چگونه بفهمید کسی که گوشی آیفون دارد شما را بلاک کرده است؟

آیا فکر می کنید کسی که گوشی آیفون دارد شما را بلاک کرده است؟ در اینجا به راه هایی اشاره می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها، این موضوع را بررسی کنید. یک ویژگی جالب گوشی های آیفون این است که مسدود کردن تماس گیرنده های مزاحم را ساده کرده اند. اگر به طور مرتب تماس های خودکار تبلیغاتی دریافت می کنید، می توانید تلفن را قطع کنید، به قسمت گزارشات تماس گوشی تان بروید و فرد تماس گیرنده را مسدود کنید (البته این موضوع تا زمانی ممکن است که فرد تماس گیرنده، شماره ی خود را مخفی نکرده باشد).

اما اگر برعکس این موضوع اتفاق بیفتد چطور؟ اگر متوجه شوید که پس از چندین بار تلاش نمی توانید با یک شخص خاص ارتباط برقرار کنید، آیا این یک نشانه است که آن فرد از طریق گوشی آیفون خود، شما را مسدود کرده است؟

به همین ترتیب، اگر آن شخص به پیام های شما پاسخ ندهد، آیا می توانید ببینید که علت موضوع این است که آن فرد شما را مسدود کرده یا حالت Do Not Disturb را فعال کرده است؟

قبل از این که به این نکات پاسخ دهیم، باید این موضوع را بدانید که: دانستن قطعی این که مسدود شده اید یا نه، کار دشواری است. اما خوشبختانه با استفاده از برخی روش ها می توانید این موضوع را بفهمید.

احتمالی ترین سناریو این است که شما دچار اختلال پارانوئید هستید و شخص مورد نظر هنوز وقت نکرده که پیام تان را پاسخ بدهد یا با شما تماس بگیرد.

اما اگر این گونه نیست، در اینجا به برخی از نشانه هایی که نشان می دهند ممکن است روی گوشی آیفون مسدود شده باشید اشاره می کنیم. اگر می خواهید ۱۰۰ درصد مطمئن شوید که مسدود شده اید باید شخصا از خود آن فرد سوال بپرسید!

چه اتفاقی برای یک تماس تلفنی مسدود شده می افتد؟

برای بررسی این که چه اتفاقی برای یک تماس تلفنی مسدود شده می افتد، ما یک شماره را بلاک کردیم و تجربه ای که داشتیم را با دو گوشی بررسی کردیم. زمانی که از شماره ی مسدود شده تماس گرفتیم، فرد تماس گیرنده یک بوق می شنود یا هیچ بوقی نمی شنود اما گوشی دیگر سایلنت می ماند. پس تماس گیرنده مطلع می شود که فرد مورد نظر در دسترس نیست و به پست صوتی منتقل می شود (اگر این سرویس توسط شخصی که با او تماس می گیرید، فعال شده باشد).

به نظر دلیلی وجود ندارد که چرا تعداد بوق هایی که می شنوید متفاوت است اما اگر دو یا چند بوق بشنوید، می توانید کاملا مطمئن شوید که مسدود نشده اید.

توجه داشته باشید که اگر شخصی شما را مسدود کرده باشد می توانید برای او پیغام بگذارید، اما فرد مسدودکننده هیچ گاه از این پیغام مطلع نخواهد شد. پیام شما در قسمت پایین لیست پست صوتی آن ها و در بخش "پیام های بلاک شده " یا "Blocked Messenger" ظاهر می شود (البته اگر این پیام از سمت شرکت مخابراتی ای باشد که از پیام های صوتی مانند O2 یا EE پشتیبانی می کند)، اما احتمالا بیشتر افراد این قسمت را چک نمی کنند.

گوشی آیفون

مسدود شدن پیامک متنی چه نشانه های دارد؟

ارسال پیامک به کسی که شما را مسدود کرده است، همانگونه که انتظار دارید عمل می کند. در حقیقت پیام ها به صورت عادی فرستاده می شوند و هیچ خطایی هنگام ارسال دریافت نمی کنید. البته این موضوع هیچ سرنخی به شما نمی دهد.

اگر گوشی آیفون دارید و قصد دارید برای کسی که شما را بلاک کرده iMessage بفرستید، پیام تان همچنان آبی می ماند (این به این معناست که پیام شما همچنان یک iMessage است). به هر حال، فردی که شما را مسدود کرده، هیچ گاه این پیام را دریافت نمی کند. توجه داشته باشید که در این شرایط برخلاف معمول، نوتیفیکیشن "Delivered" را دریافت نمی کنید اما این به تنهایی نشان دهنده ی این موضوع نیست که مسدود شده اید. این احتمال هم وجود دارد که زمانی که پیام را ارسال کرده اید، فرد مقابل هیچ سیگنال یا اتصال اینترنت فعالی نداشته است.

آیا مسدود شده ام یا نه؟

تماس بهترین منبع برای تعیین این است که آیا توسط یک کاربر آیفون مسدود شده اید یا خیر. نکته ی مهم اینجاست که در این شرایط دقیقا بعد از یک زنگ به پست صوتی هدایت خواهید شد. اگر فرد مقابل تماس هایتان را نادیده بگیرد، تعداد بوق ها هر دفعه فرق دارد. و اگر گوشی او خاموش باشد، به هیچ عنوان هیچ بوقی نمی شنوید.

همچنین به خاطر بسپارید که اگر فرد مقابل حالت Do Not Disturb را فعال کرده باشد، دقیقا بعد از یک زنگ، تماس قطع می شود؛ در نتیجه اگر ساعت ۳ بامداد با کسی تماس گرفتید خیلی نگران نشوید که چرا تماس برقرار نمی شود. تنظیمات Do Not Disturb به فرد این امکان را می دهند که مشخص کند تماس های مکرر از سمت چه کسی مجاز است، پس همیشه می توانید این موضوع را دوباره امتحان کنید. بعد از چند بار امتحان کردن می توانید بفهمید که آیا واقعا مسدود شده اید یا نه.

در نهایت، باید دوباره بگوییم که این قضیه قطعی نیست در نتیجه تا زمانی که کاملا مطمئن نشده اید هیچ عکس العمل افراطی ای از خود نشان ندهید. همچنین: آرامش خودتان را حفظ کنید، ریلکس کنید و سعی کنید که نگران این موضوع نباشید. حتی اگر آن شخص هم شما را مسدود کرده باشد، اشکالی ندارد، شما به او نیازی ندارید.

برای خرید موبایل، تبلت و قطعات جانبی دیگر به فروشگاه بروز کالا سر بزنید.