیون، این ویژگی تنها در تلویزیون های اسمارت سامسونگ وجود دارد در نتیجه این امکان موجب شده افرادی که طرفدار بازی های رایانه هستند بسیار به این نوع تلویزیون تمایل داشته باشند زیرا تجربه بازی کردن در صفحه نمایش بزرگ برای این افراد بسیار لذت بخش تر و وسوسه برانگیز است.

۴) بیش ترین کنتراست رنگی در تلویزیون های QLED سامسونگ وجود دارد که حدودا ۱۵۰۰ می باشد در نتیجه تمامی جزئیات تصویر در این تلویزیون ها به نمایش گذاشته می شود.

۵) میزان روشنایی در تلویزیون های سامسونگ از حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نیت در تلویزیون های OLED تا حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ نیت در تلویزیون های ال سی دی متفاوت است.

۶) تلویزیون های UHD 4k سامسونگ دارای ویژگی ای تحت عنوان Auto depth enhancer  یا ارتقا دهنده اوتومات عمق تصویر می باشند. این ویژگی باعث بالا رفتن کنتراست رنگ ها در تصویر و تنظیم عمق  تصویر می شود.

۷) تقریبا کلیه تلویزیون های سامسونگ دارای درگاه USB می باشند، به این طریق به راحتی می توان از تلویزیون موسیقی پخش کرد و یا فیلم تماشا کرد.

۸) خمیده بودن بعضی از انواع تلویزیون های سامسونگ منجر به این شده است که تصاویر هنگام پخش در این گونه تلویزیون ها حالت سه بعدی داشته باشد و بسیار طبیعی تز به نظر برسد.

همان طور که در مطالب فوق ذکر شد تلویزیون های سامسونگ دارای ویژگی های بسیار است و کیفیت های متفاوتی از وضوح، شفافیت، کنتراست رنگی، شفافیت و هم چنین ابعاد متنوعی را در اختیار مشتریان خود می گذارد.

خرید تلویزیون سامسونگ

جدیدترین مدل تلویزیون سامسونگ کدام است؟

سه مدل از جدیدترین انواع تلویزیون های سامسونگ که در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شده اند در ادامه بررسی می کنیم:

۱) Samsung QN90A QLED: برجسته ترین ویژگی این تلویزیون روشنایی بسیار بالا و فوق العاده آن است به طوری که یکی از درخشان ترین تلویزیون های کنونی محسوب می شود. تقریبا از پس هر شرایط نوری برمی آید و بازتاب ها را به خوبی پخش می کند. نسبت کنتراست بسیار عالی و زاویه دید بسیار گسترده ای دارد. این تلویزیون، بالاترین نمایشگر K 8 سامسونگ در سال ۲۰۲۱ است. در مجموع، این تلویزیون شگفت انگیز یکی از بهترین تلویزیون های سامسونگ به شمار می رود.

۲) Samsung QN85A QLED: اگر تلویزیون سامسونگ را برای بازی می خواهید، این تلویزیون به شما پیشنهاد می شود. از نور پس زمینه مینی ال ای استفاده می کند. دارای تاخیر فوق العاده کم می باشد. در این تلویزیون، وقتی تلویزیون در حالت بازی است کتراست به طور قابل توجهی بیش تر است. زاویه دید بسیار خوبی دارد که برای بازی های رایانه ای کاملا مناسب است. هم چنین دارای پورت HDMI 2.1 است و از رایج ترین رزولوشن ها برای کنسول های بازی پیشرفته پشتیبانی می کند. در مجموع این تلویزیون، جزء بهترین تلویزیون های سامسونگ برای بازی است و اکثر مشتریان از آن رضایت دارند.

۳)Samsung AU8000  : این محصول، پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ در رده تلویزیون های مقرون به صرفه به شمار می رود. در این تلویزیون عملکرد مناسب و قابل قبولی نسبت به قیمت تلویزیون دیده می شود. در طیف گسترده ای از اندازه ها، از ۴۳ اینچ تا ۸۵ اینچ، در دسترس است بنابراین می توان با بودجه خود آن را تهیه کنید. اگر از این تلویزیون در یک اتاق با نور مناسب استفاده کنید، قدرت انعکاس نور بسیار خوبی دارد. طیف گسترده ای از رنگ ها را نشان نمی دهد و نمی تواند به اندازه کافی روشنایی داشته باشد. در مجموع، اگر تلویزیون ارزان قیمت از برند سامسونگ می خواهید، از خرید این تلویزیون پشیمان نمی شوید.

 

سامسونگ، پیشرو در فناوری های جدید

به طور کلی سامسونگ تلویزیون های بسیار خوبی تولید می کند. دامنه آنها با گذشت زمان تا حدودی کاهش یافته است ، اما اکثر مردم هنوز می توانند تلویزیون مناسب با نیازهای خود را در آن پیدا کنند. ویژگی های هوشمند آن ها بهترین نیست، اما هنوز هم بسیار خوب است. تلویزیون های سامسونگ معمولا همه کاره بوده و در بیشتر موارد برای استفاده طولانی مدت مناسب هستند.

همچنین ببینید: نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ مدل QN95A

تلویزیون های سامسونگ در مقایسه با سایر رقبا مانند LG: تلویزیون های سامسونگ به طور کلی کیفیت تصویر بهتری نسبت به تلویزیون LG با دامنه قیمتی متوسط دارد. دقت کنید که تلویزیون های OLED ال جی از این قاعده مستثنی هستند و دارای کیفیت تصویر بسیار بهتری نسبت به همتای سامسونگ می باشد. سامسونگ ها معمولا کمی روشن تر هستند و کنتراست بهتری دارند اما تلویزیون های LG عموما زاویه دید بسیار گسترده تری دارند و از ویژگی های هوشمند بسیار بیش تری نیز برخوردار هستند.

در مجموع، با هر دامنه قیمتی تلویزیون های سامسونگ عملکرد مناسب برای اکثر خریداران ارائه می دهند. تلویزیون سامسونگ از بهترین تلویزیون های بازار به شمار می رود. امروزه رقابت بین سامسونگ و ال جی در حال شدت گرفتن است بنابراین به نظر می رسد تلویزیون های ال ای دی سامسونگ به اندازه گذشته ارزشی ندارند البته عملکرد آن ها هنوز هم فوق العاده است.

یکی از مهم ترین فاکتورها که هنگام خرید تلویزیون باید به آن دقت شود توجه به تراکم پیکسل در صفحه نمایش تلویزیون می باشد. سامسونگ به عنوان اولین شرکت تولید کننده تلویزیون های K 8 شناخته می شود. تلویزیون های K 8 سامسونگ در صفحه نمایش دارای ۷۶۸۰ پیکسل افقی و ۴۳۲۰ پیکسل عمودی می باشند که بیش ترین تعداد پیکسل، در میان تلویزیون های امروزه محسوب می شود. واضح ترین، دقیق ترین و بیش ترین جزئیات در تلویزیون های K 8 به نمایش گذاشته می شود که علت آن تراکم بالای پیکسل در صفحه نمایش می باشد.

 تعداد حدود ۸۰۰۰ پیکسل در سطح افقی در کنار به کار گیری با کیفیت ترین پیکسل ها در تلویزیون های سامسونگ موجب شده است که شرکت سامسونگ جزء پرچم داران این عرصه به شمار برود.

امکانات تلویزیون سامسونگ

وضوح، دقت و نمایش جزئیات تصاویر در تلویزیون های k 8 سامسونگ حدودا ۴ برابر تلویزیون های K 4 سامسونگ و حدود ۱۶ برابر تلویزیون های Full HD سامسونگ می باشد.

تعداد پیکسل با وضوح تصویر رابطه مستقیم دارد به عبارتی هرچه تراکم و چگالی پیکسل ها در صفحه نمایش بیش تر باشد کیفیت تصویر ارائه شده بهتر است.

هرساله نسل جدیدی از تلویزیون های سامسونگ رونمایی می شود و با آن مجموعه ای از پیشرفت کیفیت تصویر، تعمیرات اساسی طراحی و تکرارهای جدید به مدل های تلویزیون موجود در بازار اضافه می شود. حرکت سامسونگ به سمت تلویزیون های OLED بسیار هوشمندانه بود به طوری که در حال حاضر این فناوری اختصاصی این شرکت است و جدیدترین تولید آن Neo QLED است که در مرکز توجه قرار دارد. برای خرید آنلاین تلویزیون می تواندی به فروشگاه بروز کالا مراجعه کنید.