تفاوت تلویزیون‌های خانگی با نمایشگرهای اسمارت ساینیج سامسونگ

عکس ها و وید یو های تبلیغاتی به دلیل داشتن قدرت بی نظیر و تاثیرگذاری بسیار زیاد در فروش و یا معرفی یک محصول و فروشگاه،  کاربرد تلویزیون ها و نمایشگرها را برای کسب و کار ها به حد زیادی ضروری و حیاتی کرده است. این نیاز ممکن است در بعضی از اوقات یک تصور نادرست در افراد به وجود آورد؛ چنین افرادی با داشتن اطلاعات نامناسب و گمراه  کننده با این تصور که می توان، برای پیش برد اهداف تجاری و استفاده در فضاهای عمومی می توانند از تلویزیون های خانگی و معمولی استفاده  کنند، متحمل ضررهایی می شوند.

ضرر هایی که باعث و بانی آن ها نا آگاهی و انتخاب نادرست است. حقیقت امر این است که برخلاف باور عموم مردم، تلویوزن های خانگی و معمولی برای قرارگیری در چنین مکان هایی(فضا های عمومی و یا فضا های سربسته ی بزرگ) ساخته  نشده اند و دلیل به کار بردن واژه «خانگی» این است که چنین تلویزیون هایی باید در خانه و یا چنین مکان هایی قرار بگیرد. برای استفاده از تلویزیون در مکان های عمومی و ساختمان های تجاری و اداری می بایست از نمایشگر های مخصوص و حرفه ای استفاده کرد.

چنین نمایشگر هایی با داشتن ویژگی هایی کاربردی و مخصوص چنین مکان هایی مانند قابلیت پنل ضد تابش با امکان بازتاب کمتر نور محیط و تفکیک فضای صفحه نمایشگر به چند قسمت مختلف با هدف پخش همزمان متن، عکس و ویدیو را ه حلی مناسب برای اهداف تجاری کسب  و کار ها هستند.

برای بررسی مشخصات و قیمت و خرید تلویزیون کلیک کنید

بررسی تفاوت تلویزیون‌های خانگی با نمایشگرهای اسمارت ساینیج سامسونگ
بهترین گزینه برای انجام مقاصد تجاری و تبلیغاتی در فضاهای سرباز و عمومی نمایشگر های حرفه ای سامسونگ هستند، که با داشتن طراحی و کاربرد مخصوص به خود بهترین تجربه  را به اشتراک می گذارد. این نمایشگر ها به دلیل برخوردای از کیفیت ساخت بالا، طول عمر بسیار زیاد و بدنه مقاوم در برابر سرما و گرما و هرنوع تغییرات جوی، نمایشگر چند بخشی و قابلیت کنترل عملکرد نمایشگر از راه دور، به جرئت می توان گفت که بهترین گزینه برای مکان های عمومی هستند.
سامسونگ نوع ویژه ای از این نمایشگر ها را با نام تجاری اسمارت ساینیج     (SMART SIGNAGE) تولید می کند. این نمایشگر ها از نظر ظاهری، شباهت بسیار زیادی به تلویزیون های خانگی دارند اما عملکرد متفاوت ساینیج ها باعث شده تا درون این نمایشگر ها به یک دنیای مستقل از تلویزیون های خانگی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:معرفی جامع تلویزیون جدید هواوی Huawei Vision

مزایا و معایب این نوع نمایشگر ها چیست؟

تنوع نمایشگرهای ساینیج سامسونگ از نظر نوع کاربرد و اندازه نمایشگر باعث شده است تا استفاده از این محصولات در همه کسب‎ و کارهای متفاوت جایگاه مناسبی پیدا کند به شکلی که براساس گزارش موسسه IHS به نام روند بازار نمایشگرهای ساینیج شرکت سامسونگ ۲۵٫۸درصد از بازار جهانی نمایشگرهای ساینیج را در سال ۲۰۱۸ در اختیار داشته است.
در ادامه می خواهیم ویژگی هایی را ذکر کنیم که در خرید تلویزیون به  شما کمک می کند.

زیبایی

اولین تفاوت عمده ای که بین نمایشگرهای ساینیج و تلویزیون های خانگی وجود دارد، طراحی آن ها است. از نظر زیبایی، نمایشگرهای ساینیج به گونه ای طراحی شده اند که با محیط اطراف خود منسجم شوند.

ساینیج ها، همیشه  روشن

یکی از مهم ترین ویژگی ها و قابلیت هایی که ساینیج ها را از تلویزیون های خانگی متمایز می کند این است که، نمایشگر های تبلیغاتی ساینیج، به لطف سیستم خنک سازی داخلی ساعات بسیار زیادی در طول روز روشن هستند و بعضی اوقات حتی ممکن است که تمام شبانه  روز ویدیو یا عکس های مورد نظر کاربر را پخش کند، درحالی که تلویزیون  های خانگی حداکثر می توانند بین ۶ الی ۸ ساعت در روز روشن باشند. به همین دلیل است که ما برای پخش طولانی مدت عکس های ثابت و پوستر های دیجیتال، همواره استفاده از نمایشگر های حرفه ای اسمارت ساینیج را توصیه می کنیم. ساینیج ها می توانند تا ۱۶ ساعت متوالی در طول شبانه روز روشن باشند و با فناوری حرکت پیکسل ها، تصاویر ثابت را به صورت نامحسوس به حرکت دربیارند. رقمی که در اسمارت ساینیج های سامسونگ به ۲۴ ساعت می رسد.

مناسب برای ۴ فصل

طبیعی است که در فضاهای عمومی و بیرونی که نور خورشید به صورت مستقیم می تابد و یا مکانی که لامپ های بسیار زیادی دارد می بایست از نمایشگر هایی استفاده کرد که نور کمتری از محیط را در صفحه نمایش خود بازتاب دهند. نیازی که با بکاربردن پنل بازتاب کمتر در نمایشگر های ساینیج سامسونگ به صورت کامل رفع شده . علاوه بر این میزان روشنایی بالای ساینیج ها کار پخش تصاویر در فضاها ی باز را راحت تر کرده است. در برخی از مدل های این نمایشگر پرکاربرد دیده شده که میزان روشنایی صفحه به ۳۵۰۰ نیت می رسد.

مزایای مهم این دستگاه نوع قرارگیری نمایشگر های اسمارت ساینیج
یکی دیگر از مزایای مهم این دستگاه نوع قرارگیری نمایشگر های اسمارت ساینیج، یعنی قرارگیری به صورت عمودی است. بدین ترتیب با استفاده از این قابلیت، این تلویزیون ها می توانند در مکان هایی که فضای کمتری وجود دارد و یا بنا به نیاز، به صورت عمودی قرار بگیرند، به صورت عمودی نصب شده و محتوای مورد نظر خود را به شکل پرتره پخش کنند.
در کنار برخورداری از یک طراحی نازک در مدل های «ویدیو وال» که اندازه  حاشیه  آن ها تقریبا بین ۵٫۱ تا ۵٫۵ میلی متر است، اسمارت ساینیج ها به صاحبان خود این اجازه را می دهند که با قرار دادن نمایشگر های متعدد در کنار هم، تصاویر بزرگتر و چشم نواز تری را برای مشتریان و مخاطبان خود پخش کنند.

پنل شخصی سازی حرفه ای

یکی از برترین ویژگی ها و قابلیت های اسمارت ساینیج ها که تلویزیون سامسونگ فاقد آن هست، امکان شخصی سازی و تغییرات گسترده ای است که می توان بر روی محتویات قابل پخش در این دستگاه ها اعمال کرد. برخلاف تلویزیون های خانگی صاحبان اسمارت ساینیج ها می توانند بر اساس علایق خود موارد و محتویات قابل پخش در نمایشگر ها را تغییر دهند. به عنوان مثال فرض کنید که مالک یک رستوران و یا حتی شعبه ای از رستوران های مک دونالد، می خواهد به طور همزمان تصویری از غذاها، منوی رستوران و یک فیلم و ویدیو جالب از مراحل پخت و آشپزی خود بر روی نمایشگر نشان  دهد.

چنین قابلیتی در تلویزیون های معمولی دیده نمی شود، در حالی که در اسمارت  ساینیج ها انجام چنین کاری به سادگی تمام و ازطریق موبایل یا تبلت کاربر هم صورت می گیرد. اسمارت ساینیج های سامسونگ با داشتن بیش از ۲۰۰ قالب آماده و پیش فرض، تنوع زیادی را برای صاحبان خود به وجود آورده اند و می توان یکی از آن ها انتخاب کرد و سپس کاربر به  دلخواه خود، با استفاده از تلفن، تبلت و یا کامپیوتر اطلاعات را تلویزیون منتقل کرده و در حافظه ی داخلی دیجیتال این نمایشگر ها ذخیره کرد، تا بتواند به صورت مستقل از هرگونه وسیله ی الکترونی دیگر اعم از تبلت و یا کامپیوتر، محتوای خود را به نمایش بگذارد.

امکان اتصال به تلفن همراه با رابط کاربری عالی

نرم افزار Magic Info Express از طریق گوگل پلی یا اپ استور رو موبایل همراه، تبلت و یا کامپیوتر قابل نصب است. این نرم افزار امکان انتخاب قالب گرافیکی از پیش طراحی شده برای کسب  و کارهای مختلف مانند بانک، رستوران، فروشگاه پوشاک و ... را به طور جداگانه دارد و کاربر می تواند با بارگذاری تصاویر، ویدئوها و متن در این قالب ها، محتوای موردنظر خود را تولید و بر روی تلویزیون به نمایش درآورد.

رابط کاربری اپلیکیشن موبایل بسیار ساده و کارآمد است و درآزمایش  های انجام داده شده، نشان داد که به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می کند و هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. چنانچه در فروشگاهی، چندین دستگاه تلویزیون تجاری موجود باشد، می توان محتوای نهایی را با دستگاه های دیگر که به یک Wi-fi مشترک متصل هستند به اشتراک گذاشت و نمایش داد.

برترین ویژگی ها و قابلیت های اسمارت ساینیج ها

سیستم امنیتی مناسب

همیشه در بحث فناوری و تکنولوژی امنیت جز مهم ترین و بالاترین فاکتور ها به شمار می آید. یکی از موضوعات بسیار مهمی که برای پخش محتوا باید در نظر گرفت، امنیت دستگاه های نمایشگر است. برخلاف تلویزیون های خانگی که امکان دسترسی عمومی و ناخواسته به  آن ها توسط افراد مختلف بسیار زیاد است و همچنین با وجود برنامه های مخرب بسیار زیاد که قابلیت کنترل از راه دور و پخش محتوا های دلخواه از طریق موبایل را به افراد مختلف داده، لازم است برای جلوگیری از خرابکاری های احتمالی از نمایشگر و تلویزیون های امن استفاده کرد. ساینیج ها با برخورداری از قفل های پیچیده و با امنیت بالا، امکان هرنوع دسترسی غیر مجاز و دستکاری و خرابکاری های احتمالی را از بین می برند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون

همچنین سامسونگ با تجهیز اسمارت ساینیج ها به سیستم اختصاصی  MagicINFO به صاحبان این نمایشگر ها این امکان را می دهد که، کنترل کامل بر عملکرد دستگاه و نظارت بر روی آن از راه دور را داشته باشند. همچنین می توان برای این نمایشگر ها برنامه هفتگی تعیین کرد تا بتوانند در طول روز یک محتوای مشخص و از پیش تعیین شده ای را پخش کنند. داشتن چنین قابلیتی که بر بستر اینترنت و تحت پوشش وب کار می کند این امکان را به صاحبان خود می دهد که بتوانند تعداد زیادی از نمایشگر های خود که در یک شهر دیگری واقع هستند را کنترل کنند.

استحکام بالا

اسمارت ساینیج ها به دلیل داشتن کاربرد های مختلف در محیط های گوناگون، در مدل های مناسب Indoor یعنی فضاهای مسقف و هم در مدل های مناسب Outdoor یعنی فضاهای باز طراحی و تولید می شوند. همچنین به دلیل شرایط خاص و متفاوت آب و هوایی فضا های عمومی، از بدنه ای محکم و مقاوم ساخته می شوند.

روش تولید و طراحی این نمایشگر ها به گونه ای است که برخلاف تلویزیون های خانگی، در تمام فصل های سال خدشه و صدمه ای به آن ها وارد نشود. برای مثال برخی از مدل های اسمارت ساینیج ها مانند نمایشگر های Outdoor در دما های غیر معمولی مانند منفی ۳۰ درجه و یا حتی بالای ۵۰ درجه، قابلیت کار کردن را دارند. یکی از دلایلی که باعث افزایش قیمت تلویزیون سامسونگ می شود، استحکام بالا مواد بکار برده در آن است. این نمایشگر ها از قطعاتی ساخته شده که در مقایسه با تلویزیون  های خانگی بسیار قوی تر بوده. همچنین بر اساس گزارش ها تخمین زده شده که هر نمایشگر ساینیج می تواند بین ۷۰ الی ۱۰۰ هزار ساعت به طور مداوم کار کند.
علاوه بر این اسمارت ساینیج های فضا باز از استاندار معروف آی پی، نمره ۵۶ را کسب کرده اند؛ استاندارد Ingress Protection) IP) یک استاندارد بین المللی برای تعیین مقاومت تجهیزات الکتریکی در مقابل نفوذ ذرات خارجی و آب می باشد که بیانگر میزان محافظتی است که پوشش یک دستگاه الکتریکی در مقابل  مواد جامد (مانند گرد و خاک و غبار) و مایع (مانند آب و مواد نفتی و ... ) ارائه می دهد. همچنین این نمایشگر ها دارای یک صفحه ضد ضربه با استاندارد 5T Tempered Glass بوده که با یک لایه محافظ برای حفاظت در مقابل مواد شیمیایی و رنگ پوشیده شده است.
اسمارت  ساینیج های سامسونگ با درک کامل از تنوع و گستردگی کسب  و کار ها در سایز ها و اشکال مختلف و مخصوص طراحی و تولید می شوند. این نمایشگر ها می توانند اندازه ای از ۱۰ تا ۱۱۰ اینچ را داشته باشند و به گونه ای خاص برای مکان های مختلف همانند فرودگاه ، رستوران، بیمارستان، هتل، فروشگاه ها، میادین بزرگ و ... طراحی شوند.
 همچنین، تلویزیون  های خانگی به دلیل ضعیف بودن سیستم های خنک کننده، نمی توان آن ها را به صورت عمودی قرار داد چراکه ممکن است بیش از حد داغ شوند و در مدت کوتاه آسیب ببینند. با این وجود اسمارت ساینیج ها مشکلی در پشتیبانی از حالت عمودی ندارند.

پورت ها

پورت های ورودی تلویزیون های خانگی بسیار محدود هستند. آن ها به طور معمول فقط از درگاه های HDMI پشتیبانی می کنند، درحالی که اسمارت ساینیج ها علاوه بر HDMI ورودی های بسیار زیادی را از جمله VGA، درگاه های نمایش، USB و DVI را پشتیبانی می کنند.

پورت های اسمارت ساینیج ها

جوانب منفی نمایشگرهای اسمارت ساینیج های سامسونگ

در درازمدت، استفاده از چنین نمایشگر هایی هزینه بیشتری را به بار خواهد آورد چراکه به طور کلی در تبع ویژگی های اضافه شده به آن ها مانند تصویر روشن تر و صدا، بیشتر از تلویزیون  های خانگی، به انرژی نیاز دارند. علاوه بر این، استفاده بیشتر انرژی، در نهایت به تعمیر و نگهداری بیشتر و در نتیجه طول عمر کمتری منجر می شود.

سرمایه گذاری اولیه گران قیمت

اسمارت ساینیج  قبل از اینکه بازدهی داشته باشند، در ابتدا به سرمایه گذاری کلانی نیاز دارند. پس لازم است قبل از خرید تلویزیون به نکات زیر توجه کنید.

تفاوت  ها به صورت کلی

  •  نمایشگر های ساینیج برای مکان های باز و عمومی ساخته شده اند
  •  تلویزیون های خانگی برای مصرف روزانه عادی یک شخص ساخته شده اند
  • روشنایی نمایشگر های ساینیج به بیش از ۳۰۰۰ نیت می رسد
  • روشنایی تلویزیون های خانگی حداکثر به ۳۵۰ نیت می رسد
  •  نمایشگر های ساینیج برای بازه زمانی طولانی، طراحی و ساخته شده اند
  •  تلویزیون های خانگی برای  بازه زمانی بین ۶ تا ۸ ساعت در روز ساخته شده اند
  • نمایشگر های ساینیج امکان قرار گرفتن در حالت افقی و عمودی را دارند
  •  تلویزیون های خانگی فقط در حالت افقی قرار می گیرند.

نمایشگر های اسمارت ساینیج سامسونگ در سایزهای مختلف روانه ی بازار شده اند و قیمت تلویزیون آن ها چیزی بین  ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از تلویزیون های خانگی سامسونگ است. پنل مورد استفاده در نمایشگر  های ساینیج سامسونگ نیز با آنچه در تلویزیون های عادی استفاده می شود متفاوت است تا بتواند در استفاده ی طولانی مدت دوام بیشتری داشته باشد.

سخن آخر

نمایشگر های اسمارت ساینیج سامسونگ با توجه به مزایای بسیاری که دارد می تواند گزینه ی مناسبی برای خرید و استفاده در منازل باشد. البته باید گفت شما هزینه ی بیشتری نسبت به تلویزیون های معمولی پرداخت می کنید اما کارایی بالاتری را نیز تجربه می کنید. نکته ای که باید حین خرید آنلاین تلویزیون های خانگی رعایت کنید چه ساینیچ سامسونگ و چه هر تلویزیون دیگری و هر برند دیگری ازقبیل تلویزیون LG، ایکس ویژن و...  لازم است رعایت کنید این است که از فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید و حتی المقدور کالاهایی با گارانتی را خرید کنید.