گلکسی S21 FE سامسونگ : چیزهایی که تا الان در مورد این گوشی می دانیم

گلکسی  S21 FE سامسونگ به تازگی از  FCC مجوز گرفته است که حاکی از لانچ قریب الوقوع آن در ایالات متحده است. همچنین شایعاتی هست مبنی بر اینکه ممکن است این گوشی فقط در آمریکا و اروپا ارایه گردد. برای قرار گرفتن در جریان آخرین اخبار مربوطه با ما همراه باشید.

گلکسی  S20 FE سامسونگ (مخفف  Fan Edition یا فن ادیشن) در سال ۲۰۲۰ همه ما را از اینکه چقدر خوب بود شگفت زده کرد. در واقع این گوشی آنقدر خوب بود که نهایتا جایزه بهترین  Android Editor " s Choice سال ۲۰۲۰ را از آن خود کرد. با وجود یک چنین پشتوانه ای برای گلکسی S21 FE  سامسونگ، اصلا جای تعجب نیست که برای آن تا این حد هیجان زده باشیم.

مشکلی که امسال سامسونگ با آن روبروست وجود گلکسی  S21 معمولی است. قیمت آن فقط کمی بیشتر از گلکسی S20 FE است و کلی مشخصات مشابه ارایه می کند. این امکان هست که سامسونگ خودش را به دردسر انداخته باشد و در نهایت، گلکسی S21 FE سامسونگ  با تغییرات خیلی نامحسوس، همان گلکسی S20  از آب در آید.

با در نظر داشتن موارد مذکور، تمام چیزهایی که تاکنون در مورد گلکسی S21 FE سامسونگ  دریافته ایم در ذیل این مطلب آمده است. حتما این صفحه را بوک مارک (نشان گذاری) کنید. چون ما با نزدیک تر شدن به تاریخ لانچ، شایعات جدید را در این زمینه به روز رسانی کرده و اطلاعات موجود را تایید می کنیم.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز انواع موبایل کلیک کنید

نام و تاریخ انتشار

هنوز سامسونگ رسما تایید نکرده است که امسال قرار است دیوایسی به نام گلکسی S21 FE سامسونگ  را لانچ کند. با این حال، آنقدر اطلاعات در این زمینه در دست هست که می توان روی آن شرط بست.

ابتدا سامسونگ در سال ۲۰۲۰ متعهد شد که در سال پیش رو فن ادیشن های پرچمداران اصلی خود را روانه بازار کند. بدیهی است که سامسونگ می تواند زیر این تعهد خود بزند اما از طرفی هم باید به شدت امیدوار باشیم که شاهد گلکسی S21 FE سامسونگ   خواهیم بود. سپس وبسایت سامسونگ مختصرا به یک گوشی به این نام اشاره کرد. حالا هر چند این ممکن است یک اشتباه تایپی ساده باشد، اما بحث در راه بودن این گوشی را بیشتر تایید می کند.

نهایتا ما توانستیم به یک نقشه راه درز شده از محصولاتی که قرار است شرکت سامسونگ در سال ۲۰۲۱ لانچ کند دست پیدا کنیم و دیدیم که گلکسی  S21 FE هم در این لیست است. طبق این نقشه راه، احتمالا تاریخ لانچ این گوشی ۱۹ آگوست ۲۰۲۱ خواهد بود. این زمان با وقتی که شرکت سامسونگ گلکسی  S20 FE را لانچ کرد (۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰) کاملا هماهنگی دارد. فراموش نکنید که امسال سامسونگ سری اصلی گلکسی  S21 را خیلی زودتر از سال های قبل لانچ کرد. بنابراین لانچ نسخه  FE با حدودا یک ماه زودتر نسبت به سال قبل کاملا منطقی به نظر می رسد.

تمام این افشاگری ها به لیست FCC  در ۲۹ ژوئن در مورد چیزی که به نظر می رسد گلکسی  S21 FE باشد منتهی شد. الان دیگر می توان شرط بست که گلکسی  S21 FE سامسونگ در آگوست امسال لانچ خواهد شد.

طراحی گلکسی S21 FE سامسونگ

گلکسی S21 FE سامسونگ: طراحی

سال گذشته گلکسی S20 FE  خیلی شبیه گلکسی  S20 بود. امسال  ما انتظار داریم که سامسونگ همین کار را در مورد محصول ۲۰۲۱ خود تکرار کند.

به لطف افشا کننده مورد اعتماد، استیو همرسفر (سایت OnLeaks) الان ایده های خیلی محکمی در مورد اینکه گلکسی S21 FE سامسونگ به چه شکلی می تواند باشد وجود دارد و اگر تعجب نکنید خیلی شبیه نسخه وانیلای  S21 سامسونگ است.

قابل ذکر است که به نظر می رسد سایز کلی گوشی اندکی بزرگتر از  S21 باشد. سایز این گوشی با ابعاد 7/155* 5/74* 9/7 میلی متر راحت بین سایز گلکسی S21  و گلکسی  S21 پلاس قرار می گیرد. ابعاد گلکسی  S21 و گلکسی  S21 پلاس به ترتیب عبارت هستند از 7/151*2/71*9/7 میلی متر و 5/161*5/76*8/7 میلی متر.

چند هفته بعد از افشاگری همرسفر، ایوان بلاس افشا کننده سریالی، رندرهای بیشتری را منتشر کرد. این رندرها ترکیب رنگ های مختلفی را که ممکن است وجود داشته باشند به نمایش می گذارند.

توجه داشته باشید که گلکسی S20 FE  دارای ۶ رنگ بندی مختلف بود و ما تاکنون فقط ۵ تا از رنگ بندی های گلکسی S21 FE سامسونگ   را مشاهده کرده ایم. بنابراین ممکن است یک ترکیب رنگ ششم هم باشد که ما هنوز در مورد آن نمی دانیم.

گلکسی S21 FE سامسونگ  جدای از پالت رنگ خیلی زیاد شبیه گوشی های سری گلکسیS21  است (البته به غیر از گلکسی S21 اولترا). متاسفانه به نظر نمی رسد که سامسونگ جک هدفون را برای این مدل در نظر گرفته باشد، که این موضوع ناامید کننده است ولی عجیب نیست.

خرید گلکسی S21 FE سامسونگ

گلکسی S21 FE سامسونگ : مشخصات

تاکنون شایعات مربوط به ویژگی ها و مشخصات گلکسی  S21 FE را به سختی پیگیری کرده ایم. سال گذشته دیدیم که چطور سامسونگ با کاستن از ویژگی های گلکسی  S20 وانیلا قیمت آن را کاهش داد.

با این حال، امسال گلکسی  S21 همین الان مقداری از گلکسی  S20 ارزان تر و فقط کمی از گلکسی S21 FE  گران تر است. با توجه به این مطلب، تصورش سخت است که سامسونگ چطور می خواهد از ویژگی های  S21 بکاهد تا نسخه فن ادیشن را با قیمتی خیلی کمتر ارایه نماید.

با این حال چیزی که ما شنیدیم این است که ممکن است گلکسی  S21 FE همان باتری مدل پلاس امسال را نداشته باشد، یعنی همان چیزی که پارسال اتفاق افتاد. در عوض به نظر می رسد که این نسخه یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی داشته باشد. این باتری ۵۰۰ میلی آمپر ساعت بزرگتر از گلکسی  S21 است اما ۳۰۰ میلی آمپر ساعت کوچکتر از گلکسی  S21 پلاس. در لیست  FCC که در ابتدا به آن اشاره کردیم یک شارژر سیمی ۴۵ وات نیز پیشنهاد شده است که می تواند یک تغییر بزرگ برای گوشی های این سری باشد. گلکسی S21  اولترا تنها گوشی با این سرعت شارژ است.

سوال بزرگ این است که آیا گلکسی  S21 FE با پردازشگر اسنپدراگون ۸۸۸ می آید یا نه. خوشبختانه، لیست FCC  که قبلا ذکر شد می گوید بله پردازشگر این گوشی قرار است اسنپدراگون ۸۸۸ باشد.

بیشتر بدانید: 7 مورد از بهترین مانیتورهای سامسونگ در سال 2021

و در نهایت یک شایعه عجیب که ارتباط گلکسی  S21 FE را با لاین نوت نشان می دهد. سامسونگ تایید کرد که در سال ۲۰۲۱ گوشی نوت نخواهد داشت. اما ایوان بلاس ادعا می کند که S21 FE  ممکن است همان چیزی باشد که به جای نوت ارایه خواهد شد.این درست می تواند به این معنی باشد که سامسونگ قصد دارد همان منابعی را پشت  S21 FE بگذارد که می توانست برای یک گوشی لاین نوت باشد. اما می تواند به این معنی هم باشد که S21 FE  همان ادامه بدلی نوت ۲۰ است. سوالات زیادی در این باره وجود دارد.

قیمت گلکسی S21 FE سامسونگ

قیمت و موجودیت در بازار

قیمت گلکسی S21 FE یکی از مهمترین فاکتورهای این محصول است. این گوشی باید حتی از گلکسی S21 وانیلا هم ارزان تر باشد.

ما تاکنون یک شایعه راجع به قیمت این گوشی شنیده ایم. بر اساس یافته های روزنامه کوریا هرالد، سامسونگ ممکن است S21 FE را بین ۷۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار وون  در بازار خانگی خود قیمت گذاری کند. در صورتی که این شایعه درست باشد، این گوشی یک افت قیمت قابل توجه گلکسی S20 FE را در قیمت لانچ کره تجربه خواهد کرد. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که در بازارهای دیگر هم شاهد این افت قیمت مشابه باشیم. اگرچه که این مساله قطعا حاکی از اصرار سامسونگ روی رویکرد ارزش محوری است که سال گذشته آن را معرفی کرد.

بیشتر بدانید: چند عادت اشتباه که موبایل هوشمند شما را تا مرز نابودی می‌ برند

اگر این شایعه به حقیقت بپیوندد ممکن است گلکسی S21 FE سامسونگ از گلکسی S20 FE ارزان تر باشد. که این قطعا هیجان انگیز خواهد بود.

در مورد دسترسی این محصول هم باید گفت که سامسونگ معمولا در موجود کردن دیوایس های رده بالا و مشهور خود در سطح جهانی واقعا خوب عمل می کند. با این حال، کمبود جهانی و رو به رشد چیپ می تواند در تصمیمات و برنامه های سامسونگ اخلال ایجاد نماید. در واقع این شایعه وجود دارد که شرکت سامسونگ ممکن است گلکسی S21 FE را فقط در اروپا و ایالات متحده لانچ کند. شایعات دیگر حاکی از این مطلب هستند که ممکن است تاخیراتی در برنامه تولید صورت گیرد. البته با این امید که این مساله باعث بروز مشکل زیادی نشود. برای بررسی لیست قیمت موبایل های موجود در بازار به فروشگاه بروز کالا مراجعه کنید.