بررسی Redmi Note 9T: گوشی ارزان قیمت با باتری عالی و 5G

گوشی Xiaomi Redmi Note 9T یک تلفن همراه محکم است که در مارکت، از نظر قیمت و مقرون به صرفه بودن بر Realme و OnePlus پیروز شده است. اگر دنبال قابلیت 5G و بهترین عمر باتری نسبت به قیمت هستید، هیچ گزینه ای نمی تواند برای شما بهتر از Note 9T باشد. اما اگر صفحه نمایش خیره کننده و عکاسی باکیفیت و موثر چیزی است که دنبال آن می گردید، گزینه های بهتری هستند که با قیمت کمی بیشتر می توانید آن ها را خریداری کنید.

گوشی Redmi Note 9T جدیدترین گوشی ارزان قیمت برند شیائومی است که به بازار عرضه شده و دارای یک پانچ 5G دوتایی است. شاید این گوشی ساده به نظر برسد اما تمام اصول اساسی ای که یک گوشی باید داشته باشد را به روش درستی ارائه می دهد.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 9T/5G رم 4GB/128GB کلیک کنید

نقاط مثبت:

  • عمر باتری بادوام
  • طراحی ساده
  • پشتیبانی از دو سیم کارت 5G
  • خواندن سریع اثر انگشت
  • قیمت مقرون به صرفه

نقاط منفی:

  • صفحه نمایش معمولی
  • دوربین متوسط
  • ​​MIUI 12 برای همه ی افراد مناسب نیست

گوشی Redmi Note 9T چیست؟

گوشی Redmi Note 9T یک گوشی ارزان قیمت است که به مارکت عرضه شده و دارای یک دوربین قدرتمند، صفحه نمایش زیبا و یک باتری عظیم در یک شاسی سبک است. با قیمت بسیار مقرون به صرفه، این گوشی با دستگاه هایی مثل Realme، OnePlus و سایر برندها رقابت می کند. همچنین این گوشی در مقایسه با سایر گوشی های مشابه با نام Redmi قیمت بسیار مناسب تری دارد.

بررسی سخت افزار این گوشی به ما نشان می دهد که هنگامی که صحبت از طراحی می شود، Redmi هیچ نوآوری و خلاقیتی ایجاد نکرده است. نمایشگر این گوشی تقریبا تمام صفحه است. آنچه درباره ی قسمت جلویی گوشی، ما را ناامید کرده این است که شیشه ی نمایشگر در یک فریم فرعی پلاستیکی قرار گرفته است. این باعث می شود که ظاهر کلی گوشی ارزان تر به نظر برسد. این قاب کاملا از شاسی یونی بادی پلی کربنات که بقیه ی لایه ی خارجی را تشکیل داده، متمایز است. طراحی یونی بادی (پلاستیک طرح فلز) گوشی همچنین به این معناست که قسمت کناره ها و پشتی گوشی از پلاستیک یک تکه هستند و این قسمت قابل جدا شدن نیست.

اما به هر حال شکل کلی این گوشی مناسب است. کناره های گوشی سطح صافی دارند و به شکل خوشایندی شفاف هستند. شیائومی به Redmi Note 9T یک پنل پشتی مسطح داده، اگر چه با رسیدن به لبه های کناری کمی باریک تر می شود. لبه های بالایی و پایینی گوشی نیز صاف هستند اما نه در حدی که گوشی بتواند روی قسمت پایینی خود بایستد. می توانید به راحتی این گوشی را داخل جیب تان قرار دهید.

گوشی Redmi Note 9T یک قطعه ی سخت افزاری با ساخت محکم است. با وجود پلاستیک که الگوی متمایزی دارد، این گوشی خیلی مقاوم است و قطعات آن به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند.

از نظر عملکرد، کنترل های گوشی همان چیزی هستند که از یک گوشی مدرن انتظار دارید. دکمه های کنترل ولوم و دکمه ی پاور گوشی را در لبه ی سمت راست گوشی خواهید دید. دکمه های ولوم این گوشی بازخورد سریعی را ارائه می دهند. آموزش و نحوه ی استفاده از این گوشی خیلی ساده است و عملکرد سریعی دارد. یک خشاب سیم کارت در لبه ی سمت چپ، همزمان دو سیم کارت و یک کارت microSD را در خود جا می دهد. اگر به قسمت پایین گوشی نگاه کنید متوجه وجود درگاه USB-C، جک هدفون ۳.۵ میلی متری و یک بلندگو خواهید شد.

ماژول دوربین متمایزترین عنصر در طراحی این گوشی است. دوربین این گوشی در یک دایره ی بزرگ نزدیک لبه ی بالایی عقب گوشی قرار گرفته است. سه لنز گوشی و یک فلش، یک چهارضلعی را در این طراحی دایره ای تشکیل می دهند. این طراحی حالت برجسته دارد و زمانی که در جیب تان دنبال آن می گردید به راحتی می توانید متوجه برجستگی آن شوید.

گوشی Redmi Note 9T در رنگ های مشکی و بنفش در دسترس است. به علت این که رنگ مشکی این گوشی بیشتر شبیه خاکستری استیل است، خوشایند به نظر می رسد. از طرف دیگر، رنگ بنفش آن هم خیلی زیبا و جذاب به نظر می رسد.

صفحه نمایش این گوشی چگونه است؟

صفحه نمایش Redmi Note 9T ۶.۵۳ اینچ است. این گوشی یک پنل Full HD+ است و دارای نسبت ابعاد 19.5:9 و نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز است. شیائومی، میزان روشنایی را تا 450nits می رساند. سوراخی که در گوشه ی بالایی سمت چپ قرار دارد، محل دوربین سلفی است. همانطور که قبلا هم گفته شد، قسمت بیشتری از این گوشی را صفحه نمایش تشکیل می دهد، به جز یک قسمت که در لبه ی پایین گوشی قرار دارد.

صفحه نمایش این گوشی از نظر برخی از افراد یک ته رنگ آبی دارد. صفحه های نمایش با پس زمینه ی سفید (همچون App drawer) ته رنگ آبی منحصر به فردی دارند. این ته رنگ جزئی و کمرنگ است اما هنوز هم قابل توجه است. با تغییر حالت روشنایی گوشی به خودکار (که رنگ ها را بر اساس روشنایی فعلی محیط تغییر می دهد) متوجه این موضوع می شوید. با این وجود، شیائومی گزینه های استاندارد را نیز به این گوشی افزوده است. حالت استاندارد گرمای بیشتری (رنگ زرد) را به صفحه نمایش می آورد. شاید مهم ترین چیز این باشد که این گوشی دارای یک انتخابگر دما نیز هست که به شما این امکان را می دهد که بین گرم، سرد و سفارشی یکی را انتخاب کنید. با استفاده از این ابزارها، می توانید رنگ صفحه را کنترل کنید و آن را به نقطه ی دلخواهتان برسانید. با این حال، بیشتر صفحه های نمایش به این تغییرات نیاز ندارند و نباید تغییر داده شوند.

زاویه ی دید را نیز می توانید تا حدی بهتر کنید. مسلما وقتی صفحه نمایش را از یک اسلاید به اسلاید دیگر حرکت می دهید، حالت درخشندگی خود را از دست می دهد. می توانید ببینید که روشنایی آن حتی در کمترین زاویه، بلافاصله کاهش پیدا می کند. این ویژگی بد نیست اما جای پیشرفت دارد.

البته به طور کلی، صفحه نمایش این گوشی نسبتا خوب است.

گوشی Redmi Note 9T تا چه حد قدرتمند است؟

گوشی Redmi Note 9T دارای یک تراشه ی MediaTek Dimensity 800U هشت هسته با سرعت ۲.۴ گیگاهرتز است. این پردازنده به پروسه ی تولید ۷ نانومتری متکی است و با آخرین واحد پردازش گرافیکی (GPU) Mali-G57 جفت می شود. با این حال تفاوت های جالبی بین RAM/حافظه ی ذخیره سازی دو مدل وجود دارد. در حالی که هر دو نسخه شامل ۴ گیگابایت حافظه ی رم LPDDR4X هستند، مدل ۶۴ گیگابایتی به حافظه ی ذخیره سازی UFS 2.1 متکی است و مدل ۱۲۸ گیگابایتی از UFS 2.2 استفاده می کند. نسخه ی ۱۲۸ گیگابایتی شیائومی، فضای ذخیره سازی نسبتا سریع تری دارد. Dimensity 800U ممکن است یکی از ویژگی های ثابت MediaTek باشد اما یک اجراکننده ی مهیج نیست. برای افزایش حافظه کلی گوشی می توانید از کارت حافظه خارجی استفاده کنید.  ما Geekbench و 3DMark را اجرا کردیم و فقط امتیازات متوسطی را برای این دستگاه مشاهده کردیم. برای مثال این گوشی، مدل های قدیمی Redmi (همچون K20 Pro و Note 8 Pro) را شکست نداد. علاوه بر این حتی از گوشی های OnePlus 2019 همچون 7T و 7 Pro پیشی نگرفت. با این وجود در استفاده ی روزمره، Redmi Note 9T به اندازه ی کافی خوب عمل کرد. به طور کلی، این گوشی اصلا کند نیست و نمی توان گفت که هنگام کار کردن با آن، تاخیر یا افت فریم را تجربه کردیم. Redmi Note 9T نسبت به قیمتی که دارد سرعت خوبی دارد و پشتیبانی از دو سیم کارت 5G نیز یک امتیاز خوب محسوب می شود.

عمر باتری Redmi Note 9T چگونه است؟

خوشبختانه، زمانی که صحبت از عمر باتری گوشی  می شود شیائومی عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. این گوشی دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری است. و اگر راستش را بخواهید، برای این که شارژ باتری این گوشی تمام شود باید خیلی تلاش کنید! جالب است بدانید که ما تنها دوبار در طول یک هفته این گوشی را شارژ کردیم. حتی در روزهایی که خیلی از گوشی استفاده می کنید هم باتری آن به سختی تمام می شود. به راحتی می توانید یک روز و نیم و یا حتی بیشتر، بدون نیاز به شارژ کردن با این گوشی کار کنید.

گوشی Redmi Note 9T همچنین از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می کند (و دارای یک شارژر ۲۲.۵ واتی در جعبه است). حدود ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه طول می کشد تا گوشی از حالت خاموش، ۱۰۰% شارژ شود. این گوشی از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند، اگر چه با توجه به این قیمت نباید چنین انتظاری داشته باشید.

آیا دوربین Redmi Note 9T خوب است؟

شاید نحوه ی قرارگیری لنزهای دوربین آنگونه که انتظار دارید نباشد. در حالی که بسیاری از گوشی ها از پیکربندی گسترده، استاندارد و تله فوتو استفاده می کنند، گوشی های ارزان قیمت همچنان به طور ناموزونی لنزهای ماکرو را جاسازی می کنند. Redmi Note 9T دارای یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور ۱.۲ اینچی است. شیائومی دوربین را در f/1.79 در لنزهای ۶ عنصره تا ۱۲ مگاپیکسل جا داده است. این دوربین اصلی با یک سنسور عمیق ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی بوکه و یک دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی برای کلوزآپ های افراطی تکمیل شده است.

بیشتر افراد می توانند خیلی سریع نحوه ی کار کردن با دوربین این گوشی را یاد بگیرند. برنامه ی دوربین Redmi Note 9T یک برنامه ی نسبتا استاندارد است. برای مثال، نواری از ابزار با کنترل های سریع فلش، HDR و سایر موارد، در گوشه ی چپ نمایشگر قرار دارند. دکمه ی شاتر هم مثل انتخابگر حالت، در سمت راست قرار دارد. در صفحه ی اصلی نیز چندین حالت از جمله portrait, video و pro قرار دارند. می توانید برای دسترسی به حالت های بیشتر (همچون رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی کامل، پانوراما، اسلوموشن و تایم لپس) روی هر آیکون کلیک کنید. دوربین این گوشی خیلی سریع است. در ابتدا نگران بودیم که دوربین گیر کند و عملکرد کندی داشته باشد اما اصلا این گونه نبود.

عکس های گرفته شده توسط دوربین این گوشی قابل قبولند اما استثنایی نیستند. بزرگ ترین شکایت ما از دوربین این گوشی، گرین (دانه بندی فیلم های نگاتیوی) است که حتی روی عکس هایی با نور مناسب هم قابل مشاهده است. حالت گرین (Grain) زمانی که دوربین را جلوی صورت تان می گیرید خیلی بد نیست، اما زمانی که دوربین را خیلی به صورت تان نزدیک کنید قابل توجه است. اما از طرف دیگر، جنبه های دیگر این گوشی هوشمند همچون نوردهی و تعادل رنگ سفید خوب بودند. با این وجود، رنگ ها کمی کدر به نظر می رسند. به طور کلی تصاویر گرفته شده توسط دوربین این گوشی، خوب هستند اما عالی نیستند.

گوشی Redmi Note 9T می تواند فیلم را تا 4k با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. فیلمی که ما با این دوربین تهیه کردیم کیفیت بسیار خوبی داشت. با این که مسئله ی گرین آن همچون عکس است، اما رنگ ها در فیلم بهتر از عکس به نظر می رسند.

یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی در جلوی گوشی قرار دارد. این دوربین دارای لنزهای پنج عنصره در f/2.25 است و دوربین مناسبی دارد. این دوربین، جزئیات پس زمینه های روشن همچون پنجره یا نور را به طور واضح نشان نمی دهد و گرین تصاویر گرفته شده توسط آن به اندازه ی تصاویر عادی است. به طور کلی، می توانید با دوربین این گوشی عکس هایی بگیرید که از اشتراک گذاری آن ها در شبکه های اجتماعی خجالت زده نشوید.

ویژگی های گوشی Redmi Note 9T که می پسندیم

عمر باتری:

این گوشی با هر بار شارژ به راحتی ۱.۵ روز کار می کند و ۸ ساعت زمان بیشتر برای روشن بودن صفحه را فراهم می کند. چه کسی این ویژگی را دوست ندارد؟

طراحی:

این گوشی خیلی خوب به نظر می رسد. شاسی یونی بادی آن عملکرد خوبی دارد و طراحی جذاب آن باعث می شود که به خوبی در دست قرار بگیرد.

خشاب سیم کارت:

به ندرت چنین خشاب سیم کارت همه کاره ای را می توان پیدا کرد. این خشاب سیم کارت، یک حافظه ی microSD به علاوه ی دو سیم کارت 5G را در خود جا می دهد. می توانید شبکه ی همراه این گوشی را بین دو سیم کارت 5G تغییر دهید و بهترین سیگنال را پیدا کنید که این یک ویژگی منحصر به فرد است.

جک هدفون:

چرا باید گوشی های مقرون به صرفه تنها گوشی هایی باشند که فاقد این ویژگی منحصر به فرد هستند؟

حس گر اثر انگشت:

حس گر اثر انگشت در لبه ی سمت راست گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد. مسلما نباید انتظار داشته باشید که با این قیمت، گوشی ای با قابلیت face ID دریافت کنید. حس گر اثر انگشت واقع در کنار گوشی به این معناست که در قسمت عقب گوشی فضای آزادتری قرار دارد.

ویژگی های گوشی Redmi Note 9T که نمی پسندیم

صفحه نمایش:

نمایشگر این گوشی خیلی ما را تحت تاثیر قرار نداد. ته رنگ آبی نمایشگر باعث شد که زمانی بیشتر از حد نیاز، را برای تغییر آن صرف کنیم. البته این نمایشگر چشم برخی از افراد را اذیت نمی کند.

دوربین:

نحوه قرارگیری لنزها خیلی جالب نیست و تصاویر گرفته شده توسط دوربین این گوشی معمولی هستند. گوشی های دوربین دار بسیار بهتری با این رنج قیمت در مارکت در دسترسند.

MIUI 12:

این قابلیت مناسب همه ی افراد نیست. خیلی از افراد دوست دارند که نرم افزارهای ساده تری را ببینند که با آیکون ها و تنظیمات نمایشگر پر نشده است.

مشخصات

نمایشگر

نمایشگر ۶.۵۳ اینچی FHD+ DotDisplay، نسبت ابعاد 19.5:9

گاموت رنگی: NTSC 84%

روشنایی: 450nits

تاییدیه ی TÜV Rheinland برای نور آبی کم

محافظت صفحه نمایش با شیشه ی Corning Gorilla Glass 5

پردازشگر

MediaTek Dimensity 800U

واحد پردازش مرکزی (CPU) هشت هسته ای، پروسه ی تولید ۷ نانومتری تا 2.4GHz

نسل جدید واحد پردازش گرافیکی (GPU) Mali-G57

RAM

۴ گیگابایت LPDDRX4

حافظه ذخیره سازی

۶۴ گیگابایت UFS 2.1

۱۲۸ گیگابایت UFS 2.2

دوربین

دوربین عقب:

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی

سنسوری با اندازه ی ۱.۲ اینچی، دریچه ی دیافراگم -f/1.79، ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز ۱.۶ میکرومتر، لنزهای 6P،

سنسور عمیق ۲ مگاپیکسلی، دریچه ی دیافراگم f/2.4، ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز -۱.۷۵ میکرومتر

دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی، دریچه ی دیافراگم f/2.4 LED flash، ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز -۱.۷۵ میکرومتر

دوربین جلو:

دوربین جلوی داخل نمایشگر ۱۳ مگاپیکسلی

دریچه ی دیافراگم f/2.25، ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز ۱.۱۲ میکرومتر، لنزهای 5P

دوربین فیلمبرداری:

کیفیت 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

کیفیت 1080p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه

کیفیت 1080p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه

کیفیت 720p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

 

 

باتری

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری، چرخه ی شارژ خیلی سریع ۱۸ واتی، شارژر ۲۲.۵ واتی در جعبه

ابعاد

ابعاد ۱۶۱.۹۶×۷۷.۲۵×۹.۰۵ میلی متر

وزن

۱۹۹ گرم

رنگ

سیاه، بنفش

آیا Redmi Note 9T گوشی مناسبی برای خریدن است؟

شرکت شیائومی با در کنار هم قرار دادن قطعات سخت افزاری خوب با قیمت مناسب، کار قابل تحسینی انجام داد. Redmi Note 9T طراحی خوشایند، عناصر سخت افزاری کاربردی و بهترین عمر باتری در این رنج قیمت را دارد. با این حال صفحه نمایش آن کمی کدر به نظر می رسد، دوربین آن معمولی است و MIUI 12 آن مناسب همه نیست.

گوشی Redmi Note 9T گوشی مقاومی است که در مارکت گوشی های میان رده، Realme و OnePlus را شکست داده است. اگر دنبال قابلیت 5G و بهترین عمر باتری هستید، Note 9T می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

اما اگر دنبال یک گوشی 5G ارزان قیمت هستید، بهترین جایگزین های نزدیک به این قیمت Realme 7 5G، Samsung Galaxy A42 5G و OnePlus Nord N10 هستند. اگر با پرداخت هزینه ی بیشتر مشکلی ندارید و می توانید بدون یک گوشی 5G سر کنید، Google Pixel 4a یک تلفن همراه همه جانبه ی بهتر است. همچنین اگر می توانید هزینه ی بیشتری را پرداخت کنید، گوشی OnePlus Nord که از 5G پشتیبانی می کند نیز یک گزینه ی مناسب دیگر است.

به طور کلی Xiaomi Redmi Note 9T یکی از ارزان قیمت ترین گوشی های 5G در بازار است. آیا این ویژگی باعث شده که این گوشی برای همه بهترین گزینه باشد؟ خیر اما اگر می توانید با صفحه نمایش و دوربین آن کنار بیایید، این گوشی یک گزینه ی خوب برای شماست. در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه اما مفید، به بررسی این گوشی بپردازیم. برای خرید موبایل و قطعات جانبی دیگر آن می توانید به فروشگاه آنلاین دیجیتال ما سری بزنید.