اپل همچنان در حال توسعه شارژر شبیه ایرپاور و بررسی شارژ بی سیم دوربرد

بر اساس گزارشات مارک گرمن در بلومبرگ، اپل بر روی یک نوع شارژر بی سیم کار می کند که عملکردی مشابه با ایرپاور (پروژه ایرپاور در حال حاضر لغو شده) ارائه می دهد. گرمن با تشریح گزارشی در مورد جاه طلبی اپل در خصوص تکنولوژی شارژ بی سیم می گوید شرکت اپل هنوز در حال بررسی شارژر بی سیمی است که بتواند چندین دیوایس مثل گوشی آیفون، اپل واچ و ایرپاد را به طور همزمان شارژ کند.

اپل اولین بار ایرپاور را همزمان با رونمایی از آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون  X در سپتامبر ۲۰۱۷ معرفی کرد و گفت که این شارژر در سال ۲۰۱۸ روانه بازار خواهد شد. وعده ایرپاور در سال ۲۰۱۸ تحقق پیدا نکرد و اپل بعد از ماه ها شایعه در مورد مشکلات مربوط به توسعه این فناوری، پروژه آن را در مارس ۲۰۱۹ متوقف نمود.

پروژه ایرپاور به شکست منتهی شد، زیرا مهندسان اپل نتوانستند اشکالات متعددی نظیر تداخل و گرم شدن بیش از حد این شارژر را که دیوایس ها را تحت تاثیر قرار می دادند، حل کنند. به جای آن، اپل در سال ۲۰۲۰ در کنار آیفون ۱۲ از مگ سیف به عنوان شارژر بی سیم مغناطیسی رونمایی کرد.

از زمان لغو پروژه ایرپاور، شایعات متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل هنوز هم بر روی نوعی پد شارژر کار می کند. اما اکثر این شایعات بدون پایه و اساس بوده اند. در واقع تاکنون، گزارش گرمن معتبرترین گزارش در رابطه با ساخت نوعی دیوایس شبیه ایرپاور است که به زودی و در آینده به بازار عرضه خواهد شد.

همچنین گفته می شود که اپل علاوه بر شارژر بی سیم شبیه ایرپاور در حال بررسی روش های جایگزین شارژ بی سیم است که می تواند در فواصل بیشتری کار کند. البته کار بر روی شارژرهای دوربرد هنوز در مراحل اولیه است و احتمالا تا قبل از اینکه بتوانیم شاهد هر گونه تکنولوژی جدیدی در زمینه شارژرهای بی سیم دوربرد از شرکت اپل باشیم، چندین سال طول خواهد کشید.