به چه شکل بهترین اپلیکیشن‌ موبایل را پیدا کنیم؟ + راهنمایی کامل

چگونه می توان بهترین برنامه ها را پیدا کرد و از برنامه های مخرب جلوگیری کرد؟ در این مقاله از بروز کالا قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و به شما آموزش دهیم کدام برنامه ها مخرب هستند و نباید بر روی موبایل تان نصب شوند.

از اپل یا گوگل درخواست کنید

غول های فناوری دستگاه های iOS و Android می خواهند به شما کمک کنند تا بهترین برنامه ها را در فروشگاه های اختصاصی خود پیدا کنید. در واقع آن ها فروشگاه های دیجیتالی خود را بر اساس این اصل طراحی کرده اند.
هنگامی که شرکت اپل iOS 11 را عرضه کرد، آن ها با طراحی مجدد iOS App Store، یک نمای کلی بصری به شما ارائه دادند تا مشاهده بهترین برنامه ها آسان تر از گذشته شود. App Store را در تلفن همراه هوشمند خود اجرا کنید، خواهید دید که نسبت به گذشته تمیزتر و در دسترس تر است. شرکت اپل همه چیز را به چندین دسته شاخص طبقه بندی کرده است، بنابراین بسته به نیاز خود، تب Games یا Apps را انتخاب کنید. در هر یک از این بخش ها، زیرمجموعه هایی مانند "برنامه های جدیدی را که ما دوست داریم" و "موارد دلخواه این هفته" را پیدا خواهید کرد، برنامه هایی که به نظر می رسد کارکنان شرکت اپل و کاربران عادی دوست دارند، در این قسمت ها قرار گرفته اند. به پیمایش ادامه دهید و به لیست های موضوعی خواهید رسید - مثلاً در بخش تعطیلات ممکن است بازی هایی را پیدا کنید که می توانید با دیگران بازی کنید. برخی از این لیست ها شامل برنامه هایی هستند که قبلاً دانلود کرده اید و برنامه های مشابه را به شما پیشنهاد می دهند. بنابراین با مرور این لیست ها می توانید برنامه های جدید بسیار خوبی برای دانلود پیدا کنید.
در Android وضعیت مشابهی پیدا خواهید کرد: فروشگاه Play Google بهترین برنامه های جدید و کلاسیک را برای شما پیشنهاد می کند. برنامه Play Store را در تلفن خود اجرا کنید تا موارد انتخابی کارمندان شرکت گوگل، برنامه های پرطرفدار و بازی های معروف را ببینید. همچنین برنامه های پیشنهادی براساس دانلود هایی که کرده اید، در فروشگاه اختصاصی Android وجود دارند. علاوه بر این می توانید در دسته بندی هایی مانند برنامه های سرگرمی یا شخصی سازی تلفن همراه، بهترین برنامه ها را جستوجو کنید. در آخر می توانید برنامه ها و بازی ها با امتیاز بالا را بررسی کنید تا مطمئن شوید برنامه خوبی را از دست نمی دهید. با این حال برنامه هایی که از امتیازات بالایی برخوردار هستند، نام های بزرگی هستند که ممکن است قبلاً دانلود کرده باشید.

کسب اطلاعات خارج از فروشگاه های برنامه

آیا می خواهید قبل از اینکه برنامه های جدید در رتبه بندی فروشگاه های برنامه ظاهر شوند، در مورد آن ها اطلاعاتی کسب کنید؟ آخرین اخبار فناوری را دنبال کنید. نویسندگان در حوزه فناوری، هر روز بخش زیادی از وقت خود را به برنامه ها و تلفن های همراه هوشمند اختصاص می دهند. در نتیجه آن ها این امکان را پیدا می کنند تا دسته ای از برنامه هایی را که اکثر کاربران نام آنها را نشنیده اند، به مردم توصیه کنند. همچنین در ادامه می توانید نویسندگان حوزه فناوری مورد علاقه خود را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
رسانه های اجتماعی را فراموش نکنید. برای یافتن برنامه های خوب هشتگ هایی برای مثال #apps یا #newapps را در توییتر دنبال کنید. 
صحبت از رسانه های اجتماعی است، اگر برنامه های مورد علاقه خود را پیدا کردید، حتماً توسعه دهندگان را در فیس بوک، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی دنبال کنید. در نتیجه در خصوص نسخه های جدید و بروزرسانی ها اطلاعات کسب خواهید کرد و شاید برخی توصیه ها برای برنامه ها و بازی های دیگر را مشاهده کنید. همچنین روزنامه نگاران حوزه فناوری مورد علاقه خود را دنبال کنید تا ببینید آن ها چه توصیه هایی می کنند.
سرانجام دوستان و اعضای خانواده می توانند برنامه های بسیار خوبی به ویژه بازی ها را به شما توصیه کنند. دفعه بعدی که با دوستی که دارای سلایق مشابهی است ملاقات کردید، وی را مجبور کنید تا برنامه جدید مورد علاقه خود را به شما نشان دهید. نظر شخصی را که به او اعتماد دارید دریافت خواهید کرد و همچنین می توانید برنامه را قبل از نصب در عمل مشاهده کنید.

بهترین برنامه


برنامه های مخرب را شناسایی کنید

شرکت های اپل و گوگل سخت تلاش می کنند تا برنامه های بی کیفیت و مخرب را از فروشگاه های اختصاصی خود حذف کنند. بنابراین هنگام پیمایش در این فروشگاه ها، بعید است با برنامه ای روبرو شوید که امنیت دستگاه شما را تهدید کند. در اینجا چگونگی به حداقل رساندن نصب یک برنامه یا بازی مخرب ارائه شده است.
بررسی و رتبه بندی برنامه ها یک سیستم عالی محسوب نمی شود، اما اطلاعات کلی براساس نظرات سایر کاربران را به ارمغان می آورد. تنها به تعداد ستاره ها یا امتیازات توجه نکنید، سعی کنید منطقی بودن نظرات و امتیازات را بررسی کنید - ممکن است اعتراض آن ها برای شما مهم باشد یا نباشد. رتبه بندی پایین لزوماً به معنای بد بودن برنامه نیست، اما می تواند نشان دهنده یک اشکال یا به روزرسانی دردسرساز باشد. برای آگاهی از اینکه آیا سازنده مشکلی را برطرف کرده است یا نه، نظرات کاربران را مطالعه کنید. 
به یاد داشته باشید که قبل از دانلود برنامه ای که می خواهید آن را امتحان کنید، مشخصات آن را مطالعه کنید. این مشخصات به شما نشان می دهد که برنامه چقدر هزینه دارد و آیا شامل هزینه های درون برنامه ای است یا خیر. با دقت توضیحات را بخوانید تا بررسی کنید کدام ویژگی ها و قابلیت ها به صورت رایگان در دسترس هستند و چه امکاناتی نیازمند پرداخت هزینه.
وقتی برنامه را برای اولین بار اجرا می کنید، از شما مجوزهای خاصی مانند دسترسی به داده های مکان را می خواهد. اگر با اعطای این مجوز ها مشکل دارید، آن ها را قبول نکنید. می توانید در تنظیمات تلفن خود بررسی کنید کدام برنامه ها مجاز به انجام چه کاری هستند. در برنامه تنظیمات iOS، حریم خصوصی و سپس یک دسته را انتخاب کنید. در برنامه تنظیمات Android ، برنامه ها و اعلان ها، مجوزهای برنامه و سپس یک دسته را انتخاب کنید.
اگر برنامه همه این موانع را پشت سر بگذارد، ممکن است همچنان عمر باتری یا داده شما را کاهش دهد. پس از فعال شدن، آن را در قسمت تنظیمات بررسی کنید. در iOS، برنامه «تنظیمات» را باز کنید، سپس روی «باتری» ضربه بزنید تا ببینید کدام برنامه ها از باتری تلفن همراه بیشتر استفاده می کنند. در Android ، برنامه تنظیمات را باز کنید، سپس روی باتری ضربه بزنید. برای بررسی استفاده از داده، شبکه و اینترنت، استفاده از داده و سپس استفاده از داده تلفن همراه را دنبال کنید.
بیشتر اوقات باید بتوانید یک برنامه مخرب را از رتبه بندی و بررسی آن تشخیص دهید. اما اگر بدترین حالت رخ داد و شما یک برنامه مخرب را در تلفن همراه هوشمند خود نصب کردید، فقط کافی است آن را حذف کنید: در iOS روی آیکون آن ضربه بزنید و نگه دارید، سپس روی دکمه ضربدر ضربه بزنید؛ در Android، روی آیکون آن ضربه بزنید و نگه دارید، سپس آن را به قسمت حذف نصب بکشید.


شما می توانید با مراجعه به سایت بروزکالا از جدیدترین انواع گوشی و بهترین قیمت موبایل اطلاعات کسب کنید.

بهترین برنامه
بهترین برنامه های Android


مرورگر Brave

مرورگر Brave ویژگی های بسیاری را با هدف محافظت از اطلاعات و حریم خصوصی شما در اینترنت ارائه می دهد. به عنوان مثال، مسدود کننده های داخلی برای تبلیغات، پنجره های بازشو، اسکریپت ها و کوکی های شخص ثالث است. حتی پسوند HTTPS را در همه جا پیاده سازی می کند، بنابراین می توانید از ایمن بودن اتصالات خود در سایت ها اطمینان حاصل کنید.


واتس اپ

در دنیایی که مملو از برنامه های پیام رسان است، WhatsApp یکی از موفق ترین ها محسوب می شود که از پایگاه کاربری بسیار گسترده و اختصاصی برخوردار است. همچنین یک نسخه تحت وب برای این برنامه وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا بر روی دسکتاپ گفت وگو کنید. این برنامه متعلق به شرکت فیس بوک است. همچنین به لطف پیام های رمز نگاری شده، واتس آپ بزرگترین سرویس پیام رسان مطمئن و امن در دنیا است.


Google Drive

Google Drive یک روش ذخیره سازی ابری در Android است و همه کاربران جدید پس از ثبت نام، 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری دریافت می کنند. در صورت نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر می توانید از داخل برنامه خریداری کنید. آنچه Google Drive را بسیار منحصر به فرد می کند مجموعه برنامه های Android است که به آن متصل شده اند. این برنامه ها شامل Google Docs ، Google Sheets ، Google Slides ، Google Photos ، Gmail ، Google Calendar و Google Keep می شوند. برنامه های اداری، برنامه Photos (که امکان تهیه نسخه پشتیبان از عکس و فیلم را به صورت نامحدود فراهم می کند) و Keep Notes برای یادداشت برداری، تقریباً برای هر کاری که می خواهید انجام دهید، برنامه در اختیار دارید. برخی از ویژگی های این برنامه ها شامل همکاری به صورت زنده، ویژگی های اشتراک و سازگاری با اسناد Microsoft Office است.

Poweramp

Poweramp یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین پخش کننده های موسیقی در Android است. این برنامه اساساً از همه ویژگی ها و قابلیت ها برخوردار است، از جمله پشتیبانی صوتی با کیفیت بالا، Android Auto،  اکولایزر قدرتمند، هموار سازی بدون شکاف و پشتیبانی از تقریباً هر کدک صوتی که می توانید پیدا کنید. حتی از دستگاه هایی مانند LG V60 و Quad DAC نیز پشتیبانی می کند. همچنین با تم های اختیاری در فروشگاه Google Play یکی از بهترین پخش کننده های موسیقی است. برنامه های موسیقی عالی دیگری نیز برای دانلود وجود دارند، اما بهترین آنها بدون شک عنوان Poweramp است.

با مراجعه به سایت، جدیدترین مدل موبایل و تبلت سامسونگ را از ما بخواهید.

بهترین برنامه


بهترین برنامه های iPhone

Gmail

برنامه ایمیل شرکت گوگل یک ابزار ارتباطی فوق العاده است. مانند Microsoft Outlook، به شما این امکان را می دهد تا از طریق IMAP ایمیل های Hotmail  و Yahoo را بخوانید. Gmail تقویم شما را همانند Outlook for iPhone ادغام نمی کند، اما دسترسی به کل پایگاه داده ایمیل شما را نسبت به برنامه نصب شده Apple Mail آسان تر می کند. این برنامه فوق العاده کاربردی و سریع است و حتی پنج ثانیه به شما فرصت می دهد تا ایمیل ارسالی را لغو کنید.


Microsoft Outlook

برنامه ایمیل Microsoft Outlook تقریباً از هر حساب ایمیل شما پشتیبانی می کند و یک تقویم یکپارچه و صندوق ورودی متمرکز را فراهم می کند که فقط پیام های مهم را نمایش می دهد. این برنامه که مرتباً به روز می شود، یک برنامه جانبی برای Apple Watch ارائه می دهد و از 3D Touch هم پشتیبانی می کند. بر خلاف دیگر Office Mobile، برنامه Outlook iPhone کاملاً رایگان است.


 Skype

Skype یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی رایگان برای آیفون است. این برنامه به شما امکان برقراری تماس ویدیویی را می دهد و از پیام کوتاه با شکلک های متحرک پشتیبانی می کند. مانند سایر نسخه های اسکایپ، این برنامه آیفون به شما این امکان را می دهد تا بدون هیچ هزینه ای با سایر کاربران اسکایپ تماس گرفته یا چت کنید. اما برای تماس با هر شماره تلفن دیگر، تلفن ثابت یا تلفن همراه، باید اعتبار خریداری کنید. با شماره تلفنی که اسکایپ در اختیار شما قرار می دهد، هر کسی با استفاده از تلفن معمولی می توانید با حساب Skype شما تماس بگیرد.


SoundCloud

SoundCloud به یک پدیده صوتی تبدیل شده است. این برنامه رابط کاربری با طراحی منحصر به فرد را برای آهنگ ها به نمایش می گذارد. اگر بیش از استریم آهنگ ها می خواهید یا می خواهید آهنگ های مورد علاقه خود را بارگذاری کنید، نمی توانید SoundCloud را نادیده بگیرید. اشتراک پولی SoundCloud Go تبلیغات را حذف می کند و ذخیره نامحدود آهنگ ها را به صورت آفلاین به ارمغان می آورد. اشتراک SoundCloud Go + با قیمت 9.99 دلار در هر ماه، مجموعه عظیمی از آهنگ ها را ارئه می دهد.


NASA

ناسا بسیاری از برنامه های خود را برای آیفون عرضه کرده است- مانند (تلویزیون NASA ، ISSLive ، NASA Space Weather). با این حال، این برنامه شاخص آژانس فضایی است، بنابراین طیف گسترده ای از محتوای ناسا را ارائه می دهد. علاقه مندان به فضا و ذهن کنجکاو از اینکه ناسا بسیاری از اخبار، ویژگی ها، تصاویر، ویدئو و اطلاعات مربوط به فعالیت های آژانس فضایی را در یک برنامه موبایل قرار داده است، بسیار خشنود خواهند شد.