چند عادت اشتباه که موبایل هوشمند شما را تا مرز نابودی می‌ برند

موبایل هوشمند به بخشی گریزناپذیر از زندگی امروزی تبدیل شده اند. امروزه در زمینه های مختلف، از یادگیری در مدرسه گرفته تا کمک در انجام امور روزمره و سرگرمی و وقت گذرانی، موبایل هوشمند کاربرد دارند.

یک مطالعه جدید تخمین می زند که ما احتمالاً یک سوم زندگی خود را صرف نگاه کردن به نمایشگرها می کنیم. و نیازی به گفتن نیست که به طور کل موبایل هوشمند در طول روز کار زیادی انجام می دهند. در نتیجه این دستگاه ها به دلیل استفاده زیاد همواره در معرض خرابی یا آسیب قرار دارند. علاوه بر این، تعدادی عادت اشتباه روزانه وجود دارد که باعث خرابی و کوتاه شدن عمر تلفن های هوشمندتان می شود. در این مقاله به بررسی این عادات اشتباه می پردازیم:

اجازه دهید که تلفن همراهتان بیش از حد داغ شود

 همه ما می دانیم که امروزه اکثر افراد تقریبا در تمام طول روز تلفن همراهشان را از خود جدا نکرده و بر روی زمین نمی گذارند و به عناوین مختلف به طور مداوم در حال استفاده از تلفن خود هستند. این کار اجتناب ناپذیر است، زیرا موبایل هوشمند امروزی با توجه به برنامه های کاربردی و قابلیت های رو به گسترشی که در اختیارتان قرار می دهند، به دستگاه هایی همه کاره تبدیل شده اند. با این حال، این استفاده زیاد، اغلب منجر به گرم شدن بیش از حد تلفن همراه می شود. این حرارت بالا، برای تلفن همراه خوب نیست زیرا استفاده و گرمای بیش از حد باعث کاهش سریعتر عمر باتری گوشی می شود. برای جلوگیری از این مشکل، در حد معمول از تلفن همراه خود استفاده کنید، از نصب و استفاده برنامه هایی که باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه شما می شوند اجتناب کنید و اگر تلفن همراهتان داغ شد، مدتی از آن استفاده نکنید تا خنک شود.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز انواع موبایل کلیک کنید

نصب برنامه های کاربردی زیاد

تعداد عملکردهایی که یک تلفن هوشمند مدرن و امروزی می تواند انجام دهد واقعاً حیرت آور است؛ از محاسبات ساده گرفته تا ذخیره سال ها خاطره و بسیاری از امور دیگر، از وظایف متداول این دستگاه هوشمند است.

متأسفانه، بسیاری از کاربران از این مزیت به صورت بی رویه نهایت استفاده را می برند، که اغلب نتایج ناخوشایندی را به همراه دارد. بسیاری از کاربران موبایل هوشمند بارگیری های بی رویه و غیرضروری ای را انجام می دهند. نصب برنامه های متعدد منجر به کاهش حافظه خالی گوشی تا حد مجاز می شود و در نتیجه، عملکرد تلفن کندتر شده و احتمال خرابی بالا می رود. برای جلوگیری از این موضوع، در صورت کاهش فضای خالی تلفن همراه، تعدادی از فایل های غیرضروری را دانلود نکرده و همه برنامه ها و دیگر چیزهای غیرضروری را حذف کنید.

راه اندازی مجدد زیاد تلفن همراه

موبایل هوشمند مشکلات منحصر به فرد خود را دارند، از خرابی برنامه ها گرفته تا اشکالات نرم افزاری. جستجویی سریع در وب سایت ها در مورد بسیاری از مشکلات تلفن های همراه، معمولاً توصیه به راه اندازی مجدد آن را پیشنهاد می دهند. از آنجا که این توصیه بسیار معمول است، هنگامی که بیشتر کاربران موبایل هوشمند با مشکلات معمول تلفن همراه خود روبرو می شوند، اغلب قبل از تلاش برای بررسی راه حل های دیگر، دستگاه را دوباره راه اندازی می کنند. در حالی که این کار در واقع می تواند به حل برخی از مشکلات معمول تلفن هوشمندتان کمک کند، اما راه اندازی مجدد مداوم تلفن همراه می تواند در طولانی مدت به دستگاه آسیب برساند.

برای جلوگیری از این امر، فقط در صورت ضرورت تلفن هوشمندتان را مجدداً راه اندازی کنید و قبل از انتخاب این مسیر، به دنبال راه حل های دیگر باشید.

قیمت انواع موبایل

قرار دادن تلفن همراه در معرض دمای شدید

همواره توصیه می شود که موبایل هوشمند در معرض دمای شدید قرار نگیرند، چه در معرض تابش مستقیم آفتاب باشد یا دمای پایین در حد انجماد.

این توصیه اغلب توسط بسیاری از کاربران نادیده گرفته می شود. شاید به این دلیل که موبایل هوشمند تقریباً در همه جا با ما حمل می شوند، پس اغلب احتمال قرارگیری آن ها در شرایط دمایی مختلف وجود دارد. این شرایط دمایی شامل تابش مستقیم خورشید در خارج از منزل یا یخ زدگی چه در داخل و چه در خارج از منزل است.

از آنجا که این روزها موبایل هوشمند بسیار بادوام هستند، به راحتی امکان فراموش کردن این نکته که قرار دادن آن ها در خارج از دمای توصیه شده می تواند به راحتی به سخت افزار گوشی آسیب برساند و طول عمر آن را کوتاه کند، وجود دارد. جدیدترین انواع گوشی هم از این مسئله مستثنی نیستند.

سقوط مداوم تلفن همراه

به دلیل خطاهای انسانی اجتناب ناپذیر، امکان افتادن تلفن همراه در هر مکانی وجود دارد. با گذشت زمان، گوشی های هوشمند به نوعی تغییر یافته اند تا در برابر سقوط و افتادن مقاومت کنند. حتی این موضوع که کدام مدل تلفن همراه بیشترین مقاومت را در برابر سقوط از ارتفاعات مختلف دارد، به یک چالش محبوب اینترنتی تبدیل شده است.

صرف نظر از این موضوع، توجه به این نکته ضروری است که موبایل هوشمند می توانند در اثر سقوط های مکرر آسیب ببینند. در حالی که کیف و قاب گوشی می تواند به عدم آسیب به گوشی در هنگام سقوط از ارتفاع کمک کند، اما در هر حال برخورد مکرر با سطوح سخت می تواند در طول زمان منجر به ترک خوردگی صفحه، آسیب دیدن بدنه، ایجاد عملکرد نامناسب و آسیب های غیرقابل برگشت به تلفن همراه شود.

بنابراین کاربران تلفن همراه باید از افتادن مداوم تلفن همراه جلوگیری کنند تا طول عمر تلفن همراهشان کاهش پیدا نکند.

دانلودهای مشکوک

کاربران گوشی های هوشمند روزانه به دانلود محتواهای ویدئویی، تصویری یا دیگر محتواهای مرتبط با تلفن همراه می پردازند. اگرچه این یکی از مزایای موبایل هوشمند است، اما این کار باید با احتیاط انجام شود تا از ورود بدافزار و ویروس هایی که باعث خراب شدن پرونده ها و اثرگذاری بر عملکرد دستگاه می شود، جلوگیری شود. ساده ترین روش برای جلوگیری از این مشکل، بارگیری و دانلود از منابع معتبر است. برای دانلود برنامه ها، فقط از فروشگاه برنامه رسمی تلفن هوشمند خود استفاده کرده و هرگز از وب سایت های آنلاین متفرقه استفاده نکنید. آهنگ ها، فیلم ها و تصاویر نیز باید از منابع معتبر دانلود شوند و همچنین نسبت به محتواهایی که از برنامه های پیام رسان دانلود می کنید، مراقب باشید.

آسیب رساندن به درگاه شارژ

یکی از آسیب پذیرترین قسمت های تلفن همراه، درگاه شارژ است. این بدان دلیل است که اکثر افراد هنگام استفاده از درگاه شارژ توجه زیادی به آن نمی کنند. در نتیجه، بیشتر کاربران بدون توجه، کابل شارژ را به درگاه شارژ تلفن همراه خود وارد می کنند.

تلفن های همراه در طول روز و ماه و سال چندین مرتبه شارژ می شوند و بدیهی است که اگر با دقت از درگاه شارژ استفاده نکنید، امکان آسیب رسانی به این بخش از تلفن همراه بالاست. با بی احتیاطی به راحتی می توانید به درگاه شارژ تلفن همراه خود آسیب برسانید و سپس باید آن را تعمیر کنید. گاهی اوقات آسیب وارد شده به هیچ وجه قابل ترمیم نیست.

عدم بروزرسانی نرم افزاری

به صورت دوره ای، بروزرسانی های نرم افزاری جدیدی توسط توسعه دهندگان برای موبایل هوشمند منتشر می شود. بسیاری از کاربران از انجام این بروزرسانی ها غافل می شوند و اغلب مردم این بروزرسانی ها را هفته ها یا حتی ماه ها به تعویق می اندازند.

متأسفانه، این سهل انگاری در بروزرسانی می تواند در طولانی مدت به تلفن همراهتان آسیب برساند زیرا استفاده از ویژگی های بیشتر و جدیدتر به دلیل ناسازگاری سیستم عامل تلفن همراه با بسیاری از برنامه های جدید، دشوارتر خواهد شد. در برخی موارد، کاربرانی که برای مدت زمان طولانی از انجام بروزرسانی امتناع می کنند در نهایت مجبور به استفاده از گزینه تنظیم مجدد کارخانه می شوند زیرا تلفن همراهشان دیگر بعد از مدتی کار نمی کند.

به روزرسانی های نرم افزاری برای رفع منافذ امنیتی و مشکلات و افزایش کارایی تلفن هوشمند ارائه می شوند و تاخیر در بروزرسانی می تواند سرعت تلفن همراه را کاهش دهد. از همه مهمتر، مجرمان سایبری معمولاً بدنبال دستگاه هایی با حفره های امنیتی هستند تا بتوانند به راحتی به چنین دستگاه هایی نفوذ کنند و از مالکان این موبایل هوشمند کلاهبرداری کنند.

بنابراین دفعه دیگر که اعلان بروزرسانی تلفن هوشمند خود را مشاهده کردید، وقت را هدر ندهید و به سرعت بروزرسانی نرم افزاری را انجام دهید.

خرید گوشی هوشمند

استفاده از شارژرهای ارزان و ناسازگار

اکثر موبایل هوشمند با شارژر سازگار خود عرضه می شوند، اما در شرایطی که به هر دلیلی شارژر اصلی دستگاه خراب شده یا گم شود، بهتر است شارژری با همان کیفیت خریداری شود.

یک شارژر ارزان قیمت ممکن است از نظر مالی مقرون به صرفه باشد، اما به قیمت تخریب باتری تلفن همراهتان تمام می شود. استفاده از شارژری با مشخصات ناسازگار با تلفن همراه ممکن است درگاه شارژ را نیز خراب کند. همچنین گاهی به دلیل ورود ولتاژ بالا تلفن همراه شما در معرض خطر آتش سوزی قرار می گیرد.

شارژ طولانی مدت

اتصال تلفن همراه به شارژر در طول شب یکی از عادت هایی است که در نهایت ممکن است به طول عمر تلفن همراه شما آسیب وارد کند. هنگامی که باتری کاملا شارژ شد، شارژ طولانی مدت و اضافه باعث می شود تا تلفن همراه گرمای بیش از حد تولید کند و باتری تلفن آسیب ببیند.

فضای محدود تلفن همراه

اگرچه جدیدترین مدل موبایل های امروزی، به حافظه ذخیره سازی بالا مجهزند، اما هنوز هم محدودیت دارند. پس از پر شدن حافظه ذخیره سازی، عملکرد تلفن هوشمند مختل شده و کارایی تلفن همراه کاهش می یابد. برای رفع این مشکل ممکن است خرید یک حافظه ذخیره سازی خارجی عاقلانه باشد. فضای ذخیره سازی ابری نیز امکان دسترسی مداوم به پرونده های شما را بدون اعمال فشار بیش از حد به تلفن همراه میسر می سازد.

عدم استفاده از قاب گوشی

برخی افراد ترجیح می دهند که تلفن همراه را بدون قاب محافظ استفاده کنند، و برخی نیز خرید یک قاب باکیفیت را اتلاف بودجه خود می دانند. یک کیف خوب دارای لبه محافظ ایده آل است و محافظت مورد نیاز تلفن همراه تان را فراهم می کند. چنین قابی از تلفن همراه در برابر آسیب های احتمالی ناشی از سقوط دستگاه محافظت می کند.

عدم استفاده از محافظ صفحه

تا زمانی که این اتفاق بیفتد، هیچ کس فکر نمی کند که احتمال شکستن و ترک خوردگی صفحه تلفن همراه او وجود دارد. یک قاب گوشی ممکن است در برخی مواقع به تنهایی محافظت کافی را از صفحه تلفن همراه به عمل نیاورد. برای جلوگیری از ترک خوردگی صفحه، استفاده از محافظ صفحه لازم است. همیشه از محافظ صفحه و قاب برای محافظت از بخش های خارجی تلفن همراه خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که همانطور که گفته شد یک قاب به تنهایی ممکن است از صفحه محافظت نکند و محافظ صفحه نیز به تنهایی از قسمت های دیگر تلفن شما محافظت نمی کند.

باتری خود را بیش از حد تخلیه کنید

باتری تلفن همراه به مرور زمان خراب می شود. در عرض چند سال، حداکثر عمر باتری به اندازه زمانی که آن را خریداری کرده اید نخواهد بود. برای جلوگیری از این مشکل، باید حواستان به درصد شارژ تلفن همراهتان باشد و قبل از خاموش شدن یا صفر شدن درصد شارژ، تلفن خود را به شارژر متصل کنید. نگه داشتن باتری تا بالای 30٪ به سلامت باتری کمک می کند.

گرفتن عکس سلفی زیر آب

برخی از دستگاه ها ممکن است در برابر آب مقاوم باشند اما همیشه امکان ورود آب به داخل تلفن همراه وجود دارد. هرچه بیشتر دستگاه را در معرض آب قرار دهید، مقاومت آن کاهش می یابد. ممکن است آب فوراً به دستگاه آسیب نرساند، اما با گذشت زمان انجام این کار ممکن است تلفن همراه شما را خراب کند.

جدیدترین مدل گوشی

استفاده از تلفن همراه هنگام شارژ

در هنگام شارژ، تلفن شما تمایل به تولید انرژی زیادی دارد که این موضوع در داخل دستگاه گرما تولید می کند. استفاده از نرم افزارهای مصرف کننده باتری زیاد مانند بازی ها این موقعیت را بدتر می کنند و باعث گرمای بیش ازحد تلفن همراه می شوند. گرمای زیاد به باتری آسیب می رساند و خطر انفجار یا آتش سوزی را بالا می برد.

کلام آخر

در حالی که موبایل هوشمند بخشی از زندگی روزمره ما هستند، اما اجتناب از آسیب دیدن آن ها در طی استفاده روزمره امری ضروری است. با این حال، نادانسته، بسیاری از افراد هر روز به موبایل هوشمند خود آسیب می رسانند و طول عمر آن ها را کوتاه می کنند. با دوری از این عادات ساده، می توانید طول عمر تلفن همراه خود را بالا برده و از آسیب دیدن آن ها جلوگیری کنید. اگر از این عادت های کوچک و روزمره اجتناب نکنید، ممکن است نیاز باشد تا پس از مدت کوتاهی تلفن همراه خود را تعمیر کرده یا به کلی آن را تعویض کنید. در فروشگاه بروز کالا می توانید بهترین قیمت موبایل و تبلت را مشاهده کرده و ویژگی های هر کدام را با هم مقایسه کنید.

 

 

بهترین قیمت موبایل
جدیدترین مدل موبایل
جدیدترین انواع گوشی